Kopējās līzinga tirgus tendences un Nordea Finance Latvia pārdošanas rezultāti turpina apstiprināt pozitīvās tendences Latvijas tautsaimniecībā, stāsta Nordea Finance Latvia valdes priekšsēdētājs Ivars Šmits.
Vērojama pieaugoša interese gan pēc auto līzinga, gan arī turpina pieaugt faktoringa no jauna izsniegto limitu apjoms. Šie dati apliecina, ka privātpersonu un uzņēmumu pirktspēja palielinās. Tāpat arī priecē fakts, ka Latvijas ražotāji un tirgotāji pilnveido savus pārdošanas procesus un atgūst agrāko interesi par debitoru finansēšanas pakalpojumu faktoringu, saka eksperts.
Nordea Finance Latvia šī gada griezumā pārsvarā ir finansējusi jaunas automašīnas un tikai aptuveni 25% no visām šogad Nordea Finance Latvia finansētajām automašīnām bijušas lietotas vai mazlietotas, proti, vairāk nekā 60% no visām finansētajām lietotajām automašīnām ir ražotas pēdējo četru gadu periodā.
2015. gada pirmajos trīs ceturkšņos jaunu automašīnu tirgū vērojams 8% pieaugums, salīdzinot ar šo pašu periodu pērn. To ietekmējis pieaugums tieši vieglo pasažieru automašīnu segmentā.
Līzingā iegādāto automašīnu īpatsvars nav būtiski mainījies un veido 51% no visām pārdotajām automašīnām. No tiem privātpersonu līzinga darījumi veido 26%, savukārt uzņēmumu - 74%.
Pēc operatīvā līzinga darījumiem pieprasījums ir palielinājies, salīdzinot šī gada un 2014. gada trīs ceturkšņu datus. 2015. gadā no visiem līzinga darījumiem 46% tika noformēti, izmantojot operatīvo līzingu, gadu iepriekš 40%.
Pirmie trīs gada ceturkšņi liecina, ka gads līzinga un faktoringa jomā Nordea Finance Latvia būs padevies labāks, nekā plānots, gan finansēto apjomu, gan ienesīguma ziņā, saka I. Šmits Pateicoties ciešai sadarbībai ar auto ražotājiem, importētājiem un tirgotājiem, uzņēmuma izsniegtā auto līzinga apjomi kāpuši par aptuveni 20%, salīdzinot ar pērnā gada pirmajiem trim ceturkšņiem. Līdz ar ES un nacionālo fondu jaunās kārtas atvēršanu lauksaimniecības tehnikas līzinga apjomi pieauguši par aptuveni 85%, tāpat šogad kompānija finansējusi vairākus darījumus pasažieru un preču pārvadājumu nozarēs, kā arī kāpinājuši faktoringa finansēšanas apjomus.
Vērtējot autolīzinga tirgus izaugsmes tendences, pēc I. Šmita domām, tās ies roku rokā ar jaunu auto tirgus attīstību un varētu būt novērojams aptuveni 5-10% liels pieaugums.