Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja akceptēja līguma slēgšanu ar piegādātāju apvienību ACB, Tilts un Viadukts par Dienvidu tilta 3. kārtas būvniecību. Paredzēts, ka šai kārtai pilsēta varētu aizņemties 17 milj. latu.
Galīgo lēmumu par līguma slēgšanu ar būvnieku apvienību, kā arī un aizņēmumu vēl jāpieņem Rīgas domes sēdē.
Rīgas dome nepieciešamos līdzekļus plāno aizņemties no Valsts kases vai kāda cita aizdevēja, kas piedāvās izdevīgākus aizdevuma nosacījumus. Parāds būs atmaksājams ne ilgāk kā 15 gadu laikā. Aizdevēja izvēlei tiks organizēts iepirkums atbilstoši Publisko iepirkumu likumam vai arī tiks slēgts līgums ar Valsts kasi. Šogad projekta realizācijai dome plāno aizņemties septiņus miljonus latu.
2013.gadā Rīgas pilsētas pašvaldībai tikšot paredzēta iespēja ņemt aizņēmumu līdz 10,38 miljoniem latu, ja atmaksas termiņš nepārsniedz 15 gadus, aizņēmuma pamatsummas atliktais maksājums ir līdz 5 gadiem, aizņēmums tiks ņemts latos vai eiro valūtā, kas ekvivalenta attiecīgajai summai.
Dienvidu tilta būvdarbi atsāksies, tiklīdz tiks saņemti aizņēmuma līdzekļi, sacījis komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks.
Iepirkuma konkursā apvienība ACB, Tilts un Viadukts iesniedza izdevīgāko piedāvājumu. Līgums ar iepriekšējo būvnieku a/s Transport Systems lauzts pagājušajā gadā pēc pašu uzņēmēju lūguma, jo Dienvidu tilta trešās kārtas būvdarbi finansējuma trūkuma dēļ bija pārtraukti jau 2010.gada vidū. Pērn decembrī Rīgas dome izsludināja jaunu iepirkuma konkursu par būvdarbu pabeigšanu.
Db.lv jau ziņoja, ka konkursā pavisam bija pieteikušies četri pretendenti, ieskaitot Transport Systems.
Db.lv arī iepriekš informēja, ka Rīgas domes un a/s Transport Systems tilta celtniecības noslēgtā līguma summa bijusi 313,4 milj. latu, tostarp 170,3 milj. latu ir projektēšanas un būvniecības izmaksas, bet 143,2 milj. Latu – maksājumi par finansējuma piesaisti. Būvdarbi Pārdaugavā tika pārtraukti 2010. gadā, kad nepieciešamo 10 milj. latu vietā piešķirti vien 1,26 milj. latu..
Savulaik Valsts kontroles norādījusi, ka Dienvidu tilta būvniecībā izšķērdēti ir 27 milj. latu, tā atklājusi vairākus būtiskus pārkāpumus, kas sadārdzinājuši tilta būvniecības procesu.