Pēc ziņas, ka Lucavsalā jau nākamgad paredzēts ierīkot stāvparku jeb tā dēvēto Park & ride, kļuvis zināms, ka beidzot varētu iekustēties stāvparku sistēmas attīstība visā Rīgā. Stāvparku sistēmas attīstības plāns tika izstrādāts jau pērn, taču pagaidām tā īstenošanu dēvēt par strauju nebija pamata, pirmdien raksta laikraksts Diena.
Pirmais oficiālais stāvparks Rīgā tika atklāts Ulbrokas ielā 2012. gadā un, kā atzina ieceres īstenotāji, nebija diez cik veiksmīgs. Tas arī sākotnēji nemaz nebija būvēts kā stāvparks un tikai vēlāk pielāgots šai funkcijai – SIA Rīgas pilsētbūvnieks uzbūvēja pašvaldības dzīvojamo māju kompleksu, kurā ietilpa daudzstāvu autostāvvieta ar 676 vietām. Tā kā autostāvvieta bija noslogota tikai par trešdaļu, brīvās vietas atvēlēja stāvparka vajadzībām, taču šim nolūkam stāvvietu iedzīvotāji izmantoja maz.
Tomēr doma, ka Rīgā nepieciešamas auto novietnes, no kurām iedzīvotāji tālāk uz centru dotos ar sabiedrisko transportu, plānu un projektu līmenī pastāv jau samērā sen. 2008. gadā pašvaldība bija rezervējusi vairāk nekā 20 zemesgabalu stāvparku ierīkošanai. Šobrīd aktuālais stāvparku attīstības plāns, ko izstrādājis SIA E. Daniševska birojs, paredz, ka 2025. gadā stāvparki Rīgā būs vismaz 27 vietās, tostarp Berģos, Juglā, Zemitānos, Tīraines, Torņakalna un Mangaļu stacijā, tirdzniecības centros Alfa, Mols, Spice utt., nodrošinot vairāk nekā 11 tūkstošu stāvvietu.
Nesen, piedaloties Latvijas Radio 4 raidījumā Darbojošās personas, Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC) norādīja, ka nākamgad varētu ierīkot ne vien jau pieminēto stāvparku Lucavsalā, bet arī pie veikala Dole un viesnīcas Maritim. Tiesa, pēdējā nosauktā teritorija stāvparku koncepcijā nemaz nav minēta, Dienai apstiprināja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta pārstāve Lineta Mikša: «Teritorija pie viesnīcas Maritim kā stāvparks līdz šim nav bijusi paredzēta nevienā plānošanas dokumentā gan no diezgan ierobežotā transporta plūsmu, gan iespējamās kapacitātes viedokļa, taču cilvēki šo asfaltēto stāvlaukumu, kas atrodas projektētā Grīna bulvāra sarkanajās līnijās, aktīvi izmanto automašīnu novietošanai uz visu dienu, jo ir ērti pārsēsties tramvajā, lai dotos dienas gaitās uz pilsētas centru.»
Plašāk lasiet rakstā Stāvparkus Rīgā sāks ierīkot nākamgad pirmdienas, 10.augusta laikrakstā Diena (6.lpp)!