Lai palielinātu veikalu tīkla cenuklubs.lv apgrozījumu, kad Latvijā atsāksies pilnvērtīga tirdzniecība, un stiprinātu konkurētspēju, kā arī tirdzniecību esošajos apstākļos – vienā no pieciem veikaliem klātienē un internetveikalā, uzņēmums izmantos bankas Citadele finansējumu apgrozāmajiem līdzekļiem 500 000 eiro apmērā.
"Pandēmijas izraisītās epidemioloģiskās situācijas dēļ neskaidrībā par mainīgajām tirdzniecības iespējām, apgrozījumu, preču pasūtījumu plānošanu aizvadīts vairāk nekā gads, bet cenuklubs.lv mērķtiecīgi turpina darbu un cer agrāk vai vēlāk pilnībā atsākt tirdzniecību klātienē. Tajā brīdī vēlamies būt spēcīgi tirgus dalībnieki un atsākt attīstību ar jaunu jaudu, tādēļ svarīgi jau šobrīd stiprināt uzņēmuma kapacitāti. Viens no instrumentiem ir stabili apgrozījuma līdzekļi. Citadeles finansējums noder, lai pietiekamā daudzumā pasūtītu, piemēram, galda u.c. lampas, kas tirdzniecībā būs pieprasītas septembrī. Tāpat drīz jāsāk pasūtīt Ziemassvētku rotājumi un citas preces ziemai," stāsta SIA cenuklubs.lv valdes loceklis Arnis Šķerbergs.
Viņš arī atzīst, ka līdzīgi kā citiem uzņēmumiem, preču pasūtījumu piegādes ceļš no ražotājiem visā pasaulē ir kļuvis lēnāks. Piemēram, daudzviet izveidojusies situācija, ka atsevišķas rūpnīcas nesaņem vai ar novēlošanos saņem ražošanai nepieciešamās komponentes, jo nestrādā vai ir apgrūtinātas piegādes kādam no iesaistītajiem ražotājiem – piegādātājiem. Arī nesenais atgadījums ar konteineru kuģa iesprūšanu Suecas kanālā nedaudz ietekmējis cenuklubs.lv darbu, jo preču pasūtījums, kam Latviju vajadzēja sasniegt jau aprīlī, galamērķī nonāks tikai maijā.
"Lai transformētos un dinamiski pielāgotos mainīgajai situācijai pandēmijas ietekmē, tirdzniecības nozarē strādājošajiem uzņēmumiem finansējums apgrozāmajiem līdzekļiem ir kļuvis arvien aktuālāks. Veikalu tīkls cenuklubs.lv ir 100 % Latvijas uzņēmums, kas spējis pielāgoties situācijai, ir aktīvs e-komercijas dalībnieks, radis jaunus tirdzniecības risinājumus, saglabājis darba vietas, kā arī veiksmīgi organizē preču piegādes no ražotnēm visā pasaulē. Citadele finansējums palīdzēs attīstīties, uzlabot efektivitāti un konkurētspēju, lai pēc pandēmijas uzņēmums kļūtu vēl spēcīgāks,” saka Guntis Mincis, bankas Citadele Vidējo uzņēmumu apkalpošanas daļas vadītājs.
Iezīmējot pārmaiņas, ko tirdzniecībā nesis ierobežojumu laiks, cenuklubs.lv mārketinga vadītājs Mārtiņš Skutāns atceras pērnā gada decembri, kad vajadzēja pārorientēties uz tirdzniecību internetā, tikai nelielu daļu preču varot piedāvāt pircējiem veikalā: "Šāda veida tirdzniecība nav salīdzināma ar klātienes veikala iespējām. Piemēram, pircējs atnāk uz veikalu izvēlēties gaismas ķermeni jeb istabas lampu, to apskata, parādām, cik spožu vai maigu gaismu tā sniedz. Savukārt internetā šādas iespējas nav, līdz ar to apgrozījums mazinās. Pašreiz slēgto veikalu konsultanti arī nevar cilvēkiem palīdzēt piemeklēt piemērotāko preci, savukārt interneta veikalā darbinieki vairāk ir atbildīgi par preču atbilstošu pārdošanu un piegādi klientiem, noslodze ir liela".
Tomēr, lai arī daudzi Latvijā nogaida un iztiek bez dažādu saimniecībā nepieciešamu lietu iegādes, kopš aizvadītā gada vērojama arī atsevišķu preču pieprasījuma palielināšanās. Piemēram, aukstās ziemas iestāšanās pēkšņi radīja ragaviņu deficītu. "Ja aizvadītajā pavasarī, sākoties COVID-19 uzliesmojumam, sabiedrība it kā sastinga, nogaidīja, kas tālāk notiks, tad šogad jūtams, ka ir aprasts ar notiekošo, līdz ar to turpinās ierastie darbi – tiek izteikti pirktas dārza darbiem nepieciešamās preces. Īpaši liels pieprasījums pašreiz ir pēc aktīvajai atpūtai nepieciešamajām precēm – cilvēki vēlas izkustēties svaigā gaisā," novērojumos tirdzniecības pieprasījumā dalās M.Skutāns.