Šodien, 26. jūnijā, pēc līguma parakstīšanas par Dienvidu tilta 2. kārtas projektēšanu, būvniecību un nepieciešamo finansējuma piesaisti, tiek uzsākta projektēšana Slāvu dzelzceļa pārvadam. Projektēšana ilgs 12 mēnešus, kam sekos būvniecība.
Kā zināms, š.g. 12. jūnijā Rīgas dome pieņēma lēmumu par Daugavas Dienvidu tilta labā krasta pieeju (Dienvidu tilta 2.kārta) projektēšanas un būvniecības līguma un tā izpildei nepieciešamo finansēšanas līgumu slēgšanu.
Otrajā kārtā paredzēts veikt Slāvu dzelzceļa pārvada rekonstrukciju, kas ir viens no sarežģītākajiem un transporta noslogotākajiem satiksmes mezgliem Rīgā. Lai, realizējot rekonstrukciju, nevajadzētu pārtraukt šīs transporta būves funkcijas, vispirms tiks uzbūvēts jauns braukšanas joslu pārvads. To pabeidzot un sākot ekspluatāciju, tiks veikta jau esošā pārvada rekonstrukcija. Dienvidu tilta projekta būvniecības otro kārtu plānots pabeigt līdz 2011. gadam.
Slāvu dzelzceļa pārvada rekonstrukcijai un trīs līmeņu estakādes Slāvu rotācijas aplī izveidei ir ļoti svarīga funkcija - nodrošināt raitu nobraukšanu un uzbraukšanu uz Dienvidu tilta, ko ar pagaidu pieslēgumiem plānots nodot ekspluatācijā 2008.gada beigās.
Salīdzinājums
Ja salīdzina veicamos būvniecības darbus 1.kārtā - Dienvidu tilta un estakāžu izbūvi pāri Krasta un Maskavas ielai (kopējais trases garums 2,5 m) un 2.kārtas - Slāvu dzelceļa pārvada rekonstrukciju, jāuzsver, ka 2. kārta ir darbietilpīgāka un sarežģītāka no darba organizācijas puses.
Par veicamajiem darbiem Slāvu dzelzceļa pārvada rekonstrukcijā
Kā informē A/s Dienvidu tilts, gan Dienvidu tiltu pār Daugavu, gan Slāvu dzelzceļa pārvadu būvē ar vienu un to pašu paņēmienu, t.i., tilta tēraudbetona laiduma konstrukcija tiek montēta ar garenuzbīdīšanas metodi. Arī estakādes tiks būvētas līdzīgi kā pirmajā kārtā no monolīta dzelzsbetona.
Sākumā tiks uzbūvēts jauns Slāvu dzelzceļa kustības pārvads ar četrām kustības joslām blakus vecajam pārvadam, tad vecais tiks nojaukts, un tā vietā arī tiks būvēts jauns ar četrām kustības joslām - kopā veidojot 8 kustību joslas. Vienlaicīgi tiks izbūvēts gan uzbērumus, gan estakādes, kuru būves laikā būs jāveic divas reizes vairāk betona darbu (apmēram 50 tūkstoši m³ attiecība pret 25 tūkstošiem m³) nekā pirmajā kārtā. Ja tilts pār Daugavu un lielākā daļa estakāžu pirmajā kārtā tiek būvēti slēgta tipa lielā būvlaukumā, tad Daugavas Dienvidu tilta labā krasta pieejas tiks būvētas, tā teikt, "ierobežotos" apstākļos, nepārtraucot ne dzelzceļa, ne autotransporta kustību, tāpēc noteikti var teikt, ka otrā kārta ir uzskatāma par sarežģītāku būvi no darba organizācijas puses.
Dienvidu tilta projekta būvniecības ģenerāluzņēmējs ir a/s "Dienvidu tilts", kurā apvienojušās sešas vadošās Latvijas celtniecības kompānijas: SIA "Skonto būve", a/s "Latvijas tilti", a/s "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un SIA "Viadukts".
Laima Pļaviņa Ieva Prauliņa
A/s Dienvidu tilts RD Satiksmes departamenta
pārstāve sabiedrisko attiecību jautājumos preses sekretāre
tel. 7240571, 26148001 tel. 7012754, 29373305
e-pasts: [email protected] e-pasts: [email protected]