Aktuālitāti galvaspilsētā nav zaudējusi park-n-ride stāvvietu jeb stāvparku izveides nepieciešamība
Tā DB norāda nozares spēlētāji, tomēr pašvaldības SIA Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis informē, ka šobrīd stāvparku (park-n-ride) izveide netiek plānota.
Pilsētas attīstības plāns gan paredz, ka automašīnu skaitam Rīgas centrā būtu jāsamazinās, ieviešot t.s. stāvparkus, veicinot velotransporta izmantošanu un citas lietas. Pirmais mēģinājums Rīgā izveidot stāvparku gan nav vainagojies ar lieliem panākumiem, jo Ulbrokas ielas objekts tiek izmantots maz. Jāatgādina, ka pirms pāris gadiem pēc pašvaldības pasūtījuma tika veikta stāvparku izveides plāna izstrāde. Tajā secināts un rosināts, ka līdz līdz 2025. gadam, lai samazinātu gaisa piesārņojumu, trokšņainību un ielu noslodzi Rīgā, jāveido plašs stāvparku tīkls. Lai to paveiktu, nepieciešami vairāk nekā 39 milj. eiro. Plāns nav realizējies. Stāvvietu apsaimniekotāja SIA Cityparks Latvija valdes loceklis Māris Priednieks DB uzsver, ka pilsētai būtu jādomā par park-n-ride izveidi, uzņēmums arī labprāt piedalītos publiskās un privātās partnerības (PPP) objektu tapšanā.
Savukārt SIA EuroPark valdes loceklis Mārtiņš Meisītis atzīmē: «Autovadītāji mašīnas bieži atstāj tirdzniecības centru autostāvvietās, lai gan tās paredzētas to apmeklētājiem. Lielākie iepirkšanās centri šo tendenci ir apzinājušies, sāk izrādīt interesi par regulēto autostāvvietu risinājumiem, ar kuru palīdzību būtu iespējams nodrošināt bezmaksas autostāvvietas apmeklētājiem, kā arī garantēt tiem brīvas vietas.»
Visu rakstu Bezmaksas stāvvietu kļūs mazāk lasiet 12. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.