Jaunākais izdevums

Jaunie Saab īpašnieki plāno laist klajā pirmo jauno modeli 2014. gadā, tomēr jaunās automašīnas vairs nerotās Saab simbols – sarkanais grifs ar kroni galvā, vēsta thelocal.se.

Tika nolemts, ka jaunās automašīnas tiks sauktas Saab vārdā, tomēr kompānija vairs nevarēs lietot līdzšinējo grifa logo, ko turpmāk izmantos Saab aizsardzības un aeronautikas grupa (Saab Defence group), kā arī Scania kravas automobiļi, kas abi vēl aizvien būs tās pašas korporācijas daļa. Vieglo automašīnu ažotāju kompānijai būs jaunā īpašnieka Nevs vārds, norādīja uzņēmuma pārstāvis Matiass Bergmans (Mattias Bergaman). Saskaņā ar kompānijas pausto, Saab līdzšinējais logo uzņēmumam bija mazāk svarīgs.

«Mēs būvējam jaunu kompāniju un jaunu tēlu, un Saab vārds bija tas, ko vēlējāmies,» norādīja kompānijas pārstāvis. Tajā pašā laikā viņš neatklāja, kāds būs jaunais Saab logo.

Pirmais elektroauto tiks laists klajā pēc aptuveni 18 mēnešiem, un jaunais Saab būs mērķēts galvenokārt Ķīnas tirgum. «Arvien vairāk ķīniešu var atļauties jaunus automobiļus, tomēr pasaulē nepietiktu tik daudz naftas, ja visas automašīnas būtu darbināmas ar degvielu,» norādīja Nevs īpašnieks Kais Johans Džiangs (Kai Johan Jiang).

51% uzņēmuma Nevs kapitāldaļu pieder Honkongā bāzētajai National Modern Energy Holdings un 49% - Japānas investīciju firmai Sun Investment LLC, kas izveidota ar mērķi pārņemt pārņemt bankrotējušo Saab.

Jau rakstīts, ka Saab iesniedza bankrota pieteikumu pagājušā gada decembrī. Saab jau bija uz bankrota sliekšņa, kad 2010. gadā GM to pārdeva Nīderlandes kompānijai Swedish Automobile (SWAN) - tolaik Spyker - par 400 miljoniem ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab Automobile pārdošanas sāga, iespējams, beidzot noslēgusies

Lelde Petrāne,07.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bankrotējušā Zviedrijas autoražotāja Saab aktīvu pārdošana ir noslēgusies, vēsta Zviedrijas mediji. Galvenais pircējs varētu būt zviedru elektroauto konsorcijs.

Kā ziņojis Sveriges Radio, Saab Automobile iegādāsies elektroauto konsorcijs National Electric Vehicle Sweden (NEVS). Tomēr tā vadītājs pagaidām atturējies apstiprināt šo informāciju.

«Es tiešām nevaru to darīt,» teicis NEVS valdes priekššedētājs Karls-Ēriks Trogens.

Kā vēstījusi ziņu aģentūra TT, abi Saab administratori bijuši pārāk aizņemti, lai runātu par darījumu. Par to, ka darījums noslēdzies, pirmā ziņojusi Trolhetenas vietējā ziņu vietne ttela.se.

Iepriekš tika ziņots, ka konsorcijs par Saab ir gatavs maksāt 1,5 līdz 1,8 miljardus kronu (208-250 miljoni ASV dolāru), neiekļaujot rezerves daļu uzņēmumu Saab Parts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ķīnieši ķeras pie Saab kopiju ražošanas

Lelde Petrāne,08.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecā zviedru Saab 9-5 ķīniešu versija esot attīstīta tik tālu, ka, pēc ražotāja vārdiem, pie auto dīleriem tā varētu nonākt jau šā gada beigās, vēsta thelocal.se.

Beijing Automotive Industry Holding Corporation (BAIC), daļa no Beijing Automotive Group, gada beigās plāno sākt pārdot savu pirmo modeli, kura pamatā ir Saab 9-5 platforma, kas no Saab Autmobile AB nopirkta 2009. gadā.

Auto, kas ir pazīstams kā C709, ir aprīkots ar 2,0-litru turbo benzīna dzinēju. Automašīnas cena gan pagaidām netiek atklāta.

Balstoties uz Saab 9-5 platformu, BAIC nākamo dažu gadu laikā pat plānojot nākt klajā ar produktu līniju.

BAIC iegādājusies arī Saab 9-3 platformu, un saskaņā ar kompānijas iepriekš teikto ķīniešu modelis T60, kura pamatā ir šī platforma, arī tiks ražots jau šajā gadā.

BAIC pieder Ķīnas valstij, un tās galvenā mītne ir Pekinā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Zviedri vēl cer, ka Obama glābs Saab

Lelde Petrāne,14.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas arodbiedrība IF Metall uzrakstījusi vēstuli ASV prezidentam Barakam Obamam saistībā ar bankrotējušo Zviedrijas autoražotāju Saab, vēsta thelocal.se.

Vēstule mudina prezidentu piespiest bijušo Saab īpašnieku General Motors atbrīvot tehnoloģiju licences jebkuram potenciālajam Saab pircējam.

Cerība ir uz līdzīgu attieksmi no Obamas kā tas bija General Motors gadījumā 2009.gadā, kad kompānija tika izglābta no bankrota.

«Mūsu cerība ir, ka jūs sajutīsiet - Saab Automobile ir glābšanas vērts. Mēs - vairāk nekā 4500 auto darbinieki Zviedrijā, gaidām jūsu atbildi,» teikts vēstulē.

Arodbiedrības pārstāvis norādījis, ka vēstules pirmais mērķis ir sarunu uzsākšana.

Saab Automobile iesniedza bankrota pieteikumu Zviedrijas tiesā 2011.gada decembrī, jo neizdevās tā pārdošanas darījums. Tajā lielā mērā vainojama GM nevēlēšanās atbrīvot Saab tehnoloģiju licences, kas ir būtiskas, lai ražotu Saab 9-4X un Saab 9-5.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab pircēji: automašīnas tiks būvētas Zviedrijā, bet pārdotas Ķīnā

Lelde Petrāne,14.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

National Electric Vehicle Sweden (NEVS), Saab jaunie pircēji, trešdien paziņojuši, ka vēlas turpināt autobūvi Trolhetenā un pieņems darbā inženierus, lai spētu panākt to, ka kļūst par vienu no vadošajiem elektroauto ražotājiem, vēsta thelocal.se.

«Mums ir pasaules klases ražotne un daudz pieredzes šajā jomā. Tas ir izšķirošs elements,» preses konferencē sacījis NEVS priekšsēdētājs Karls-Erlings Trogens.

Tomēr tas, ka auto tiks ražoti Trolhetenā, nenozīmē to, ka NEVS ražotajām automašīnām būs Saab logo. Arī to galvenais tirgus nebūšot Zviedrija, bet gan Ķīna, pastāstījis NEVS pārstāvis Matiass Bergmans.

NEVS, kura 51 procents pieder Honkongā bāzētajai National Modern Energy Holdings un 49 procenti - Japānas investīciju firmai Sun Investment LLC, izveidots ar mērķi pārņemt pārņemt bankrotējušo Saab.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab fani nopirkuši pēdējo Saab 9-3

Lelde Petrāne,07.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saab entuziasti apstiprinājuši, ka savākuši nepieciešamos līdzekļus, lai iegādātos pēdējo Saab 9-3, kas saražots tagad slēgtajā Saab ražotnē Trolhetenā, Zviedrijas rietumos, vēsta thelocal.se.

Saabs United blogs uzsāka finansējuma meklējumus, cenšoties savākt vairāk nekā 200 tūkstošus kronu (29 330 ASV dolārus), kas vajadzīgi, lai nopirktu šo transportlīdzekli.

«Mēs to esam izdarījuši. Šodien mēs savācām vajadzīgo summu,» vēsta blogs.

Naudas vākšanā iesaistījušies vairāk nekā 600 kaislīgi Saab fani. Nauda tiks izmantota, lai apmaksātu ANA, uzņēmuma, kas atbildīgs par transportlīdzekļa pārdošanu, rēķinu.

Tomēr šī Saab 9-3 nenonākšot uz ceļiem, bet gan Saab muzejā Trolhetenā.

Saabs United solījusi, ka ziedojumus pieņems vēl kādu laiku, un arī tie tiks novirzīti muzejam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ķīnas uzņēmums pie Saab īpašniekiem pasūta elektriskās automašīnas 12 miljardu dolāru vērtībā

LETA,17.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas elektrisko automašīnu nomas uzņēmums Panda New Energy pasūtījis 250 000 elektrisko automobiļu Zviedrijas autoražotāja Saab īpašniekiem - Ķīnas konsorcijam National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS), teikts ceturtdien publiskotajā NEVS paziņojumā.

Pasūtījuma summa veido 12 miljardus dolāru (11 miljardus eiro).

Šis ir otrs pasūtījums šajā rudenī, ko saņēmis NEVS, kas saskāries ar būtiskām finanšu problēmām kopš tas tika izveidots 2012.gada jūnijā, lai pēc bankrota pārņemtu Saab aktīvus.

NEVS norāda, ka Ķīnas pasūtījums radīs darba vietas vairākiem simtiem cilvēku.

Uzņēmums līdz 2020.gada beigām piegādās "Panda New Energy" 150 000 "Saab 9-3" elektriskās automašīnas, kas tiks veidotas uz Saab 9-3 sedana platformas. Vienošanās ietver arī 100 000 citu elektrisko automašīnu produktu un pakalpojumu, ko nodrošinās ar NEVS un tā īpašniekiem saistīti uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS RAF-Avia čarterreisu nodrošināšanai pielāgojusi vienu no tās flotē esošajām SAAB lidmašīnām, bet drīzumā noslēgsies vēl viena gaisa kuģa pielāgošana aviopasažieru vajadzībām

Aviokompānijas AS RAF-Avia pamatbiznesu veido vidēja apjoma kravu – līdz piecām tonnām – pārvadājumi Eiropā, bet šobrīd ir īstenojusies kompānijas iecere pievērsties pasažieru aviopārvadājumu pakalpojuma nodrošināšanai. Kā stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Anatolijs Jerumanis, čarterreisu pakalpojums tiek nodrošināts ar vienu SAAB lidaparātu, bet uzņēmums čarterlidojumiem vēlas pārņemt vēl vienu Zviedrijā ražotu gaisa kuģi. Kompānijas floti veido septiņi gaisa kuģi – trīs Zviedrijas koncerna SAAB un četri Ukrainas An-26 lidaparāti.

Aviopasažieru pārvadāšanai pielāgotā zviedru SAAB darbību veic Vācijā, cita starpā nodrošinot futbola komandu pārvadāšanu nelielos attālumos šīs valsts robežās. Otrai lidmašīnai, ar kuru iecerēti pasažieru aviopārvadājumi, šobrīd ir saņemta attiecīgā dokumentācija, kas nepieciešama tās reģistrešanai Latvijā. A. Jerumanis prognozē, ka lidojumus ar otru SAAB lidmašīnu varēs sākt februāra sākumā; kompānija veic sarunas ar iespējamajiem pakalpojuma pasūtītājiem. «Notiek sarunas Spānijā, Francijā un citur. Tāpat bija saruna arī ar Liepāju, bet viss būs atkarīgs no tā, kur būs labākas biznesa iespējas,» pauž RAF-Avia valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Klienti jāmeklē ārpus Latvijas

Lana Jūra, speciāli DB,30.05.2019

llkka Suppanens  - viens no starptautiski pazīstamākajiem un titulētākajiem somu laikmetīgajiem dizaineriem paša izstrādātās viedtālruņu uzlādes ierīces prezentācijas pasākumā Sony zīmolam

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dizaineram savā darbā jārēķinās ar daudziem parametriem un jāsaprot ekonomika, ergonomika, mārketings, ražošana, tā intervijā DB teic llka Supanens (llkka Suppanen).

Viņš ir viens no starptautiski pazīstamākajiem un visvairāk titulētajiem somu laikmetīgajiem dizaineriem. Pēc arhitekta grāda iegūšanas Helsinku Tehniskajā universitātē, mēbeļu dizaina programmas apguves Helsinku Mākslas un dizaina universitātē, kā arī studijām Gerita Rietvelda akadēmijā Amsterdamā, 1995. gadā Helsinkos viņš dibināja dažādos arhitektūras un dizaina virzienos orientēto biroju Studio Suppanen, bet dažus gadus vēlāk kopā ar kolēģiem attīstīja vienu no prominentākajām mūsdienu somu dizaina grupām Snowcrash. 1968. gadā dzimušais dizainers, kurš Instagram kontā pozicionē sevi kā uzņēmēju, sadarbojas ar daudziem slaveniem zīmoliem, izstrādā izstāžu koncepcijas, modelē nākotnes dizaina vīzijas, lasa dizaina lekcijas jaunajai paaudzei. Viņa klientu vidū ir gan skandināvu, gan starptautiskas kompānijas, tostarp Artek, Axis, Cappellini, Ferlea, Leucos, Lucente, Nokia, Zanotta, Marimekko, Iittala, Ferrero, Luhta, SAAB Automobiles, Sony u.c. Šogad Milānā Salone del Mobile. Milano ietvaros Supanens, no kura personības un darbiem staro īstās skandināvu dizaina skolas DNS, prezentēja savus jaunākos darbus. Līdz vīlītei patiess un pragmatisks, ar plašu starptautisku redzējumu apveltīts, Supanens atklāja savu redzējumu par dizainera profesionālo misiju šodien un skandināvu kodu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bankrotējušais autoražotājs Saab pārdots ķīniešu - zviedru investīciju grupai, kuras mērķis ir pārveidot kompāniju par elektrisko transportlīdzekļu ražotāju, ziņo BBC.

Saab administrators informējis, ka pircējs ir National Electric Vehicle Sweden (Nevs), bet pārdošanas cena netiek atklāta.

Saab bankrotēja decembrī, divus gadus pēc tam, kad bijušais īpašnieks General Motors to pārdeva holandiešu grupai Spyker.

Paziņojumā administrators norādījis, ka Saab attīstīs un ražos elektriskos automobiļus.

Nevs vadītājs un galvenais īpašnieks ir Ķīnas uzņēmējs ar Zviedrijas pilsonību Kajs Johans Jiangs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Sveicam jaunu auto līderi

Uldis Andersons, Dienas Bizness,09.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Biznesa lasītāju balsojumā par mīlētāko auto zīmolu ir uzlēkusi jauna zvaigzne – Audi. Līdzšinējais balsojuma līderis BMW, kurš slavas virsotnē noturējās piecus gadus pēc kārtas, nu ir nonācis uz sudraba pakāpiena.

TOP 5 skatāms raksta galerijā, bet viss saraksts lasāms jaunākajā Dienas Bizness žurnālā Auto 2019.

Balsojuma līderu trijniekā šogad nekas nav pa vecam. Jauna pirmā, jauna otrā, un arī jauna trešā vieta, kuru godpilni ieņem Volvo (pērn tas palika ceturtais).

Topa augšgals mazliet plašākā un vispārīgākā griezumā gan joprojām ir garlaicīgi paredzams – te ir lielais vācu četrinieks (Audi, BMW, Volkswagen un Mercedes), te ir vienmēr klātesošais Volvo, un nekur tālu nav jāmeklē arī Toyota, Škoda un vēl dažs labs zīmols, kas visi satilpst viena skatiena robežās jebkurā Rīgas ielā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab īpašnieki iecerētajiem elektriskajiem automobiļiem neizmantos slaveno zīmolu

LETA,21.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autoražotāja Saab īpašnieki - Ķīnas un Japānas konsorcijs National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS) - atcēluši plānus iecerētajai elektrisko automašīnu līnijai izmantot slaveno zīmolu, tā vietā izvēloties lietot savu, teikts otrdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.

«Mēs patiesi cienām savu vēsturi un mantojumu, mēs vēlamies paši kļūt atpazīstami,» norāda NEVS vadītājs Matiass Bergmans.

Saab 2011.gada decembrī piedzīvoja bankrotu, un to 2012.gadā iegādājās NEVS, kas tika izveidots Saab aktīvu pārņemšanai.

Ķīnas un Japānas konsorcijs pirmo elektrisko automašīnu, kas būs balstīta uz Saab 9-3 modeļa bāzes, plāno ražot 2017.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvāko gadu laikā elektroauto uzlādes tīklu izveidošana Latvijā piedzīvos strauju izaugsmi, tomēr soli pa solim šajā jomā nepieciešama revolūcija.

Nākotne būs daudz «zaļāka», nekā šobrīd var šķist. Elektroniskās, sociālās un vides vajadzības būtiski pieprasa oglekļa mazietilpīgu attīstību. Pārmaiņas ir sākušās un notiks vēl straujāk un apjomīgāk, pauž Vides aizsardzības un reģionālas attīstības ministrijas (VARAM) klimata pārmaiņu departamenta direktore Ilze Prūse.

Kļūst pieejamāki

Saskaņā ar CSDD datiem, līdz 2019. gada 1. janvārim Latvijā kopumā reģistrēti 442 vieglie elektroautomobiļi, kas ir par 130 automobiļiem vairāk nekā 2018. gada janvārī. Šie rezultāti liecina, ka, lai arī pamazām, tomēr mērķtiecīgi elektroautomobiļi Latvijā kļūst arvien populārāki. Nozares eksperti norāda, ka viens no iemesliem, kādēļ cilvēki arvien vairāk izvēlas braukt tieši ar elektroautomobili, ir fakts, ka tie kļūst cilvēkiem arvien pieejamāki. LR Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns skaidro, ka viens no svarīgākajiem mērķiem tuvākajā nākotnē ir emisiju samazinājums autotransporta sektorā, – līdz 2030. gadam tās samazināt par 9%. Tomēr jāņem vērā, ka, lai izpildītu izvirzītos klimata pārmaiņu ierobežošanas mērķus līdz 2030. gadam un uzlabotu vides kvalitāti, Latvijas ceļos ir nepieciešams krietni lielāks elektroautomobiļu īpatsvars – vismaz 6000.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizsardzības un drošības kompānija Saab ir saņēmusi pasūtījumu no Latvijas Aizsardzības ministrijas par RBS 70 raķetēm. To piegādāšana notiks periodā no 2015. līdz 2016. gadam.

Latvija ir bijusi RBS 70 sistēmas lietotāja kopš 2004. gada, un šis raķešu pasūtījums uzlabos Latvijas pretgaisa aizsardzības spējas. Noslēgtais līgums iekļauj raķetes, apmācību un saistīto aprīkojumu.

«Pretraķešu aizsardzība ir viena no mūsu galvenajām un stratēģiskajām prioritātēm, lai stiprinātu Latvijas aizsardzību un drošību. Vienošanās starp Saab un Latvijas Aizsardzības ministriju demonstrēs izcilu sadarbību starp Zviedriju un Latviju, kas būvē ticību un pārliecību par drošību šajā reģionā. Zviedrija ir ļoti labs partneris pretraķešu aizsardzības laukā, un mūsu sadarbībai ir sena vēsture. Tā ir ļoti simboliska, jo sākās 2004. gadā, kad Latvija pievienojās NATO, un, balstoties uz šo sadarbību, mēs esam apmācījuši daudzus Latvijas bruņoto spēku karavīrus,» saka Raimonds Bergmanis, Latvijas Aizsardzības ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Saab rūpnīcas Zviedrijas rietumdaļā izripojušas pirmās automašīnas. Tas noticis pirmoreiz kopš kompānija iesniedza bankrota pieteikumu - gandrīz pirms diviem gadiem. Pašlaik transportlīdzekļi tiek ražoti jauno īpašnieku Nevs vadībā, norāda thelocal.se.

Pirms diviem gadiem aptuveni 1400 arodbiedrības IF Metall dalībnieku zaudēja savas darbavietas, savukārt tagad rūpnīcā valdot optimistiska atmosfēra.

Šobrīd rūpnīcā nodarbināti 180 cilvēki, bet pastāv cerība, ka pakāpeniski, ražošanai uzņemot apgriezienus, darbinieku skaits pieaugs.

Jaunie īpašnieki gan atzinuši, ka ražošanas atsākšana nav bijusi viegla un bijis jāsaskaras ar neskaitāmām problēmām. Saražotie

Saab 9-3 Zviedrijas auto tirgū parādīsies nākamnedēļ ar cenu - 279 tūkstoši kronu (42 575 ASV dolāri). Ar laiku plānots pievērsties arī elektriskās versijas ražošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO, VIDEO: Audi prezentē savu pirmo pilnībā elektrisko apvidus auto

Laura Mazbērziņa,02.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto zīmols Audi šodien Rīgā prezentēja jauno e-tron - savu pirmo pilnībā elektrisko apvidus automašīnu.

«Audi šis ir jauns sākums. Šā gada nogalē tiks prezentēta vēl viena elektriskā automašīna un nākamajā gadā - vēl divas. Līdz 2025. gadam aptuveni 35%, kas atbilst vienam miljonam automobiļu, būs aprīkoti ar elektriskās piedziņas tehnoloģijām,» norādīja Elīna Egle, Audi pārdošanas vadītāja Latvijā un Lietuvā.

Elektriskā pilnpiedziņa nodrošina to, ka ir iespējams vadīt automašīnu jebkuros ceļa apstākļos un visos laikapstākļos. E-tron būvēts uz Audi Q5 bāzes, kas ir viens no populārākajiem šā segmenta modeļiem, kura tiešo konkurentu vidū ir Bmw X3 un Volvo XC60. «Dzinējs ir automašīnas sirds. Audi e-tron ir aprīkots ar diviem elektromotoriem, un 100 km/h ātrumu spēj sasniegt nepilnās 6 sekundēs,» stāstīja E. Egle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Uz goda pjedestāla kāpj vācieši un zviedrs

Uldis Andersons, Dienas Bizness,29.04.2014

1. vieta. BMW. 11,3 % no kopējā balsojuma. (Attēlam ir tikai ilustratīvs raksturs.)

Foto avots: netcarshow.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Biznesa lasītāju balsojumā kā mīlētākais biznesa auto zīmols šogad triumfējis BMW. Iecienītāko zīmolu TOP 10 sagādā arī pa pārsteigumam.

Kopumā DB organizētajā balsojumā bija pieteikti 37 auto zīmoli, no tiem pie lasītāju balsīm tika 31, savukārt no tiem piecas un vairāk balsis ieguva 17 auto. Balsošana tika organizēta ar sociālo tīklu Draugiem, Facebook un Twitter starpniecību. Gandrīz 2/3 balsotāju bija vīrieši, zīmīgi, ka tieši vīriešu kārtas balsotāji bijuši lielākie vācu un zviedru auto piekritēji, kamēr vairāk sieviešu balsis tika veltītas japāņu un franču auto.

Vācu BMW markas nonākšana topa virsotnē ir vērtējama kā diezgan likumsakarīga, ņemot vērā, ka BMW arī pasaules mērogā tradicionāli ir premium klases zīmols numur viens. Tiesa, pavisam noteikti nevar vilkt vienādības zīmi starp BMW Latvijā un BMW Rietumeiropā. Lielajās Eiropas valstīs populārāki ir teju visi bavārieša modeļi, sākot no 1. un 3. sērijas (kas pie mums tiek pārdoti ar ļoti vājiem rezultātiem), savukārt Latvijā darījumu cilvēku vidē iecienītāki ir tieši augšējie plaukti – mūsmājās labs ir tas BMW, kas sākas ar X, proti, X3, X5, X6.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic zīmola vēsture: no Saab 340 līdz Airbus

Laura Mazbērziņa,10.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrībai airBaltic šis ir 23. jubilejas gads - uzņēmums tika dibināts 1995. gada 28. augustā, bet 1995. gada 1. oktobrī airBaltic ar Saab 340 lidmašīnu veica pirmo komerciālo lidojumu no Rīgas uz Stokholmu.

AirBaltic darbības pirmsākumos komandā bija 21 darbinieks - daļa uzņēmumā strādā vēl šodien. Pašlaik lidsabiedrības komanda ir izaugusi līdz 1 500 darbiniekiem no 30 pasaules valstīm.

Gluži kā pirms 23 gadiem, arī šodien airBaltic galvenais birojs atrodas starptautiskās lidostas Rīga teritorijā, kas ir arī lidsabiedrības galvenā bāze. 1995. gada oktobrī airBaltic uzsāka lidojumus no Rīgas uz četriem galamērķiem, bet šodien lidsabiedrības maršruta tīklu veido vairāk nekā 70 galamērķi.

Jau 1997. gadā airBaltic sāka paplašināt darbības spektru, uzsākot airBaltic Cargo kravas pārvadājumus. Papildus tam 2010. gadā lidsabiedrība lidostā Rīga atklāja aviācijas apmācību centru airBaltic Training. Pērn airBaltic spēra nākamo soli un atklāja airBaltic Pilotu akadēmiju, kurā iespējams apgūt pilota profesiju un kļūt par airBaltic pilotiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas National Electric Vehicle Sweden (NEVS) ir uz laiku apturējis Saab automašīnu ražošanu, to pamatojot ar līdzekļu trūkumu, vēsta Reuters.

NEVS, kas pēc bankrotējušās ikoniskās zviedru auto markas iegādes pagājušajā gadā atjaunoja maza apjoma ražošanu, skaidrojis, ka pagaidām nav pietiekami daudz naudas, lai nomaksātu parādus.

«Iemesls ir tāds, ka NEVS līdzīpašnieks Qingbo Investment Co. Ltd nav pildījis savas saistības finansēt NEVS darbību,» vēsta paziņojums. Tādēļ NEVS pagaidām apturējis ražošanu, kuras apjomi bija sešas automašīnas dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saab pirmdien atsāk ražošanu. Uzņēmuma jaunie īpašnieki ir apņēmības pilni atgriezt autoražotāju atpakaļ uz veiksmes ceļa, vēsta BBC.

Saab bankrotēja 2011.gada decembrī, un pagājušajā gadā to iegādājās ķīniešu-zviedru investīciju grupa Nevs.

Autoražotājs atsāks 9-3 modeļa ražošanu Trolhetenas rūpnīcā Zviedrijas rietumdaļā.

Sākotnēji tiks ražotas automašīnas ar benzīna dzinējiem, bet mērķis ir sākt ražot arī modeļa elektrisko versiju.

«Gada laikā nav iespējams daudz mainīt vai attīstīt. Mēs aktīvus ieguvām pagājušā gada augustā,» sacījis investoru pārstāvis, norādot uz to, ka galvenā uzmanība līdz šim pievērsta sadarbībai ar piegādātājiem un ražošanas iekārtām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Andris Ārgalis: Krājbankas krahā vainīgos drīzāk redzēsim Jaunajā vilnī, nevis cietumā

Bijušais Rīgas domes priekšsēdētājs un <i>Latvijas krājbankas</i> kreditors Andris Ārgalis,17.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bija vajadzīgi vairāk nekā divi gadi, lai prokuratūra nāktu klajā ar paziņojumu, ka Latvijas krājbankas krimināllietā pie atbildības tā nolēmusi saukt divas personas, neatklājot gan, kas tie ir par cilvēkiem. Administratora saistība ar bankas bijušo īpašnieku Vladimiru Antonovu un citas nianses liek šaubīties, ka «lielās zivis» patiešām sēdēs uz apsūdzēto soliņa.

Ar terminu «lielās zivis» es domāju, piemēram, bijušo Latvijas krājbankas īpašnieku Vladimiru Antonovu, jo tikai viņam un vēl dažiem cilvēkiem ir zināms, kāpēc šīs kredītiestādes lietā viss ir gājis tik raiti jau no sākta gala.

Pirmkārt, bankas uzraugošās institūcijas nereaģēja nedz tajā brīdī, kad Vladimiram Antonovam piederošā Lietuvas Snoras banka iegādājās mūsu valsts vecāko banku, nedz tad, kad tās īpašniecei kaimiņvalstī radās problēmas. Vēl vairāk, īsi pirms Latvijas krājbankas kraha atbildīgo institūciju un bankas pārstāvji mierināja noguldītājus, ka viss būs labi, un es, tāpat kā maestro Raimonds Pauls, tam noticēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Saab rūpnīcā atlaista trešdaļa darbinieku; nav skaidrs, vai ražošana atsāksies

Lelde Petrāne,02.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto ražotājs Saab paziņojis, ka atlaidis 155 darbiniekus, kas ir apmēram trešdaļa no tā darbaspēka, ziņo thelocal.se.

Saab patlaban cīnās, lai atrisinātu nopietnas finansiālās grūtības. To iegādājās National Electric Vehicle Sweden (Nevs), ķīniešiem piederoša kompānija. Darījums notika 2012. gada jūnijā, un pastāvēja cerības, ka tādējādi autoražotājs tiks izglābts no aiziešanas nebūtībā.

Tagad darbinieku atlaišana tiek skaidrota ar darba trūkumu rūpnīcā.

Ražošana rūpnīcā, kas atrodas Trolhetenā, Zviedrijas dienvidrietumu daļā, apstājās maija beigās, kad Nevs nespēja samaksāt piegādātājiem.

Kompānija nav sniegusi nekādu informāciju par progresu jaunu investoru piesaistē. Ja tādi atrastos, auto ražošanu paredzēts atsākt. Zviedrijas mediji ziņojuši, ka Nevs šobrīd cenšas piesaistīt autoražotājus Mahindra (Indija) un Dongfeng (Ķīna).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018.gadā pie galvenajiem autoceļiem Latvijā ir plānots izveidot 70 uzlādes stacijas, bet līdz 2021.gadam – vēl 80, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Projektu kūrē VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD), īstenojot Eiropas Savienības fonda projektu «Elektrotransportlīdzekļu uzlādes infrastruktūras izveidošana». Uzlādes staciju uzstādīšanas vietas un izvietojums tiek noteikts, ņemot vērā vairākus kritērijus – attālumu starp stacijām, publisko vietu tuvumu, pieejamās elektropieslēguma jaudas u.c. Šogad iecerēts uzstādīt 70 uzlādes stacijas uz TEN-T ceļiem vai tiešā to tuvumā un lielākajās apdzīvotajās vietās.

DB uzrunātie eksperti atzīst, ka šis ir nozīmīgs infrastruktūras attīstības solis, bet tas nav pietiekams. «Līdz ar šādu punktu izveidi ar elektroautomobiļiem varēs ērti pārvietoties pa Latviju. Protams, tehnoloģijām attīstoties, būs jāiet laikam līdzi, šī brīža 50kw lādēšanas stacijas jāmaina pret jaudīgākām, jo tehnoloģijas arī attīstās un spēj elektromobili arvien īsākā laikā uzlādēt,» spiež Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Avionozares eksperts Tālis Linkaits komentē RAF-Avia plānus veikt pasažieru pārvadājumus

Kārlis Vasulis, speciāli DB,14.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS RAF-Avia plāno pievērsties pasažieru aviopārvadājumiem, trešdien vēstīja laikraksts Dienas Bizness. Šos plānus DB komentē Tālis Linkaits, avionozares eksperts un VAS Starptautiskā lidosta Rīga padomes loceklis.

Nav rentabls bizness:

«Pasažieru pārvadājumi atšķirībā no kravu pārvadājumiem ir pilnīgi cita specifika. Jāveic pietiekami lielas investīcijas, lai piesaistītu pasažierus un nodrošinātu attiecīgu servisu. Ja arī RAF-Avia varētu pārvadāt pasažierus, tad tā būtu ļoti specifiska niša. Kopumā tirgus šobrīd ir ļoti šaurs neliela apjoma pārvadājumiem. Igaunijā, piemēram, bija problemātiski nodrošināt klientu bāzi lidojumiem uz salām. Kopumā šāds bizness nav uzskatāms par pārāk rentablu.

Kravu pārvadājumos ļoti liela nozīme ir pieredzei un sakariem, kā arī spējai pārdot savus pakalpojumus. Sekojot līdzi RAF-Avia, jāsaka, ka viņiem veiksmīgi tas ir izdevies. Uzņēmums ir atradis savu nišu, klienti uzticas un tas rezultātā arī nodrošina uzņēmumam labus finanšu rādītājus.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nevienu no šodienas pašnāvnieciskajiem lēmumiem Latvijas banku jomā nevarētu pieņemt tik viegli, ja nepastāvētu mīts par «tīro» un «netīro» naudu. «Tīro» naudu mums vajag, bet no «netīrās» ir jāatbrī­vojas. «Tīrā» nauda ir rietumos, bet «netīrā» – austru­mos. «Tīrā» nauda ir «finanšu tirgos», bet «netīrā» – «ofšoros». «Tīrā» nauda ir «ārvalstu investoriem», bet «netīrā» – vietējiem «oligarhiem».

Jautājums tiek pasniegts kā morāla un ētiska izvēle. Vienlaikus te ir skaidri redzams kas cits. Tas ir jau­tājums par tā saucamo «veco» un «jauno» naudu, kas rietumu medijos ir pietiekami daudz apspriests, bet pie mums par to ir runāts maz.

Ja aplūkojam jautājumu tuvāk, cēlums «tīrajai» naudai pazūd. «Tīrā» bieži izrādās vienkārši agrāk ne visai tī­ros darījumos iegūta nauda. Nereti tā ir agrāk salaupīta, pat nošaujamiem cilvēkiem atņemta nauda, kas tagad pasludināta par «tīru», jo ir pagājis laiks.

Ļoti daudz runāts par Lembergu un vietējiem oligar­hiem. Tomēr vairums Latvijas iedzīvotāju, iespējams, nav pat dzirdējuši Valenbergu vārdu. Mediji visur pa­rasti meklē vietējos oligarhus un maz runā par to, kas Latvijā pieder ārvalstu oligarhiem. It kā to nebūtu. It kā bankas, firmas un īpašnieki piederētu kaut kam anonī­mam un amorfam. Tā var šķist, ja runā tikai par «ār­valstu investoriem» vai «finanšu tirgiem», kuru «uzti­cība mums ir jāiegūst». Taču «patiesā labuma» guvēji nav tikai ārzonu firmas, bet arī lielās bankas. Par to ir pienācis laiks parunāt. Valenbergi ir miljardieri, ku­riem ir liela ietekme Zviedrijas un visas Skandināvi­jas ekonomikā vismaz kopš Andrē Oskars Valenbergs pirms vairāk nekā 160 gadiem nodibināja Stockholms Enskilda Bank. Banku, kas šodien saucas tikai nedaudz savādāk - Skandinaviska Enskilda Banken (SEB). Va­lenbergi kontrolē tiem piederošus fondus un holdinga kompānijas, kam savukārt pieder tādu kompāniju kā ABB, AstraZeneca, Atlas Copco, Electrolux, Ericsson, EQT, Höganäs, Mölnlycke, Nasdaq, Saab AB, SAS, SEB, SKF, Stora Enso un Wärtsilä daļas. Savulaik tika lēsts, ka Valenbergiem piederošajos un ar tiem saistīta­jos uzņēmumos tiek radīta trešdaļa no Zviedrijas IKP. Lūk, šādi oligarhi kontrolē arī aktīvu ziņā trešo lielāko Latvijas banku un vēl daudzas firmas, kuru nosauku­mus jūs atpazināt, tikai par to «patiesā labuma» guvē­jiem nekad nebijāt dzirdējuši.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Estonian Air atteiksies no pasūtītajām lidmašīnām

Jānis Rancāns,20.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā lidsabiedrība Estonian Air atteikusies no divām iepriekš pasūtītajām, bet vēl nesaņemtajām Embraer E190 lidmašīnām, kas, saskaņā ar jauniem apstākļiem aviokompānijai vairs nav vajadzīgas.

Kaimiņvalsts aviokompānija atklājusi arī, ka samaksājusi soda naudu par līguma laušanu, tomēr nav nosaukusi tās apmērus, vēsta Igaunijas raidsabiedrība ERR. Marta sākumā Estonian Air valdes priekšsēdētājs Erki Rāsuke izteicās, ka, lai pārtrauktu dažādu iepriekš noslēgtu līgumu darbību, lidsabiedrība paredzējusi tērēt aptuveni astoņus miljonus eiro no valdības piešķirtā kredīta.

Februārī Igaunijas valdība pieņēma lēmumu Estonian Air piešķirt papildus kredītu 16,6 miljonu eiro apmērā. Iepriekš Igaunijas valdība problēmu nomocītajai lidsabiedrībai bija piešķīrusi aizdevumu 8,3 miljonu eiro apmērā. Kopumā Igaunija plānot lidsabiedrībai piešķirt 37 miljonus eiro. Igaunijas veikto Estonian Air glābšanu izmeklē Eiropas Komisija.

Komentāri

Pievienot komentāru