Ja jūs ieguldāt naudu reklāmai internetā, jums ir ļoti svarīgi saņemt atbildes uz sekojošiem jautājumiem:
1. Kāds komunikācijas kanāls nodrošina visvairāk konversiju (konversija = produkta pasūtījums, atgriezeniskās saiknes formas aizpildīšana utt.)?
2. Kāda ir konversijas vērtība no katra komunikācijas kanāla?
3. Kādi komunikācijas kanāli uzskatāmi par konversiju veicinošajiem kanāliem (assisted channels)?
Atbildes uz šiem svarīgajiem jautājumiem var sniegt Google Analytics. Taču, ja pieļaut virkni kļūdu, izdarīt reklāmas efektivitātes analīzi kļūs neiespējami. Šodien es pastāstīšu par 5 izplatītākajām kļūdām, kas tiek pieļautas Google Analytics izmantošanā.
1. Nav uzstādīti mērķi
Bez mērķu uzstādīšanas reklāmas efektivitātes analīzes veikšana vienmēr būs nepilnīga. Ar vārdu ‘mērķis’ Google Analyticā mēs saprotam noteiktu darbību izpildi no lietotāja puses konkrētajā mājas lapā. Tas var būt produkta pasūtījums, atgriezeniskās saiknes formas aizpildīšana, klikšķis uz e-pasta adreses linku, video noskatīšanās utt. Kad lietotājs izpilda kādu vēlamo darbību (tiek sasniegts mērķis), mēs sakam, ka ir notikusi konversija. Tieši konversiju esamība palīdz jums noteikt iedarbīgākos un efektīvākos komunikāciju kanālus, reklāmu un atslēgas vārdus.
2. Netiek izmantota ārējo saišu marķēšana (URL Builder)
Līdztekus konversijām nepieciešams marķēt visas ārējās komunikācijas linkus. Citādi jūs varat nezināt precīzi par to, kura reklāma nodrošina visvairāk konversiju. Piemēram, jums ir izvietotas divu veidu reklāmas db.lv: baneris un tekstuālā atsauce. Nekodējot linkus, jūs nespēsiet noteikt, kura reklāma bijusi iedarbīgāka un nodrošinājusi jums visvairāk apmeklējumu un konversiju. Marķēt linkus iespējams ar URL Builder palīdzību. Tas ir samērā vienkārši.
3. Netiek izmantotas kastomizētas atskaites
Mērķu uzstādīšana un saišu marķēšana - tā vēl ir tikai puse no uzvaras. Tagad ir svarīgi izveidot konkrētas atskaites, kas jums nodrošinās maksimālo labumu. Google Analytics piedāvā lielu atskaišu daudzumu, taču nebūt ne vienmēr mēs vienā atskaitē varam atrast visu nepieciešamu informāciju. Tāpēc mums jāpatērē vairāk laika un pastāvīgi jāpārslēdzas no vienas tabulas uz citu. Jāiegaumē. Jāsalīdzina. Piemēram, standarta atskaitē par apmeklējumiem no komunikāciju kanāliem jūs redzat vienīgi konversiju procentuālās attiecības. Lai saņemtu konversiju īpatsvaru skaitliskā izteiksmē, jums nākas tērēt laiku un veikt aprēķinus vai pāriet uz citu tabulu. Kastomizētas atskaites ļauj atrisināt šo problēmu. Google Analytics dod iespēju izveidot atskaites, kur jūs varat norādīt visu informāciju, kas jums ir nepieciešama. Tādējādi visi svarīgie dati atrodas vienuviet, vienā atskaitē.
4. Netiek atklāti konversiju veicinoši komunikācijas kanāli (assisted channels)
Kas īsti ir konversiju veicinošie komunikācijas kanāli? Piemēram, klients var noklikšķināt uz reklāmu Facebookā, iepazīties ar piedāvājumu mājas lapā, iziet no tas, atkārtoti ieiet tajā nākamajā dienā un izdarīt pasūtījumu. Šajā gadījumā Facebook kalpo kā konversiju veicinošs komunikācijas kanāls.
Šādu kanālu noteikšana ir ļoti svarīgs uzdevums, jo klientu uzvedība ir atšķirīga un nebūt ne visi jau pirmajā apmeklējuma reizē būs gatavi izdarīt pasūtījumu. Izprotot, kādi kanāli kalpo kā konversiju veicinošiem komunikācijas kanāliem, jūs varēsiet prasmīgāk sadalīt reklāmas budžetu. Atskaites par dotajiem kanāliem jūs atradīsiet Conversions, Multi - Funnel Channels sadaļā. Vairāk informācijas par atskaitēm šeit.
5. Trūkst mikroversiju analīzes
Ir divi konversiju veidi: makro un mikro. Makro konversija - tas ir produkta pasūtījums, atgriezeniskās saiknes formas aizpilde, pierakstīšanās uz konsultāciju. Makro konversija notiek, kad jūs saņemat pircēju vai potenciālo klientu. Mikro konversija - tā ir video noskatīšanās, dokumentu (piemēram, produkta tehniskā apraksta, kupona) lejuplāde, kontaktu sadaļas caurskatīšana, noteikta lappušu skaita caurskatīšana utt. Mikro konversijas norāda uz lietotāju iesaistīšanas pakāpi. Daudzos gadījumos iesaistīšana var kalpot par vienu no noteicošajiem faktoriem makro konversijas iegūšanai. Tādēļ līdzās lielajiem mērķiem mājas lapā ir jāuzstāda arī mazie mērķi. Daudzos gadījumos, ja iztrūkst makro konversijas, analīze pēc mikro konversijām palīdz noteikt problēmas iemeslu vai virzienu, kur to meklēt. Piemēram, jūs redzat, ka lietotāji apmeklējuma laikā izskata 4-5 lappuses (mikro konversija), pavada mājas lapā 5 minūtes (mikro konversija), bet produkta pasūtījumu praktiski nav. Tas ir iemesls, lai veiktu mājas lapas satura analīzi. Iespējams, pietrūkst stimulu, kuri apmeklētāju mudinātu izdarīt pasūtījumu un viņi tos veic pie konkurentiem. Cēloņi var būt visdažādākie un mikro konversijas var palīdzēt jums tos noteikt.
Ja Jums ir jautājumi par Google Analytics izmantošanu, uzrakstiet tos man uz e-pastu [email protected]. Vēstulē aprakstiet problēmu un norādiet rezultātu, ko vēlāties saņemt. Es palīdzēšu Jums atrast atbildes bez maksas.