SIA Touch IT strādā pie virtuālā viesmīļa, kas ir ierīce ēdienu un dzērienu pasūtīšanai restorānos, raksta laikraksts Dienas bizness.
Touch IT ir virtuālais viesmīlis. «Mēs to tagad saucam par touch menu. Tās ir ierīces, kas ātrās apkalpošanas un zemākas klases restorānos tiek izvietotas uz galdiem, un paši klienti var apskatīties un pasūtīt ēdienus un dzērienus, samazinot viesmīļa staigāšanas laiku un reizes no vidēji divpadsmit līdz divām,» saka Mārtiņš Šķiņķis, SIA Touch IT valdes priekšsēdētājs. Virtuālais viesmīlis uzņēmumiem esot interesants ne vien no izmaksu optimizācijas, bet arī no mārketinga viedokļa. Šī projekta izveidē apvienojušies trīs uzņēmumi, jo katram esot jādara tas, ko dara vislabāk: SIA One Baltics, kas nodarbojas ar biznesa konsultācijām, SIA Micro dators, kas nodarbojas ar mazu plaukstdatoru izstrādi, un SIA ITH Group, kas nodarbojas ar programmatūras izstrādi.
Palielina apgrozījumu
Virtuālais viesmīlis palīdzot optimizēt restorānu darbību. M. Šķiņķis teic, ka viņi lieto vārdu «restorāns», taču ar to jābūt uzmanīgiem, jo tos nav paredzēts lietot augstas klases restorānos, tur šāda ierīce nekad nespēs aizstāt viesmīli. Šīs ierīces mērķauditorija ir tāda veida un līmeņa iestādes kā Čili pica, Double Coffee utt., kur ir svarīgi apkalpot klientus ātri un kuru mērķauditorija ir jaunieši. SIA Touch IT pētījuši statistiku: līdzīgi risinājumi ASV palielinājuši uzņēmumu apgrozījumu par 30 %. «Ēdot vakariņas, gadās, ka gribētos padzerties kolu vai aliņu, bet kur ir viesmīlis? Kamēr viņš atnāk, jau ir par vēlu. Te nospied pogu, pasūti, un tev atnes. Mēs varam pusdienās otrajam ēdienam piedāvāt klāt kādu desertu vai vīnu, tādā veidā parādot kombinācijas un palielinot kopējo pasūtījumu skaitu un apjomu,» saka M. Šķiņķis. Ideja par virtuālo viesmīli M. Šķiņķim radās, studējot Rīgas Tehniskās universitātes MBA programmā «Uzņēmējdarbība un inovācijas», kur kāda kursa ietvaros bija uzdevums attīstīt jaunu produktu. «Sapratām, ka tas ir interesanti un ir vērts to realizēt ne vien skolas ietvaros, bet arī dzīvē,» viņš saka. Šī gada aprīļa beigās vai maija sākumā SIA Touch IT plāno īstenot pilotprojektu. «Tagad strādājam pie testa versijas ar 20 ierīcēm un maijā uz diviem mēnešiem to testēsim,» saka M. Šķiņķis. Viņu biznesa modelis neparedz pārdot virtuālā viesmīļa iekārtas, jo vienas vienības izmaksas esot samērā lielas, bet paredz izīrēt par samērā nelielu mēneša maksu.
Arī izklaidēs
«Izraēlā ir viens uzņēmums, kas piedāvā līdzīgas iekārtas, arī Latvijā ir viens sistēmu integrators, kuram ir līdzīgs produkts, bet tas maksā aptuveni tūkstoš latu. Vēl nepieciešams to integrēt, vajadzīgs arī vadības serveris, kas acīmredzot maksā naudu,» saka M. Šķiņķis. Atšķirībā no līdzīgām ierīcēm SIA Touch IT virtuālais viesmīlis ir portatīvs un nav stiprināms pie sienas. Funkcijas, ko šai ierīcei varot pievienot, ir diezgan lielas, taču SIA Touch IT vēlas pakāpenisku attīstību. Pašlaik ierīcei ir funkcijas ēdiena un dzērienu pasūtīšanai un rēķina pieprasīšanai, un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā iesniegts projekta pieteikums šāda produkta izstrādei ar maksājuma funkciju nodrošināšanu. Ar laiku būšot arī izklaides funkcijas, piemēram, internets, iespēja spēlēt spēles, kā arī čats ar citu galdiņu un iespēja pasūtīt, piemēram, dzērienu meitenei pie blakusgaldiņa. Tāpat būs iespējama rēķina dalīšana, jo šāda līmeņa restorānus apmeklē daudz jauniešu, kam ir svarīgi samaksāt par sevi. Kad M. Šķiņķis dodas runāt ar uzņēmumu vadītājiem, viņi ir ļoti ieinteresēti, bet ir jautājumi, piemēram, par drošību: kas notiek, ja sistēma uzkaras, kā notiek integrācija ar esošajām restorānu uzskaites sistēmām utt. Tāpat ir svarīgi, lai personālam nerastos grūtības ar ēdienkartes ievadīšanu. «Svarīgi, lai tas notiek ērti un nav jāievada divreiz: savā sistēmā un šajā. Restorāna vadības sistēmas ir vairākas, ir dažādi darbības noteikumi, un tāpēc mums tās visas jāņem vērā,» saka M. Šķiņķis.
Visu rakstu lasiet šodien, 4. februārī, laikrakstā Dienas bizness.