Tieši valsts svētkos Rīgā braukšanai atklāts jaunbūvētais un kritizētais Dienvidu tilts, kura būvniecībā ieguldīti 135 miljoni latu.
Dienvidu tilts ir vērienīgākais un lielākais būvniecības projekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā, kurš darba apjomu ziņā pārspēj visus līdz šim Rīgā tapušos tiltus. Tā uzdevums ir nodrošināt satiksmi starp Pārdaugavas dienvidrietumu daļu un Rīgas labā krasta rajoniem - Latgales un Vidzemes priekšpilsētu, Ziemeļu rajonu - nešķērsojot pilsētas centru un tādējādi mazinot satiksmes sastrēgumus. Tāpat tilts ļaus apiet pilsētas centru tranzīta satiksmei virzienā uz Jelgavu, Bausku, Ogri, Siguldu, Saulkrastiem, Vecmīlgrāvi un Carnikavu. Dienvidu tilts ir objekts, kurš sabiedrībā izpelnījies visasāko kritiku, jo, lai arī būvnieki apgalvo, ka tilts ir drošs, redzamie ieliekumi uz tilta nevieš pārliecību sabiedrībā par tā kvalitāti, turklāt daļa cilvēku uzskata, ka tiltam ir jābūt ne tikai drošam, bet arī vizuāli pievilcīgam.
Db jau rakstīja, ka tiltam ir arī 3 gadu būvnieku garantija, tāpat tilts ir apdrošināts par 300 miljoniem latu. Db jau ziņoja (13.11.), ka paši tilta būvnieki, kā arī pasūtītāju pārstāvis E. Raubiško ar veiktajiem darbiem ir apmierināti. E. Raubiško teica, ka, vērtējot jaunbūvi 10 ballu sistēmā, to varot novērtēt ar 7, savukārt a/s Dienvidu tilts padomes priekšsēdētājs Guntis Rāvis teica, ka, viņaprāt, tilts ir uzbūvēts ļoti labi, tāpēc to var vērtēt ar 8.