Salīdzinājumā ar pagājušo gadu apģērbu cenas pavasara/vasaras kolekcijām ir samazinājušās par 5-10%, bet pirkumu skaits pieaudzis par 10-20%, liecina tirdzniecības centra Galerija Centrs apkopotā veikalu informācija.
Viens no faktoriem, kas ir veicinājis pirkumu apjoma pieaugumu, esot laikapstākļu uzlabošanās, ziemas aiziešana un pavasara atnākšana. Siltās un saulainās dienas labvēlīgi ietekmējot cilvēku emocionālo stāvokli un radot vēlmi nomainīt ziemas apģērbu uz pavasarīgāku. Lielākā daļa apģērbu tiekot iegādāti gaišos un košos toņos.
«Lai cik mēs būtu «civilizēti», tomēr no dabas prom tikt nevaram. Dabā notiekošais ietekmē mūs visus. Ārā paliek gaišāks, siltāks un cilvēks kļūst atvērtāks. Gaidot vasaru, kas vēl nāks, neviļus parādās domas arī par savu ķermeni – vēlēšanās izkustēties, mainīties un uzsākt ko jaunu. Mūsu sabiedrībā kaut kā jauna sākšanās bieži reducējas ar jauniem pirkumiem,» norāda psihologs Ansis Jurģis Stabingis.
T/c Galerija Centrs pašmāju pircēji kā galveno kritēriju apģērbu un apavu izvēlē minējuši preces izskatu – to, vai konkrētā lieta cilvēkam piestāv, otrajā vietā - kvalitāti, bet trešajā - cenu. Salīdzinājumā ar pagājušo gadu cenai apģērba izvēlē neesot tik izšķirīga nozīme. Savukārt ārvalstu tūristi izvēlas preces, kas atbilst aktuālās sezonas modes tendencēm, otrajā vietā ierindojas - kvalitāte, bet trešajā - cena.
Kopumā pircēju izvēli ietekmē šādi faktori: kvalitāte; saprātīgas izmaksas; preces sortiments; atlaides, bonusi; preces izkārtojums; izdevīga veikala atrašanās vieta; izdevīgs darba laiks klientiem; jaunas preces/pakalpojumi; apkalpošanas kvalitāte un ātrums; zīmola popularitāte; izskats/dizains, korporatīvā identitāte; pieejamā informācija par produktu.
T/c Galerija Centrs veiktajā aptaujā piedalījušies sekojoši veikali - Cubus, Mango, Monton, Danija, Lindex, Reserved, Vero Moda, Promod un Bik-Bok.