Patlaban Rīgas investīciju plānos un Rīgas budžetā līdzekļi jaunu stāvparku būvniecībai jeb tā saucamajai «park and ride» sistēmai atvēlēti nav, jo šie projekti esot ļoti dārgi, stāstīja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta pārstāve Solvita Brence.
«2014.gadā, apstiprinot Rīgas attīstības programmu 2014.-2020.gadam, neielikām investīciju plānā konkrētus projektus, jo «park and ride» risinājumiem jābūt kompleksiem, visaptverošiem un saistītiem ar sabiedriskā transporta tīklojuma un apkalpes uzlabojumiem,» skaidroja Brence, norādot, ka šie projekti būtu īstenojami ar valsts un Eiropas fondu atbalstu.
Aģentūras LETA arhīvā pieejamā informācija liecina, ka pašvaldībā par «park and ride» sistēmas ieviešanu diskutēts jau vismaz no 2000.gadu sākuma. Līdz šim pēc departamenta pasūtījuma izstrādāti divi pētījumi - Stāvparku sistēmas sadaļas attīstības plāns un Rīgas domes autonovietņu politikas un attīstības koncepcija. Līdz ar to pašvaldībai ir nepieciešamā informācija, lai uzsāktu stāvparku programmas īstenošanu.
«Uzskatām, ka būtu jāsadarbojas ar aglomerācijas pašvaldībām un šos projektus būtu jālīdzfinansē arī citiem lietotājiem. Departaments, komentējot Pierīgas pašvaldību attīstības dokumentus ir norādījis uz stāvparku nepieciešamību pie dzelzceļa stacijām Olaines, Carnikavas un Mārupes novados. Protams arī pilsētā, pie sabiedriskā transporta (īpaši tramvaja) galapunktiem, būtu jābūvē stāvparki,» pauda Brence.
Patlaban vienīgais departamenta kompetencē esošais projekts, kas paredz arī stāvparka būvniecību, ir Torņakalna multimodālā mezgla izbūve.