2015. gadā viedtelefoni varētu veidot jau 80%-90% no kopējā tālruņu tirdzniecības apjoma
Tā DB prognozēja Tele2 komercdirektors Jānis Spoģis. 2013. gads bija pirmais gads Latvijā, kad viedtelefonu pārdošanas apjoms pārsniedza parasto telefonu pārdošanas apjomu, atgādināja J. Spoģis. Pērn saglabājās līdzīga tendence ar nelielu pieaugumu – septiņi no katriem desmit iegādātajiem telefoniem bija viedtelefoni. Tele2 pārdoto telefonu skaits pērn palielinājās par vairākiem tūkstošiem, salīdzinot ar 2013. gadu. Precīzs skaits netiek atklāts, operators vienīgi atzīmē, ka pērn dubultojās to iedzīvotāju skaits, kas iegādājās telefonu uzņēmuma internetveikalā. Kopumā pārdoto telefonu pieaugums Latvijā pagājušā gada laikā varētu būt pāris procentu apmērā. Pēc Tele2 aplēsēm iedzīvotāji turpinās dot priekšroku viedtelefoniem, un 2015. gadā viedtelefoni varētu veidot jau 80% līdz 90% no kopējā tālruņu tirdzniecības apjoma. Arī Latvijas mobilais telefons (LMT) un Bite Latvija precīzus datus par pārdotajiem telefoniem DB nesniedza. Latvijā pērn kopumā varētu tikt realizētas 539 tūkstoši iekārtu, ņemot vērā legālo tirgu, DB pieļāva LMT Retail & Logistics valdes priekšsēdētājs Rinalds Kalniņš. Lielākā daļa jeb 66% no pārdotajiem tālruņiem bija viedtelefoni, bet 34% – podziņtelefoni, kas kļūst par eksotiku.
Izmēram ir nozīme
Nākamā spilgtā tendence, kas vērojama telefonu pārdošanā, ir lielāku ekrānu izvēle. Ja pirms gada cilvēki priekšroku deva 4 līdz 4,5 collu ekrānu telefoniem, tad šobrīd, attīstoties saturam, dominē 4,5 līdz 5 collas, novērojumos dalījās R. Kalniņš.
«Pirmkārt, šobrīd viedtālruņus pērk vairāk nekā podziņtelefonus, pie tam, ar pārliecinoši augošu tendenci. Otrkārt, mūsu klienti izvēlas telefonus ar lielākiem displejiem. To acīmredzami ieteikmē mobilā interneta aizvien plašāka lietošana ikdienas dzīvē. Piemēram, viena no populārākajām Bites klientu izmantotajām telefona aplikācijām ir Waze, ko izmanto jau vairāk kā 100 tūkst. autobraucēju visā Latvijā. Protams, to savā auto ērtāk izmantot ar lielāku ekrānu. Trešā tendence – vēl joprojām Android ir vadošā operētājsistēma no pārdotajiem telefoniem,» līdzīgu tendenci telefonu pārdošanā apliecina Bites Latvijas komunikācijas menedžere Anete Jansone.
Visu rakstu Telefons kļūst gudrāks lasiet 25. marta laikrakstā Dienas Bizness.