2016. gada sākumā 44 % iedzīvotāju vismaz reizi gadā bija iepirkušies internetā, un salīdzinājumā ar 2015. gada attiecīgo periodu šis rādītājs ir audzis par 6 procentpunktiem, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati.
2016. gada sākumā vismaz reizi gadā pirkumus internetā veica 45 % sieviešu un 44 % vīriešu. Pēdējo desmit gadu laikā iedzīvotāju skaits, kuri iepērkas internetā, ir palielinājies no 8 % 2006. gadā līdz 44 % 2016. gadā.
Iedzīvotāji visbiežāk iegādājās apģērbus, apavus un sporta preces (46 %), pasākumu biļetes (35 %), mājsaimniecības preces (34 %), elektroniku (29 %) un brīvdienu naktsmītnes (24 %). Vīrieši biežāk iegādājās internetā elektroniku (40 %) un datortehniku (26 %), savukārt sievietes – apģērbu, apavus vai sporta preces (54 %) un pārtikas un ikdienas lietošanas preces (26 %).
Vairāk nekā puse (56 %) jauniešu 16–24 gadu vecumā, kuri iepirkušies internetā pēdējā gada laikā, iegādājās apģērbu, apavus vai sporta preces, savukārt aptuveni katrs trešais pirka elektronikas preces (34 %) un pasākumu biļetes (30 %). Seniori (65–74 gadi) visbiežāk internetā iegādājās mājsaimniecības preces (45 %), nedaudz retāk – apģērbu, apavus vai sporta preces (21 %), kā arī pasākumu biļetes (19 %).
No visiem iedzīvotājiem, kuri veikuši pirkumus internetā pēdējā gada laikā, 81 % iepirkās Latvijas interneta veikalos, 46 % – citās ES dalībvalstīs reģistrētos interneta veikalos, bet 40 % – pārējo pasaules valstu veikalos. Vietējo interneta veikalu popularitāte Latvijas iedzīvotāju vidū ir pieaugusi par 10 procentpunktiem salīdzinājumā ar 2014. gadu, un par 5 procentpunktiem, salīdzinot ar 2015. gadu. Iedzīvotāju īpatsvars, kuri iepirkušies citās ES dalībvalstīs reģistrētos interneta veikalos, gada laikā ir sarucis par 5 procentpunktiem, savukārt ārpus ES reģistrētos internetveikalos audzis par 7 procentpunktiem.
Visbiežāk iedzīvotāji veica mazus pirkumus līdz 50 eiro vērtībā (38 %), kas ir par 3 procentpunktiem mazāk nekā 2015. gadā (41 %). Pirkumus interneta veikalos 51–100 eiro un 101–500 eiro vērtībā veica līdzīgi 27 % iedzīvotāju. Nedaudz pieaug lielo pirkumu īpatsvars internetā – par 501 eiro un vairāk iepirkās 6 % iedzīvotāju, bet pērn – 4 %.