Portāls Mashable.com ir izveidojis jaunradīto uzņēmumu «rīkkopu», kurā apkopoti 550 respondentu viedokļi par to, kuras programmatūras, palīgrīkus un interneta vietnes tie vislabprātāk izmanto savu uzņēmumu darbā. Tika aptaujāti pārstāvji ASV uzņēmumos, kas nesen uzsākuši savu darbību, pārsvarā darbojas tehnoloģiju un digitālo mediju industrijā un kuros darbinieku skaits nepārsniedz vienu simtu.
Pārsvarā bizness tiek uzsākts ar nelieliem budžeta līdzekļiem, un katra naudas zīme tiek taupīta. Plašais dažādu pieejamo programmatūru, palīgrīku klāsts ir padarījis to lietošanas izmaksas pieņemamas uzņēmējdarbību nesen uzsākušajiem, tomēr šobrīd ir parādījusies cita problēma – esam nonākuši līdz situācijai, kad izvēle ir teju vai pārāk liela, vēsta portāls Mashable.
Aptauja liecina, ka jaunie uzņēmēji un nesen darbību uzsākušo uzņēmumu darbinieki izvēlas gan «jaunās zvaigznes» (piemēram Dropbox), gan «veterānus», piemēram, Paypal un Salesforce.
Par vispopulārāko elektronisko pastu aptaujātie jauno ASV uzņēmumu pārstāvji un dabninieki atzinuši Google Apps, kuru izmanto 57% respondentu. 13% jauno uzņēmēju dod priekšroku Outlook.
Grāmatvedības aprēķiniem jaunie uzņēmēji pārsvarā (71%) izmanto Quickbooks, savukārt Excel izmanto tikai 5%.
Interneta analīzei vairākums jeb 70% izvēlas Google Analytics, savukārt, lai izveidotu mājaslapas dizainu, 86% respondentu izvēlas Adobe CS5, 14% - Coda, savukārt Pencil&Paper, Komood Edit un Fireworks izvēlas 5% aptaujāto.
Dropbox tiek visai plaši izmantots datu glabāšanai un virtualizācijai (39%). Tam seko Amazon, ko izmanto 10% respondentu, 4% izmanto Carbonite, savukārt gan Mozu, gan Backblaze izmanto 3%.
Lai veiktu maksājumus, gandrīz trešdaļa jeb 27% aptaujāto izvēlas Paypal, 7% dod priekšroku Authorize.net, savukārt Wells Fargo, Square un Braintree izmanto katru pa 4% respondentu.
Projektu vadībai 29% izmanto projektu menedžēšanas programmatūru Basecamp. 8% izmanto MS Project, 8% - MS Excel, pārējie izvēlas Google Docs un Salesforce.
Kā datubāzi uzņēmējdarbību nesen uzsākušie amerikāņi pārsvarā izmanto MySQL (58%).
Jaunie un nelielie uzņēmumi vislabprātāk izvēlas tādus sociālos tīklus kā Facebook (18%), Hootsuite (18%), Tweetdeck (8%). Vien 8% jauno ASV uzņēmēju izmanto Twitter, savukārt tīklu, kurā uzņēmums var komunicēt ar patērētājiem - Radian6, izmanto 7%.