Augstākās tiesas Senāts atlicis Stadler Bussnang AG blakus sūdzības izskatīšanu par Administratīvās rajona tiesas lēmumu, ar kuru atteikts pieņemt tā pieteikumu, informē tiesas pārstāve Baiba Kataja.
Stadler Bussnang AG savā pieteikumā lūdz atzīt par spēkā neesošu līgumu starp a/s Pasažieru vilciens un Construcciones Y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. par par jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iegādi, kas tika noslēgts pagājušā gada aprīlī.
Administratīvās rajona tiesa pērn 29.oktobī nolēma atteikties pieņemt šo pieteikumu un ierosināt administratīvo lietu, jo atzinas, ka pieteicējai nav publisko subjektīvo tiesību iesniegt šādu pieteikumu. Savukārt Stadler Bussnang AG iesnieda blakus sūdzību, lūdzot atcelt minēto tiesas lēmumu.
Savukārt notikušajā Senāta sēdē noskaidrots, ka trešā persona lietā - Construcciones Y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. nav saņēmusi informāciju par pieteikumu uz tiesas sēdi un tāpēc nav noteikusi pārstāvi dalībai tiesas sēdē. Ņemot vērā, ka informācija par pieteikumu trešajai personai jāsūta uz tās juridisko adresi un nav iespējams pateikt, cik laika tam būs nepieciešams. Šī iemesla dēļ Senāts nenoteica nākamo tiesas sēdes datumu.
Jāatgādina, ka šobrīd turpinās mediācijas process, un 12. martā PV jāprezentē šī procesa rezultāti. Līdz ar to uzņēmuma vadībai izdevās pārliecināt valdību 19. februārī vēl nelemt par Kohēzijas fondu līdzfinansējumu 100 milj. Ls pārdali, kas bija paredzēti jauno vilcienu iegādei, citiem trasnporta infrastruktūras projektiem.
Ša gada 29. marts gan ir galatermiņš, kad jānoslēdzas PV un Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles mediācijas sarunām. PV neinteresē gaidīt šī termiņa beigas, bet gan galarezultāts, proti, grozījumi un tāda mierzlīguma versija, kas atbilstu sākotnējā konkursa nolikuma garam, lai PV varētu saņemt Eiropas naudu jaunu vilcienu iegādei.
Jau vēstīts, ka SM piedāvāto projektu sarakstā ir dzelzceļa pieturu modernizēšana, Šķirotavas stacijas modernizācija, Liepājas stacijas signalizācijas sistēmas modernizācija un sliežu paplašināšana, sliežu ceļa atjaunošana Austrumu-Rietumu transporta koridorā, sliežu pārmiju nomaiņa Rail Baltica un Austrumu-Rietumu koridorā, kā arī Austrumu-Rietumu koridora galvenā datu pārraides tīkla modernizācija.
DB jau vairākkārt rakstījis par par 610 milj. eiro vērto jauno pasažieru vilcienu iepirkumu un 30 gadu uzturēšanas līgumu un ar to saistītajām peripetijām. Šobrīd mediācijas noslēpumainības plīvurs liedzot skaidrību par to, kā šis process varētu beigties – bez rezultāta, kas, visticamāk, nozīmētu tiesvedību ar jauno pasažieru vilcienu konkursā uzvarējušo CAF, vai arī tomēr starptautiskais mediators panāk kādu vienošanos, kas abām pusēm ir pieņemama.