Salacgrīvā pirmdien uz laiku tika slēgts pagaidu tilts pār Salacu, jo tā monitoringa laikā konstatētas vairākas deformācijas, informēja "Latvijas valsts ceļi" (LVC).
Pēc tam satiksme tika atjaunota. LVC norāda, ka tilts tika slēgts, lai veiktu papildu pārbaudes.
Salacgrīvā pirmdien, 14.aprīlī, konstatētās deformācijas pagaidu tiltam pār Salacu, kuru dēļ tilts uz laiku tika slēgts transporta satiksmei, visticamāk, ietekmēja gaisa temperatūras svārstības, informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.
Kompānijā norāda, ka pēc vēsas nakts sekoja karsta diena ar gaisa temperatūru ap +20 grādiem. Pirmdienas, 14.aprīļa, vēlā vakarā, gaisa temperatūrai pazeminoties, izmaiņas tērauda konstrukcijās samazinājās. Apsekojot tiltu, netika konstatēti nesošo konstrukciju defekti.
Tilta apsekošanu pirmdienas vakarā veica būvuzņēmējs, pagaidu tilta konstrukcijas projektētāji no SIA "Vektors T", kā arī būvuzraugs no AS "Ceļuprojekts" un LVC tiltu inženieri.
Papildu ir izstrādāts monitoringa plāns, kas tiks realizēts turpmāko četru līdz piecu dienu laikā, lai novērotu tilta konstrukcijas pie temperatūras svārstībām.
LVC uzsver, ka ikdienā pagaidu tilta tehniskais stāvoklis tiek nepārtraukti monitorēts, katru nedēļu tiek veikti pagaidu tilta deformāciju ģeodēziskie mērījumi un katru dienu tiek veikta tilta nesošo konstrukciju apsekošana, Šos darbus nodrošina būvuzņēmējs - pilnsabiedrība "NB&Tilts", kuras sastāvā ir SIA "Nordes būve" un SIA "Tilts". Pagaidu tilta projektu izstrādāja "NB&Tilts" apakšuzņēmējs "Vektors T".
Ja monitoringa laikā tiks novērotas izmaiņas, drošības apsvērumu dēļ pagaidu tilta projektētājs var pieņemt lēmumu par satiksmes apturēšanu līdz padziļinātai izpētei, uzsver LVC pārstāvji.
Iepriekš LVC pārstāvji informēja, ka tiltu pār Salacu plānots slēgt maija pirmajā nedēļā, lai tad nomainītu metāla plātnes. LVC skaidro, ka esošās brauktuves tērauda klājs transporta slodzes dēļ regulāri plīst, tādēļ jāveic papildu jaunu plātņu piemetināšana, šo darbu laikā slēdzot satiksmi.
Kopš 28.februāra smagajam transportam virs 44 tonnām ir aizliegts šķērsot Salacu pa pagaidu tiltu Salacgrīvā.
Kopš pagājušā gada 30.augusta satiksme pār Salacu Salacgrīvā notiek pa pagaidu tiltu, kura nestspēja ir līdz 52 tonnām. To tika plānots izmantot satiksmei līdz šā gada rudenim, kad plānots pabeigt jaunā tilta būvdarbus.
Esošais tilts pār Salacu tika pilnībā nojaukts, un tā vietā tiek būvēts jauns četru laidumu tēraudbetona siju tilts ar jauniem balstiem un tērauda sijām.
Abās tilta pusēs zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi. Ainažu pusē zemtilta ietve tiks savienota ar esošo ietves konstrukciju, kas izbūvēta gar Salacas upi, Rīgas pusē ietve būs izveidota lokāli, tās galā izbūvēs jaunas kāpnes. Gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta.
Tilta projekta izstrādi pasūtīja Salacgrīvas (tagad Limbažu novada) pašvaldība, projekta autors ir SIA "Projekts 3", bet būvuzraudzību nodrošinās AS "Ceļuprojekts". Tilta izbūvi veiks pilnsabiedrība "NB&Tilts", kuras sastāvā ir SIA "Nordes būve" un SIA "Tilts", par piedāvāto līgumcenu 14,972 miljonu eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).
Jauna tilta būvniecību trešā militārās mobilitātes projektu uzsaukumā līdzfinansē Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments (EISI).
Tilts pār Salacu atrodas uz Tallinas šosejas (A1) un ietilpst Eiropas transporta tīklā (TEN-T), kā arī ir Eiropas nozīmes autoceļu maršrutā E67 jeb "Via Baltica" posmā, kas nodrošina vietējo un starpvalstu satiksmi, kā arī militāro mobilitāti.