Celtniecības darbu ģenerāluzņēmējs a/s Dienvidu tilts "ar prieku un gandarījumu" uzņemas pilnu atbildību par Dienvidu tilta pirmās kārtas celtniecību, teikts uzņēmuma paziņojumā presei.
Uzņēmums garantē pilnīgu paveikto darbu kvalitāti un izmantoto materiālu atbilstību projektam. "Šādu garantiju mums ļauj sniegt ne tikai pašu pieredze veicot darbus, bet arī Rīgas Tehniskās universitātes prof. Aināra Paeglīša vadībā veiktā tilta slogošanas pārbaude, kas apliecina, ka tilts ir drošs un gatavs nodošanai ekspluatācijā," teikts paziņojumā.
Lai stiprinātu ticību jaunuzceltajam tiltam un respektējot vēlmi iepazīties ar objektu, a/s Dienvidu tilts aicina ikvienu sertificētu Latvijas vai ārvalstu ekspertu sniegt savu slēdzienu. Lai to varētu izdarīt, būvuzņēmēji ir gatavi iesniegt visu nepieciešamo projekta dokumentāciju. "Jaunu ekspertu klātbūtne un viedoklis palīdzēs nest labās ziņas tālāk," izteikusies a/s Dienvidu tilts pārstāve.
"Līdzšinējā izmēģinājumā tika apstiprināta pilnīga konstrukciju parametru (sprieguma un deformācijas) atbilstība projekta prasībām un starptautiski pieņemtajām normām līdzīga veida būvēm. Apstākļos, kuri atbilst iespējamiem maksimālajiem noslogojumiem (tie tika imitēti noslogojot tiltu ar 32 kravas mašīnām ar kopējo masu 1280t), ar mūsdienīgāko iekārtu palīdzību, tika veikti konstrukciju sprieguma un deformācijas mērījumi. Balstoties uz veikto pētījumu rezultātiem, tika izsniegts atzinums par konstrukciju atbilstību visām izvirzītajām prasībām. Kā ļoti pozitīvs vērtējams rezultāts izmēģinājumam, kad kravas automašīnas atradās starp tilta balstiem (attālums starp tiem ir 110 metri). Attiecīgajā brīdī tilta ieliece bija mērāma sākot no 5 milimetriem un beidzot ar 185 milimetriem. Šis ir ļoti labs rezultāts, īpaši ņemot vērā faktu, ka noslogojums vidēji bija divas reizes lielāks, nekā tas būs novērojams ikdienā. Būtiski ir pieminēt, ka pētījuma ietvaros praktiskie rezultāti no teorētiski prognozētajiem drīkst atšķirtes par 10 %. Dienvidu tilta gadījumā tas bija 1% robežās," uzsvērts paziņojumā.