Latvijas tūrisma tirgū joprojām ir vieta jauniem, kvalitatīviem tūrisma tirgus dalībniekiem, intervijā teica Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas (ATLA) viceprezidente un Amadeus Latvia valdes locekle Kitija Tigule.
Viņa pastāstīja, ka Latvijā ir reģistrētas apmēram 400 tūrisma aģentūras, taču nopietna mēroga uzņēmumu nav vairāk par simts. Jauniem tirgus dalībniekiem joprojām ir vieta, taču svarīgi sniegt kvalitatīvu piedāvājumu konkrētā nišā. «Kvalitatīvam tirgus spēlētājam vienmēr ir vieta,» uzsvēra Tigule.
Vienlaikus viņa atzina, ka tūrisma bizness prasa smagu darbu, atbildību, zināšanas un investīcijas darbiniekos, tāpēc pirms jaunas tūrisma aģentūras atvēršanas ir kārtīgi jāapdomā, vai jaundibinātais uzņēmums varēs ceļotājam sniegt kādu pievienoto vērtību, salīdzinot ar pašreizējo piedāvājumu tirgū. «Ja mēs runājam par vietu tirgū, tad tā ir kvalitatīviem spēlētājiem. Tiešām, dažkārt nākas sastapties ar cilvēkiem, kuri grib vērt vaļā tūrisma aģentūru, un uz jautājumu, kādēļ, atbild: «Man patīk ceļot!»,» teica Tigule, piebilstot, ka jābūt citiem priekšnoteikumiem, lai uzsāktu biznesu.
Tigule arī pastāstīja, ka Latvijas tirgū mazo apmēru dēļ lielākā daļa tūrisma uzņēmumu nodarbojas gan ar izejošo, gan ienākošo tūrismu. «Ir arī nišas spēlētāji, kuri nodarbojas tikai ar ienākošo tūrismu. Arī šeit ir dalījums, jo ir gan tādi, kuri sadarbojas ar lielajām Eiropas tūrisma aģentūrām un apkalpo viņu klientus, gan tādi, kuri orientējas uz ļoti specifiskām interešu grupām, piemēram, putnu vērotājiem,» sacīja Tigule.
Vienlaikus viņa piebilda, ka ienākošajā tūrismā Latvijas tūrisma aģentūras nekonkurē tikai Latvijā, bet gan Baltijas un dažkārt arī Skandināvijas un Krievijas mērogā. Uz Latviju parasti cilvēki brauc nedēļas nogalēs, bet ilgākos un tālākos ceļojumos parasti izvēlas apmeklēt visu Baltiju un vēl plašāku reģionu. «Jāsaprot, ka ceļotājiem no Ķīnas, Japānas vai ASV nebūs intereses braukt tikai uz vienu mazu valsti - tādēļ mums ir gan jāsadarbojas, gan jākonkurē jau daudz plašākā mērogā. Līdz ar to ar kaimiņvalstīm mums ir jāstrādā tandēmā, bet kā nedēļas nogaļu galamērķis, mēs, protams, esam sīvākie konkurenti,» uzsvēra Tigule.
ALTA ir profesionāla sabiedriska organizācija, kas izveidota 1991.gadā, apvienojoties tūrisma aģentiem un tūroperatoriem, lai kopīgā darbībā uz līdztiesības pamatiem saskaņā ar likumiem un asociācijas statūtiem izveidotu kopīgu vadības institūciju, kas koordinētu tūrisma aģentu un tūroperatoru darbību, aizstāvētu to intereses un pārstāvētu Latvijas tūrisma biznesu pasaulē.