Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecība var gaidīt līdz oktobrim, kad pēc Saeimas vēlēšanām būs skaidrība par iespējām piesaistīt Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu, norāda Rīgas domes (RD) priekšsēdētājs Nils Ušakovs.
Viņš uzsvēra, ka pašvaldībai trešās kārtas būvniecību vajadzēs pabeigt un par to nav šaubu.
«To [tilta trešo kārtu] pabeigt un nodot ekspluatācijā bija plānots 2012.gadā, līdz ar to mums ir laiks. Būvniekiem tagad ir brīvie resursi, un viņi ir gatavi kaut ko pabeigt,» klāstīja Ušakovs.
Rīgas mērs paskaidroja, ka par Dienvidu tilta trešās kārtas jeb Zemgales maģistrālā transporta mezgla būvniecību pilsētai, visticamāk, būs jāmaksā no pilsētas budžeta, jo pašvaldība līdzekļus diez vai aizņemsies.
Tā kā būvniecībai nepieciešami 10-14 miljoni latu, kurus vajadzēs noņemt citiem mērķiem, pašvaldība ir ieinteresēta pagaidīt līdz oktobrim.
«Ja mums ir pat minimāla varbūtība dabūt Eiropas līdzfinansējumu, kas varētu būt pēc vēlēšanām, kad būs jauna valdība, mēs pagaidīsim līdz oktobrim. Tad paskatīsimies, vai Eiropas līdzfinansējumu šim mērķim nevar iegūt, varbūt izdosies,» sacīja Ušakovs, norādot, ka samaksāt liekus piecus līdz septiņus miljonus latu nekad nav par vēlu, ar to var arī pagaidīt dažus mēnešus.
Viņš teica, ka būvnieki ir apņēmušies darbus paveikt ātri, tomēr viņiem vēl ir ko ņemties ar tilta darbu otro kārtu. «Līdz oktobrim tas tilts lai stāv, pagaidām viņš ēst neprasa,» minēja Ušakovs.
Aģentūra BNS jau vēstīja, ka aprīļa vidū Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecību pārtrauca būvkompānija Rīgas tilti, kas ir viena no Dienvidu tilta būvniekiem. Citas kompānijas, kas strādā pie Dienvidu tilta būvniecības, darbus turpinās līdz šā gada jūlijam.
Dienvidu tilta trešā kārta jeb Zemgales virziena maģistrālais transporta mezgls ietver jaunas automaģistrāles - Jāņa Čakstes gatves - un nobrauktuvju izbūvi no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai. Satiksmes mezglā paredzēti divi divlīmeņu šķērsojumi - Jāņa Čakstes gatves un Bauskas ielas šķērsojums un Jāņa Čakstes gatves un Ziepniekkalna ielas šķērsojums. Kopējās būvniecības izmaksas ir 27,97 miljoni latu ar pievienotās vērtības nodokli. Saskaņā ar līgumu būvdarbi jāpabeidz 2012.gadā.
Tilta būvniecība sākās 2004.gadā. Tilts top trīs kārtās, un tā būvniecības pirmo kārtu pabeidza 2008.gada novembrī. Tilta garums ir 803 metri, projekta visu izbūvējamo ceļu garums patlaban - 2,5 kilometri, bet visu triju kārtu kopējais garums būs astoņi kilometri. Dienvidu tiltam ir sešas braukšanas joslas jeb trīs katrā virzienā, divi veloceliņi un divas ietves.
Tilta būvniecības ģenerāluzņēmējs ir Transport Systems (iepriekšējais nosaukums - Dienvidu tilts), kurā apvienojušās sešas lielākās Latvijas celtniecības kompānijas - Skonto būve, Latvijas tilti, BMGS, Tilts, Rīgas tilti un Viadukts.