Informācijas tehnoloģiju milžu pretenzijas uz nākotnes automašīnu tirgu sastop tradicionālās industrijas pretspiedienu, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Šonedēļ Lasvegasā notiekošais Patērētāju elektronikas šovs (CES) cita starpā ir arī futūristiska cīņas arēna par patērētāju maciņiem nākotnes pelnošākajās industrijās. Viedtālruņu u.c. viedo komunikācijas ierīču plaša patēriņa tirgus strauji piesātinās, un tādiem tirgus līderiem kā Apple un Google ir vērā ņemamas iestrādes nākamajam tehnoloģiju progresa lēcienam ar visplašāko ietekmi uz sabiedrību, kas acīmredzami sāk materializēties tieši bezvadītāju auto būvē.
Tradicionālie autoražotāji Eiropā, ASV un Japānā gan nepaliek atbildi parādā, un, kā redzams video tiešsaistē, naksnīgajā Lasvegasā uz smalku pasākumu CES ietvaros Mercedes F 015 savu smokingoto pasažieri nogādāja, viņam pat nepaskatoties uz ceļu automašīnas priekšā un niekojoties ar mirdzošām interaktīvām padarīšanām salonā. Vienlaikus kļuvis zināms par Ford un Toyota mešanos uz vienu roku kopējas programmatūras lietošanā, lai savienotu autobraucēju viedtālruņus ar viņu tuvākās nākotnes braucamajiem, un tā nav ne Apple, ne Google, bet gan vecā labā fordiņa pašu izstrādāta tehnoloģija.
Amerikāņu un japāņu kompānijas šai projektā aicina piedalīties arī citus autoražotājus, lai paturētu tradicionālo industriju savās rokās arī nākotnē. Kas attiecas uz bezvadītāju auto masveida tirgu, nākotne, starp citu, ir tepat aiz dažu nākamo Jauno gadu stūra.
Visu rakstu Autoražotāji tur fronti lasiet 7. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.