Par spīti skeptiķu pareģojumiem, ka Parīzes autoizstāde šogad būs vāja un skopa ar jaunumiem, realitāte izrādījās pavisam cita
Lielākās vaimanas un šaubas radīja fakts, ka izstādi Sēnas krastos nolēma izlaist vairāki smagsvari, piemēram, Volkswagen, Ford, Nissan, Volvo, kā arī citi mazāka izmēra autoražotāji, kas dažādu apsvērumu dēļ uzgrieza muguru Eiropā apmeklētākajai izstādei. Tas tiesa, ka vairākas halles, kur iepriekšējos gados saimniekoja autoražotāji, šogad tika atdotas motocikliem un citai tehnikai. Tāpēc dažiem vairāk pieredzējušiem Parīzes izstādes apmeklētājiem sākumā bija neliels apjukums par izkārtojumu un zīmolu atrašanās vietu.
Starp citu, Parīzes izstāde, kas šogad svin 120. gadskārtu, oficiālajos paziņojumos uzsver, ka no šā gada izstāde ir transformējusies par mobilitātes izstādi, kura sola, ka arī nākotnē Parīzē vienuviet varēsim skatīties ne tikai automašīnas, bet arī ar tām saistītas un nesaistītas tehnoloģijas un, protams, jau pieminētos motociklus un tiem līdzīgo tehniku. Motozīmoli šo iespēju izmantoja ar vērienu, aizņemot milzīgu halli. Kā sacīt, vairāk brīva gaisa ļauj atrotīt piedurknes tiem, kas izstādē piedalījās un darīja to ar vērienu.
No Parīzē startējušiem autozīmoliem vislielāko jaudu demonstrēja Toyota, BMW, Mercedes un, protams, arī franču ražotāji. Daudz nozīmīgu modeļu, kas drīzumā nonāks autosalonu plauktos, kā arī moderni konceptmodeļi un inovatīvas tehnoloģijas. Tas viss bija Parīzes autoizstādes ēdienkartē.
Pērc un lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!
#7/40
BMW šoruden ir daudz nozīmīgu jaunumu. Ceturtās paaudzes BMW X5, leģendārās 8. sērijas kupejas atdzimšana, savukārt Parīzē visa uzmanība tika veltīta citai zvaigznei, proti, šeit slepenības plīvuru nometa jaunākās paaudzes 3. sērijas modelis. Moderns dizains, inovatīvas tehnoloģijas un perfekti salāgota tehnika, un visam pāri pedantiska tradīciju ievērošana. Galarezultātā 3. sērijas modeļa dzīslās nācis klāt jaunības eliksīrs, bet tajā pašā laikā atpazīstams raksturs no iepriekšējo paaudžu modeļiem.
#13/40
1,6 miljoni eiro ir summa, kas ir nepieciešama, lai iegādātos jauno Ferrari Monza SP1 vai SP2 supervāģi. Skaitlis nosaukuma beigās norāda pasažieru vietu skaitu. Šis itāļu meistardarbs būs tikai pasaules izredzētākajiem un bagātākajiem autofaniem, bet nepietiks tikai ar miljoniem bankas kontā. Potenciālais pircējs, ar piebildi, ka tas jau iepriekš ir bijis Ferrari klientu datu bāzē, saņems īpašu ielūgumu no Ferrari. Tikai tad varēs cerēt uz pirkumu, turklāt varēs izvēlēties tikai vienu no versijām. Paredzams, ka jauno supermodeļu piegādes sāksies 2019. gada vasarā, un kopumā plānots saražot tikai 499 vienības.
#15/40
Uzmanības piesaistīšanas nolūkos vjetnamiešu ražotājs Vin Fast uz jaunā biznesa klases sedana un SUV modeļa pirmizrādi Parīzē bija noalgojuši bijušo futbolistu Deividu Bekhemu.
#17/40
No masu produkcijas eksponātiem lielāko sajūsmu izraisīja korejiešu jaunais shooting brake universālis KIA Proceed. Paraugoties uz šī modeļa pakaļgalu, nāk prātā, ka ne velti daži autopazinēji atsevišķus KIA modeļus sauc par Porsche «pa lēto».
#18/40
Nākamā gada februārī Latvijas pircēju ēdienkartē parādīsies Honda CR-V hibrīdmodelis, kas stāsies dīzeļa vietā, turklāt viss liecina par to, ka tieši hibrīdversija varētu izvirzīties par pieprasītāko CR-V modifikāciju ne tikai Eiropā, bet arī Baltijā.
#27/40
Nokļūstot močiem paredzētajā hallē, īpaši saviļņojoši bija KTM stendā ieraudzīt ļoti īpašu eksponātu. Tas bija 2017. gada MX2 klases pasaules čempiona Paula Jonasa sacīkšu mocis. Aizkustinošs brīdis un lepnums par sava tautieša vēsturisko panākumu. Kā zināms, Pauls Jonass jau oficiāli paziņojis, ka pametīs MX2 un pēc traumas sadziedēšanas plāno 2019. gada sezonā pāriet uz prestižo MXGP klasi. Lai izdodas!
#31/40
Leģendārā Peugeot 504 kupejas modeļa atdzimšana jaunā laikmetā un jaunā izpildījumā noteikti ir 2018. gada Parīzes autoizstādes spilgtākais notikums. Saviļnots par apmeklētāju sakāpināto interesi un daudziem bravo saucieniem bija elektriskā prototipa Peugeot e-Legend Concept dizaina tēvs un Peugeot galvenais dizainers Žils Vidāls (Gilles Vidal).
#34/40
Porsche 911 Speedster konceptmodelis kļūst par realitāti un 2019. gada pirmajā pusgadā nonāks ražošanā. Godinot Porsche Nr.1 jeb Porsche 356 modeli, jaunais divdurvju bezjumta sporta auto tiks saražots 1948 vienībās. Kāpēc tieši tik, nevis vairāk vai mazāk? Kā zināms, Porsche allaž bijis vēstures un numeroloģijas cienītājs. Tieši 1948. gadā tika sākta Porsche 356 modeļa ražošana.
#36/40
Čehu ražotāja Škoda Francijas galvaspilsētā izrādītais Škoda Vision RS prototips ir norāde uz dizaina virzienu, kas nākotnē varētu parādīties uzlādēto sporta modifikāciju RS modeļos. Tomēr daudz vairāk šis prototips atklāj, kāds varētu izskatīties jaunākās paaudzes Škoda Rapid Spaceback. Paredzams, ka modeļu maiņa notiks jau 2019. gadā.
#39/40
Pēc salīdzinoši neilga klusuma perioda japāņu Toyota pilnā krāšņumā reabilitējās Parīzē. Jaunākās paaudzes Toyota Corolla gan hečbeka, gan universāla izpildījumos, jaunā Toyota Camry, kas pārņems pienākumus no Toyota Avensis, un, protams, jaunākās paaudzes Toyota RAV-4 (attēlā). Visi šie nosauktie modeļi būs hibrīdversijās un 2019. gadā nopērkami arī Latvijā.