Vislētāk Dienvidu tilta trešās kārtas – posma no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai – būvniecību pabeigt sola Dienvidu tilta ģenerālbūvnieks Transport Systems, liecina neoficiāla informācija.
Saskaņā ar to konkursā par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanu iesniegtie pretendentu piedāvājumi, kas ietver būvniecību un finansējumu, ir no 23,383 miljoniem latu līdz 31,758 miljoniem latu ar pievienotās vērtības nodokli.
Transport Systems Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecību ar finansējuma piesaisti piedāvā pabeigt par 23,383 miljoniem latu, piegādātāju apvienības ACB, Tilts un viadukts piedāvātā summa ir 23,604 miljoni latu, kompānijas AB Kauno tiltai – 25,792 miljoni latu, savukārt būvfirmu grupa Binders un Arčers būvniecību sola pabeigt par 31,758 miljoniem latu.
Rīgas domes (RD) Satiksmes departamenta komunikācijas speciāliste Ilze Dišlere pastāstīja, ka lēmums par iespējamo uzvarētāju konkursā par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanu tiks pieņemts, kad Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) būs izskatīta ceļu būvfirmas Šlokenbeka iesniegtā sūdzība. «Satiksmes departamenta Iepirkumu komisija patlaban vērtē pretendentu iesniegtos piedāvājumus. Taču jāņem vērā, ka viens no iespējamajiem pretendentiem - Šlokenbeka - IUB iesniedza sūdzību. Līdz ar to lēmums par iespējamo Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanas uzņēmumu tiks pieņemts pēc IUB lēmuma,» sacīja Dišlere.
Jau vēstīts, ka konkursā par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanu pieteikušies četri pretendenti – AB Kauno tiltai, būvfirmu grupa Binders un Arčers, Transport Systems, kā arī piegādātāju apvienība ACB, Tilts un viadukts. Pieteikšanās konkursā par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanu beidzās pērn 6.decembrī, un tajā tiks vērtēts piedāvājums ar viszemāko cenu.
RD 2011.gada 27.septembrī atbalstīja jauna konkursa izsludināšanu Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanai un finansēšanai. Jauns konkurss bija jārīko, jo pērn 20.septembrī, pusēm vienojoties, tika izbeigts 2009.gadā noslēgtais līgums ar Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvnieku "Transport Systems". Iepriekš nebija apstiprinājuma valsts vai pašvaldības budžeta finansējuma pieejamībai 2012.gadā, taču vēlāk Finanšu ministrija izteica gatavību atļaut RD aizņemties papildu septiņus miljonus latu.
Iepriekš arī tika noteikts – ja iespējamās būvniecības izmaksas konkursā pārsniegs Satiksmes departamenta plānoto summu – 17,5 miljonus latu –, pašvaldība paturēs sev tiesības izbeigt konkursu bez rezultātiem.
Ziņots arī, ka RD Satiksmes departaments jau iepriekš atzina, ka Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecību nav iespējams pabeigt laikā. Līgums ar būvnieku Transport Systems par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecību tiks noslēgts 2009.gada 10.martā, paredzot, ka darbi jāpabeidz 36 mēnešu laikā no būvdarbu sākšanas. Darbi tika sākti 2009.gada maijā, un tos bija paredzēts pabeigt līdz 2012.gada maijam. Līguma kopējā summa ar pievienotās vērtības nodokli bija 27,972 miljoni latu. 2010.gada 1.jūlijā būvniecība tika pārtraukta.
Tilta trešā kārta jeb Zemgales virziena maģistrālais transporta mezgls ietver jaunas automaģistrāles – Jāņa Čakstes gatves – un nobrauktuvju izbūvi no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai. Satiksmes mezglā paredzēti divi divlīmeņu šķērsojumi – Jāņa Čakstes gatves un Bauskas ielas šķērsojums un Jāņa Čakstes gatves un Ziepniekkalna ielas šķērsojums.
Tilta būvniecības ģenerāluzņēmējs ir Transport Systems (iepriekšējais nosaukums ‒ Dienvidu tilts), kurā apvienojušās sešas Latvijas celtniecības kompānijas ‒ Skonto būve, Latvijas tilti, BMGS, Tilts, Rīgas tilti un Viadukts.