Bankas

Šobrīd līzinga tirgū ir jau ap 10 konkurētspējīgu finansētāju

Ieva Mārtiņa,23.05.2011

Jaunākais izdevums

Latvijas līzinga tirgū šogad pirmajos četros mēnešos jauno darījumu apjoms pieaudzis par 88%, sasniedzot 86 miljonus latu. Tajā skaitā visvairāk finansējumu sniegušas Nordea Finance Latvia un UniCredit Leasing.

Latvijas līzinga devēju asociācijas un Latvijas pilnvaroto autotirgotāju asociācijas dati liecina, ka jaunajos līzinga darījumos Nordea izsniegtais finansējums sasniedzis 23,35 milj. Ls, tajā skaitā visvairāk – 8,87 milj. Ls - izsniegts komerctransporta iegādei. Arī no UniCredit Leasings kopumā izsniegtajiem 17,6 milj. Ls lielāko daļu 8,15 milj. Ls apjomā veido finansējums komerctransporta iegādei.

Tām ar 13,8 miljoniem latu (no tiem 6,6 milj. Ls autolīzings) seko SEB līzings, bet ar 8,2 miljoniem latu – DnB NORD Līzings, kas šogad arī visvairāk (4,14 milj .Ls) finansējis auto iegādi. Pēc līzinga portfeļa apjoma lielākā līzinga kompānija Swedbank līzings šogad četros mēnešos izsniegusi jaunu līzinga finansējumu 7,9 milj. Ls apjomā, tajā skaitā 5,59 milj. Ls veido autolīzings. Dati liecina, ka jaunus darījums šogad vispār nav slēgusi GE Money Latvia, GE Money Bank.

«Šā gada pirmajos četros mēnešos atsākusies konkurence līzinga un faktoringa tirgū. Aktīvāku pārdošanu uzsākuši arī tie finansētāji, kas krīzes laikā bija apstādinājuši jaunu darījumu izskatīšanu. Līdz ar to šobrīd līzinga tirgū ir jau ap 10 konkurētspējīgu finansētāju, kas veido šīs nozares pamatu. Ekonomikas atlabšanas periodā iezīmējušies arī jauni tirgus līderi,» tā Nordea Finance valdes priekšsēdētājs Ivars Šmits.

Pēc viņa teiktā, tirgus izmaiņas īpaši labi atspoguļojas līzinga piedāvājumos, kuros jaušamas ekonomikas augšupejas laiku konkurences pazīmes. Gada sākumā sāka pazemināties procentu likmes, aizvien biežāk finansētāji piedāvā dažādas autolīzinga akcijas. Īpaši aktīva konkurence finansētāju vidū izvērtās par korporatīvajiem klientiem gan transporta, ražošanas, gan mežizstrādes un ostu nozarēs, secina I. Šmits.

No kopumā jauniem darījumiem 33,17 milj. Ls veido autolīzings, 28,1 milj. Ls finansēta komerctransporta iegāde, bet 24,97 milj. Ls apjomā- iekārtu iegāde. Pēc I. Šmirta norādītā, straujākais pieaugums šogad bijis iekārtu līzingā, kas ietver gan ražošanas iekārtas, gan lauksaimniecības tehniku, kā arī meža tehniku un citu spectehniku. Šī ir ļoti pozitīva tendence, kas liecina, ka Latvijas uzņēmēji aktīvāk iegulda jaunu ražošanas pamatlīdzekļu iegādē, ceļot savu konkurētspēju.

Komerctransporta līzinga jaunie darījumi šogad kāpuši vairāk nekā divas reizes – 129%, kas atspoguļo starptautiskās transporta nozares atlabšanu pēc smagā kritiena 2008. un 2009. gadā, kad Latvijas komerctransporta aktīvais autoparks saruka gandrīz uz pusi.

Auto līzinga jauno darījumu skaits audzis piesardzīgāk – par gandrīz pusi jeb 46%. Tomēr auto līzings joprojām veido lielāko daļu no Latvijas līzinga portfeļa. Šīs tendences, kad iekārtu un komerctransporta līzings atlabst ātrāk par auto līzingu liecina, ka uzņēmēji un privātpersonas ir kļuvuši apdomīgi, vispirms atjaunojot pastāvīgu ienākumu plūsmu pirms ieguldot jaunu un mazlietotu automašīnu iegādē, secina I. Šmits.

Šogad četros mēnešos Latvijas līzinga jauno darījumu apjomi sasniedza apjomu, kāds bijis 2005. gada nogalē, taču šis pieaugums pagaidām nespēj nodrošināt pietiekamu apjomu un kopējais Latvijas līzinga portfelis turpina samazināties, šobrīd veidojot 904 miljonus latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Audzis līzingā finansēto automašīnu īpatsvars

Žanete Hāka,14.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušais gads Latvijā iezīmējās ar pieprasījuma pieaugumu pēc jaunām vieglajām automašīnām un augstāku līzingā finansēto automašīnu īpatsvaru, norāda DNB bankas eksperti.

Kopumā šī gan nav tendence tikai Latvijā vien, jo vēlmi iegūt automašīnu, kas nāk tieši no rūpnīcas, arvien vairāk var novērot arī citviet pasaulē.

Saskaņā ar CSDD datiem 2016. gadā Latvijā ir bijuši 65 213 vieglo automašīnu pirmreizējas reģistrācijas darījumi, kas ietver gan jauno, gan lietoto auto iegādi. Salīdzinot ar 2015. gadu, par 15 % pieaudzis pieprasījums pēc jaunajām vieglajām automašīnām, sasniedzot 18 519 iegādes darījumus. Par spīti komerctransporta pieprasījuma samazinājumam (- 6 %) kopumā pozitīvu kāpumu jaunu vieglo automobiļu segmentā ir nodrošinājis pieaugums pasažieru transporta iegādē. Salīdzinājumā ar 2015. gadu šo transporta līdzekļu iegādes skaits palielinājies par 19 %. Pieaugumu ir nodrošinājušas gan juridiskās (+13%), gan fiziskās (+ 22 %) personas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

SEB līzings: Vērojama izaugsme autolīzinga tirgū

Dienas Bizness,05.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014. gada 10 mēnešos SEB līzinga darbības rezultāti uzrāda pozitīvu tendenci – jaunpiešķirtais finansējums salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn ir audzis par 10%, noslēgto darījumu skaits ir palielinājies par 20%, kā rezultātā kopējais SEB līzinga portfelis ir pieaudzis par 6%, informē SEB bankas ārējās komunikācijas projektu vadītāja Kristīne Martinsone.

Šī gada desmit mēnešos SEB līzings nodrošinājis jauna finansējuma piešķiršanu līzinga objektu iegādei gandrīz 70 milj. EUR apmērā. Attiecīgi 52% no jaunpiešķirtā finansējuma ir izsniegti vieglo automašīnu iegādei, 20% - lauksaimniecības sektora vajadzībām, 15% citu iekārtu finansēšanai un 13% komerctransportam.

«Kopš gada sākuma autotirdzniecībā redzama tendence, ka klientiem arvien pieaug interese un attiecīgi pieprasījums pēc mazlietotām automašīnām - SEB līzinga piešķirtais finansējums mazlietoto automašīnu iegādei šī gada 10 mēnešos, salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu, ir palielinājies par 82%,» saka SEB līzinga vadītāja Nellija Kočanova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

SEB līzings: Nākamo gadu līzinga nozarē gribas raksturot piesardzīgi

LETA,27.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamajā gadā Latvijā līzinga tirgus varētu augt par apmēram 10%, aģentūrai LETA prognozēja SEB grupas līzinga kompānijas «SEB līzings» valdes priekšsēdētāja Jeļena Gavrilova.

«Analizējot šā gada rezultātus un ekonomisko situāciju Latvijā, nākamo gadu līzinga nozarē gribas raksturot piesardzīgi. Būs nozares, kurās varētu sagaidīt lielāku kāpumu, taču kopumā pieaugums varētu svārstīties ap 10%,» teica Gavrilova.

Pēc viņas prognozētā, aktivitāte saglabāsies būvniecībā, lauksaimniecībā, kā arī ceļu būvē un mežsaimniecībā. Tostarp lielākais pieaugums varētu būt būvniecībā, ņemot vērā Eiropas Savienības (ES) fondu investīciju ieplūšanu un arī to, ka turpināsies vairāku lielu projektu attīstīšana, kas noteiks nepieciešamību pēc industriālās tehnikas līzinga.

Gavrilova norādīja, ka arī automašīnu līzingā nākamajā gadā turpināsies izaugsme, lai gan šobrīd nav informācijas par gaidāmiem lieliem konkursiem vai vienreizējiem darījumiem. Arī privātpersonas turpinās aktīvi iegādāties jaunas automašīnas līzingā, pateicoties gan pozitīvajai situācijai ekonomikā, gan arī auto tirgotāju aktivitātēm un izdevīgajiem piedāvājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar SEB līzings valdes priekšsēdētāju Nelliju Kočanovu

Lelde Petrāne,07.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SEB līzinga vadītāja Nellija Kočanova. Līzinga kompānija SEB līzings darbu uzsāka 1997.gadā (kā SIA Unilīzings).

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Jau kopš skolas laikiem mans sapnis bija strādāt finanšu jomā, sevišķi – bankā, tāpēc uz to arī mērķtiecīgi virzījos. Tieši šajā uzņēmumā strādāju, jo ticu SEB grupas vērtībām – profesionalitātei, savstarpējai cieņai, atbildībai un pastāvībai. Uzskatu, ka SEB kā darba devējs izcili motivē savus darbiniekus un veicina viņu izaugsmi.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līzingā gan privātpersonas, gan uzņēmumi aizvien vairāk iegādājas jaunas automašīnas; elektroauto šādi pagaidām pērk kūtri.

Pircēji izvērtē transportlīdzekļa potenciālās izmaksas un veic pārdomātāku izvēli nekā iepriekš, norāda līzinga kompāniju pārstāvji.

Pēc Auto asociācijas datiem, jaunu vieglo automašīnu tirgū 2018. gads noslēdzās ar 1,7% pieaugumu pret 2017. gadu, savukārt līzinga darījumu apjoms no tiem sasniedza 62%. Līzinga portfelis palielinās pēdējos četrus gadus, tā pieaugums bijis 7–15% robežās, lēš SIA UniCredit Leasing Latvijas filiāles vadītājs Jānis Mūrnieks, kurš gan atzīst, ka izaugsme joprojām ir mazāka par to, kāda bija tā dēvētajos treknajos gados.

Kopumā aizvadītais gads automašīnu līzinga tirgū vērtējams kā turpinājums iepriekšējo gadu iesāktajām tendencēm, piebilst Swedbank Privātpersonu auto finansēšanas atbalsta nodaļas vadītājs Kaspars Sausais, kurš pamanījis, ka aizvien vairāk pieprasījums aug tieši pēc jauniem auto, – šī līzinga tirgus segments audzis par 16%, turklāt pieaug interese tieši pēc dažādu marku pilsētas džipiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Līzinga portfelis palielinājies

Žanete Hāka,06.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2016. gada laikā līzinga portfelis Latvijā pieaudzis par 11,4% jeb 241 miljonu eiro, liecina Latvijas Līzinga devēju asociācijas (LLDA) apkopotie dati.

Nozīmīgāko pienesumu devis auto līzings, par ko gada laikā noslēgti jauni līgumi 366 miljonu eiro apmērā.

Līzinga portfeļa apjoms 2016. gada beigās Latvijā bija 1,34 miljardi eiro. No tā 76% jeb 1,02 miljardi eiro ir finanšu līzings, bet 24% jeb 320 miljoni eiro – operatīvais līzings. Faktoringa portfelis 2016. gada beigās bija 166 miljoni eiro, kas ir par 9,2% vairāk nekā 2015. gada beigās. Kopējais līzinga un faktoringa portfelis pērnā gada beigās bija 1,509 miljardi eiro, kas ir par 11,4% vairāk nekā 2015. gada nogalē.

2016. gada laikā noslēgti jauni līzinga līgumi par 699,7 miljoniem eiro. Lielākais jauno darījumu apjoms joprojām ir auto līzinga segmentā – noslēgti jauni līzinga auto pirkuma līgumi 366 miljonu eiro vērtībā, kas veido vairāk nekā pusi (52%) no visiem jaunajiem pirkumiem. Seko iekārtu līzings ar jauno līgumu apjomu 169,4 miljoni eiro (īpatsvars 24%) un komerctransporta līzings ar jauno līgumu apjomu 145 miljoni eiro (īpatsvars 21%). Salīdzinot ar 2015. gadu, proporcionāli lielākais jauno darījumu pieaugums bijis tieši komerctransporta līzingam – 2016. gadā noslēgto līgumu apjoms par 14,8% pārsniedz 2015. gada apjomu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopējās līzinga tirgus tendences un Nordea Finance Latvia pārdošanas rezultāti turpina apstiprināt pozitīvās tendences Latvijas tautsaimniecībā, stāsta Nordea Finance Latvia valdes priekšsēdētājs Ivars Šmits.

Vērojama pieaugoša interese gan pēc auto līzinga, gan arī turpina pieaugt faktoringa no jauna izsniegto limitu apjoms. Šie dati apliecina, ka privātpersonu un uzņēmumu pirktspēja palielinās. Tāpat arī priecē fakts, ka Latvijas ražotāji un tirgotāji pilnveido savus pārdošanas procesus un atgūst agrāko interesi par debitoru finansēšanas pakalpojumu faktoringu, saka eksperts.

Nordea Finance Latvia šī gada griezumā pārsvarā ir finansējusi jaunas automašīnas un tikai aptuveni 25% no visām šogad Nordea Finance Latvia finansētajām automašīnām bijušas lietotas vai mazlietotas, proti, vairāk nekā 60% no visām finansētajām lietotajām automašīnām ir ražotas pēdējo četru gadu periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Līzinga un faktoringa portfelis aug

Žanete Hāka,19.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līzinga jauno darījumu apjoms nozarē šā gada pirmajā ceturksnī pieaudzis par 8,8%, bet faktoringa jaunie limiti pieauguši par 27,8%, informē Nordea.

Līzinga un faktoringa portfelis valstī pieaudzis par 11,7%, sasniedzot 1,37 miljardus eiro.

Šī gada pirmajā pusgadā vērojama arvien pieaugoša interese gan par vieglo automašīnu, gan lauksaimniecības tehnikas, kā arī komerctransporta līzingu. Savukārt nogaidošas pozīcijas jaunas tehnikas iegādē šobrīd ir ostu, dzelzceļa un ar to saistītās loģistikas nozarēs, kas skaidrojams ar pārvadājamo kravu cenu kritumu, kā arī pārtraukumu atbilstošās Eiropas Savienības (ES) un nacionālās atbalsta programmās.

Pirmais pusgads Latvijas līzinga nozarē iezīmējies ar konkurences pieaugumu. Finansējuma likmes vairs nav iespējams būtiski samazināt, tāpēc konkurence izpaužas līzinga pirmo iemaksu kritumā. Piemēram, auto līzinga piedāvājumos atkal parādījušās 0% pirmās iemaksas, kas aktīvi nebija vērojamas 8 gadus. Lai arī patērētāju finansēšanas regulējums pēdējos gados Latvijā būtiski uzlabojies, ņemot vērā globālās krīzes sāpīgās mācības, tomēr klientiem un finansētājiem rūpīgi jāizvērtē, vai iesaistīties paaugstināta riska darījumos ar zemām pirmajām iemaksām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Nordea Finance Latvia: privātpersonu un uzņēmumu pirktspēja palielinās

Lelde Petrāne,23.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nordea Finance Latvia jauno līzinga darījumu apjoms pirmajā pusgadā pieaudzis par 30%, salīdzinot pērnā gada pirmo pusgadu un sasniedzis 92,4 miljonus eiro, liecina medijiem sniegtā informācija.

Nordea Finance Latvia jauno darījumu skaits auto līzingā pieaudzis par 17%, savukārt iekārtu un industriālās tehnikas līzinga darījumi - par 34%. Uzņēmumu finansētais portfelis salīdzinājumā ar pērnā gada pirmo pusgadu pieaudzis par 9%, sasniedzot 350 miljonus eiro.

«Kopējās līzinga tirgus tendences un Nordea Finance Latvia pirmā pusgada pārdošanas rezultāti apstiprina pozitīvās tendences Latvijas tautsaimniecībā. Vērojama arvien pieaugoša interese gan pēc auto līzinga, gan arī turpina pieaugt faktoringa no jauna izsniegto limitu apjoms. Šie dati apliecina, ka privātpersonu un uzņēmumu pirktspēja palielinās. Tāpat arī priecē fakts, ka Latvijas ražotāji un tirgotāji pilnveido savus pārdošanas procesus un atgūst agrāko interesi par debitoru finansēšanas pakalpojumu faktoringu,» uzsver Ivars Šmits, Nordea Finance Latvia valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Premium auto segments Baltijā piedzīvojis izaugsmi

Db.lv,28.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2021. gadā apjoma auto tirgus segmentu ilgstoši ietekmēja pusvadītāju trūkums, tikmēr premium tirgus turpināja augt, īpaši palielinoties elektrisko automobiļu pieprasījumam, informē “Porsche centrs Rīga” vadītājs Ivars Norvelis.

Statistikas un auto tirgus izpētes uzņēmuma “DataCenter” informācija liecina, ka 2021. gadā reģistrēto vieglo automobiļu skaits pieaudzis par 10,3% salīdzinājumā ar 2020. gadu. Pērn Baltijā reģistrēts 64 531 jauns automobilis, bet vēl gadu iepriekš - 58 501.

Premium segments ir audzis divas reizes straujāk nekā tirgus kopumā - pērn reģistrētas 8113 automašīnas, kas ir par 20,6% vairāk nekā 2020. gadā, kad visā Baltijā tika reģistrēti 6726 premium segmenta auto.

Visstraujāk jauno automobiļu tirgus pērn audzis Igaunijā - tur 2021. gadā jaunas automašīnas reģistrētas par 18,4% vairāk nekā 2020.gadā, pēc tam seko Lietuva un Latvija attiecīgi ar 6,6% un 6,2% pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvākā gada laikā iegādāties automašīnu plāno 13% Latvijas iedzīvotāju. 26% iedzīvotāju ieplānojuši iegādāties spēkratu tuvāko divu gadu laikā, bet vēl 29% – trīs un vairāk gadu laikā. Savukārt trešdaļa iedzīvotāju tuvākajā laikā auto iegadāties neplāno, secināts SEB līzinga veiktajā aptaujā.

Saskaņā ar aptaujas rezultātiem 41% no tiem, kuri plāno auto iegādi, meklēs spēkratu, kurš ir vecāks par pieciem gadiem. Apmēram trešdaļa plāno pirkt 3 līdz 5 gadus vecu automašīnu, bet 15% – mazlietotu auto vecumā līdz 2 gadiem. Vien 11% aptaujāto plāno ņemt pilnīgi jaunu auto no salona.

«Neskatoties uz to, ka mēs novērojam augošu pieprasījumu pēc jauniem auto, Latvijā autoparka vidējais vecums joprojām ir viens no augstākajiem Eiropā. Pēc Auto asociācijas datiem, šā gada pirmajā pusē vidējais importēto auto vecums pieaudzis par 4 mēnešiem, jo 58% no ievestajiem spēkratiem bija vecāki par 10 gadiem. Arī analizējot iedzīvotāju plānus iegadāties auto, varam secināt, ka lielākā daļa meklēs sev spēkratu starp lietotiem auto, kuru cena nepārsniedz septiņus tūkstošus eiro,» komentē SEB līzinga vadītāja Jeļena Gavrilova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plānojot auto iegādi, 23% Igaunijas iedzīvotāju būtu gatavi novirzīt šim mērķim summu no 10 līdz 20 tūkstošiem eiro. Latvijā šādu summu būtu gatavi ieguldīt 14% iedzīvotāju, bet Lietuvā – vien 11%. Toties gan Latvijā, gan Lietuvā lielākā daļa iedzīvotāju (46% un 54% attiecīgi) būtu gatavi ieguldīt auto iegādē līdz 7000 eiro, secināts SEB līzinga veiktajā aptaujā.

Ja summu līdz 7000 eiro Latvijā un Lietuvā auto iegādei gatavi iztērēt apmēram puse no tiem, kuri tuvāko gadu laikā plāno šādu darījumu, tad Igaunijā vien 26%. Savukārt summu no 7 līdz 10 tūkstošiem eiro auto iegādei gatavi novirzīt 19% iedzīvotāju Igaunijā un Lietuvā un 23% – Latvijā.

Igaunijā ir vislielākais īpatsvars tādu, kuri plāno auto iegādei tērēt no 20 līdz 30 tūkstošiem eiro – 12%, Latvijā un Lietuvā šis skaitlis ir 4%.

«Mūsu statistika rāda, ka arī līzinga līgumu summas Igaunijā ir augstākas nekā Latvijā un Lietuvā. Tomēr, neskatoties uz atšķirībām iegādājamo auto cenā, aptaujas rezultāti liecina, ka, izvēloties auto, visu trīs Baltijas valstu iedzīvotāji lielāko uzmanību pievērš auto drošībai, komfortam un ietilpībai, degvielas patēriņam un dzinēja tipam, kā arī uzturēšanas izmaksām. Savukārt mazāk nozīmīgi ir auto krāsa, marka un dizains, kā arī fakts, vai auto ir videi draudzīgs – ar pazemināto CO2 izmešu apjomu,» norāda SEB līzinga vadītāja Jeļena Gavrilova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neraugoties uz globālajiem politiskajiem procesiem, kas ietekmējuši arī finanšu tirgu, un augsto konkurenci nozarē, pagājušais gads DNB grupai Latvijā ir bijis ļoti veiksmīgs, informē bankas pārstāvji.

DNB grupa Latvijā 2016. gadu noslēgusi ar 33,5 miljonu eiro peļņu, tādējādi vairāk nekā divas reizes jeb par 128% pārsniegusi iepriekšējā gada rādītājus. Pērn sasniegti augsti rezultāti hipotekārajā un juridisko personu kreditēšanā, kā arī radīti vairāki jauni produkti un risinājumi.

Pērn DNB grupas Latvijā operacionālā peļņa bijusi 32,5 miljoni eiro, kas ir par 85 % vairāk nekā gadu iepriekš. Papildus pieaugošajiem pamatdarbības rādītājiem 2016. gada peļņu ietekmējusi arī DNB bankai piederošo VISA Europe Limited akciju pārdošana pagājušā gada vasarā.

DNB grupas noguldījumu portfelis pērn veidoja 1,2 miljardus eiro, bet kopējais aizdevumu portfelis - 1,6 miljardus eiro. Kopumā privātpersonām un juridiskajām personām 2016. gadā ir izsniegti kredīti 353,4 miljonu apmērā, kas ir par 69 % augstāks rādītājs nekā 2015. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2011. gada pirmajos deviņos mēnešos akciju sabiedrība Parex banka koncentrējusi darbību trijos galvenajos virzienos – kredītu restrukturizācija, nekustamo īpašumu pārvaldīšana un parādu piedziņa. Pārskata periodā izdevies sekmīgi noslēgt vairākus, sarežģītus liela apjoma kredītu restrukturizācijas darījumus.

«Īpaši jāatzīmē NVS valstu kredītu restrukturizācijas speciālistu profesionālie panākumi, kas bankai ļāva pilnā apmērā atgūt savulaik izsniegtos vairāku miljonu lielos aizdevumus. Kopš Parex bankas restrukturizācijas 2010. gada 1. augustā kopumā ir atgūti 197 miljoni latu, - pamatā no mūsu pārvaldībā esošo problemātisko kredītu restrukturizācijas un vērtspapīru pārdošanas,» norādīja Parex bankas valdes priekšsēdētājs Kristofers Gviljams.

Kopumā Parex bankas saimnieciskā darbība noritējusi saskaņā ar restrukturizācijas plānu, un pārskata periodu banka ir noslēgusi ar 35 miljonu latu zaudējumiem. Attiecīgajā 2010. gada periodā Parex bankas zaudējumi veidoja 120 miljonus latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai nodarbinātības tirgus ir gatavs attālinātajam darbam arī turpmāk?

Antons Kovaļovs, “Grenke” (SIA “GC Leasing Baltic”) direktors,02.07.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brīdī, kad vairāk nekā gadu pasaulē valdošā globālā pandēmija ir nedaudz atkāpusies, bet priekšā vēl epidemioloģisko prognožu ziņā neskaidra ziema, ir vērts aizdomāties par uzņēmējdarbības, personāla rekrutācijas, vadības un biroju darbu organizēšanu turpmāk.

Galu galā, paliekošas pārmaiņas ir prognozējamas jau šobrīd. Eiropas Savienības valstīs kopumā un arī Latvijā būtiski palielinājies attālināti vai vismaz daļēji attālināti strādājošo īpatsvars, savukārt Latvijas socioloģisko pētījumu kompānijas "Katar" aptaujas liecina, ka darbs jaunajos apstākļos ir veicinājis daudzu strādājošo apmierinātības ar darbu pieaugumu (43%). Tiesa, uzņēmējiem tas raisa jaunus izaicinājumus, bet spēle ir tā vērta.

38% Latvijas nodarbināto potenciāli var strādāt attālināti

Ekonomikas ministrijas šopavasar pasūtītais pētījums apliecina – ja 2019.gadā ES-27 dalībvalstīs vidēji 14,4% no kopējā nodarbināto skaita pilnībā vai daļēji (dažreiz) strādāja attālinātā darba režīmā, tad pandēmijas laikā tāldarbā nodarbināto skaits pieauga trīskārt – līdz 44,6% darba ņēmējiem. Savukārt, Latvijā attālināti nodarbināto skaits pieauga turpat astoņas reizes – no 4,8% līdz 37,5%. Turklāt, epidemioloģiskās krīzes laikā mūsu sabiedrības digitālās prasmes ir strauji uzlabojušās. Tā, piemēram, Saeimā pandēmijas sākumā tikai 10 deputātiem bija e-paraksts, bet tagad to iemācījušies izmantot visi 100.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Olimpiskās komitejas galvenais uzdevums ir sagatavot Latvijas atlētus sekmīgam startam Olimpiskajās spēlēs, taču tās iepriekšējā vadītāja atkāpšanās no amata ir signāls tam, ka nepieciešamas pārmaiņas gan lēmumu pieņemšanā un to caurspīdībā, gan arī papildu jaunu ziedotāju piesaistē.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta AS Olainfarm padomes priekšsēdētājs, Latvijas Volejbola federācijas prezidents un Latvijas Olimpiskās komitejas prezidenta amata kandidāts Jānis Buks. Viņš uzsver, ka Latvijas Olimpisko komiteju ir gatavs vadīt tikai pārmaiņu laikā — ne ilgāk kā vienu gadu – līdz 2024. gadā paredzētajai kārtējai šīs sporta organizācijas ģenerālajai asamblejai, kurā izvēlētos jaunu prezidentu nākamajiem četriem gadiem.

Kāpēc, esot vienas no lielākajām farmācijas kompānijām AS Olainfarm padomes priekšsēdētājs un Latvijas Volejbola federācijas prezidents, piekritāt kandidēt uz Latvijas Olimpiskās komitejas prezidenta amatu?

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Sixt Latvija apgrozījums pērn palielinājies par 25%, sasniedzot 10,17 miljonus eiro

Dienas Bizness,15.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto nomas pakalpojumu sniedzēja Sixt Latvija apgrozījums 2014. gadā sasniedza 10,17 miljonus eiro, kas ir par 25% vairāk, salīdzinot ar 2013. gadu. Savukārt, Sixt konsolidētais apgrozījums Baltijā ir 12,5 miljoni eiro, uzrādot 29% pieaugumu. Grupas uzņēmumu konsolidētā peļņa ir 402 tūkstoši eiro, informē uzņēmumā.

«Esam būtiski paplašinājuši Sixt sniegto pakalpojumu pieejamību visā Latvijā, kā arī atvēruši jaunus auto nomas birojus Baltijā. Aizvadītā gada nogalē kļuvām par pirmo starptautisko auto nomu Latvijā, kas piedāvāja nomāt elektroauto, piedāvājot VW e-UP un BMW i3 elektroauto. Pavisam nesen esam uzsākuši sadarbību arī ar mazumtirdzniecības tīklu Narvesen, piedāvājot velo cienītājiem papildu iespējas Sixt velosipēdu nomāšanai,» stāsta Sixt vadītājs Baltijas valstīsArnis Jaudzems.

Pērn Sixt īstermiņa auto nomas apgrozījums Latvijā ir pieaudzis par 47%, sasniedzot 1,43 miljonus eiro. Sixt Latvijā mēnesī vidēji iznomā vairāk kā 500 automašīnas. Visbiežāk automašīnas nomā klienti no Vācijas, Krievijas, ASV, Lielbritānijas, Skandināvijas, kā arī lielu īpatsvaru sastāda vietējie klienti. Aktīvāko auto nomas klientu vidējais vecums ir 35 gadi, un biežākais auto nomas mērķis ir ceļošana vai biznesa vajadzības. Atkārtoti auto nomas pakalpojumus izvēlas veikt 65% klientu. Savukārt, par biežākajiem ārzemju galamērķiem klienti izvēlas Vāciju, Itāliju un Spāniju. Visbiežāk klienti auto nomas pakalpojumus izvēlas pieteikt ar interneta starpniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts.

Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts. Uzdevums nav vienkāršs, par ko varētu liecināt tas, ka ministrs vairs nerunā par stratēģiskā investora piesaisti, bet, iespējams, uz valdību virzīs finanšu investora piedāvājumu.

Daudzi igauņi un lietuvieši mūs apskauž par Air Baltic un Rīgas kā Baltijas avio nozares centru, tomēr uzņēmuma uzturēšana ir prasījusi lielus valsts līdzekļus, jo īpaši pēc B. Flika atstātā «mantojuma», ar kura sekām uzņēmums cīnās vēl šodien.

Valsts pēdējo sešu gadu laikā uzņēmumā Air Baltic ir ieguldījusi apmēram 220 miljonus eiro: no 2010. līdz 2012. gadam tika veiktas ap 140 miljonu eiro valsts investīcijas, ieskaitot LVRTC iegādātās 0% obligācijas un divus kapitalizētus valsts aizdevumus, bet 2015. gada nogalē valsts ieguldīja vēl 80 miljonus eiro kopā ar Vācijas investoru Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā ceturksnī no jauna izsniegto kredītu apjoms kopumā un arī uzņēmumu sektorā gada pirmajos mēnešos liecināja par zināmu tirgus aktivitātes apsīkumu un atpalika gan no 4. ceturkšņa, gan no 2017. gada sākuma rādītājiem, Makroekonomisko norišu pārskatā norāda Latvijas Bankas eksperti.

Mājsaimniecībām no jauna izsniegto kredītu apjoms 2018. gada janvārī–aprīlī pārsniedza atbilstošo 2017. gada rādītāju par 11,7%, t.sk. mājokļa iegādei izsniegto kredītu apjoms – par 21.3%, savukārt nefinanšu sabiedrībām no jauna izsniegts par 15.3% mazāk kredītu nekā iepriekšējā gada atbilstošajā periodā. Lai gan par pozitīvām tendencēm kredītu pieprasījumā liecina eiro zonas banku veiktās kreditēšanas aprīļa apsekojuma rezultāti (atbildēs norādīts, ka 2018. gada 1. ceturksnī audzis gan uzņēmumu, gan mājsaimniecību pieprasījums pēc aizdevumiem, un pieprasījuma kāpums tiek gaidīts arī 2. ceturksnī), faktiskie dati liecina, ka uzņēmēji finansējuma piesaistē nav pietiekami aktīvi un bieži nemaz nevēršas kredītiestādēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eleving Group līdz šim ir bijis zināms kā viens no aktīvākajiem obligāciju emitentiem Baltijā, kas 10 gadu laikā ir piesaistījis teju 400 miljonus eiro caur šo instrumentu. Tagad kompānijas vadība ir pieņēmusi lēmumu doties biržā ar pirmreizējo publisko akciju piedāvājumu (IPO), sniedzot iespēju investoriem ieguldīt globāli augošā biznesā un saņemt dividendes divreiz gadā.

Lai saprastu piedāvājumu, uzņēmuma mērķus un investoru iespējas, Dienas Bizness iztaujāja Eleving Group izpilddirektoru Modestu Sudņu.

Ne pirmo reizi sniedzat interviju Dienas Biznesam, tomēr aicināšu atgādināt, kas ir Eleving Group un kas ir tā pamata bizness?

Esam eksportējošs finanšu tehnoloģiju uzņēmums, kas ir dibināts Latvijā 2012. gadā un kas strādā divos segmentos – transportlīdzekļu un patēriņa finansēšanā. Transportlīdzekļu finansēšana veido 2/3 no mūsu biznesa, tādēļ uzskatāma par mūsu pamatdarbības jomu, ko esam izvērsuši 10 tirgos. Tikmēr patēriņa finansēšana, ko nodrošinām pamatā Āfrikā un Balkānos, veido attiecīgi 1/3 no portfeļa. Šobrīd 55% no mūsu biznesa atrodas Eiropā, 32% Āfrikā, bet atlikušos 13% veido tirgi, kas atrodas citās lokācijās, piemēram, Āzijā un Kaukāzā. Ja runājam produktu kategorijās, tad nodrošinām dažāda veida finansēšanas produktus, sākot ar tradicionāliem auto kredītiem, turpinot ar līzinga un atgriezeniskā līzinga pakalpojumiem un noslēdzot ar automašīnu nomu, koplietošanu un patēriņa finansēšanas produktiem. Kenijā un Ugandā mēs piedāvājam arī īpašus automašīnu un motociklu finansēšanas produktus pašnodarbinātajiem un mazajiem uzņēmējiem, kur transportlīdzeklis ir peļņas gūšanas instruments. Kopumā strādājam 16 tirgos, fokusējoties uz augošām un gana spēcīgām ekonomikām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - airBaltic Boeing lidmašīnu iegādei reģistrējusi 3,5 milj. Ls komercķīlu

Gunta Kursiša,13.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviosabiedrība airBaltic reģistrējusi jaunu komercķīlu 3 529 500 Ls apmērā, kas tiks izmantoti, lai pabeigtu četru lidsabiedrības flotē esošo Boeing 737–500 lidmašīnu iegādes darījumu, Db.lv stāstīja airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.

Papildināta ar 1. un 2. rindkopu.

Šīs airBaltic lidmašīnas jau bijušas iegādātas līzingā, taču darījums pārstrukturēts, jo tādējādi tās bija iespējams iegādāties par krietni izdevīgākiem nosacījumiem, Db.lv stāstīja airBaltic pārstāvis Jānis Vanags. «Šis bijs airBaltic ļoti izdevīgs darījums,» uzsvēra J. Vanags. Viņš gan nekomentēja lidmašīnu iegādes darījuma detaļas un neatklāja darījuma summu.

Db.lv rīcībā esošā informācija liecina, ka pret ķīlu saņemtais nodrošinājums – 3,5 milj. Ls ir bijusi daļa no kopējā lidmašīnu iegādes darījuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Mančinskis: Banka nav gatava kreditēt, ja uzņēmums dzīvo pelēkajā ekonomikā

LETA,11.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katram uzņēmējam jāizdara izvēle - būt baltajā ekonomikā, maksāt nodokļus un nepieciešamības gadījumā no bankas kredīta veidā saņemt relatīvi lētu naudu, vai arī strādāt pelēkajā ekonomikā, optimizēt nodokļus un saņemt, visdrīzāk, ļoti dārgu naudu no nebanku kreditētājiem, sacīja Swedbank valdes priekšsēdētājs Latvijā Māris Mančinskis.

Swedbank šogad trīs ceturkšņos uzņēmumiem piešķīrusi jaunu finansējumu - vairāk nekā 300 miljonus eiro, no tiem vairāk nekā 100 miljoni eiro piešķirti vidējiem un maziem uzņēmumiem. Tomēr aizejošajā gadā izsniegtais finansējuma apjoms ir mazāks, nekā bija plānots.

Mančinskis skaidroja, ka uzņēmumu kreditēšanas jomā ir divas tendences - uzņēmumi, par kuriem bankas cīnās, un uzņēmumi, kuri nevar saņemt kredītu, jo to bizness nav caurskatāms.

Bankas piedalās konkursos par finansējuma piešķiršanu Latvijas vadošajiem uzņēmumiem un infrastruktūras uzņēmumiem, un tiem finansējums ir pieejams ar uzņēmumiem vēlamiem termiņiem un nosacījumiem, ar ļoti zemām likmēm. «Pašlaik lielākie Latvijas uzņēmumi aizņemas ar kopējo likmi zem 1%. Savā profesionālajā dzīvē neatceramies laiku, kad būtu bijušas tik zemas likmes,» sacīja Mančinskis. Otra grupa ir vidējie uzņēmumi, par kuriem bankas aktīvi cīnās, taču šie uzņēmumi pašlaik neinvestē un ir piesardzīgi apkārtējās situācijas dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ievērojami sarucis cilvēku skaits, kas ātros kredītus izmanto parādu segšanai

Jānis Rancāns,21.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo divu gadu laikā samazinājies to kredītņēmēju skaits, kuri noformējuši ātros kredītus, lai spētu «izdzīvot» līdz nākamajai algai, un to kredītņēmēju skaits, kas ātros aizdevumus kārtoja, lai laikā varētu nomaksāt kredīta vai līzinga maksājumus.

Kā liecina Gudriem.lv veiktā ātro kredītu salīdzināšanas servisa veiktā pētījuma dati, pirmās kredītņēmēju grupas īpatsvars kopējā ātro kredītu izmantotāju skaitā divu gadu laikā samazinājies no 35% līdz 24,6%, savukārt otrās grupas īpatsvars sarucis četras reizes – no 16% līdz 4,6%.

Arī ātrās kreditēšanas uzņēmumi, komentējot pētījuma datus, apstiprināja minēto tendenci. Vairums klientu šobrīd izvēlas aizņemties summas apjomā no simts līdz 150 latiem un vairumā gadījumu kredīts paredzēts lielāku pirkumu veikšanai, nevis iepriekšējo parādu segšanai.

Gudriem.lv atskatās uz 2010. gada novembra vidū veiktu aptauju, kuras rezultāti atklājuši tā brīža ekonomiskajam stāvoklim raksturīgu tendenci – klienti ņēma kredītus, lai «izdzīvotu» līdz nākamajai algai, segtu rēķinu maksājumus, kā arī, lai iegūtu līdzekļus izbraukšanai no valsts, meklējot darbu citās zemēs. Analoga aptauja tika veikta arī 2011.gadā, un tās dati norādīja uz ekonomiskā stāvokļa uzlabošanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

DNB grupa Latvijā nopelnījusi 28,9 miljonus eiro

Žanete Hāka,28.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

DNB grupa Latvijā 2016. gada pirmos deviņus mēnešus ir noslēgusi ar 28,9 miljonu eiro peļņu.

Tādējādi tīrās peļņas apmērs ir pārsniedzis pagājušā gada attiecīgā perioda rādītājus vairāk nekā 2 reizes jeb par 116%. Kreditēšanas jomā sasniegts būtisks apjomu pieaugums, informē bankas pārstāvji.

Operacionālā peļņa šā gada pirmajos deviņos mēnešos ir sasniegusi 27,3 miljonus eiro un attiecībā pret pagājušo gadu augusi teju divas reizes jeb par 94%. Lai arī DNB grupas peļņas pieaugumu šogad ir ietekmējusi bankai piederošo VISA Europe Limited akciju pārdošana, ļoti būtiska nozīme peļņas kāpināšanā ir bijusi arī bankas pamatdarbības rezultātu uzlabošanai.

DNB grupas Latvijā neto komisijas maksas ienāefektivitātes uzlabošanas, tostarp arī attālināto pakalpojumu sniegšana, šā gada pirmajos trīs ceturkšņos veicinājis izmaksu samazināšanukumi 2016. gada pirmajos deviņos mēnešos, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, auguši par 10%. Sistemātisks darbs pie . Tās salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn izdevies samazināt par 3%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

DNB grupa Latvijā 2017. gada pirmo ceturksni noslēgusi ar 5,6 miljonu eiro tīro peļņu, savukārt operacionālā peļņa šajā periodā veidojusi 4,9 miljonus eiro, informē bankas pārstāvji.

Klientu noguldījumu apjoms uz pirmā ceturkšņa beigām sasniedzis 1,2 miljardus eiro, bet kopējais aizdevumu portfelis - 1,5 miljardus eiro.

1.ceturkšņa pamatdarbības rezultāti uzrāda zināmu stabilitāti. Tīrie procentu ienākumi veidoja 9,6 miljonus eiro, neto komisiju apmērs 3,3 miljonus eiro, tādējādi tīro procentu ienākumu apjoms ir samazinājies par 2 %, tīro komisijas ienākumu apjoms pieaudzis par 1 % salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmo ceturksni.

Kopējās izmaksas šī gada pirmajā ceturksnī bija 9,1 miljons eiro, kas ir par 7 % mazāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā, savukārt administratīvās izmaksas samazinājušās par 2 %. Šāds ietaupījums ir panākts, pateicoties efektīvākam filiāļu tīklam, bankai esot pieejamai vietās, kur klientiem tas visvairāk nepieciešams. Tāpat būtisku ietekmi veidojis arī darbs pie pārņemto aktīvu portfeļa - tam samazinoties, attiecīgi tiek veicināts arī uzturēšanas un administrēšanas izmaksu samazinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru