Kravas automašīnu šoferu deficīts Lielbritānijā draud ar sūtījumu aizkavēšanos, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Vismaz dāvaniņu ziņā Ziemassvētki Apvienotajā Karalistē šogad varētu pienākt pa daļām, jo esošais kravas auto vadītāju daudzums diez vai tiks galā ar paredzamo pirmssvētku e-komercijas darījumu apjomu. Briti, kā ierasts, savās problēmās vaino Eiropas Savienību (ES).
Pieminot Rūdolfu
Senākos laikos, kad dāvanas piegādāja Salavecis ar Sniegbaltīti, šāda problēma atkrita, bet nu, paredzot rekordaugstu iepirkšanās kāpumu internetā, tiek paredzētas pirkumu piegādes problēmas. «Ziemassvētkiem var tikt nospiestas bremzes,» Financial Times (FT) radušos situāciju komentē loģistikas darbinieku rekrutēšanas kompānijas 24-7 Staffing vadītājs Džulians Tompsons.
Britu tirdzniecības analītikas eksperti paredz, ka šogad tieši pirmssvētku e-komercija sitīs augstu vilni, novembrī un decembrī Apvienotajā Karalistē sasniedzot 180 milj. piegāžu. «Ekonomika atgūstas, e-komercija aug, darbaspēka bāze sarūk, tā ir perfekta vētra,» apokaliptisku komentāru par notiekošo FT izsaka piegāžu kompānijas City Sprint vadītājs Patriks Galahers.
Brisele vainīga
Savukārt saskaņā ar valsts Nodarbinātības komisijas datiem loģistikas nozarē trūkst 60 tūkst. autovadītāju. Kravas transporta asociācija ziņo, ka nozare kopš šā gada septembra vien ir zaudējusi 20 tūkst. autovadītāju. Tas tiek saistīts ar ES likumdošanu, kas pieprasa visiem smago auto vadītājiem papildu kvalifikācijas celšanu, kas pēc profesionālās asociācijas aplēses katrā atsevišķajā gadījumā izmaksātu 500 mārciņu un prasītu 35 mācību stundas. Uz to nu šoferīši nav bijuši gatavi un teikuši mīļotajam darbam ardievas. Pēc britu Kravas transporta asociācijas datiem, kravas auto vadītāju vidējais vecums valstī ir 53 gadi. Jāņem arī vērā, ka 45 tūkst. šoferu nākamo divu gadu laikā dosies pensijā. Vairums gados vecāku autovadītāju ir izvēlējušies priekšlaikus pensionēšanos, nevis laika un naudas tēriņus kvalifikācijas celšanai, lai varētu turpināt strādāt vēl dažus gadus. Daži nozares eksperti to dēvē par šīs industrijas visu laiku lielāko problēmu.
Visu rakstu Ziemassvētku e-komercija sprukās lasiet 11. novembra laikrakstā Dienas Bizness.