Reklāma Google meklētājā kļūst arvien populārāka. Daži uzņēmumi mēģina atrast darbinieku uz pilno slodzi, kas nodarbotos ar Google reklāmas jautājumiem. Daži uztic Google reklāmas vadīšanu saviem mārketinga speciālistiem darbu apvienošanas kārtībā.
Kā vadītājam saprast, vai darbinieks ir labs speciālists, vai tieši pretēji pilda savus pienākums nekvalitatīvi un vai nu ar viņu jāatvedas (vai arī jānosūta uz kvalifikācijas celšanas kursiem). Piedāvājam īso ceļvedi - piecas pazīmes, kas ļaus vadītājam noskaidrot, cik kompetents darbinieks, kura darba pienākumos ietilpst darbs ar Google reklāmas produktiem.
1. Darbinieks, kurš strādā ar AdWords nav savienojis Google AdWords un Google Analytics kontus.
Analytics konta pielāgošana un savienošana ar AdWords kontu ir viena no primārām darbībām, kas jāpaveic, pirms uzsākt reklāmas aktivitātes Google meklētājā. Pateicoties Analytics pielāgošanai un kontu savienošanai, vadītājs un speciālists varēs saņemt svarīgu informāciju rezultātu analīzes veikšanai. Analīzes rezultāti savukārt ir pamats turpmākai reklāmas kampaņu optimizācijai (stratēģija, taktika).
2. AdWords speciālists neveic reklāmas analīzi.
Ja vadītājs ik reizi saņem tikai sekojošus rādītājus (iztērēts X, klikšķu Y) bez dziļākas interpretācijas un papildu parametriem, tas ir signāls, ka speciālists netiek galā ar uzticēto uzdevumu. Minētie raksturlielumi bez papildu informācijas nepalīdzēs saprast, cik efektīvi strādā reklāma, un speciālists nevarēs pienācīgā veidā veikt optimizāciju (paaugstināt reklāmas efektivitāti). Savukārt vadītājs nevarēs pieņemt lēmumus un iezīmēt turpmākos soļus.
3. AdWords speciālists pamata fokusējās uz saņemtajiem klikšķiem.
Likt akcentu analīzē tikai uz saņemtajiem klikšķiem ir tas pats, kas mēģināt noorientēties, esot dziļi mežā bez kompasa. Jūs precīzi zināt, ka esat mežā, bet nezināt, kurp doties. Klikšķus var izskatīt un analizēt kā starp rezultātu. Lielākais akcents jāliek uz konversiju analīzi (konversija = pirkums, pieteikuma formas aizpildīšana mājas lapā u.c.)
4. AdWords speciālists nesniedz nekādus ieteikumus reklāmas efektivitātes paaugstināšanai.
Gandrīz ikviena reklāmas kampaņa Google meklētājā prasa detalizētu analīzes veikšanu ar turpmākām efektivitātes paaugstināšanas rekomendācijām. Ja tas netiek darīts, tad pilnīgi iespējams, ka uzņēmums zaudē klientus un pārmaksā par reklāmu. Speciālistam jāatrod atbildes uz daudziem jautājumiem. Piemēram, «Kādi atslēgvārdi piesaista visvairāk klientu?», «Kādi reklāmas ziņojumi piesaista visvairāk klientu?», «Uz kādām ierīcēm reklāma strādā labāk (datori, mobilie tālruņi, planšetdatori)», «Kā samazināt katra nākama klienta iegūšanas izmaksas?», «Kādi atslēgvārdi nodrošināt vislielāko ROI?», «Kāda likmju izvēles stratēģija ir izdevīgākā?» utt.
5. AdWords speciālists nesniedz nekādu ieteikumu mājas lapas darbības efektivitātes paaugstināšanai.
Vislabākos rezultātus AdWordos var saņemt, veicot ne tikai reklāmas kampaņu detalizētu analīzi, bet arī pētot potenciālo klientu uzvedību mājas lapā. Jo tieši mājas lapā notiek pirkums (pasūtījuma formas aizpildīšana utt.). Un ļoti bieži daudz kas ir atkarīgs tieši no mājas lapas. Speciālistam jājūtas pārliecinoši un jāatrod vājas vietas mājas lapas darbībā. To var panākt, izmantojot dažādus analītikas rīkus, tostarp: Google Analytics, Yandex Metrika, ClickTale utt. Ir būtiski saprast, kā potenciālie klienti uzvedas mājas lapā un kādas sadaļas neefektīvi strādā. Šāda analīze kalpo par pamatu mājas lapas pilnveidošanai.