Db.lv vēlējās uzzināt, kāpēc tad mūsu Dienvidu tilts ir dārgāks par 20. oktobrī Vācijā atklāto tiltu, kurš pašlaik ir garākais tilts Vācijā. Dienvidu tilta otrās kārtas tiešās būvniecības izmaksas bijušas 93,5 miljoni Ls, kas jau ir vairāk par Vācijas tilta kopējām izmaksām.
Kā raksta uzticami ārzemju mediji - AFP un Associated press - tad Vācijas tilts, kas savieno Vācijas ziemeļus ar Rīgenas salu izmaksājis vien 125 miljonus eiro jeb 88 miljonus Ls, kas ir vairāk nekā Dienvidu tilta 2. kārtas būvniecības tiešās izmaksas - 93,5 miljoni Ls.
Uz jautājumu, kā tas skaidrojams, ka Vācijas garākā tilta izmaksas ir vairākas reizes mazākas nekā mūsu Dienvidu tiltam, Dienvidu tilta 2. kārtas pasūtītājs Rīgas domes Satiksmes departaments atbild: "Salīdzinot (Vācijas tiltu un Dienvidu tiltu) būtu jāņem vērā gan būvdarbu apjoms un sarežģītība, nepieciešamo apvedceļu izbūve būvniecības laikā, gan arī tas, vai šie norādītie 125 miljoni eiro ir tīrās būvniecības izmaksas, vai arī būvniecības izmaksas kopā ar projektēšanu, inflācijas koeficientu un procentmaksājumiem vairāku desmitu gadu periodā. Tāpat- vai tās ir tikai tilta pār upi izmaksas, vai arī tilta un visu tā pievadceļu būvniecības izmaksas."
Pēc ārzemju medijiem spriežot, 125 miljoni eiro ir Vācijas garākā tilta kopējās izmaksas. Protams, iespējams, Vācijas tilta viadukts ir daudz vienkāršāks nekā Latvijas Dienvidu tiltam, un Vācijas tiltam ir tikai trīs joslas, taču, vai tiešām izmaksu atšķirība ir tik liela!? Pie kam Vācijas tilts ir vairākas reizes garāks.
Vācijas garākā tilta būvniecībā tika izmantotas 180 000 tonnas betona un 22 000 tonnas dzelzs.
Dienvidu tilta 1. kārtas izmaksas pēc pamattāmes bija 82,3 miljoni Ls, pieskaitot tām 2. kārtas tiešās būvniecības izmaksas 93,5 Ls (bez PVN) Vācijā varētu uzsliet vēl vienu garāko tiltu.
Dienvidu tilta 3. kārtas iespējamās izmaksas Db.lv neizdevās uzzināt.