Tehnoloģijas

PayPal: Google nozadzis mobilo maksājumu tehnoloģiju

Gunta Kursiša,27.05.2011

Jaunākais izdevums

Interneta komercijas uzņēmums PayPal apsūdz Google mobilo maksājumu tehnoloģijas zādzībā. Tiek plānots, ka tehnoloģija padarīs viedtālruņus arī par «digitālajiem makiem», vēsta BBC.

PayPal apgalvo, ka Google ieguvis tirgus noslēpumus no bijušā PayPal izpilddirektora Osama Bedīra (Osama Bedier), kas tagad uzņēmumā Google pilda maksājumu prezidenta vietnieka pienākumus.

Tiesvedība pret Google sākās dažas stundas pēc tam, kad uzņēmums oficiāli atklāja plānus sniegt klientiem iespēju norēķināties ar mobilajiem tālruņiem.

Google un O. Bedīrs pagaidām vēl nav snieguši komentārus.

Interneta meklētāja uzņēmums plāno ieviest mobilo norēķinu sistēmu ASV šī gada vasarā. Tiek plānots piedāvāt mobilo maksājumu tehnoloģiju to viedtālruņu lietotājiem, kuri lieto Android operētājsistēmu.

O. Bedīrs esot runājis ar Google par darba iespējām uzņēmumā laikā, kad viņš vadīja sarunas arī par PayPal maksājumu sistēmas uzstādīšanu Android operētājsistēmai, apgalvo izsoles vietnei eBay piederošais PayPal.

PayPal tehnoloģija ļauj mobilo tālruņu lietotājiem norēķināties ar šīm ierīcēm veikalos, un tiek dēvēta par blakus lauka sakariem (near field communications) jeb NFC. Šo tehnoloģiju jau lieto Japānā, un tiek paredzēts, ka tā kļūs plaši izplatīta visā pasaulē.

PayPal norāda, ka uzņēmums bija slēdzis vienošanos ar Google, kas paredzētu NFC sistēmas izstrādāšanu tieši Android, tikai kompānijai Google.

«Google padarīja O. Bedīru atbildīgu par uzņēmuma mobilo maksājumu biznesu, praktiski nodrošināt to, ka Bedīra kungs nelikumīgi piesavināsies PayPal tirgus noslēpumus,» teikts PayPal pieteikumā tiesai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Krāpnieki uzbrūk PayPal lietotājiem

Zane Atlāce - Bistere,08.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PayPal lietotājiem uzbrūk pikšķerētāji (angl. phishing), kas e-pastā paziņo par it kā apturētu lietotāja kontu un aicina atjaunot datus. Tas viss ved uz krāpnieku sagatavotām lamatām, brīdina antivīrusu programmu eScan izstrādātāji.

Sekojot e-pastā norādītajai saitei, lietotājs nokļūst nevis oficiālajā PayPal vietnē, bet krāpnieku izveidotā lapā. Lai gan neīstajā lapā tiek izmantots PayPal logotips un pievienots pieraksts par ražotāja autortiesībām, krāpniekus nodod vietnes adrese, kurai nav nekā kopīga ar PayPal nosaukumu, kā arī drošus sakarus nodrošinošā HTTPS neesamība.

«Lietotāji, kas saņēmuši negaidītu e-pastu, šajā gadījumā – ka viņu PayPal konts ir bloķēts vai ierobežots, vēlas pēc iespējas ātrāk novērst šīs neērtības un nepamana tādas nozīmīgas detaļas kā vietnes adresi. Taču nedrīkst akli uzticēties e-pastā vai ļaunatūras vietnē ievietotam uzticama uzņēmuma logotipam, jo to var izmantot gan oficiālie pārstāvji, gan arī kibernoziedznieki,» brīdina eScan antivīrusu programmas izplatošā uzņēmuma Baltimax reģiona menedžeris Sergejs Romanovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Google mārketingu mēs, digitālās mārketinga aģentūras MMN pārstāvji saucam Google Ads reklāmu platformas sniegtās iespējas un mājaslapas SEO optimizāciju uz Google dabiskiem meklēšanas rezultātiem. Abas šīs iespējas uzņēmējiem sniedz lielu potenciālu sasniegt to mērķauditoriju, kas jau ir ieinteresēta produktā vai pakalpojumā. Šodien apskatīsim šo mārketinga kanālu attīstības tendences, par ko vairāk diskutē speciālisti 2022.gadā.

Pirmās puses datu nozīme

No vairākiem aspektiem skatoties, pirmās puses datu, tas ir uzņēmuma/mājaslapas pašu datu nozīme pieaug arvien straujāk. Šobrīd ir privātuma laikmets, daudziem tas ir svarīgs aspekts - gan dažādas organizācijas, valstis, savienības, gan arī sabiedrība satraucas par to, kur nonāk interneta lietotāju dati un kā tie tiek izmantoti.

Trešās puses dati kļūst arvien nepieejamāki un lielās reklāmas platformas diezgan strauji pāriet uz tikai pirmās puses datu izmantošanu. Tas nozīmē, ka jaunam spēlētājam konkrētā digitālās reklāmas tirgū būs daudz grūtāk un dārgāk iekarot vēlamo auditoriju nekā uzņēmumam, kurš tajā jau kādu laiku apgrozās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google jaunā konfidencialitātes politika pārkāpj Eiropas Savienības (ES) likumu, pavēstījis Eiropas komisijas (EK) tieslietu komisārs, vēsta BBC. Savukārt portāls Techland Time jau apkopojis veidus, kā lietotājs var izvairīties no Google konfidencialitātes politikas. Jaunā Google konfidencialitātes politika, kas stājusies spēkā šā gada 1. martā, paredz to, ka dati, kas izmantoti Google pakalpojumu sniedzējiem var tikt izmantoti arī kompānijas citās platformās, piemēram Youtube, Gmail un Blogger. Google uzskata, ka tā jaunā politika atbilst ES likuma normām, savukārt datu regulatori Francijā pauduši bažas par Google konfidencialitātes politikas legalitāti un ir uzsākuši Eiropas mēroga izmeklēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai tehnoloģiju giganti apēdīs tradicionālās bankas?

Latvijas Bankas maksājumu eksperte Edīte Gailiša,15.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šīs lielās kompānijas apzīmē kā TechGiants – tehnoloģiju milži. ASV kompānijas Google, Apple, Facebook un Amazon (apzīmētas arī kā GAFA) ir dominējošie spēlētāji savās jomās.

Piemēram, 2018. gadā visā pasaulē 90% gadījumu, meklējot informāciju internetā, izmantots Google meklētājs. Facebook kopā ar Google ir dominējošie spēlētāji digitālās reklāmas pārdošanā (kopā tie aizņem vairāk nekā 50% tirgus). 2018. gada beigās Facebook bija gandrīz 2.4 miljardi lietotāju (tas ir vairāk nekā 30% planētas iedzīvotāju), un katru minūti tiek reģistrēti 400 jauni lietotāji. Google ir apmēram 1.5 miljardi lietotāju, Amazon – apmēram 300 miljoni. Tāpat strauji audzis Apple maksājumu risinājuma Apple Pay lietotāju skaits – 2018. gadā tas sasniedzis 383 miljonus (pieaugums pret 2017. gadu ir 67%).

Arvien nozīmīgāku lomu spēlē arī Ķīnas lielie tehnoloģiju uzņēmumi Baidu, Alibaba (AliExpress platformas uzturētājs), Tencent un Xiaomi (kopā apzīmēti kā BATX), kas radījuši digitālas ekosistēmas, ietekmējot Ķīnas iedzīvotāju ikdienu un dzīvi, kā arī metuši izaicinājumu GAFA pārākumam, aktīvi darbojoties ārpus Ķīnas robežām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PayPal tikko sasniedzis jaunu robežšķirtni – tā maksājumu platformu izmanto jau vairāk nekā 100 miljoni klientu. Šīs ziņas papildina arī PayPal prezidenta Skota Tomsona (Scott Thompshon) paredzējums, ka jau 2015. gadā naudas maks kā priekšmets būs kļuvis par pagātni, vēsta Mashable.

«Tendence izmantot digitālo valūtu tikai pieaug, tādēļ mēs gatavojam jaunus risinājumus digitālajos norēķinos. Tie būs ne tikai atšķirīgi, bet arī daudz labāki par iepriekšējiem,» S. Tomsons ierakstījis savā blogā.

PayPal drīzumā uzsāk jaunu kampaņu, kas «izaicinās» piecus Sanfrancisko Līča reģiona iedzīvotājus – savos ikdienas pirkumos viņiem būs atļauts izmantot tikai digitālo valūtu, un skaidras naudas norēķini kampaņas dalībniekiem tiks liegti. Šī kampaņa varētu kļūt arī par labu PayPal mārketinga rīku.

«Mēs ticam, ka līdz 2015. gadam digitālā valūta tiks akceptēta it visur ASV – sākot no lokāla veikaliņa, beidzot ar Walmart,» pavēstīja PayPal prezidents.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja jau tiek izmantotas Google reklāmas, iespējams, ir nācies aizdomāties, vai ir vērts ieguldīt arī SEO. Galu galā, mājaslapa jau parādās meklēšanas rezultātu augšgalā, pateicoties apmaksātām reklāmām, tad kāpēc gan investēt arī ar SEO? Patiesībā SEO un Google reklāmas ir divas dažādas stratēģijas, kas var lieliski papildināt viena otru. Pat ja Google reklāmas sniedz rezultātus, SEO var piedāvāt ilgtermiņa ieguvumus, ko vien ar reklāmām nav iespējams nodrošināt.

Šajā rakstā tiks izskaidrots, kā SEO atšķiras no Google reklāmām un kā abu kombinācija var palīdzēt uzņēmumam gūt lielākus panākumus internetā.

SEO un Google reklāmas: kāda ir atšķirība?

Vispirms jānoskaidro galvenās atšķirības starp SEO un Google reklāmām. Google reklāmas ļauj uzņēmumiem izmantot PPC (maksā par klikšķi) modeli, kas nozīmē, ka tiek veidotas pielāgotas reklāmas, kuras parādās Google meklēšanas rezultātu augšgalā. Pielāgojot reklāmas atbilstoši atslēgvārdiem, iespējams piesaistīt auditoriju tieši tad, kad viņi meklē konkrētus risinājumus.

SEO, savukārt, ir process, kura laikā mājaslapa tiek uzlabota, lai tā labāk parādītos organiskajos (neapmaksātajos) meklēšanas rezultātos. Rezultāti var nebūt redzami uzreiz, bet SEO ir ilgtermiņa ieguldījums, kas laika gaitā nodrošina stabilu un regulāru apmeklētāju plūsmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā Google ieviesusi jaunu privātuma politiku, kas raisījusi bažas, vai tā nav pretrunā ar personas privātuma tiesībām. Trīs datornozares speciālisti dalās savā redzējumā par Google jauno politiku, paužot pilnīgi pretējus viedokļus, vēsta BBC.

«Uzdevu sev jautājumu, vai man patīk Google pakalpojumu izmantošanas noteikumi un vai esmu gatavs tos ievērot? Abos gadījumos atbilde bija noraidoša,» stāsta Extreme Labs rīkotājdirektors Toms Hendersons (Tom Henderson). Viņš pieņēma lēmumu atteikties no Google pakalpojumiem, ieskaitot YouTube, Blogger un Gmail, kā arī uzrakstīja manifestu IT pasaulei - Kā es izšķīros ar Google (How I divorced Google). Pēc manifesta publicēšanas ir pagājuši aptuveni četri mēneši, un Extreme Labs rīkotājdirektors norāda, ka šajā laikā viņš nav izmantojis meklētāja gigantu vai kādu no citiem kompānijas pakalpojumiem. Viņš norāda, ka aizvien «ilgojas» pēc YouTube, tomēr tagad video skatās Vimeo. Braukšanas norādījumu saņemšanai viņš izmanto MapQuest, bet meklētāja vietā – platformu Duck Duck Go, kas ir speciāli radīta privātuma aizsargāšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad tradiconālā iepirkšanās ir ierobežota, bet uzplaukst e-komercija, daudzi uzdod jautājumu: “Kādas iespējas mums sarūpējis Google?“. Tas ir visai loģiski, jo par Google mārketinga iespējām ir dzirdējis ikviens mārketinga speciālists neatkarīgi no tā darbības virziena. Šajā rakstā aplūkosim to, ko tad mums piedāvā viens no virtuālās pasaules smagsvariem.

AdWords ir vēsture

Meklēšanas rezultātu pārskats liecina, ka joprojām tiek meklēti AdWords pakalpojumi. Nevar teikt, ka tas ir nepareizi, jo šāds pieprasījums meklētājā sniedz ļoti plašu atbilžu loku. Tomēr, kopš 2018. gada rudens tieši šada platforma vairs nepastāv. To ir aizvietojis cits Google produkts - Google Ads. Šis solis nebija nejaušs, bet no Google puses visai apzināts. Līdz ar to, ir vērts aplūkot, kādēļ uzņemums spēra šadu soli?

Kādi ir Google Ads pakalpojumi?

AdWords kā pakalpojums nav pazudis, bet iekļāvies jaunajā platformā. Google Ads saistās ne tikai ar darbības algoritmu atjauninājumu, bet arī ar Google centieniem apvienot visus reklāmas izvietošanas pakalpojumus vienuviet. Līdz ar to šobrīd, izmantojot vienu platformu, iespējams veidot un pārvaldīt trīs dažādus reklāmu veidus. Tie ir:

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google savu aizsaulē aizgājušo darbinieku dzīvesbiedriem maksās pusi darbinieka algas

Gunta Kursiša,28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google izpelnījusies slavu kā uzņēmums, kas gādā par savu darbinieku labklājību, piedāvājot dažādas «ekstras», piemēram, bezmaksas friziera pakalpojumus, uz vietas gatavotas pusdienas, ārsta pakalpojumus darba vietā, inovatīva dizaina biroju un atpūtas telpas u.c., taču pēdējā laika Google ievērojamākais jauninājums rūpēs par saviem darbiniekiem sniedzas aiz šīs dzīves robežām, vēsta forbes.com.

«Tas varētu izklausīties smieklīgi, taču mēs Google darbinieku priekšrocību sarakstā esam iekļāvuši arī «ekstras» pēc nāves,» stāsta cilvēkresursu vadītājs (Chief People Officer) Laszlo Boks (Laszlo Bock). Viņš skaidro, ka, mirstot Google darbiniekam, viņu pārdzīvojušais dzīvesbiedrs desmit gadu garumā ik gadu saņems 50% no bijušā Google darbinieka algas. Turklāt katrs Google darbinieka bērns līdz 19 gadu vecumam no kompānijas saņems maksājumu viena tūkstoša ASV dolāru apjomā, savukārt tie bijušo Google darbinieku bērni, kas būs pilna laika studenti, šo kompānijas atbalstu baudīs līdz 23 gadu vecumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 26. līdz 27.jūnijam «Google» rīko vērienīgu pasākumu Jūrmalā - «Google CEE Day 2018», sapulcinot 450 dalībniekus no 180 aģentūrām no 17 Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīm. Tas ir līdz šim vērienīgākais pasākums, kādu «Google» saviem partneriem rīkojis kādā no Baltijas valstīm. Jūrmalā «Google» arī publiski izziņoja, ka maina nosaukumu savai galvenai reklāmas platformai - «Google Adwords» turpmāk sauksies «Google Ads».

Par to globāli tiek izziņots 27.jūnijā, kad šim produktam aprit 18 gadi.

Šobrīd lielākā «Google» partneraģentūra Baltijā ir Latvijas aģentūra «Top Media», kuras sadarbības apjoms ar «Google» mērāms vairāk nekā miljons eiro mēnesī. «Google» partneraģentūru Baltijas TOP 5 ir arī Latvijas aģentūra «Inspired eCommerce». Latvijā kopumā ir ap 40 aģentūras, kuras darbojas kā «Google» partneri, bet Baltijā šādu aģentūru skaits ir ap 120. «Google» nesniedz tiešo atbalstu klientiem. Jautājumos par «Google» reklāmas iespējām klienti var atbalstu saņemt tikai caur «Google» partneraģentūrām.

«Top Media» valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Kažemaks Baltijas izvēli «Google» vērienīgajam pasākumam skaidro ar straujo izaugsmi, kas pēdējos gados notikusi tieši Baltijas reģionā. «Latvijā ir fintech kompānijas, Lietuvā crypto valūtas startapi, Igaunijā eresidency un milzīgs startapu skaits,» precizē M. Kažemaks, piebilstot, ka «tas ir noticis, pateicoties straujai izaugsmei digitālās reklāmas jomā, kur liela loma ir tieši «Google» reklāmas iespējām audzēt dažāda veida biznesus eksporta tirgos».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu dinamiskajā tirgū, kurā konkurence ir arvien sīvāka, maksājumu plūsmu pārvaldības nozīme uzņēmumiem strauji pieaug. Maksājumu plūsmu pārvaldības pamatā ir maksājumu dzīves cikla integrēšana un optimizācija. Efektīvi ieviestas maksājumu pārvaldības platformas ne tikai vienkāršo un automatizē procesus, bet arī būtiski palielina veiksmīgo darījumu skaitu un saīsina maksājumu apstrādes laiku. Tas, savukārt, veicina tirgotāju pārdošanas rādītāju pieaugumu un nodrošina lielākus ieņēmumus. Pateicoties vienotajai platformai, tirgotāji var ērti pieslēgties dažādiem maksājumu pakalpojumu sniedzējiem (PSP), pieņēmējiem un citiem partneriem, piedāvājot pircējiem plašu maksājumu metožu klāstu un tādējādi nodrošinot gan ērtāku iepirkšanās pieredzi, gan lielāku efektivitāti.

Aktuālie izaicinājumi maksājumu apstrādes jomā

Nepietiekama maksājumu metožu dažādība: Lai apmierinātu dažādās patērētāju vajadzības, uzņēmumiem ir jāpiedāvā ne tikai tradicionālās maksājumu metodes, piemēram, kredītkartes, bet arī digitālie maki un alternatīvās maksājumu metodes, kas pielāgotas konkrētām valstīm un reģioniem.

Sarežģītas integrācijas: Maksājumu pakalpojumu sniedzēju (PSPs) integrācija un dažādu API pārvaldība prasa ievērojamus laika un resursu ieguldījumus. Šī procesa vienkāršošana kļūst būtiska, lai samazinātu izstrādes komandu slodzi un uzlabotu darbības efektivitāti.

Izpratne par maksājumu vadības sistēmu

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Liela daļa pirkumu aizvien notiek skaidrā naudā

Anda Asere,09.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nereti cilvēki atsakās no pirkuma, ja par to nav iespējams norēķināties ar maksājumu karti, taču joprojām liela daļa darījumu notiek skaidrā naudā

66% Latvijas iedzīvotāju atzinuši, ka elektronisko norēķinu trūkums tiem ir licis atteikties no kādu pakalpojumu izmantošanas vai pirkuma, liecina Swedbank veiktais pētījums. Savukārt vairāk nekā 70% analizēto uzņēmumu pēc karšu norēķinu ieviešanas uzlabojušies peļņas rādītāji un pieaudzis apgrozījums.

Maksājumi pieaug

2015. gadā Latvijā par 8% pieauga bezskaidras naudas darījumu skaits, liecina Bigbank un Banku augstskolas pētījums. Tas saskan ar kopējo tendenci pasaulē, kur katru gadu vērojams pieaugums vidēji par 5%. Pētījums parāda, ka patērētāji, izvēloties savas finanses pārvaldīt elektroniski, meklē ērtākus risinājumus, kā to īstenot, kas ne vienmēr ir tradicionālo banku piedāvātās maksājumu kartes vai internetbanku pārskaitījumi – alternatīvi bezskaidras naudas norēķini kopumā veido jau ap 10% no visa bezskaidras naudas operāciju apjoma. «Tagad, kad digitalizācijas procesi un tehnoloģiju ieplūšana finanšu jomā ir straujāka nekā jebkad iepriekš, mazām, specializētām finanšu institūcijām ir vienkāršāk pielāgoties mainīgajam klientu pieprasījumam. Par to liecina arī mobilo maksājumu risinājumu augstais pieprasījums,» uzsver Artis Bērziņš, Bigbank Latvijas filiāles vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zināšanas digitālajā mārketingā uzņēmējam palīdz būtiski ietaupīt reklāmas budžetam paredzētos finanšu līdzekļu. Vienalga vai tas būtu viesu mājas vai matu lakas nosaukums, vai nepacietīgi meklēts autoserviss vai zooveikals – atbildi jau ierasti sniedz interneta meklētājs Google. Digitālā mārketinga aģentūras Infinitum 8 meistarklasē "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" kā jauniem, tā arī pieredzējušiem uzņēmējiem piedāvā uzzināt visjaunāko un visefektīvāko informāciju Google AdWords un Google Analytics stratēģiju izveidē.

Uz meistarklasi "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" ir aicināti uzņēmumu vadītāji, mārketinga un PR speciālisti ar minimālu pieredzi darbā ar Google AdWords un Google Analytics kontiem. Meistarklase būs sadalīta divos līmeņos.

"Biznesa uzlecošās superzvaigznes" tiek aicināti jaunie uzņēmēji, kuriem ir pamatzināšanas, bet viņi vēl meklē savu mārketinga stratēģiju darbā ar Google AdWords un Google Analytics. Meistarklasē jaunie uzņēmēji varēs iegūt nepieciešamās vadlīnijas, lai interneta plašumos atrastu un pārliecināt savu klientu. Meistarklasē tik skaidrota ārējās mājas lapas optimizācija. Uzmanība tiks pievērsta Google Analytics konta galveno uzmanības punktu novērtējumam un tipiskāko kļūdu apskatei. Speciālisti stāstīs par galvenajām kļūdām, kas atbaida klientus no uzņēmuma sociālo mediju konta un citām zināšanām. Šīs un vēl citas meistarklasē iegūtās zināšanas noderēs, lai uzņēmumā realizētā mārketinga stratēģija būtu vēl veiksmīgāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) par konkurences pārkāpumiem saistībā ar tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumu noteikusi rekordlielu sodu - 2,42 miljardus eiro - ASV tehnoloģiju kompānijai Google.

Eiropas Savienības (ES) konkurences uzraugs otrdien paziņoja, ka Google «ir ļaunprātīgi izmantojusi savu dominējošo stāvokli tiešsaistes meklētāju tirgū, sniedzot nelikumīgas priekšrocības citam Google produktam - savam iepirkumu salīdzināšanas pakalpojumam».

EK noteica 90 dienas, kuru laikā Google var izbeigt konkurenci kropļojošo praksi, vai arī tai draud sods līdz 5% no māteskompānijas Alphabet vidējā globālā apgrozījuma.

ES konkurences komisāre Margrēte Vestagere norādīja, ka Google ir izstrādājusi daudz inovatīvu, noderīgu produktu un pakalpojumu, tomēr Google rīcība tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumā pārkāpj ES konkurences likumus. «Tā liedz citām kompānijām iespēju godīgi konkurēt un ieviest inovācijas. Un vissvarīgākais, tā liedz patērētājiem Eiropā patiesu pakalpojumu izvēli un pilnīgu ieguvumu no inovācijām,» piebilda komisāre.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk, lai uzņēmums veiksmīgi pārdotu savu preci, pietika ar labu kvalitāti, adekvātu cenu un lielisku apkalpošanu. Vēlāk, palielinoties konkurencei, šīm īpašībām bija jāpievieno reklāma drukātajos vai elektroniskajos medijos. Taču līdz ar tehnoloģiju ārkārtīgi straujo attīstību iepriekšminētajām īpašībām un aktivitātēm šodien veiksmīgs uzņēmums nav iedomājams bez savas vairāk vai mazāk aktīvas mājas lapas, uzsver kompānijas SIA S.P.Q.R. izpilddirektors un arī īpašnieks Zigmārs Ronis.

«Tomēr aizvien mainīgajā pasaulē vairs nepietiek arī ar labu un atraktīvu mājas lapu. Sevišķi, ja savu darbību plānojat izvērst ne tikai Latvijā, bet arī ārpus mūsu valsts robežām. Interneta iespējas, šķiet, šodien ir bezgalīgas. Tikpat bezgalīgas ir arī iespējas sastapt desmitiem, simtiem un pat tūkstošiem konkurentu virtuālajā pasaulē. Taču šeit cīņa par klientu vairs neaprobežojas tikai ar kvalitāti un cenu. Aizvien lielāku nozīmi šajā kaujas laukā aizņem cīņa par pirmajām vietām Google meklēšanas sistēmā,» norāda Z.Ronis.

Aizvien lielāks skaits cilvēku sev interesējošās preces vai pakalpojumu pārdevējus meklē dažādās interneta meklēšanas sistēmās. Latvijā un arī Eiropā populārākā ir Google, kurā ievadot atslēgas vārdus, cilvēks ļoti īsā laikā atrod daudz un dažādus pārdevējus. «Taču ir kāda nianse, kas šajā sistēmā būtiski maina pārdevēju pozīcijas – jūs personiski virtuālajā vidē nekādi nespējat ietekmēt pircēja izvēli par labu sev, ja neatrodaties vismaz pirmajā desmitniekā. Šodienas cilvēkam nav laika atvērt un izpētīt 20, 30 vai vairāk uzņēmumu mājas lapas. Pārsvarā šī izpēte caur Google beidzas pie pirmā divdesmitnieka. Ja neesat šajā skaitā, tad varat uzskatīt, ka priekš konkrētā klienta neeksistējat vispār,» pauž Z.Ronis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai palielinātu uzņēmuma pozīcijas meklētājprogrammās (Google, Yandex u.c.) un piesaistītu lielāku apmeklētāju plūsmu, vitāli svarīga ir mājaslapas SEO optimizācija, kas ietver dažādas tehnikas. Tomēr tā nav iedomājama arī bez SEO rīku palīdzības. Lai gan vairums no šiem rīkiem izmaksā dārgi, internetā ir pieejami daudzi bezmaksas risinājumi un spraudņi, kas var būt noderīgi gan tiem, kas nesen uzsākuši interesēties par šo tēmu, gan arī tiem, kas ar SEO nodarbojas jau ilgāku laiku. Šajā rakstā mēs aplūkosim nelielu daļu no labākajiem bezmaksas SEO rīkiem, kas palīdzēs Tev sasniegt vēlamos SEO rezultātus.

Kas ir SEO optimizācija?

SEO optimizācija ir procesu kopums, kuru veic, lai uzlabotu mājaslapas pozīcijas meklētājprogrammu rezultātu lapās (SERP). Jo labāka ir vietnes redzamība meklēšanas rezultātos, jo augstāks apmeklējums un iespēja pārvērst potenciālos klientus par pircējiem. Šis process ietver dažādas darbības, piemēram, atslēgvārdu analīzi, satura izstrādi, vietnes tehnisko analīzi un ārējo satura optimizāciju. SEO optimizācijai ir nepieciešama pārdomāta stratēģija, ko noteikti vislabāk veiks pieredzējis SEO speciālists vai SEO aģentūra, tomēr tā kā SEO pakalpojumi ir dārgi, ikkatrs var izmēģināt internetā pieejamos bezmaksas rīkus, lai iegūtu vismaz virspusēju lapas novērtējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv,03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

Ebay pērk Braintree, lai palielinātu PayPal mobilo klātbūtni

Lelde Petrāne,27.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ebay par apmēram 800 miljoniem ASV dolāru pērk tiešsaistes maksājumu firmu Braintree, lai stiprinātu PayPal vienības klātbūtni mobilajās ierīcēs, vēsta BBC.

Braintree Venmo aplikācija ļauj patērētājiem veikt maksājumus viedtālruņos un planšetdatoros. Tas ir lauks, kur Ebay vēlas paplašināties.

Lai gan PayPal ir dominējošā tiešsaistes maksājumu platforma, tā saskaras ar konkurenci no tādu uzņēmumu kā

Braintree puses. Aptuveni 40% no eBay ieņēmumiem nāk no PayPal, kam ir 120 miljoni lietotāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka Google pietuvojies izlīgumam ar Eiropas Komisiju (EK), tehnoloģiju milzi Eiropā, iespējams, sagaida vēl viena apsūdzība monopolstāvokļa ļaunprātīgā izmantošanā.

Vairāku kompāniju, kurā ietilpst arī Microsoft, apvienība ICOMP vērsusies EK ar jaunu sūdzību, norādot, ka Google panākusi savu internetā dominējošo stāvokli slēdzot negodīgus līgumus, vēsta Bloomberg. ICOMP pauž uzskatu, ka Google veidojusi plašu ekskluzīvu attiecību tīklu, kuru nelegāli izmantojis, lai nodrošinātu sev izdevīgu stāvokli tirgū.

Aizvadītajā nedēļā Google Eiropas Savienības (ES) regulatoriem iesniedza piedāvājumu noslēgt mierizlīgumu strīdā par konkurences pārkāpumiem. ES izmeklēšanu saistībā ar iespējamiem Google pārkāpumiem uzsāka 2010. gadā. Google tiek pārmests, ka kompānija savā interneta pārlūkprogrammā priekšroku dod meklējumu rezultātiem, kas atbilst tās pašas sniegto pakalpojumu interesēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) jau otrdien varētu noteikt rekordlielu sodu ASV tehnoloģiju korporācijai Google par konkurences noteikumu pārkāpšanu, atklājuši anonīmi avoti.

Konkurences komisāres Margrētes Vestageres vadībā ES noteiks sodu Google, kas būs lielāks nekā 2009.gadā noteiktais 1,06 miljardu eiro sods ASV mikroshēmu ražotājam Intel, atklāja lietai pietuvinātas personas, kas vēlējās palikt anonīmas.

Anonīmie avoti atklājuši, ka sods Google varētu būt 1,1-2 miljardi eiro. Lai gan tas būtu visu laiku lielākais sods, kādu ES noteikusi par konkurences pārkāpumiem, maksimālais pieļaujamais sods ir 10% no kompānijas iepriekšējā finanšu gada ieņēmumiem, kas Google gadījumā būtu astoņi miljardi eiro.

Vienlaikus ES arī prasīšot Google mainīt savu biznesa praksi, lai kliedētu ES bažas.

Lēmums, kura paziņošana gaidāma otrdien vai trešdien, pieņemts gadu pēc tam, kad Vestagere pārsteidza pasauli un saniknoja toreizējā ASV prezidenta Baraka Obamas administrāciju ar rīkojumu ASV tehnoloģiju kompānijai Apple atmaksāt 13 miljardus eiro Īrijas budžetā, ko kompānija saņēmusi kā nodokļu atvieglojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

PayPal prezidents pievienojas Facebook

Gunta Kursiša,10.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzšinējais eBay maksājumu sistēmas PayPal prezidents Deivids Markuss (David Marcus) atkāpjas, lai pievienotos sociālajam tīklam Facebook, ziņo BBC.

Paredzēts, ka Facebook D. Markuss vadīs ziņapmaiņas produktu biznesu. Savukārt PayPal vadību laikā, kamēr vēl nav atrasts jauns prezidents, uzņemsies eBay vadītājs Džons Donahojs (John Donahoe).

Tāpat Dž. Donahojs norādīja, ka PayPal pašlaik ir uz pareizā ceļa, lai 2015. gadā sasniegtu plānotos mērķus.

Komentējot D. Markusa pievienošanos Facebook, sociālā tīkla vadītājs Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg) pauda, ka ir gatavs «mēģināt uzbūvēt kaut ko jaunu un nozīmīgu».

PayPal ir tiešsaistes tirdzniecības vietnei eBay piederošs uzņēmums. Saskaņā ar pērnā gada datiem aptuveni 41% no eBay ieņēmumiem nāk no PayPal, kuram ir 148 miljoni aktīvu lietotāju. Līdzšinējā prezidenta D. Markusa vadībā PayPal paplašinājās mobilo maksājumu jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņu lietotājiem veikalos, restorānos un citās karšu pieņemšanas vietās būs iespēja maksāt ar mobilo telefonu, pieliekot to pie karšu nolasīšanas termināļa. Šādu pakalpojumu sadarbībā ar Mastercard ir izstrādājusi banka Citadele. Plašākai sabiedrībai tas būs pieejams šovasar visām Mastercard kartēm.

Maksāt ar telefonu varēs Citadeles klienti.

Maksājumiem ar mobilo telefonu tiks nodrošināta augsta drošība, tāpēc ar tiem varēs veikt arī maksājumus par summām virs 10 eiro, kas šobrīd ir limits, norēķinoties ar bezkontakta kartēm.

Citadeles mobilo maksājumu pakalpojums šobrīd darbojas t.s. beta testa programmas ietvaros, kur to izmēģina Citadeles darbinieki un atsevišķas klientu grupas, lai dažādās ikdienas maksājumu situācijās pārliecinātos, ka izstrādātais mobilo norēķinu risinājums ir ērti lietojams, drošs un pieejams pie dažādu modeļu maksājumu termināļiem Latvijā un ārzemēs. Beta testa programma ir pēdējais solis, pirms mobilo norēķinu risinājums tiek padarīts pieejams plašākai sabiedrībai, kas iecerēts šā gada vasarā. Lietuvā un Igaunijā Citadele mobilos norēķinus plāno ieviest vēlāk - gada otrajā pusē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google par privātuma pārkāpšanu piekrīt maksāt rekordlielu soda naudu

Gunta Kursiša,10.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google piekritusi maksāt vēsturē lielāko sodu, ko uzņēmumam jebkad piespriedusi ASV Federālā Tirgus komisija. Piemērotais sods saistīts ar privātuma aizsardzību, vēsta BBC.

Jau iepriekš rakstīts, ka šā gada jūlija sākumā Google izteica iespēju, ka tā varētu maksāt 22,5 milj. ASV dolāru soda naudu. Soda naudas apmērs piespriests par to, ka Google «apgājusi» iestatījumus Apple Safari interneta pārlūkā, kas paredz nesekot tam, kādas lapas apmeklējis pārlūka lietotājs. Google iepriekš norādīja, ka šāda situācija nav radusies speciāli, bet gan kļūdas dēļ.

Tomēr sods piešķirts nevis par to, kādas metodes Google izmantojusi, lai «apietu» Safari pārlūka iestatījumus, bet gan par kompānijas rīcības nepareizu interpretēšanas veidu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma Google biroji izpelnījušies atvērtas un inovatīvas darba vides reputāciju, un šoreiz piedāvājam aplūkot vienu no multinacionālākajiem Google birojiem, kas atrodas Šveices lielākajā pilsētā Cīrihē.

«Ārpus darba laika Google darbinieki nodarbojas ar visdažādākajām lietām, sākot ar riteņbraukšanu un beidzot ar biškopību, frisbiju un fokstrota dejošanu,» tā kompānija raksturo savus darbiniekus. Šķiet, Google nebaidās arī savas darba telpas padarīt pietuvinātas dzīvei ārpus darba laika, un, piemēram, sapulces vadīt tām speciāli paredzētās «šūnās», izveidot apzaļumotas terases ar skatu uz pilsētu un biroja vestibilu dizaina ziņā veidot īru kroga labākajās tradīcijās.

«Lai gan nav divu vienādu uzņēmuma Google biroju, tiem visiem ir dažas kopīgas iezīmes — sienas gleznojumi un rotājumi, kas raksturo vietējās tradīcijas; Google darbiniekiem ir kopīgas darba vietas, telpas darbam un apspriežu telpas; ir iespēja spēlēt videospēles, biljardu un klavieres; kafejnīcas un nelielas virtuves, kurās ir pieejams veselīgs ēdiens; jau pierastās baltās tāfeles, ko izmantot pēkšņi radušos ideju apspriešanai,» skaidrots Google mājas lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais informācijas tehnoloģiju un interneta pakalpojumu koncerns Google varētu jau maijā sākt fotografēt Latvijas pilsētu ielas, lai attēlus izmantotu savu globālo karšu un satelītattēlu krājumu īpaša ielas līmeņa skatījuma funkcijām, informē Datu valsts inspekcijas (DVI) direktores vietniece Aiga Balode.

Biznesa portālam Nozare.lv A. Balode teica, ka pēc saņemtā Google lūguma tam izsniegt datu apstrādes apliecību jeb atļauju fotografēt vairāku pilsētu ielas visā to garumā DVI lūgusi kompāniju precizēt dažus jautājumus un iesniegt precizējumu līdz 12.aprīlim.

«Ja Google iesniegs savas atbildes, tās izskatīsim pāris dienu laikā un, ja viss būs kārtībā, izsniegsim apliecību. Tā kā viens no šādas apliecības noteikumiem būs iedzīvotāju iepriekšēja brīdināšana par fotografēšanu noteiktās vietās un laikos, tas prasīs zināmu laiku un fotografēšana varētu sākties aprīļa beigās vai maija sākumā,» Balode teica.

Komentāri

Pievienot komentāru