Atbildīgs par piedāvāto risinājumu ar slīdošo pārklājumu noklāt Vanšu tilta vantis bijis bijušais Rīgas domes Satiksmes departamenta vadītājs Edgars Strods, bet par kontroli – bijušais departamenta vadītāja vietnieks Andris Binde, bet viņi abi vairs departamentā nestrādājot Twitter raksta Rīgas mērs Nils Ušakovs, piebilstot, ka reorganizācija departamentā turpinās
Mēra pārstāve Anna Kononova DB norādīja, ka pēc tam, kad vantis tika apstrādātas ar slīdošo pārklājumu, tika izveidots pārbaužu grafiks. Pēdējā pārbaude veikta aprīlī, un to vēl kontrolējis A. Binde, kas tanī pašā mēnesī savu amatu atstājis. A. Kononova norāda, ka, spriežot pēc ziņojuma, aprīlī viss bijis kārtībā.
E.Strods šā gada februārī pārtrauca darbu un kļuva par pašvaldības SIA Rīgas ūdens valdes locekli, jauns vadītājs departamentam netiek meklēts, un to vada direktora pienākumu izpildītājs Vitālijs Reinbahs, raksta Leta. Satiksmes departamenta darbu pārraugošās Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks ar situāciju departamentā esot apmierināts - darbs tiek organizēts labi, cilvēki strādā un neesot vajadzības ko mainīt.
Rīgas domes pārstāvis Uģis Vidauskis aģentūrai kaidroja, ka pašvaldībā nav normatīvu, kas noteiktu, cik ilgi kādu struktūrvienību var vadīt amata pienākumu izpildītāji, un ka vadošajā krēslā noteikti jābūt oficiālam direktoram. Bijuši precedenti, kad departamentu gadiem vada direktora pienākumu izpildītāji.
DB jau rakstīja, ka šobrīd pie Vanšu tilta vanšu pamatnes uzstādīti norobežojoši dzelzs žogi, bet vantis noklātas ar solidola kārtu. Rīgas domes Satiksmes un transporta komitejas operatīvajā apspriedē tika runāta arī par papildus mehāniskajiem šķēršļiem, kas apgrūtinātu cilvēku nokļūšanu uz tilta vantīm. Piemēram, uz vantīm varētu tikt uzstādīti kustīgi riņķi vai cita veida šķēršļi.
Jāatgādina, ka 7. jūnijā kāds vīrietis uzrāpās Vanšu tilta smailē un pēc tam nolēca, iekrītot trolejbusa vados. Vīrietis gāja bojā. Notikuma vietā bija ieradušies gan policisti, gan glābēji, taču jaunietis turpināja kāpt arvien augstāk. Kā ziņoja notikušā aculiecinieki, atrodoties tilta vantīs, vīrietis «meta krustus», vicinājās ar roku un kaut ko skaļi runājot par grēkiem. Aculiecinieki pieļāva, ka vīrietis neesot adekvāts.
Trīs gadus atpakaļ, ņemot vērā, ka pārgalvji nerimstas kāpt Vanšu tilta vantīs, Rīgas dome lēma tās noziest ar vielu, kas rāpšanos tilta vantīs krietni apgrūtinās. Tā bija speciāla bieza, bet lipīga krāsa, kas tiek izmantota arī Sanfrancisko tilta ieziešanā un augstceltnēs Dubajā. Smērviela esot bijis pats lētākais variants, kas izmaksājusi 1,5 tūkst. Ls, kā arī neietekmēja Vanšu tilta izskatu, pirms trim gadiem pauda Satiksmes departamenta pārstāvji.
Satiksmes departaments ir veicis preventīvos pasākumus Vanšu tilta slīdības nodrošināšanā - šā gada aprīlī tika veikta tilta apsekošana, kurā lemts, ka vantis nav atkārtoti jānokrāso ar speciālo krāsu, Db.lv norādīja departamenta pārstāve Ilze Dišlere. Aprīlī jau ir bijis gadījums, kad kāds cilvēks centās uzkāpt pa tilta vantīm, tomēr viņam tas nav izdevies. I. Dišlere Satiksmes departmenta vārdā norādīja, ka, iespējams, šis kāpējs ir bijis izveicīgāks vai arī vantis kļuvušas neslidenas dabas apstākļu - putekšņu vai putekļu dēļ, tādēļ viņam izdevies tajās uzkāpt. Vanšu tilta krāsas atjaunošana izmaksā tūkstoti latu.