Naudas grūtībās nonākušais Zviedrijas autoražotājs Saab pārtraucis ražošanu rezerves daļu trūkuma dēļ. Tas noticis tikai divas nedēļas pēc ražošanas atsākšanas, vēsta thelocal.se.
Saab Automobile pārstāve Gunilla Gustavs informējusi, ka autoražotājs samazinājis kopējos ražošanas mērķus šai nedēļai un attiecībā uz tuvākajām dienām izlems, «kad un kādā ātrumā līnija darbosies».
Zviedrijas sabiedriskā radio vietējā filiāle Zviedrijas rietumos, kur atrodas Saab Trolhetenas rūpnīca, gan ziņojusi, ka darbiniekiem teikts - ražošana šonedēļ vairs nenotiks vispār.
Kā vēstīts, Saab ražošanu atsāka 27.maijā pēc vairākas nedēļas ilga pārtraukuma, kas bija saistīts ar piegādātājiem nesamaksātiem rēķiniem, kā rezultātā bija traucētas detaļu piegādes.Arī tagad kā ražošanas apturēšanas iemesls tiek minēts detaļu trūkums.
G. Gustavs skaidrojusi, ka autoražotājam nav lielas dažādu detaļu piegādes. «Mums ir tieši tik, lai ražošanas līnija darbotos efektīvi,» viņa teikusi. Kad sistēma darbojas, «tā darbojas ļoti, ļoti labi. Tā ir ļoti vienkārša, pārbaudīta un ārkārtīgi efektīva,» skaidrojusi pārstāve.
Negatīvā puse esot tā, ka šī sistēma «ir ļoti jūtīga pret traucējumiem... var būt tā, ka 99% detaļu ir uz vietas, bet, ja ir problēma ar vienu vai divām detaļām, visa līnija nedarbojas».
Viņa atteikusies prognozēt, cik ilgi ražošana varētu būt pārtraukta. «Mēs strādājam tik intensīvi, cik vien iespējams, lai ražošanas līnija atsāktu darbu... Tā ir visas kompānijas prioritāte numur viens,» teikusi G. Gustavs.
Medijs vēsta, ka tikmēr daži piegādātāji joprojām gaida rēķinu apmaksu no Saab puses.
«Ikviens vēlas, lai Saab izdzīvotu, bet par to šaubās daudzi,» teicis viena no piegādātājiem vadītājs Svenāke Berglijs, piebilstot - cilvēkus visvairāk uztrauc tas, ka nav zināms, kāda tieši šobrīd ir Saab finansiālā situācija.
Kā vēstīts, ikoniskais, nelielais Zviedrijas zīmols Saab, kas nodarbina 3800 cilvēkus, pēdējā brīdī tika izglābts 2010.gadā, kad Nīderlandes kompānija Spyker to iegādājās par 400 miljoniem dolāru no ASV auto giganta General Motors.
Spyker sākotnēji ražoja luksusa sporta automašīnas, bet februārī pavēstīja, ka pārdod šo divīziju, lai koncentrētos uz Saab. Otrdien tā paziņoja, ka maina nosaukumu uz Swedish Automobile.
Pagājušajā mēnesī Saab informēja, ka parakstījis vienošanos, lai iegūtu glābšanas finansējumu no liela Ķīnas izplatītāja Pang Da Automobile. Tikai dažas dienas pirms tam «izgāzās» darījums ar Ķīnas automašīnu ražotāju Hawtai.