Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic pirmajā pusgadā strādājusi ar aptuveni 7.9 miljonu latu lieliem zaudējumiem, pretstatā 0.75 miljonu latu peļņai šajā periodā pērn.
Par to liecina airBaltic īpašnieces Skandināvu aviokompānijas Scandinavian Airlines System (SAS) ziņojums, kurā norādīts, ka airBaltic peļņu ietekmējušas augstās degvielas cenas pasaulē. Tāpat airBaltic otrajā ceturksnī ieguldījis lielus līdzekļus izaugsmē un jaunu maršrutu atklāšanā, kas vēl nav pilnībā atspoguļojies rezultātos.
Pirmajā pusgadā aviokompānijas EBITDA peļņa, ko aprēķina pirms nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas atskaitījumiem bijusi mīnus 8.2% salīdzinājumā ar 1.1% pērnajā pusgadā.
Šis paziņojums publicēts īsi pēc tam, kad SAS paziņoja par vēlmi pārdot kompānijai piederošās airBaltic akcijas. Kā viens no galvenajiem iemesliem vēlmei pārdot airbaltic tika minēts SAS un Latvijas valsts atšķirīgais skatījums uz airBaltic turpmāko attīstību – SAS vēloties gūt iespējami labāku peļņu un airBaltic izveidot par reģionāla līmeņa aviokompāniju, kamēr pašas airBaltic ambīcijas ir krietni lielākas: kompānijas stratēģija paredz pat starpkontinentālo reisu izveidi un maksimāli plašu reisu tīkla izveidi, tādējādi veicinot visas avionozares attīstību Latvijā. Pēc tam kad jūnija vidū Latvijas valdība izlēma neprivatizēt tai piederošās airBaltic akcijas, tapa skaidrs, ka tiks turpināta līdzšinējā airBaltic attīstības stratēģija.
“2008. gada pirmajā pusgadā airBaltic apgrozījums bija 91 miljoni latu un aviokompānija strādāja ar 7.9 miljonu latu zaudējumiem. Operatīvais rezultāts (EBITDAR) sasniedza 3 miljonus latu. Pirmajā pusgadā kompānija pārvadāja vairāk nekā 1.1 miljonu pasažierus un atklāja 13 lidojumu maršrutus (10 no Rīgas, 3 no Viļņas), kas ir par 30 % vairāk. airBaltic plāno šogad atvērt lidojumus uz Tamperi, Dubaiju, kā arī uz Amsterdamu. Jaunu maršrutu plānošana un ieviešana prasa lielas investīcijas. Rezultāti pirmajā pusgadā ir plānotajā līmenī,“ Db.lv skaidro Bertolts Fliks, airBaltic prezidents.