Valsts kontrole (VK) pēc finanšu revīzijas par Labklājības ministrijas (LM) 2007.gada pārskatu ir sniegusi atzinumu ar iebildēm, jo LM izvēlētā grāmatvedības politika nenodrošina informācijas atklāšanas pietiekamību finanšu pārskatā.
LM finanšu pārskatā nav uzskaitīti visi nekustamie īpašumi, kas tiek izmantoti LM un tās padotības iestāžu normatīvajos aktos noteikto funkciju izpildei un pakalpojumu sniegšanai un kuru kopējā kadastrālā vērtība ir Ls 3 330 574.
Pārskatā nav uzskaitīti arī Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekta Sociālo pakalpojumu infrastruktūras un pakalpojumu attīstīšana klientu rehabilitācijai, integrācijai sabiedrībā un darba tirgū Rīgas reģionā ietvaros sociālās aprūpes centros (SAC)Allaži un Ropaži veiktie rekonstrukcijas darbi un pārējie projekta ietvaros iepirktie un izveidotie aktīvi par kopējo summu Ls 820 078.
Revīzijā konstatēts arī, ka LM padotības iestādes VA Sociālās integrācijas centrs un BSAC Rīga ir sniegušas maksas pakalpojumus, kas nav ietverti ar Ministru kabineta (MK) noteikumiem apstiprinātajā maksas pakalpojumu cenrādī, savukārt BSAC Pļavnieki,SAC Ezerkrasti un SAC Jugla maksu par sniegtajiem pakalpojumiem ir noteikusi, neievērojot MK noteikumus. SAC Ezerkrasti, koplīgumā apņemoties segt daļu no darbinieku ēdināšanas izdevumiem, nav ievērojis normatīvos aktus, jo MK noteikumos, kas nosaka darba samaksas sistēmu valsts tiešās pārvaldes iestādēs, nav paredzēta ēdināšanas izdevumu kompensēšana.
SAC Ezerkrasti sakarā ar nomnieka veiktiem remontdarbiem ir piemērojis nomas maksas atlaidi 99,39% apmērā, tādējādi 2007.gadā negūstot ienākumus Ls 8824,55 + PVN, 2006.gadā negūstot ienākumus Ls 5859,05 + PVN un 2005.gadā negūstot ienākumus Ls 2929,53 + PVN.
LM nav nodrošinājusi Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā noteikto MK noteikumu, kas regulē kārtību, kādā ir maksājama valsts nodeva par sociālo pakalpojumu sniedzēja reģistrācijas apliecības vai tās dublikāta izsniegšanu, izstrādi un nepieciešamo darbību veikšanu to pieņemšanai MK, tādējādi laika posmā no 15.12.2007. netiek nodrošināta likumā noteikto budžeta ieņēmumu gūšana.
LM nav noteikta kārtība, kādā tiek veikta vadības līgumu slēgšana, uzraudzība un izpilde, tādējādi ministrijā netiek nodrošināta caurskatāma darba samaksas sistēma. Revidējamā laika posmā no 01.01.2007. līdz 31.12.2007. izlasē ietverto LM darbinieku mēnešalga gadā veidoja no 62% līdz 80 % no viņu kopējā atalgojuma gadā. Pārējo atalgojuma daļu veidoja piemaksas un prēmijas.
Revīzijā tika konstatēts arī, ka valsts aģentūra Tehnisko palīglīdzekļu centrs inventarizācijā ir pārliecinājusies tikai par 35 no 11 409 tehnisko palīglīdzekļu, kuriem ir beidzies patapinājuma līguma termiņš un kuri līgumā noteiktajā termiņā nav atgriezti, esamību dabā, tāpēc pastāv risks, ka valsts aģentūra Tehnisko palīglīdzekļu centrs aktīvu sastāvā uzrāda pamatlīdzekļus un inventāru, kas neeksistē dabā vai kurus tā nekontrolē.
Pēc LM 2007. gada finanšu pārskata revīzijas VK ir izstrādājusi 55 ieteikumus, kurus LM apņēmusies ieviest laikā līdz 31.12.2008.