Maksas autostāvvietu bizness nereti ir raisījis diskusijas, neapmierinātie vienmēr ir skaļāki par apmierinātajiem, un vienmēr ir kāds, kurš nevēlas maksāt par šādu pakalpojumu. Kādēļ stāvvietas vajadzīgas, vai to būs vēl vairāk, kāda ir cenu politika – par to Dienas Bizness izjautāja Cityparks Latvija valdes locekli Gundaru Smanu.
Kā viens no lielākajiem spēlētājiem savā nozarē kā jūs novērtētu autostāvvietu pieejamību Rīgā? Varat raksturot nozari kopumā tieši šobrīd?
Patiesi esam viens no lielākajiem spēlētājiem autostāvvietu tirgū, un pozīcija mainās tikai atkarībā no izvēlētā kritērija - vai nu skatāmies pēc apgrozījuma, vai arī pēc vietu skaita stāvvietās. Mēs tiešām jūtamies kā viens no tirgus līderiem. Situācija tirgū kopumā – mēs redzam, ka maksas autostāvvietu skaits tikai pieaugs, proti, tas ir augošs bizness. Bezmaksas auto novietošanas iespējas, kā mēs redzam Rīgas centrā, jau praktiski nav, un tas noteikti turpināsies, izejot tālāk uz Rīgas apkaimēm, tostarp guļamrajonos. Tā tendence, kad klients ir gatavs samaksāt par nodrošinātu vietu, tikai aug. Proti, cilvēki vēlas zināt, ka, pārbraucot no darba mājās, būs, kur nolikt mašīnu, un ir gatavi par to maksāt. To mēs redzam kā nākotnes perspektīvu.
Iznāk, ka maksās par stāvvietu gan centrā, gan pie mājas?
Tāda ir tendence. Visticamāk, ar laiku būs šāda situācija, ka maksās gan par novietošanu pie darbavietas, gan pie mājas. Proti, tiek saņemta garantija, ka būs, kur novietot mašīnu.
Proti, tieši pieejamība Rīgas gadījumā ir būtiskākais faktors, nevis automašīnas drošība vai kādi citi apstākļi?
Tieši tā, jo sevišķi lielajos guļamrajonos. Tie, kas dzīvo Pļavniekos, Purvciemā, Ziepniekkalnā, zina, par ko ir stāsts. Brīva vieta pēc deviņiem vakarā ir jāmeklē ar uguni.
Runājot tieši par Rīgas centru – vai ir kāds risinājums, kas centru padarītu brīvāku no mašīnām, jo, manuprāt, tomēr ir ielas, kurās vajadzētu vairāk vietas braukšanai? Vai būs Rīgas centrā daudzstāvu autostāvvietas?
Mēs redzam, ka tāda iespējamība ir. Gan visā pasaulē, gan, šaurāk raugoties, Eiropā domā par to, kā lielo pilsētu centrus atbrīvot no mašīnām. Cityparks Latvija ir gatavs iesaistīties procesos, bet mēs saredzam, ka piedāvājumam būtu jānāk no pašvaldības vai arī jāizriet no valsts kopējās politikas, jo mēs neesam būvnieki. Mēs esam gatavi uzņemties apsaimniekošanu, ja šādas stāvvietas ir, bet paši tās nebūvējam. Tas nav mūsu lauciņš! Tostarp problēmu varētu samazināt arī dažādi mobilitātes risinājumi, tostarp Park&Ride ideja, kas gan Rīgā nav iedzīvojusies.
Visu rakstu lasiet 20.augusta žurnālā Dienas Bizness!
Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.