Krievijas finansistam Vladimiram Antonovam, kurš iegādāsies Spyker Cars sporta automašīnu biznesu, ir ambīcijas kļūt arī par Zviedrijas autoražotāja Saab īpašnieku, vēsta thelocal.se. «Tas ir laika jautājums,» viņš norādījis.
Kā vēstīts, Spyker Cars, kam pieder Zviedrijas autoražotājs Saab Automobile, pārdos savu sporta automašīnu biznesu Lielbritānijas firmai, ko kontrolē Antonovs.
«Bez Spyker mēs nevarētu pagājušajā gadā iegādāties Saab Automobile, bet tagad Spyker darbība ir kļuvusi par mazu zivi lielā dīķī,» Spyker paziņojumā norādīja Saab priekšsēdētājs Viktors Mullers, atklājot, ka uzņēmumam ir nepieciešama papildu nauda attīstībai.
Spyker ir parakstījusi saprašanās memorandu, saskaņā ar kuru bizness tiek pārdots par 15 miljoniem eiro, bet 17 miljoni eiro jāmaksā vēlāk.
Spyker sporta automašīnu bizness kalpo kā nodrošinājums 31 miljona eiro aizdevumam, ko Antonovs piešķīra V. Mullera kompānijai Tenaci. Aizdevuma termiņš beidzas 31.aprīlī.
Ja aizdevums netiek atmaksāts, Antonovs iegūst tiesības iegādāties uzņēmumu. Darījums nozīmē, ka Spyker tiks atbrīvota no parādiem un procentu maksājumiem, un tā turpmāk koncentrēsies tikai uz Saab.
Antonovs pagājušajā gadā figurēja Saab darījumā, bet - kā oficiāls īpašnieks - bija spiests izstāties, lai General Motors piekristu pārdot grūtībās nonākušo Zviedrijas vienību Spyker.Taču patiesībā viņš aizdeva naudu Mullera kompānijai.
Ceturtdien Antonovs žurnālistiem norādījis, ka viņam ir ambīcijas kļūt arī par Zviedrijas autoražotāja īpašnieku. «Tas ir tikai laika jautājums. Agri vai vēlu tas notiks,» viņš sacījis.
Mullers Spyker Cars dibināja Nīderlandē ap 2000. gadu ar mērķi attīstīt un ražot augstas klases sporta automašīnas. Pēdējos gados kompānijai izdevās pārdot aptuveni 35 automašīnas gadā.
Kā pagājušās nedēļas svētdienā vēstīja raidījums Nekā personīga, Antonovs nesen apmeklējis Latviju. Viņu uz mūsu valsti šoreiz, iespējams, atvedušas problēmas uzņēmumā airBaltic.
Kā novērojis raidījums, tad uz sarunām bankas ēkā Rīgā ieradies ne tikai aviokompānijas airBaltic prezidents Bertolts Fliks, bet arī satiksmes ministra Ulda Auguļa padomnieks Artis Stucka. Ministrs skaidrojis, ka savu padomnieku sūtījis izlūkos. Tā kā B.Fliks savas daļas un zīmolu ieķīlājis Krājbankā, Augulis palūdzis Antonovam no Flika noskaidrot patieso stāvokli aviokompānijā.
Antonovam jau piecus gadus caur Lietuvā reģistrēto Snoras banku pieder Krājbanka. Pēdējā laikā viņš Latvijā esot sācis interesēties arī par citiem projektiem. Fliks šajā bankā ieķīlājis gan savas daļas, gan no aviokompānijas iegūtos zīmolus. Kredīta summa ir 31 milj. Ls.
Iepriekš parādījās informācija, ka Krājbanka kreditējusi arī šovasar izveidotā Radio 101 projektu.
Ekskluzīvu interviju ar V. Antonovu lasiet žurnālā Lietišķā Diena 1. martā.