Tehnoloģijas

Virtuālais viesmīlis restorānos

Anda Asere, Db,04.02.2009

«Uzņēmējiem interese par šo produktu ir, jo sevišķi tagad, kad visi vēlas samazināt izmaksas. Tādā ziņā šis ir izdevīgs brīdis,» saka Mārtiņš Šķiņķis, SIA Touch IT valdes priekšsēdētājs.

FOTO: ELĪNA KURSĪTE, DB

Jaunākais izdevums

SIA Touch IT strādā pie virtuālā viesmīļa, kas ir ierīce ēdienu un dzērienu pasūtīšanai restorānos, raksta laikraksts Dienas bizness.

«Uzņēmējiem interese par šo produktu ir, jo sevišķi tagad, kad visi vēlas samazināt izmaksas. Tādā ziņā šis ir izdevīgs brīdis,» saka Mārtiņš Šķiņķis, SIA Touch IT valdes priekšsēdētājs. Touch IT ir virtuālais viesmīlis. «Mēs to tagad saucam par touch menu. Tās ir ierīces, kas ātrās apkalpošanas un zemākas klases restorānos tiek izvietotas uz galdiem, un paši klienti var apskatīties un pasūtīt ēdienus un dzērienus, samazinot viesmīļa staigāšanas laiku un reizes no vidēji divpadsmit līdz divām,» saka Mārtiņš Šķiņķis, SIA Touch IT valdes priekšsēdētājs. Virtuālais viesmīlis uzņēmumiem esot interesants ne vien no izmaksu optimizācijas, bet arī no mārketinga viedokļa. Šī projekta izveidē apvienojušies trīs uzņēmumi, jo katram esot jādara tas, ko dara vislabāk: SIA One Baltics, kas nodarbojas ar biznesa konsultācijām, SIA Micro dators, kas nodarbojas ar mazu plaukstdatoru izstrādi, un SIA ITH Group, kas nodarbojas ar programmatūras izstrādi.

Palielina apgrozījumu

Virtuālais viesmīlis palīdzot optimizēt restorānu darbību. M. Šķiņķis teic, ka viņi lieto vārdu «restorāns», taču ar to jābūt uzmanīgiem, jo tos nav paredzēts lietot augstas klases restorānos, tur šāda ierīce nekad nespēs aizstāt viesmīli. Šīs ierīces mērķauditorija ir tāda veida un līmeņa iestādes kā Čili pica, Double Coffee utt., kur ir svarīgi apkalpot klientus ātri un kuru mērķauditorija ir jaunieši. SIA Touch IT pētījuši statistiku: līdzīgi risinājumi ASV palielinājuši uzņēmumu apgrozījumu par 30 %. «Ēdot vakariņas, gadās, ka gribētos padzerties kolu vai aliņu, bet kur ir viesmīlis? Kamēr viņš atnāk, jau ir par vēlu. Te nospied pogu, pasūti, un tev atnes. Mēs varam pusdienās otrajam ēdienam piedāvāt klāt kādu desertu vai vīnu, tādā veidā parādot kombinācijas un palielinot kopējo pasūtījumu skaitu un apjomu,» saka M. Šķiņķis. Ideja par virtuālo viesmīli M. Šķiņķim radās, studējot Rīgas Tehniskās universitātes MBA programmā «Uzņēmējdarbība un inovācijas», kur kāda kursa ietvaros bija uzdevums attīstīt jaunu produktu. «Sapratām, ka tas ir interesanti un ir vērts to realizēt ne vien skolas ietvaros, bet arī dzīvē,» viņš saka. Šī gada aprīļa beigās vai maija sākumā SIA Touch IT plāno īstenot pilotprojektu. «Tagad strādājam pie testa versijas ar 20 ierīcēm un maijā uz diviem mēnešiem to testēsim,» saka M. Šķiņķis. Viņu biznesa modelis neparedz pārdot virtuālā viesmīļa iekārtas, jo vienas vienības izmaksas esot samērā lielas, bet paredz izīrēt par samērā nelielu mēneša maksu.

Arī izklaidēs

«Izraēlā ir viens uzņēmums, kas piedāvā līdzīgas iekārtas, arī Latvijā ir viens sistēmu integrators, kuram ir līdzīgs produkts, bet tas maksā aptuveni tūkstoš latu. Vēl nepieciešams to integrēt, vajadzīgs arī vadības serveris, kas acīmredzot maksā naudu,» saka M. Šķiņķis. Atšķirībā no līdzīgām ierīcēm SIA Touch IT virtuālais viesmīlis ir portatīvs un nav stiprināms pie sienas. Funkcijas, ko šai ierīcei varot pievienot, ir diezgan lielas, taču SIA Touch IT vēlas pakāpenisku attīstību. Pašlaik ierīcei ir funkcijas ēdiena un dzērienu pasūtīšanai un rēķina pieprasīšanai, un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā iesniegts projekta pieteikums šāda produkta izstrādei ar maksājuma funkciju nodrošināšanu. Ar laiku būšot arī izklaides funkcijas, piemēram, internets, iespēja spēlēt spēles, kā arī čats ar citu galdiņu un iespēja pasūtīt, piemēram, dzērienu meitenei pie blakusgaldiņa. Tāpat būs iespējama rēķina dalīšana, jo šāda līmeņa restorānus apmeklē daudz jauniešu, kam ir svarīgi samaksāt par sevi. Kad M. Šķiņķis dodas runāt ar uzņēmumu vadītājiem, viņi ir ļoti ieinteresēti, bet ir jautājumi, piemēram, par drošību: kas notiek, ja sistēma uzkaras, kā notiek integrācija ar esošajām restorānu uzskaites sistēmām utt. Tāpat ir svarīgi, lai personālam nerastos grūtības ar ēdienkartes ievadīšanu. «Svarīgi, lai tas notiek ērti un nav jāievada divreiz: savā sistēmā un šajā. Restorāna vadības sistēmas ir vairākas, ir dažādi darbības noteikumi, un tāpēc mums tās visas jāņem vērā,» saka M. Šķiņķis.

Visu rakstu lasiet šodien, 4. februārī, laikrakstā Dienas bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Riska projekts «nekurienē» gatavs konkurēt pat ar Michelin restorāniem

Monta Glumane,31.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā tikai degustāciju ēdienkarti, vēlas mainīt pašmāju kulinārijas nozari.

Aizvadītajā gadā bijušās kokapstrādes rūpnīcas telpās tika atvērts restorāns, kas novērtēts gan kā labākais jaunais restorāns, gan kā dārgākais Rīgā. Tā īpašnieks, šefpavārs Maksims Cekots, ir ambiciozs – investori projektam nav noticējuši, taču viņš vēlas Latvijas vārdu pasniegt pasaulei un ir gatavs konkurēt pat ar Michelin restorāniem.

Vai jūs bērnībā sapņojāt kļūt par pavāru?

Noteikti pavāra profesija netika uzskatīta par kaut ko nopietnu manā ģimenē. Tēvs saredzēja, ka kļūšu par jūrnieku, jo pats darbojās tajā profesijā. Bērnībā man ļoti patika palīdzēt vectēvam dārzā, jo viņam viss kaut kas bija. Ziemā viņš audzēja zemenes, tomātus, un tas man šķita kaut kas nereāls. Ļoti garšoja, kā gatavoja mana vecmāmiņa, iespējams, no turienes arī ir tā mīlestība uz kulināriju. Bērnībā vairāk sapņoju par to, ka izdarīšu savā dzīvē kaut ko izcilu un pamanāmu. Līdz kulinārijai mani atveda pati dzīve, pats par to nesapņoju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Color Expert-Storch LV" izstrādātais virtuālais asistents jeb čatbots ļauj klientam veikalā čata veidā saņemt konsultāciju par to, kāda ota vai rullis būs piemērotākais izvēlētajai krāsai.

Šobrīd testa režīmā kompānija ir startējusi "Būvniecības ABC" veikalos Rīgā un jau šomēnes iecerēts būt Lietuvas, Latvijas un Igaunijas veikalos, vēlāk – Krievijā, Somijā, Ukrainā un Kaukāza valstīs. Šogad iecerēts virtuālo asistentu ieviest vienpadsmit valstīs. "Izskatīsim iespēju to ieviest arī pārējās valstīs, kurās strādājam – Rietumeiropā un Skandināvijā. Šobrīd esam vienojušies ar lielākajiem krāsu ražotājiem, kas pieejami "dari pats" tipa veikalos – "Caparol", "Akzo Nobel", "Rīgas laku un krāsu rūpnīca". Nākamie soļi ir audzēt krāsu zīmolu skaitu, kas ir pieejami virtuālajā asistentā," teic Rolands Černišovs, SIA "Color Expert-Storch LV" mārketinga un sortimenta nodaļas vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 14.oktobra Valsts pārvaldes pakalpojumu portāla Latvija.lv apmeklētājiem palīgā nāk virtuālais asistents Ēriks, informē Valsts reģionālās attīstības aģentūra (VRAA).

Ar virtuālā asistenta palīdzību portāla apmeklētājiem būs iespēja uzdot jautājumus un saņemt atbildes par dažādiem e-pakalpojumiem un dzīves situācijām.

VRAA norāda, ka virtuālais asistents nodrošinās iedzīvotājiem ērtu un mūsdienīgu iespēju atrast publiskās pārvaldes portālā Latvija.lv meklēto e-pakalpojumu sociālajā, nodarbinātības, veselības, uzņēmējdarbības, izglītības un citās jomās. Dialoga formā virtuālais palīgs Ēriks palīdzēs atrast informāciju par konkrētu interesējošo e-pakalpojumu, atbildēs uz jautājumiem, kā arī vienkāršas sarakstes veidā paskaidros lietotājam e-pakalpojuma saņemšanas procesa gaitu.

Virtuālā asistenta zināšanu pamatā ir portāla lietotāju visbiežāk uzdotie jautājumi un atbildes. Tā galvenais uzdevums, balstoties uz dažādām dzīves situācijām, ir atrast lietotājiem piemērotāko e-pakalpojumu. Virtuālais asistents palīdzēs jautājumos, kas saistīti ar e-adresi, kā arī sniegs padomus, kā izmantot portāla Latvija.lv dzīves situāciju aprakstus. Virtuālā asistenta palīdzība būs pieejama nepārtraukti, līdz ar to Latvija.lv lietotājs varēs komunicēt sev ērtā laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Sadales tīkls" ir izveidojusi jaunu klientu pašapkalpošanās e-vides rīku – virtuālo asistentu Valtu. Tas funkcionē 24/7 un atbild uz jautājumiem par "Sadales tīkla" pakalpojumiem arī ārpus uzņēmuma darba laika, brīvdienās un svētku dienās, informē uzņēmums.

Virtuālais asistents atbild uz jautājumiem par klientiem svarīgākajiem tematiem – jaunu elektrības pieslēgumu, patērētās enerģijas uzskaiti un norēķiniem, projektu un darbu saskaņošanu, energoapgādes pārtraukumiem, klientu portālu e-st.lv, digitālo karti u.c. Valts ir apguvis jau vairāk nekā 6000 iespējamo klientu jautājumu un atbilžu, un ar katru sarunu turpina mācīties un attīstīties, gan paplašinot tematu loku, gan atbildot uz jautājumiem vēl precīzāk. Šobrīd Valts ir pieejams vietnē www.sadalestikls.lv, bet nākotnē – arī citās "Sadales tīkla" platformās.

"Jau šobrīd 100% "Sadales tīkla" pakalpojumu ir pieejami e-vidē. Valts klientiem pieejams tieši tagad, kad virtuālie asistenti ir pierādījuši savu funkcionalitāti un efektivitāti. Mūsu klienti pārsvarā meklē informāciju, piesaka un saņem pakalpojumus uzņēmuma digitālajās platformās – kopumā e-vidē klienti veic 97% darbību. Viņu pieredze jebkurā saskarsmē ar uzņēmumu ir svarīga, un virtuālais asistents Valts būtiski atbalstīs klientu vajadzību saņemt atbildi uzreiz. Virtuālais asistents ikdienā sekmēs klientu pašapkalpošanos, savukārt "Sadales tīkla" darbinieki spēs vairāk atbalstīt ar padomu un nodrošināt speciālistu konsultācijas, radot lielāku pievienoto vērtību mūsu klientiem," skaidro "Sadales tīkla" valdes locekle Baiba Priedīte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Siliņa: Tā kā sabiedrībā viesmīļu ideja nav populāra, ministri paši ies pēc kafijas un tērēs savu laiku

LETA,18.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā kā sabiedrībā viesmīļu piesaiste nav populāra, ministri paši tērēs savu laiku ceļā pēc kafijas valdības sēdes laikā, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" sacīja Ministru prezidente Evika Siliņa (JV).

Premjerministre atgādināja, ka tā esot bijusi Valsts kancelejas direktora Raivja Kronberga iniciatīva. "Viņš vēlējās ļoti ilgā un garā sēdē, līdzīgi kā Eiropā, arī vismaz ministriem netērēt savu algas daļu un savu laiku, ejot pēc kafijas, lai viņi varētu koncentrēties ļoti izaicinošiem jautājumiem Ministru kabinetā," teica Siliņa.

Kronbergam esot bijusi vēlme "iepriecināt kā jaunam kancelejas vadītājam ministrus", paredzot jaunu kārtību, kas arī būtu tikai "saprotama un normāla, ka garās stundās būtu kāds, kas apkalpotu", stāstīja Siliņa.

"Acīmredzot sabiedrībā šādas lietas nav populāras, un ministri paši ies pēc kafijas un tērēs savu laiku," nosprieda premjere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Fin-tech

No klientu apkalpošanas līdz mājasdarbu risināšanai. Uz ko vēl spējīgi čatboti?

Db.lv,11.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Virtuālais asistents vai klientu apkalpošanas speciālists? Svarīgākā ir problēmjautājumu risināšanas kvalitāte, ne tas, vai atbildes sniedz robots vai reāls cilvēks. Tomēr ir būtiski zināt, ko ņemt vērā, lai “saruna ar robotu” būtu izdevusies, īpaši, ja komunikācijas tēma skar finanšu informāciju, kurai nekādā gadījumā nebūtu jānonāk pie trešajām pusēm.

Septembra izskaņā “4finance” rīkoja tiešsaistes diskusiju par klientu servisa nākotni, kur viens no sarunas tematiem bija robotizācija, procesu automatizācija un tas, kā tās ietekmē klientu apkalpošanas kvalitāti. Sabiedrībā aizvien valda vairāki mīti par čatbotiem, tāpēc par to izmantošanu klientu apkalpošanas kvalitātes pilnveidē komentē “4finance” personāla daļas vadītāja Kristīne Isajeva.

Mīts – čatbots spēj atbildēt tikai uz vienkāršiem jautājumiem

Sarakstes, kurās atbildes sniedz virtuālais palīgs, tiek monitorētas jeb uzraudzītas. Ir gadījumi, kad cilvēki izmanto virtuālo asistentu kā palīgu ikdienas situācijās. Tehnoloģija šodien ir tik ļoti attīstīta, ka spēj risināt kompleksus jautājumus, nesekojot standartizētam algoritmam. Viens no interesantiem piemēriem, ar kuru dalās “4finance” personāla daļas vadītāja, ir par kāda cilvēka uzdoto jautājumu, kas, kā izrādījās, bija matemātikas uzdevums, ar kuru čatbots tika galā teicami. Ir bijuši gadījumi, kad čatbots tiek izmantots kā iepazīšanās rīks, lai atrastu savu otru pusīti, kas vien apliecina to, ka virtuālais sarakstes partneris spēj atpazīt dažādas situācijas un uz tām reaģēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada sākumā vairākos vadošās restorānu ķēdes McDonald’s restorānos Rīgā paredzēta rekonstrukcija, pārejot uz jauno restorāna konceptu, kas ietver pašapkalpošanās viedkioskus un vēl ērtāku viesu apkalpošanu. Šodien pēc rekonstrukcijas durvis vēra McDonald’s restorāns Rīgā, Merķeļa ielā 1, un jau tuvākajās nedēļās jaunais koncepts tiks ieviests arī McDonald’s restorānā Krasta ielā 101, informē uzņēmumā.

Restorānu rekonstrukciju un pāreju uz jauno konceptu Latvijā McDonald’s sāka 2015.gadā un pašlaik pārmaiņas ieviestas jau kopumā piecos restorānos – četros restorānos Rīgā un McDonald’s restorānā Jelgavā. Pilnībā pāreju uz jauno restorānu konceptu visā Baltijā plānots pabeigt līdz 2018.gadam.

Apmeklētāju un darbinieku ērtībām jaunā koncepta ietvaros McDonald’s restorānos atsevišķi nodalītas maltīšu pasūtīšanas un saņemšanas vietas. Izmaiņas veiktas arī restorāna virtuvē. Tāpat jaunā koncepta restorānos ieviesti īpaši ekrāni, kuros apmeklētāji var sekot līdzi pasūtītās maltītes gatavībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

McDonald’s ēdienkartē cenas sāk norādīt eiro; investēs 17 tūkstošus eiro ieviešanai

Dienas Bizness,07.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas tīkls McDonald’s savos restorānos Latvijā visas cenas sācis norādīt latos un eiro. Tāpat McDonald’s ieviesīs dažādas aktivitātes, lai klientus radinātu pie eiro.

Restorānu ķēdes rīkotājdirektors Baltijas valstīs Tomašs Navrockis norāda, ka McDonald’s vidēji mēnesī apmeklē 800 tūkstoši cilvēku, un tādējādi tīklam ir iespēja pastāstīt par eiro ieviešanas praktiskajiem aspektiem gan vecāka gada gājuma cilvēkiem un jauniešiem, gan sievietēm un vīriešiem, gan ģimenēm ar bērniem un draugu kompānijām.

«Ar eiro ieviešanu saskārāmies citās valstīs, tai skaitā arī Igaunijā, tāpēc esam uzkrājuši pieredzi ne tikai par to, kā uzņēmumam ieviest valūtas maiņu savā darbībā, bet arī kad un kā labāk informēt savus klientus par šīm pārmaiņām,» skaidroja T. Navrockis. Restorānu tīkls iecerējis īpašu uzmanību veltīt darbinieku sagatavošanai valūtas maiņai, lai klientiem nodrošinātu kvalitatīvu servisu. Tāpat nepieciešamības gadījumā McDonald’s darbinieki restorānos varēs atbildēt uz klientu jautājumiem par eiro un produktu cenām. McDonald’s rīkotājdirektors Baltijas valstīs piebilst, ka kopumā eiro ieviešanai uzņēmuma darbībā Latvijā plānots investēt ap 17 tūkstošiem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

FOTO: DB.lv ielūkojas McDonald’s jaunā koncepta restorānā

Dienas Bizness,01.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Restorānu ķēde McDonald’s tuvāko divu gadu laikā plāno investēt vairāk nekā 11 miljonus eiro restorānu tīkla attīstībā Baltijas valstīs, informē McDonald’s vadītājs Baltijas valstīs Vladimirs Jaņevskis. Latvijā 2016. un 2017.gadā kopumā plānots investēt 3,79 miljonus eiro.

Līdz 2017.gada beigām McDonald’s plāno palielināt restorānu skaitu līdz 40 restorāniem Baltijā. Latvijā plānots atvērt vēl divus jaunus restorānus. Pašlaik Latvijā ir 12 McDonald’s restorāni.

Šogad McDonald’s restorānu tīkla attīstībā Latvijā investējis 1,5 miljonus eiro, ir veiktas izmaiņas trīs restorānos, ieviešot jauna koncepta restorānu modeli un pašapkalpošanās viedkioskus. Līdz 2017.gada beigām tiks pabeigta arī jaunā koncepta un pašapkalpošanās viedkiosku ieviešana visos McDonald's restorānos Baltijā. Šogad restorānos ieviesta arī īpaša brokastu ēdienkarte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Easy Wine un Easy Beer koncepcijas restorāniem Rīga kalpo kā eksperimentāla laboratorija, kurā pieslīpēt produktu, lai pēc tam to pārdotu ārvalstīs.

Pašlaik Rīgā ir izveidoti četri restorāni, kuru nosaukumā ietverts vārds «easy», pirmais pirms trim gadiem atvērts Easy Wine, kam pa šo laiku piepulcējušies vēl trīs citi tīkla restorāni – Vecrīgā esošie Easy Beer un Easy Bar&Kitchen, kā arī lidostā Rīga esošais Easy Wine Rix. Kopumā tajos strādā 65 darbinieki.

Salīdzinot ar citām Eiropas galvaspilsētām, Rīgā nav daudz tūristu. «Tāpēc, ja Rīgā šādas koncepcijas bizness spēj strādāt ar plus zīmi, tad citās Eiropas pilsētās tas būs veiksmīgs modelis,» uzskata Pēteris Ozols, restorānu tīkla pārvaldīšanas uzņēmumu izpilddirektors. Viņš ēdināšanas jomā strādā jau 25 gadus, to laikā sniedzis padomus un vadījis vairāku ēdināšanas vietu atvēršanu. Karjeras sākumposmā viņš kopā ar šefpavāru Mārtiņu Rītiņu atvēris Vincentu, bet pēc tam darbojies dažādos projektos kopā ar Andreju Žagaru, kā arī roku rokā ar Hotel Bergs komandu savulaik atvēris šīs viesnīcas restorānu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

FinTech nozarei Latvijā ir lielas perspektīvas, bet jārīkojas bez vilcināšanās

Db.lv,20.10.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

FinTech nozarei Latvijā ir lielas perspektīvas, ko apliecināja arī nesen notikušais forums, ko rīkoja Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA), un starp dalībniekiem bija arī LPB Bank, pastāstīja LPB Bank Pārdošanas un reģionālās attīstības departamenta vadītājs Staņislavs Siņakovičs.

“Esam gandarīti, ka mūsu regulators kopā ar LIAA sarīkoja šādu pasākumu – tas ir pozitīvs signāls tirgum un potenciālajiem investoriem, kas vēl tikai domā par ienākšanu Latvijā un licences saņemšanu, tāpat arī tiem uzņēmumiem, kam trūkst informācijas par norisēm mūsu valstī. FinTech nozares attīstība būs prioritāte tuvākajos gados; forumā izskanēja doma, ka nākamgad plānots ieviest licencēšanu virtuālajām valūtām, kas šobrīd ir uzmanības centrā arī pasaulē,” uzsvēra S. Siņakovičs.

Foruma ietvaros ar saviem pieredzes stāstiem dalījās vairāki uzņēmumi, un diskusiju dalībnieki sprieda par plašu nozarei aktuālo jautājumu loku: par Latvijā sasniegto un darāmo FinTech jomā, par valsts, regulējuma un finansējuma piesaistes lomu FinTech attīstībā, par inovatīvām tehnoloģijām finanšu nozarē un citiem aktuāliem tematiem. Atzīts, ka FinTech nozares attīstībai Latvijā ir liels potenciāls un daudz priekšrocību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Mākslīgā intelekta virtuālā asistenta ieviešanā Baltijā DPD Latvija investē 40 000 eiro

Db.lv,25.05.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais sūtījumu piegādes uzņēmums DPD Latvija ieviesis mākslīgā intelekta virtuālo asistentu Didzi un atklājis pašapkalpošanās vietni myDPD privātpersonām.

Līdz ar papildus digitālo rīku ieviešanu tiks veicināta efektīvāka un operatīvāka klientu apkalpošana tiešsaistē, tādējādi atvieglojot klientu apkalpošanas zvanu centra noslodzi. Mākslīgā intelekta virtuālā asistenta izstrādē un vienotā ieviešanā Baltijas valstīs ieguldīti 40 000 eiro.

“Ieviešot virtuālo asistentu un pašapkalpošanās portālu, mēs varam nodrošināt efektīvāku klientu apkalpošanu 24h diennaktī. Turklāt klientiem ir iespēja arī pašiem sekot līdzi sava sūtījuma izpildes statusam vai manīt piegādes nosacījumus, kā arī saņemt ātras atbildes uz interesējošiem jautājumiem. Līdz ar virtuālā asistenta ieviešanu, būtiski tiks atslogots arī klientu apkalpošanas zvanu centrs, jo lielu daļu jautājumu būs iespējams atrisināt ar mākslīgā intelekta virtuālo asistentu Didzi, kas vienlaikus var apkalpot vairākus klientus. Esmu pārliecināts, ka pakalpojumu digitalizācija un mākslīgā intelekta risinājumi, ir būtiska priekšrocība, kas mums ļaus ātrāk un klientiem ērtākā veidā nodrošināt informāciju par sūtījumu piegādes statusu un izpildi,” norāda DPD Latvija valdes priekšsēdētājs Jānis Grants.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gada janvārī testa režīmā sāk darboties Valsts ieņēmumu dienesta (VID) virtuālais asistents Toms, informē Valsts ieņēmumu dienestā (VID).

Toma uzdevums būs atbildēt uz iedzīvotāju jautājumiem, kuri šobrīd visbiežāk tiek uzdoti VID nodokļu konsultantiem. Patlaban Toms ir apguvis pamatzināšanas par tiem, taču viņa turpmākais mācīšanās process būs cieši saistīts ar iespēju praktizēties.

Tādēļ publiskās testēšanas periodā līdz pat 2020. gada 14. janvārim iedzīvotāji varēs ne tikai sazināties ar Tomu par nodokļu tēmām, bet arī sūtīt savu vērtējumu un ieteikumus uz e-pasta adresi [email protected].

Virtuālais asistents ir izstrādāts Latvijas valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platformā Hugo.lv sadarbībā ar Kultūras informācijas sistēmu centru un valodas tehnoloģiju uzņēmumu Tilde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Uzņēmumu reģistrs atklāj pirmo publiskās pārvaldes virtuālo asistentu Latvijā

Monta Glumane,13.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumu reģistra virtuālais asistents – UNA darbosies Uzņēmumu reģistra tīmekļvietnē, kā arī tuvākajā laikā būs pieejams Facebook messenger vietnē. Virtuālā asistenta mērķis ir sniegt klientiem atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem par jaunu komersantu, uzņēmumu un organizāciju reģistrēšanu, kā arī likvidēšanu un dokumentu virzības statusu, informē Uzņēmumu reģistrs.

«Virtuālais asistents UNA ir iestādes komandas darbs, kas veidots, lai klientiem būtu iespējams sazināties ar iestādi par biežāk uzdotajiem jautājumiem sev ērtā laikā. UNA ir efektīvs komunikācijas rīks un publiskās pārvaldes pakalpojumos Latvijā inovatīvs risinājums klientu apkalpošanas jomā, kas nepārtraukti apgūst jaunas zināšanas par klientiem interesējošām tēmām,» norāda Uzņēmumu reģistra galvenā valsts notāre Guna Paidere.

Darbs pie Uzņēmumu reģistra virtuālā asistenta izveides uzsākts 2017.gada nogalē, kad tika pieņemts lēmums pilotprojekta ietvaros, izmantojot mākslīgā intelekta tehnoloģijas, radīt rīku, kas ir palīgs Uzņēmumu reģistra klientiem. Arī virtuālā asistenta vārdam UNA ir simboliska nozīme – Uzņēmēju Nākotnes Atbalsts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maltas uzņēmums Premier Capital plc, kam pieder McDonald’s restorānu attīstīšanas licence sešās Eiropas valstīs, īsteno desmit miljonu eiro investīciju programmu, ieguldot inovācijās restorānos un mobilajā aplikācijā.

Plānots, ka visos restorānos līdz 2021. gadam tiks ieviestas pašapkalpošanās sistēmas.

Līdz šā gada beigām vairāk nekā 4,5 miljoni eiro tiks novirzīti platformu ieviešanai 50 jau esošos un jaunos restorānos Baltijas valstīs (Igaunijā, Latvijā un Lietuvā), Grieķijā, Maltā un Rumānijā. Platformu ieviešana paredz pašapkalpošanās un maksājumu sistēmu ieviešanu, kas balstās jaunā konceptā - ēdienu pagatavo darbinieki uzreiz pēc viesu veiktajiem pasūtījumiem jaunās paaudzes kioskos restorānu vestibilā.

Premier Capital šobrīd pārvalda 136 restorānus, kas nodarbina vairāk nekā 7000 cilvēku. Pērn vairāk nekā 105 miljoni viesu tika apkalpoti grupas pārvaldītos McDonald’s restorānos. Šogad atvērti trīs jauni restorāni Grieķijā, Lietuvā un Rumānijā, bet līdz gada beigām paredzēts atvērt vēl piecus Lietuvā, Rumānijā un Maltā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas restorānu tīkls Subway ir uzsācis zīmola atsvaidzināšanas procesu, lai vēl vairāk uzsvērtu savu orientēšanos uz svaigu un veselīgu pārtiku, kā arī ieviestu klientu apkalpošanā dažādus moderno tehnoloģiju risinājumus.

Nākamgad Latvijā tiks atvērti vēl vairāki Subway restorāni. Kopumā pasaulē jau darbojas vairāk nekā 44 000 Subway ēdināšanas vietas. Jaunajos restorānos būs muzikālais noformējums, bezvadu internets, ērtas un ergonomiskas sēdvietas, kā arī USB uzlādes porti, plānus ieskicē Subway Centrālās un Austrumeiropas reģiona direktors Martin Princ.

Tāpat jaunajos restorānos būs ekonomisks LED apgaismojuma risinājums un iekārtas ūdens taupīšanai. Celtniecības procesā restorānos ASV jau tiek izmantotas krāsas uz ūdens bāzes un dažādi apstrādes materiāli, kuru ražošanā izmantotas otrreizējas pārstrādes izejvielas.

Restorānos ASV jau darbojas kioski, kur klienti var pasūtīt ēdienu bez apkalpojošā personāla iesaistīšanās no digitālās ēdienkartes, saņemt iepriekš pasūtītās sviestmaizes, samaksāt ar Apple un Samsung Pay, kā arī ēdiena piegādi noformēt ar Facebook Messenger čatbota starpniecību. Drīz visas šīs iespējas tiek solītas arī Subway restorānos Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Palīdz restorāniem pievilināt klientus

Anda Asere,22.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiešsaistes rezervācijas platformā An-host radīta, lai viesnīcu darbinieki klientiem varētu rezervēt galdiņu restorānā, saņemot par to komisijas maksu

Tieši viesnīcu uzņemšanas darbinieki ir tie, kam tūristi lielākoties vaicā, kur aiziet paēst. Jebkuram labam viesnīcas darbiniekam ir jāreklamē savs restorāns, tomēr liela daļa klientu vēlas izmēģināt arī citus restorānus un hoteļa personālam lūdz ieteikumu. Parasti par to, ka viesnīcas darbinieki apmeklētāju aizsūta uz kādu konkrētu restorānu, tiek atlīdzināts. Lai šo jomu sakārtotu un sistematizētu un lai viesnīcas varētu kontrolēt, uz kurieni aizsūtīti viņu klienti, Jānis Riežnieks ir izveidojis tiešsaistes rezervācijas platformu sistēmu An-host, kur satiekas viesnīcas un restorāni.

Iesaka piemērotāko

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Santa Zaķevica sapni par savu restorānu lolojusi kopš 17 gadu vecuma, ilgus gadus izzinājusi viesmīlības jomu gan ārvalstīs, gan Latvijā, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Viņa kopā ar vēl diviem biznesa partneriem «restartējusi» bijušo restorānu Hercogs Jelgavā un tam iedevusi jaunu dzīvību – piešķīrusi nosaukumu Bistrobārs&restorāns Parks, veikusi pilnīgu interjera pārveidi un veikusi konceptuālas izmaiņas gan restorāna, gan bistro pusē. «Mīlestība uz viesmīlību man radās brīdī, kad vidusskolas laikā vasarā aizbraucu strādāt uz Angliju, Braitonu. Toreiz tas vēl bija nelegāli, jo Latvija nebija Eiropas Savienības dalībvalsts. Strādāju viesnīcā par istabeni, kas šajā jomā ir viens no smagākajiem darbiem. Lai arī ikdiena bija grūta, sajutu, ka viesmīlībamani aizrauj. Tas noteikti nenotiek ar kuru katru, domāju, ka, tāpat kā cilvēkiem iedzimst emocionālā inteliģence, var iedzimt arī viesmīlības gēns, un tas man ir ļoti spēcīgs,» stāsta Bistrobāra & restorāna Parks direktore,līdzīpašniece Santa Zaķevica.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai mudinātu «McDonald’s» restorānu apmeklētājus samazināt plastmasas salmiņu izmantošanu, «McDonald’s» Latvijā uzsāk testu, pasniedzot salmiņus pie dzērieniem tikai pēc īpaša pieprasījuma, informē uzņēmumā.

Šāda aktivitāte testa režīmā uzsākta «McDonald’s» restorānā Jelgavā. Jūnija sākumā to plānots ieviest arī pārējos «McDonald’s» restorānos Latvijā. Testa periods sāksies 9. aprīlī un ilgs 45 dienas.

Atsevišķi dzērieni, kā, piemēram, piena kokteiļi, arī turpmāk tiks pasniegti ar salmiņu.

«McDonald’s ir apņēmies rast ilgtspējīgas alternatīvas ierastajiem plastmasas salmiņiem. Ņemot vērā visā pasaulē aktuālo tendenci pievērst uzmanību ilgtspējīgiem risinājumiem ikdienā, mēs nepārtraukti strādājam pie tā, lai savos restorānos nodrošinātu videi draudzīgas izvēles iespējas. Šis ir tikai sākums vēl plašākai plastmasas patēriņa samazināšanai mūsu restorānos,» saka «McDonald’s rīkotājdirektors Baltijas valstīs Vladimirs Janevskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bez snobisma, bet ar pretenziju uz pasaules klasi – tā varētu dēvēt Latvijas restorānu centienus vīna karšu izveidē.

«Lai izveidotu izcilu vīna karti, nepieciešams apsēsts vīnzinis, kam jāstrādā tandēmā ar šefpavāru un saprotošu un naudīgu restorāna īpašnieku. Vīna karte ir ļoti nozīmīgs instruments klientūras pievilināšanā, lojalitātes veicināšanā un, protams, rentabilitātes uzlabošanā,» uzsver Riga Wine&Champagne festivāla un konkursa Baltic Wine List Awards dibinātājs Aigars Nords.

Personības aspekts

Pirms vīna kartes izstrādāšanas jāapzinās, vai tā domāta vīna bāram, kafejnīcai, casual dining vai fine dining restorānam. Tāpat svarīgs faktors ir atrašanās vieta – Rīgā vai kādā lauku nostūrī, kas kļūst aizvien populārāk. Tas ietekmē to, kas būs gala patērētājs. «Līdz ko pieskaramies restorānu lauciņam, prātīgi būtu pārdomāt, kāds ir šefpavāra gatavoto maltīšu rokraksts. Protams, vīns un ēdiens iet roku rokā, līdz ar to lielai daļai vīna kartē atrodamo dzērienu jābūt pakārtotiem ēdienam, ko restorānā pasniedz. Viens no restorāna klientu visbiežāk uzdotajiem jautājumiem ir – kādu vīnu ieteiksiet pie šī ēdiena? Lai gan ir iesaistītas divas lielas personības – šefpavārs un vīnzinis, viņi nevar strādāt katrs savā lauciņā, un es uzskatu, ka pasaulē tas vēl pieklibo,» stāsta restorāna Vincents vadītājs vīnzinis Raimonds Tomsons. Savukārt itāļu restorāna Monterosso līdzīpašnieks, vīna veikala Art-Vino īpašnieks Zandis Klebais akcentē, ka, veidojot restorāna vīna karti, jāņem vērā trīs iesaistīto pušu intereses – uzņēmuma īpašnieka, kurš gribēs pēc iespējas vairāk nopelnīt, klientu, kuri vēlēsies maksāt pēc iespējas mazāk, un vīnziņa, zāles pārziņa vai viesmīļa, kurš vēlēsies būt interesants, parādīt savas zināšanas. «Rīga katrā ziņā nav nedz lielākā, nedz izsmalcinātākā pasaules pilsēta, līdz ar to veidot tādas vīna kartes, kādas ir restorānos Ņujorkā vai Japānā, ir lieki – tas būtu vai nu dārgs hobijs, vai ceļš uz bankrotu. Mūsdienās vīna pasaule ir ārkārtīgi plaša, un tā ar katru gadu kļūst vēl daudzpusīgāka, līdz ar to aptvert visu vienā kartē nav iespējams. Es mudinu specializēties. Piemēram, Monterosso ir pieejama Itālijas stila virtuve, un arī vīna kartē akcents ir uz Itāliju, kas ir tik plaša un vīna reģioniem bagāta valsts, ka pietiktu pozīciju vismaz pieciem restorāniem,» stāsta Z. Klebais. Tai pašā laikā ir jāsaprot, ka ne visiem restorāniem ir vēlme un vajadzība veidot plašu vīna karti. Piemēram, restorāna Gutenbergs terase vadītājs Sandis Solims teic, ka vīna kartes noteikti veido tie restorāni, kuru īpašnieki mīl vīnu un neļauj piegādātājiem izdarīt spiedienu. Viņš atklāj, ka sākumā nedaudz aizrāvies ar sava rakstura parādīšanu vīna kartē, bet restorāna viesus tas neuzrunāja, tāpēc vīna karti nācās pārstrādāt. «Būtiski ir saprast, kādā virzienā restorāns plāno savu attīstību, kāda ir tā virtuves specifika un viesis. Kad ir apzināts pieprasījums un aptuvenā vīzija, var ķerties klāt pie vīna kartes skeleta izveides un tālāk jau parādīt tajā savu īpašo rokrakstu,» pieredzē dalās restorāna Kolonāde. Mūsu stāsti vīnzinis Aigars Ozoliņš, kurš atjaunoto vīna karti viesu vērtējumam nodevis pirms diviem mēnešiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas restorānu ķēde McDonald’s Rīgā atvērusi pirmos divus jaunākās paaudzes restorānus, kuros ieviesta jauna pieeja apkalpošanā, kā arī digitālās tehnoloģijas.

Viens no jaunumiem ir pašapkalpošanās viedkioski, kas ļauj apmeklētājiem pašiem pasūtīt un norēķināties par maltīti. Viedkioski ir aprīkoti ar lielizmēra skārienjutīgiem ekrāniem, lai apmeklētāji varētu ērti izpētīt ēdienkarti un izvēlēties pasūtījumu.

Apmeklētāju un darbinieku ērtībām jaunā koncepta ietvaros atsevišķi nodalītas maltīšu pasūtīšanas un saņemšanas vietas. Izmaiņas veiktas arī restorāna virtuvē. Turpmāk burgeri tiks sagatavoti katram apmeklētājam individuāli. Tāpat jaunā koncepta restorānos ieviestas jaunas ēdienkartes un īpaši ekrāni, kuros apmeklētāji var sekot līdzi pasūtītās maltītes gatavībai. Izmaiņas veiktas arī restorānu interjerā, informē McDonald’s rīkotājdirektors Baltijas valstīsTomašs Navrockis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

McDonald’s apsver iespēju ieviest apkalpošanu pie galdiņiem

Zane Atlāce-Bistere,19.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvāko trīs gadu laikā restorānu tīkls McDonald’s (Premier Restaurants Latvia) restorānu tīkla attīstīšanā Latvijā plāno investēt 4 miljonus eiro, informē uzņēmumā.

2016. gadā kopējais tirdzniecības apjoms restorānos Latvijā salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu pieaudzis par 3,3% un sasniedzis 19,3 miljonus eiro.

«Pagājušais gads mums bija ļoti veiksmīgs un motivējošs. Savos restorānos esam ieviesuši jaunu konceptu un vairākus digitālus jauninājumus. Atsevišķos restorānos piedāvājam iespēju personalizēt un pielāgot savus burgerus. Tirdzniecības apjoma un jaunu restorānu skaita pieaugums mums ļāvis stiprināt nozares līdera pozīcijas ne tikai Latvijā, bet arī visā Baltijas reģionā,» norāda McDonald’s ģenerāldirektors Baltijas valstīs Vladimirs Jaņevskis.

Investējot 700 000 eiro, McDonald’s pērn Latvijā turpināja jaunās digitālās platformas attīstīšanu un restorānu aprīkošanu ar pašapkalpošanās kioskiem. Lai nodrošinātu vēl vienkāršāku maltīšu pasūtīšanas procesu, McDonald’s apsver ieviest arī dažādus citus digitālos risinājumus pasūtīšanas un maksāšanas procesam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Madam Brioš: Situācijai neuzlabojoties, valsts piespiedīs ēdinātājus atteikties no Latvijas ražotājiem

Restorāna Madam Brioš finanšu direktore Nataļja Lipgardte,10.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēku ieradumi mainās, un, šobrīd gan gatavojot mājās, gan ieturot maltīti restorānā, daudzi cilvēki dod priekšroku un novērtē dabīgas pašmāju izejvielas. Taču kopš maija izejvielu cenas strauji aug, un līdz pat šim brīdim kāpums turpinās, tostarp arī vietējam produktu klāstam. Vairums restorānu sadarbojas ar Latvijas ražotājiem, izvēloties atbalstīt vietējo produkciju.

Visciešākā sadarbība un lielākie vietējo ražotāju apjomi ir dārzeņu, gaļas, piena un dzērienu produktu grupās. Lai gan sabiedriskās ēdināšanas nozarē strādājošie uzņēmumi vēl mēģina saglabāt nemainīgas cenas gala patērētajam, ja situācija neuzlabosies, cenu kāpums diemžēl ir neizbēgams un var nākties meklēt alternatīvas – vietējos ražotājus aizstājot ar ārvalstu piegādātājiem.

Pirms pāris gadiem vietējā konditorejā bija pieprasījums pēc augu taukiem, un bija pieņemami izmantot lētākas izejvielas, piemēram, margarīnu. Šobrīd, sekojot pieprasījumam un turot kvalitātes latiņu, arī ēdinātāji izvēlas kvalitatīvas, dabīgas sastāvdaļas, neaizvietojot tās ar augu taukiem vai kādām mākslīgām izejvielām. Mūsu konditorejās no atvēršanas brīža esam izmantojuši tikai dabīgas izejvielas, līdz ar to ļoti jūtam, kā aug cenas – salīdzinājumam ar pagājušā gada septembri saldajam krējumam un sviestam vairāk nekā divas reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maltā bāzētais uzņēmums «Premier Capital», kas ir «McDonald’s» attīstības licences turētājs sešos Eiropas tirgos, 2019.gada attīstības plānus uzņēmums ir uzsācis ar jauna restorāna atvēršanu Grieķijā, un paredzēts, ka šogad grupa atvērs kopumā 13 jaunus restorānus.

2018.gadā atvēra tika atvērti 10 jauni restorāni.

Restorānu atvēršanas ir daļa no uzņēmuma 64 miljonu investīciju programmas ar mērķi izvērst «Premier Capital» piederošo restorānu tīklu Baltijas valstīs, Grieķijā, Rumānijā un Maltā, sasniedzot kopumā 176 restorānus līdz 2021.gadam.

«Premier Capital» šobrīd pieder 147 «McDonald’s» restorāni, ieskaitot 11 jaunos restorānus, kas tika atvērti laika posmā no 2018. gada janvāra līdz 2019. gada janvārim. Četri no tiem tika atklāti Rumānijā pērnā gada decembrī. Grupas uzņēmumos šobrīd strādā vairāk nekā 8200 darbinieki. Astoņi no jaunajiem restorāniem ir atvērti Rumānijā, un četros no tiem atrodas arī «McDrive» un «McCafe» kafejnīcas. «McDrive» atrodas arī jaunajā restorānā Lietuvā un divos restorānos Grieķijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc 10 gadu prombūtnes un mācībām Kopenhāgenas Viesnīcu un restorānu skolā, kā arī darba pasaules labākajos "Michelin" restorānos, šefpavārs Uvis Janičenko ir atgriezies Rīgā, lai sāktu savus kulinārijas projektus Latvijas galvaspilsētā un atvēris savu pirmo restorānu "Rūme".

Restorāns atrodas atjaunotajā vecā brūža pagalmā Dzirnavu ielā. "Rūmes" virtuve balstās austrumu un rietumu ēdienu kultūrā, apvienojot to ar Latvijas ražotāju piedāvājumu. Kopš vasaras vidus šajā pašā pagalmā maizi un kafiju piedāvā arī U.Janičenko maiznīca un brokastu vieta "Mīkla".

"Kad devos studēt, biju sev izvirzījis mērķi - 10 gadus mācīties, gūt pieredzi un ceļot. Gan studiju laikā, gan pēc tām, izvēloties prakses, stažēšanās un darba vietas, es meklēju tās labākajos restorānos, kādi ir atrodami konkrētajā valstī," stāsta U.Janičenko.

"Kopenhāgenā nodzīvoju četrus gadus, mācoties un iegūstot pavāra diplomu. Tur arī iepazinos ar japāņu pavāru Shinichiro Takagi un sapratu, ka vēlos apgūt Japānas virtuvi. Pirmā mana prakses vieta bija Shinichiro Takagi restorānā "Zeniya", kas atrodas Kanazavas pilsētā. Restorānam ir divas "Michelin" zvaigznes. Japānas kultūra un darba tikums sākotnēji, protams, ir liels izaicinājums un pat šoks. Taču ar laiku es tajā sāku justies labi un kopumā pavadīju Japānā divus gadus, strādājot divos izcilos restorānos kopā ar labākajiem pavārmākslas meistariem," par savām gaitām stāsta šefpavārs.

Komentāri

Pievienot komentāru