Jaunā koronavīrusa izraisītās krīzes laikā pasaulē pieaug degvīna pārdošanas apmēri, sacīja alkoholisko dzērienu ražotāja "Latvijas balzams" valdes priekšsēdētājs Intars Geidāns.
Viņš atzina, ka alkoholisko dzērienu lietošanas paradumos globāli ir izmaiņas - kāpis pieprasījums pēc degvīna. "Topa augšgalā ir degvīns. Latvijas tirgū tas gan vienmēr ir bijis augšgalā, jo mēs neesam lieli ruma, viskija vai džina piekritēji. Pasaulē gan degvīns nav bijis pirmajā vietā, taču, ja pirms krīzes degvīna pārdošanas apjomi samazinājās, tad šobrīd tie pieaug," pastāstīja "Latvijas balzams" valdes priekšsēdētājs.
Komentējot Latvijā ārkārtējā situācijā atļauto alkohola tirdzniecību internetā, viņš sacīja, ka tās uzsākšanai bija labs brīdis. Lai gan pārdošanas apmēri internetā nav lieli, šis solis vērtējams pozitīvi. "Latvija šajā ziņā bija palikusi iepakaļ citām valstīm, kurās iegādāties alkoholu internetā ir iespējams jau sen," sacīja Geidāns.
Pēc viņa sacītā, Eiropā jau vairākus gadus iepriekš atļauta tirdzniecība internetā salīdzinājumā ar Latviju, Lietuvu un Igauniju, kurās alkohola tirdzniecība internetā atļauta tikai šogad.
Vienlaikus viņš teica, ka Latvijā alkohola tirdzniecība internetā ir tikai sākuma posmā, viss šis process tiek sakārtots, līdz ar to pagaidām par tās rezultātiem - pieprasījumu un reālo atdevi - spriest ir pāragri.
"Latvijas balzama" akcijas kotē biržas "Nasdaq Riga" otrajā sarakstā. Kopš 2015.gada uzņēmums ir daļa no "Amber Beverage Group".