Krievijas finansists Vladimirs Antonovs izteicis šaubas par Saab Automobile automašīnu pārdošanas mērķiem, piebilstot, ka Zviedrijas autoražotājam varētu būt nepieciešama papildus nauda, vēsta thelocal.se
«Ja mērķis netiks sasniegts, būtu jauki, ja Saab būtu 50 - 70 miljoni eiro - kaut kas nedaudz papildus, uz ko paļauties. Mēs esam gatavi nodrošināt šo naudu, ja mums to ļaus EIB,» Antonovs klāstījis ziņu aģentūrai TT, šajā gadījumā domājot Eiropas Investīciju banku.
Viņš nesaskata nekādu risku, ka EIB varētu atsaukt savu aizdevumu Saab gadījumā, ja viņš iesaistīsies kā finansējuma nodrošinātājs.
«EIB ir fantastiska drošība un fantastiska procentu likme Saab aizdevumā. Kādēļ viņiem to ņemt atpakaļ? Šobrīd viss strādā labi,» teicis Antonovs.
Tomēr viņš tik un tā grib «spiest» uz EIB, lai tā ļautu viņam kļūt par Saab finansētāju. Kā apgalvo Antonovs, banka tam neesot gatava: «Uz gada beigām pastāv risks, ka Saab būs nepieciešams vēl kāds finanšu partneris un nav viegli tādu atrast. Mēs vēlētos, jo uzskatām, ka Saab ir laba investīcija.»
Spyker Cars pagājušajā gadā iegādājoties Saab no ASV autoražotāja General Motors (GM), biznesa modelis paredzēja, ka GM maksās par iekārtām un atlikušo parādu un Saab saņems aizdevumu no EIB 400 miljonu eiro vērtībā.
Valsts garantijas aizdevumam sniedza arī Zviedrijas valdība, Saab aktīviem kalpojot kā nodrošinājumam.
Aizdevums tiek izmaksāts vairākās daļās un ilgst līdz 2016.gadam. Saab maksā procentus EIB un garantijas prēmiju Zviedrijai.
Saskaņā ar Antonova teikto Saab bankrotēs dažās dienās, ja EIB atsauks aizdevumu.
«Bet tas nekad nenotiks. Tam nav iemesla. Es neredzu nekādu risku, ka Zviedrijai vajadzētu iesaistīties un pārņemt aizdevumu,» viņš stāstījis.
Daniels Barrs no Zviedrijas Parāda biroja (Riksgälden) akcentējis, ka vienošanās starp Saab, EIB un Zviedriju ir konfidenciāla.
«Šajā dokumentā, tāpat kā jebkurā citā lielā aizdevuma līgumā, ir sadaļa par kontroles maiņu, kas nozīmē, ka aizdevuma sniedzējam ir jāapstiprina īpašumtiesību maiņa.» Līdz šim šāda informācija neesot saņemta.
Viņš piebildis, ka ir iepazinies ar preses ziņoto par Antonova interesi investēt Saab, bet akcentējis, ka par to ir jājautā Saab vai Spyker.
Kā vēstīts, Antonovs pagājušajā gadā figurēja Saab darījumā, bet - kā oficiāls īpašnieks - bija spiests izstāties, lai GM piekristu pārdot grūtībās nonākušo Zviedrijas vienību Spyker. Taču vēlāk atklājās, ka viņš bijis naudas, kas tika izmantota Saab iegādei, aizdevējs.
Krievijas finansists jau vienojies iegādāties Spyker Cars sporta auto biznesu.
Pēc viņa domām, biznesa plāns varētu būt reāls, un Saab varētu nest peļņu, bet vienlaikus, viņaprāt, 2011.gada pārdošanas prognozes ir pārlieku optimistiskas.
«Saskaņā ar biznesa plāna versijām viņiem šogad jāpārdod 80 tūkstoši automašīnu, lai atbilstu plānam. No mana skatu punkta, tas ir pārāk optimistiski,» viņš sacījis.
Lai viņš varētu investēt Saab, tiekot meklēts cits finansējums, kā rezultātā EIB aizdevumu varētu atmaksāt.