Igaunijas pasažieru pārvadājumu operators Elektriraudtee AS un Šveices dzelzceļa ritošā sastāva ražotājs Stadler Bussnang AG šodien prezentēja pirmos Igaunijai piegādātos FLIRT elektriskos un dīzeļvilcienus.
Prezentācija notika Elektriraudtee AS depo Tallinā, klātesot Igaunijas ekonomikas un transporta ministram Juhanam Partsam, Elektriraudtee AS prezidentei Kaidai Kaulerei un Stadler Rail Grupas viceprezidentam Peteram Jeneltenam. Vilcienu piegāde notiek saskaņā ar 2010. gadā noslēgtā konkursa nosacījumiem, ko bija izsludinājis Elektriraudtee, un tā ietvaros Stadler līdz 2014. gada vasarai nodos Elektriraudtee 18 elektriskos un 20 dīzeļvilcienus.
«Šie ir divi pirmie vilcieni no jaunā ritošā sastāva, kas ļaus Elektriraudtee padarīt dzelzceļu par Igaunijas sabiedriskā transporta sistēmas mugurkaulu,» sacīja Elektriraudtee prezidente Kaida Kaulere.
Elektriraudtee konkursu par 18 elektrisko un 20 dīzeļvilcienu atsevišķu iegādi izsludināja 2009. gadā. Konkursā uzvarēja Stadler, un 2010. gada augustā tika parakstīti līgumi par vilcienu iegādi. Elektrovilcienu piegādes līguma summa ir 80 milj. eiro, no kuriem 85% finansē Eiropas Savienības Kohēzijas Fonds. Savukārt dīzeļvilcieni tiek iegādāti finanšu līzingā par 96 milj. eiro. Saskaņā ar līgumu Šveices kompānijai pirmie vilcieni jānodod ekspluatācijā līdz 2013. gada jūnijam, kad vilcieniem jāsaņem arī komerciālajai ekspluatācijai nepieciešamie sertifikāti. Pirms to saņemšanas vilcienus pārbaudīs Igaunijas tehniskās uzraudzības birojs sadarbībā ar Elektriraudtee un Stadler.
Elektriraudtee plāno uzsākt regulārus pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem vilcieniem 2013. gada 28. jūnijā, uzreiz pēc sertifikācijas pabeigšanas. Sagaidāms, ka pēdējais elektrovilciens tiks saņemts 2014. gada janvārī, bet dīzeļvilciens līdz 2014. gada jūnijam. Pārvadājumus ar dīzeļvilcieniem uzsāks 2014. gada 1. janvārī.
Elektriraudtee kopumā no Stadler pasūtīja 12 trīs vagonu un 6 četru vagonu elektrovilcienus, kā arī 6 divu vagonu, 8 trīs vagonu un 6 četru vagonu dīzeļvilcienus.
Jaunie vilcieni spēšot transformēt bremzēšanas laikā uzkrāto enerģiju un atgriezt to elektriskajā tīklā. Elektrovilcieniem būs maksimālais ātrums 160 km/h un paātrinājums 1,2 m/s2. Pateicoties vadības sistēmai, vilciena drošai vadīšanai nepieciešams tikai viens cilvēks. Pasažieriem nodrošināts augstāks komforta līmenis, jo visi vilcieni ir apgādāti ar gaisa kondicionētājiem, bezmaksas bezvadu internetu, ar kontaktligzdām piezīmjdatoru vai mobilo telefonu uzlādei, videonovērošanu un daudzfunkcionālām zonām, kur pārvadāt invalīdu ratiņkrēslus, bērnu ratiņus vai velosipēdus.
Stadler Rail Grupas uzņēmumi atrodas Šveicē (Altenreina, Busnanga, Vintertūra un Bīla), Vācijā (Berlīne-Pankova, Berlīne-Hohenšenhauzene, Berlīne-Reinikendorfa un Feltena), Polijā, Ungārijā, Čehijā, Itālija, Alžīrijā un ASV.
Elektriraudtee AS ir valsts uzņēmums, kas piedāvā pasažieru pārvadājumus pa elektrificēto dzelzceļu Igaunijas Harju apriņķī. Sākot ar 2014. gadu, tas nodrošinās pasažieru pārvadājumus visā Igaunijas teritorijā.