Estakādes pāri Krasta un Maskavas ielai pabeigs vēl ātrāk, sola AS Dienvidu tilts.
Pašlaik būvniecības darbi pie Dienvidu tilta un estakādēm pāri Krasta un Maskavas ielai rit pilnā sparā atbilstoši grafikam. Pēc tilta braucamās daļas, gājēju ietvju un veloceliņu betonēšanas pabeigšanas jūnijā, šomēnes uzsākta hidroizolācija. Savukārt, šī gada augustā un septembrī plānots veikt vienu no darbietilpīgākajiem noslēdzošajiem būvniecības posmiem – tilta un estakāžu brauktuves seguma asfaltēšanu. Daugavas Dienvidu šķērsojuma 1. kārtu plānots atklāt satiksmei jau šī gada novembra beigās, Db.lv informē Laima Pļaviņa, AS Dienvidu tilts pārstāve Sabiedrisko attiecību jautājumos.
„Pakāpeniski Dienvidu tilts un estakādes pāri Krasta un Maskavas ielai iegūst savu īsteno vizuālo veidolu, kādu to ieraudzīsim šī gada beigās, kad Baltijā pēdējo 25 gadu laikā vērienīgāko, lielāko un sarežģītāko satikmes infrastruktūras projekta pirmo kārtu atklās satiksmei. Estakādes, pievadceļus un tiltu ekspluatācijā Rīgas pilsētai nodos pakāpeniski – tiklīdz kāds posms uzbūvēts. Tomēr pilnībā jauno satiksmes mezglu Rīgas iedzīvotāji un viesi varēs izmantot līdz ar tilta atklāšanu transporta kustībai,“ skaidro Dmitrijs Bahmanovs, AS Dienvidu tilts projekta vadītājs.
Šobrīd uz tilta gājēju ietvēm un veloceliņa tiek ieklāta hidrolizācija – slānis, kas novērš ūdens iekļūšanu tilta klājā, bet drīzumā to plānots veikt arī uz braucamās daļas. Pēc tam saskaņā ar darbu secību šī gada augustā un septembrī tiks ieklāts asfalts – kopā aptuveni 22 tūkstošu kvadrātmetru platībā. Tas noslēgtu nozīmīgu būvniecības posmu, un varēs uzsākt barjeru, margu un apgaismojuma stabu konstrukciju uzstādīšanu.
Vienlaicīgi būvniecības darbi rit arī pie uzbērumu būves, kas savienos tiltu ar estakādēm un Slāvu dzelzceļa pārvadu. Tiklīdz uzbērums būs izbūvēts vienā līmenī ar estakādēm un Slāvu dzelceļa pārvadu, darbu sāks ceļa būvētāji, kas uzklās asfalta segumu. Jau aptuveni augusta beigās plānots pabeigt trīs estakādes, kas nodrošinās transporta kustību abos virzienos pa Slāvu ielas kustības pārvadu: pirmā estakāde - virzienā uz centru, otrā no centra, bet trešā - pagrieziens virzienā uz Maskavas ielu. Jāatzīmē, ka šī būs pirmā trīs līmeņu transporta kustības būve Latvijā.
Dienvidu tilts būs 34.28 m plats, 803 m garš ar sešām kustību joslām, pa trim katrā virzienā, kā arī gājēju ietvi un veloceliņu abās tilta pusēs. Virs tilta slejas seši piloni ar astoņām vantīm katram. Pirmās kārtas būvniecības darbi uzsākti 2004. gada novembrī.
Daugavas Dienvidu šķērsojuma pirmā kārta ietver trases izbūvi no Bauskas ielas Daugavas kreisajā krastā līdz Slāvu dzelzceļa pārvadam labajā krastā. Pirmās kārtas trases garums ir aptuveni 2.5 km, savukārt kopējais Daugavas Dienvidu šķērsojuma garums ir 8 km.