Foto

Jauno modes talantu konkursa Habitus Baltija 2012 uzvarētāju darbi

Lelde Petrāne,18.04.2012

Jaunākais izdevums

Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā 14. aprīlī norisinājās 12. jauno modes mākslinieku konkurss Habitus Baltija.

Šogad konkursā uzvaras laurus plūca un konkursa Grand Prix ieguva modes māksliniece Irina Tereščuka no Baltkrievijas, savukārt par Labāko skolu tika atzīta Krakovas Mākslas un dizaina skola (Polija).

Vitebskas Valsts tehnoloģiju universitātes 2011. gada absolventes Irinas Tereščukas kolekcija NO PANIC (BEZ PANIKAS) ieguva visaugstāko žūrijas novērtējumu individuālajā konkursā, un Irina Tereščuka tika atzīta par vislabāko jauno modes dizaineri. Balvā Irina Tereščuka saņēma sertifikātu kolekcijas izvietošanai nozīmīgākajā Krievijas ShowRoom RED Maskavā, Krievijā, kas ietver arī zīmola virzīšanu Krievijas tirgū. Jaunā māksliniece saņēma arī latviešu metālmākslinieka Māra Šustiņa veidoto konkursa Habitus Baltija Grand Prix statueti un iespēju nākamgad konkursa Habitus Baltija 2013 apbalvošanas ceremonijā demonstrēt savu jauno tērpu kolekciju.

Skolu konkursā, deviņu augstskolu konkurencē, par labāko skolu jau otro gadu pēc kārtas tika atzīta Krakovas Mākslas un dizaina skola (Polija), kuru pārstāvēja jaunās modes mākslinieces Ksimena Macjuka (kolekcija EIDO) un Anna Valicka (kolekcija NIHIL). Labākā skola saņēma Grand Prix statueti un sertifikātu dalībai jauno modes dizaineru konkursā Meļnica Modi Minskā, Baltkrievijā ar apmaksātiem ceļa un viesnīcas izdevumiem. Tieši Annai Valickai tika dāvāts sertifikāts apmaksātām mācībām 3500 eiro vērtībā NABA Vasaras skolā 2012 Milānā, Itālijā, ko rīko Milānas Jaunā mākslas akadēmija (Nuova Accademia di Belle arti Milano, NABA) un Domus akadēmija. Savukārt žūrijas pārstāvji, latviešu dizaineri Agnese Narņicka un Artis Štamgūts, Annai dāvāja savu simpātiju balvu – iespēju vienas sezonas laikā izlikt pārdošanā savus radītos tērpus un aksesuārus modes konceptveikalā Paviljons Rīgā un tērpu reklamēšanu veikala skatlogā vienu mēnesi, kā arī konceptveikala Paviljons grupas ietvaros iespēju prezentēt savu tērpu kolekciju nākamajā Riga Fashion Week.

Habitus Baltija 2012 žūrijas priekšsēdētāja Alesandro Maneti simpātiju balvu – sertifikātu apmaksātiem vasaras kursiem 2500 EUR vērtībā IED Barcelona – ieguva Viļņas Mākslas akadēmijas studente Janina Zibireva no Lietuvas (kolekcija: ANOTHER 60’S / CITI SEŠDESMITIE ).

Latvijas Mākslas akadēmijas 3. kursa studente Evija Berga par kolekciju Concrete saņēma sertifikātu dalībai 10. jauno dizaineru konkursa Russian Siluet finālā, kas notiks 2013. gada septembrī Maskavā. Topošā māksliniece saņēma arī sertifikātu, kas sniedz iespēju vienu mēnesi bez maksas papildināt savas profesionālās zināšanas kursos Lette Verein dizaina skolā Berlīnē, Vācijā, kā arī simpātiju balvas no žurnāla L’Officiel Latvia un Stage Line profesionālās dekoratīvās kosmētikas.

Savukārt Latvijas Mākslas akadēmijas studente Andra Andžāne par kolekciju LABORATORIJAS DARBS saņēma sertifikātu dalībai jauno modes dizaineru konkursā Meļnica Modi Minskā, Baltkrievijā ar apmaksātiem ceļa un viesnīcas izdevumiem.

Modes un stila žurnāla Pastaiga simpātiju balvu saņēma Latvijas Mākslas akadēmijas studente Iveta Vilne par kolekciju Meitene ar truša sirdi, savukārt Rīgas Tehniskās universitātes studente Signe Nasteviča par kolekciju Pagriez skaļāk! saņēma modes blogera Dmitrija Dubovika simpātiju balvu, bet Tallinas Lietišķo zinātņu universitātes studente Līna Mai Pīa (Igaunija, kolekcija: DRESS REFORM (KLEITAS REFORMA)), Viļņas Mākslas akadēmijas studente Kristina Sviderskaite (Lietuva, kolekcija: 1980–1990) un Eiroakadēmijas studente Tatjana Svinare (Igaunija, kolekcija: BOSSA NOSTRA) saņēma Maskavas Galvassegu modes nama simpātiju balvas.

Konkursā Habitus Baltija 2012 piedalījās 29 modes mākslinieki un dizaineri no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Baltkrievijas, Polijas un Somijas, par labākās skolas titulu sacentās deviņas augstskolas – Latvijas Mākslas akadēmija (LMA, Latvija), Rīgas Tehniskā universitāte (RTU, Latvija), Viļņas Mākslas akadēmija (Lietuva), Viļņas Mākslas akadēmija, Telšu Mākslas fakultāte (Lietuva), Igaunijas Mākslas akadēmija (Igaunija), Eiroakadēmija (Igaunija), Tallinas Lietišķo zinātņu universitāte (Igaunija), Krakovas Mākslas un modes dizaina skola (Polija) un Lietišķo zinātņu universitāte Novia (Somija).

Kolekciju oriģinalitāti un izstrādājumu kvalitāti vērtēja starptautiska žūrija, ko vadīja Katalonijas Modes un stila asociācijas (ModaFAD) radošais direktors, Eiropas Dizaina institūta Barselonas Dizaina, modes, vizuālās mākslas un komunikāciju skolas direktors Alesandro Maneti (Alessandro Manetti). Žūrijā bija pārstāvēti gan nozares profesionāļi un modes eksperti, gan akadēmiskie mācībspēki no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Vācijas un Polijas mākslas augstskolām, tostarp modes žurnāliste, Katalonijas Modes un stila asociācijas (ModaFAD) viceprezidentedizainere Pilara Pasamontesa, Lette Verein dizaina skolas Berlīnē pārstāve Anete Hofmane (Annette Hofmann, Vācija), Latvijas Mākslas akadēmijas Vizuāli plastiskās mākslas nodaļas vadītājs Aigars Bikše, žurnāla L`Officiel Latvija modes redaktore Olga Kolotova, modes un stila žurnāla Pastaiga modes redaktore un modes blogere Anita Sedliņa un blogeris (Fashion Victim) Dmitrijs Duboviks.

Konkursa mērķis ir atklāt jaunus talantus, atbalstīt jaunos modes māksliniekus un sniegt iespēju bagātināt savu pieredzi, veicinot ideju un zināšanu apmaiņu starp modes māksliniekiem un nozares profesionāļiem.

Konkursu rīko Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1 sadarbībā ar Latvijas Mākslas akadēmiju, Igaunijas Mākslas akadēmiju, Viļņas Mākslas akadēmiju, Krakovas Mākslas un modes dizaina skolu un Tallinas Lietišķo zinātņu universitāti.

Konkurss Habitus Baltija 2012 notiek ar Rīgas domes atbalstu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīļa vidū Rīgā, Ķīpsalā notiks jauno modes mākslinieku konkurss Habitus Baltija 2015. Plānots, ka tajā savas tērpu kolekcijas demonstrēs 40 jaunie modes mākslinieki no aptuveni 10 valstīm, informē BT 1 pārstāve Inese Libere.

Līdz šim brīdim atlases kārtu individuālajā un skolu konkursā ir izturējuši vairāk nekā 35 jaunie talanti no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Somijas, Polijas, Krievijas, Baltkrievijas, Horvātijas, Turcijas.

Habitus Baltija uzskatāms par atspēriena punktu jaunajiem māksliniekiem – ar šo konkursu savu karjeru ir sākuši daudzi šobrīd jau pasaulē atzīti dizaineri – kostīmu māksliniece Trīnu Pungitsa (Triinu Pungits) un modes dizainere Trīna Isaka (Triin Isak) no Igaunijas, poļu tērpu dizaineres Magdalena Smielaka (Magdalena Smielak) un Pegi Pavlovska (Peggi Pavlovski), latviešu tērpu dizaineri Anita Altmane, Indra Miklāva, Agnese Narņicka, Agnese Oleskāne, Reinis Ratnieks u. c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pavasarī Latvijas modes un tiešsaistes iepirkšanās entuziastus priecēja ziņas par ekskluzīvās tiešsaistes modes kopienas BestSecret ienākšanu tās tirgū. BestSecret piedāvā vairāk nekā 3000 starptautiski pazīstamus modes zīmolus ar atlaidi līdz 80%. Ja jūs vēl neesat izmantojis modes kopienas maģiskos ieguvumus, kas pilnībā mainīs jūsu skatījumu uz modi, paziņotās rudens atlaides noteikti ir īstais laiks to darīt!

BestSecret.com piedāvā visplašāko apģērbu, modes aksesuāru un apavu klāstu katram stilam un gaumei. BestSecret novembrī saviem lietotājiem piedāvā daudzus pārsteigumus - bezmaksas piegāžu un pazeminātu cenu veidā. Jūs tam neticat? Izmēģiniet paši!

Reģistrējieties vietnē BestSecret, abonējiet viņu e-biļetenu, lai sekotu jaunākajām ziņām un atlaidēm, un pievienojieties apmierinātiem klientiem ar vislabākajām modes tendencēm par lieliskām cenām. Lūdzu, ņemiet vērā, ka ielūgumu skaits ir ierobežots, tāpēc nekavējiet pārāk ilgi!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 24. oktobrī tika atklāta 27. Rīgas modes nedēļa, kas līdz 28. oktobrim pulcēs vienkopus starptautisko modes sabiedrību.

Riga Fashion Week (RFW) laikā gaidāmas ne tikai Latvijas dizaineru modes skates, bet arī vairāki radoši un izglītojoši pasākumi, kas tiek organizēti, lai Rīgā svinētu modi un mākslu.

Šoruden RFW programma ietvers tādu Latvijas dizaineru modes skates kā Anna Led, Atis Artemjevs, Dace Bahmann, Katya Katya, Natalija Jansone, Nóló, One Wolf, Talented, KULT, AntiStar, Bulichev, QooQoo, Aristocrat Kids un Paade Mode, kā arī ārvalstu dizaineru skates: BIRYUKOV(Krievija), Lena Lumelsky(Beļģija), DiLiborio(Itālija) un Diana Arno(Igaunija).

27. Rīgas modes nedēļas ietvaros tiek plānoti vairāki radoši pasākumi, viens no tiem – ievērojamajam modes namam Christian Dior veltītas izstādes «Dior» atklāšana Modes muzejā, Grēcinieku ielā 24.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LMA studente uzvar Fashion Future for Hong Kong 2016 dizaina konkursā

Zane Atlāce - Bistere,15.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Mākslas akadēmijas (LMA) Dizaina nodaļas Modes mākslas apakšnozares diplomande Evija Šaitere ir ieguvusi Čempiona balvu starptautiskā Fashion Future for Hong Kong 2016 modes dizaina konkursā, kuru rīko Honkongas Politehniskā universitāte (The Hong Kong Polytechnic University), informē LMA.

Konkursā Evija sacentās ar studentiem no tādām pasaules līmeņa augstskolām kā Londonas Central Saint Martins, Parīzes Institut Français de la Mode u.c.

«Starp pārstāvētajām 17 modes kolekcijām starptautiskajā modes dizaina konkursā Fashion Future for Hong Kong 2016 iegūtā atzinība par labāko dizaina kolekciju Pret-a-Porter (gatavs valkāšanai) bija ļoti negaidīts pārsteigums. Redzot milzīgo konkurenci no visas pasaules, nepārspējamos darbus un lielo ieguldījumu tajos, sapratu, ka jāizbauda modes skate, jāpriecājas par dalību konkursā kā par neatsveramu pieredzi. Konkursā piedalījos ar kolekciju Backbone - četriem apģērbu komplektiem. Ļoti augstu vērtēju šo atzinību, un tā man ir motivācija turpināt darboties un realizēt iecerēto. Izsaku pateicību mecenātes Ināras Teterevas atbalstam, kā arī Valsts kultūrkapitāla fondam,» saka Evija Šaitere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Sākusies Riga Fashion Week: Latvijas modes māksliniekiem ir potenciāls

Laura Mazbērziņa,25.10.2018

Šonedēļ sākusies Riga Fashion Week (RFW). Tālāk galerijā var apskatīt pirmās dienas spilgtākos mirkļus.

Dizainere: Teodora Mitrovska

Foto: Mark Litvyakov

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modes biznesā Latvijas dizaineriem ir grūti konkurēt. Ja esi itāļu vai franču modes mākslinieks, uzreiz ir liels «uzticības kredīts». Ja esi no nelielas valsts, kurai nav tādas modes vēstures, ir jābūt divreiz talantīgākam, darbīgākam un gudrākam. Taču Latvijas māksliniekiem ir potenciāls, biznesa portālam db.lv uzsver Elena Strahova, Baltijas modes federācijas prezidente.

Viņa atzīst, ka modes bizness ir ļoti komplicēts. «Mēs redzam galvenokārt aisberga virsotni. Var būt tā, ka zīmols ir pārstāvēts vairākās valstīs un ļoti labos veikalos, bet reālie pārdošanas skaitļi nav iepriecinoši. Var būt arī tā, ka pārdošanas apjomi ir iespaidīgi, bet biznesu nevar saukt par veiksmīgu. Tam iemesls var būt, piemēram, nepareizi sakalkulēta pašizmaksa attiecībā pret pārdošanas cenu. Ir gadījies tā, ka modes zīmols, ieejot lielā tirdzniecības tīklā vai veikalā, tik ļoti samazina iepirkšanas cenas, ka galu galā zaudē vairāk nekā vinnē,» stāsta E. Strahova.

Patērētāju uzvedība, gaume un pirkšanas ieradumi mainās tik strauji, ka vajadzība pēc jauniem dizaineriem arvien pieaug. «Sieviešu apģērbu niša tradicionāli skaitās spēcīgākā, jo tajā ir vislielākā auditorija. No otras puses - tajā ir arī vislielākā konkurence, jo ne tikai pieprasījums, bet arī piedāvājums ir visplašākais. Vairāki Latvijas dizaineri izvēlējušies bērnu modes nišu un strādā tajā ļoti veiksmīgi,» stāsta E. Strahova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien sākas 18. Rīgas modes nedēļa. Tās laikā savas 2013./2014. gada rudens/ziemas sezonas kolekcijas prezentēs Latvijas vadošie dizaineri un zīmoli - Natālija Jansone, Žanete Auziņa, Anna LED, Aleksandrs Pavlovs, Katya Katya Shehurina un NARCISS.

Modes nedēļas debitanti – Alexandra Westfal, Irina Skladnova un Nóló. Riga Fashion Week skašu programma tiks papildināta ar ārzemju modes mākslinieku kolekciju prezentācijām – Lietuvas dizaineres Ievas Daugirdaites, Igaunijas modes zīmola Pohjanheimo, Baltkrievijas zīmola lena tsokalenk un zīmola COMEFORBREAKFAST no Itālijas skatēm.

Jaunā modes dizainere no Lietuvas Ieva Daugirdaite ir Viļņas Dizaina koledžas absolvente. Viņas kolekcija sastāv no trenčiem, kleitām, svārkiem un žaketēm. Dizainere, veidojot tērpus, daudz izmanto kažokādas, matētu un spīdošu ādu.

Jau zināms Latvijas modes interesentiem Igaunijas zīmols Pohjanheimo atkal piedalīsies Rīgas modes nedēļā. Jaunās kolekcijas tērpi ir veltīti luksusa stilam ikdienas dzīvē. Pohjanheimo zīmola filozofija ir balstīta uz skandināvu minimālismu ar akcentu uz detaļām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Talantu vadība kļuvusi par modes lietu, tomēr ne vienmēr tiek saprasta pareizi un lietota efektīvi. Lusinda Karneja (Lucinda Carney), organizāciju izaugsmes konsultante, rakstā personāla vadības forumā HR Zone skaidro, kāpēc viņa nepiekrīt talantu vadības idejai. Viņa uzskata, ka tā kā uzņēmuma stratēģija nereti tiek lietota, neapzinoties iespējamās sekas. Lai mazinātu riska iespēju, HR Zone nosauktas biežāk sastopamās kļūdas, ko organizācijas pieļauj talantu vadībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadīta Baltijas modes federācijas organizētā 24. Rīgas modes nedēļa.

Riga Fashion Week atklāšanas pasākuma laikā notika Sanktpēterburgas modes dizainera Stasa Lopatkina skate un tika pasniegtas Latvijas modes balvas par 2015. gadu. Kopā šogad Modes balvas tika pasniegtas sešās profesionālajās nominācijās. Par gada debiju modes jomā tika atzīts zīmols Deeply Personal, kura dizainere Elīna Vanaga saņēma speciālo balvu no Itālijas dizaina institūta Instituto Europeo di Design – apmācību augstskolas vasaras kursos.

Par gada kreatīvāko modes skati starp M-Couture un INCH2 žūrija izvēlējās zīmola M-Couture skati RFW 2015. gada rudenī Rīgas Biržā. Oriģinālākais pagājušajā gadā izdotā dzīves stila un modes žurnāla vāks ir žurnāla Pastaiga septembra numura vāks, bet veikals ar interesantāko koncepciju, kurš tika atvērts 2015. gadā, – zīmola Amoralle veikals Brīvības ielā 33 (izcīnot uzvaru konkurencē pret zīmola One Wolf veikalu-studiju Lāčplēša ielā 10).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ sākusies 28. Rīgas modes nedēļa, kas līdz 23. martam Rīgā pulcēs starptautisko modes sabiedrību.

Nedēļas laikā gaidāmas ne tikai Latvijas un ārvalstu dizaineru modes skates, bet arī vairāki citi pasākumi – gan profesionāli, gan radoši un arī izglītojoši, kas tiek organizēti, lai šo nedēļu pavadītu godinot modi un tās jaunākās tendences.

Šajā pavasarī Rīgas modes nedēļa iesākusies ar ikgadējo Latvijas Modes un stila gada balvas pasniegšanas ceremoniju.

Sadarbībā ar Latvijas Mākslas akadēmiju Baltijas modes federācija organizēja bezmaksas lekciju par jaunāko tehnoloģiju izmantošanu modes biznesā «Fashion Coin un Blockchain kā jauna modes sistēma», kura bija paredzēta modes dizaineriem un blogeriem, kā arī citiem interesentiem. Lekciju vadīja blockchain un modes industrijas speciālisti no Ukrainas un ASV.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Jauno modes dizaineru konkursa MERINGUE mērķis šogad - raisīt pārdomas

Lelde Petrāne,07.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Novembra pēdējā nedēļā trešo reizi norisināsies jauno modes dizaineru konkurss «MERINGUE».

Šogad konkurss tiek rīkots kā divu organizāciju – biedrības «Latvijas Modes palāta» un LKA Latvijas Kultūras koledžas sadarbības projekts.

No konkursam iesūtītajiem 20 pieteikumiem finālam ir kvalificējušās vienpadsmit kolekcijas, kuru autori ir Latvijas Mākslas akadēmijas, Rīgas Tehniskās universitātes, Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolas un Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskolas jaunie dizaineri.

Konkursa kolekcijas vērtēs starptautiska žūrija, kuras priekšsēdētāja būs modes žurnāliste un Milānas Jaunās mākslas akadēmijas (New Academy of Fine Arts) profesore Ļuba Popova. Modes skatē tiks demonstrēta arī konkursa «MERINGUE» vēstneses, modes dizaineres Laimas Jurčas kolekcija «Illuminated», kas radīta cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, kā arī modes dizaineres Ivetas Vecmanes jaunākā kolekcija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mode piedzīvo krīzi, mainoties patēriņa paradumiem; labus signālus uzrāda bērnu mode

Dažādi tirdziņi nereti ir pirmais solis, lai jaunais dizainers kļūtu par šīs nozares sistēmas komponentu. Daļa spēlētāju paliek šajā līmenī un savas nezināšanas dēļ var negatīvi ietekmēt visu nozari. Ja kāds no sistēmas dalībniekiem preci savā darbnīcā vai tirdziņā pārdod par krietni zemāku cenu nekā citur vai arī bez čeka, pēc kāda laika cietīs visa joma. Tā uzskata Dita Danosa, kurai pieder vietējās modes daudzzīmolu veikals Taste Latvia.

Ilgus gadus viņa ir Latvijas Modes palātas prezidente un tagad arī jaundibinātā Latvijas Dizaina centra vadītāja.

Fragments no intervijas, kas publicēta 22. februāra laikrakstā Dienas Bizness:

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar modes zīmola deeply personal vadītāju Elīnu Vanagu

Lelde Petrāne,06.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Latvijas modes zīmola deeply personal vadītāja Elīna Vanaga.

- Svarīgākie fakti par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu? Ar ko Jūsu uzņēmums ir unikāls?

deeply personal ir sievietēm radīts ready-to-wear zīmols. Zīmola dibinātāja un kreatīvā vadītāja esmu es, Elīna Vanaga. Šobrīd zīmols ir izveidojis trešo kolekciju, tas jau tiek prezentēts pārdošanas izstādēs Parīzē, Milānā un Šanhajā - lai gan pasaules vadošo modes preču veikalu iepircēji ir piesardzīgi pret jauniem zīmoliem, tomēr deeply personal piesaistījis interesi, it īpaši no Ķīnas, Taivānas, kā arī no NVS valstu veikaliem (Krievija, Ukraina, Kazahstāna).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elīza Drāzniece ieguvusi izglītību un darba pieredzi modes pasaules mekās Parīzē un Milānā; tagad viņa ir atgriezusies Latvijā un gatava ar pilnu sparu ārvalstīs smeltās gudrības likt lietā šeit , trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Līdz darbam Milānā Elīza mērojusi vairāk nekā 11 gadus garu izglītošanās un pieredzes bagātināšanas ceļu Rīgā, Parīzē, Atēnās un Milānā.

Parīzes šarms

Pēc vidusskolas beigšanas Elīza devās uz Parīzi, lai vasaras mēnešos mācītos modes kursos senākajā modes augstskolā Esmod International. Pasniedzēji saskatījuši Elīzā talantu un pārliecināja studijas turpināt. Viņa toreiz atgriezās Latvijā un sāka meklēt iespēju iegūt finansējumu mācībām. Francijas vēstniecības piešķirtā stipendija viņai dāvāja šādu iespēju un modes biznesa aizkulišu iepazīšana varēja sākties. Divus gadus Elīza studēja Esmod International. «Otrajā kursā sapratu, ka modes dizains nav mans aicinājums, vairāk saista šīs industrijas biznesa puse – mārketings, modes uzņēmumu vadība, zīmolu izstrāde, produktu pārdošana, patērētāju vēlmju izzināšana. Trešajā kursā kā bakalaura mācību programmas kursu izvēlējos pabeigt Esmod Isem skolā, kur šīs zināšanas varēju iegūt,» stāsta Elīza. Paralēli viņa ieguva vēl vienu diplomu CNAM mākslas un zinātņu konservatorijā (National Chamber of Arts and Sciences), kurā apguva inovācijas modes uzņēmumu vadībā. Prakses laikā viņa redzēja, kā norit darbs ražotnēs, tostarp tādās, kas darina apģērbu Chanel modes namam. «Viss ražošanas ķēdes process ir pēc formulām smalki aprēķināta sistēma - kur un kā sēž šuvējas, kā tiek griezts audums, cik izmaksā vienas vīles nošūšana un cik maksā katra darba minūte attiecīgajam izstrādājumam,» viņa turpina. Pēc studiju beigšanas Elīza ieguva prakses vietu uzņēmumā Staff International, kas ražo un izplata virkni pasaulē zināmu zīmolu, tostarp Diesel, Dsquared2, Maison Margiela, Marc Jacobs, Vivienne Westwood un Victor&Rolf. 2006. gada vasarā Elīza strādāja pie jaunāko kolekciju pārdošanas kampaņas, kuras laikā nācās sadarboties ar pasaules atzītāko modes veikalu pārstāvjiem un iepircējiem. Modes biznesa pamatā ir sava veida demogrāfijas, socioloģijas un pasaules kultūru analīze. «Bija interesanti vērot un uzzināt, ko un kā pērk, piemēram, vācieši vai amerikāņi, ko pieprasa arābu vai japāņu tirgū, kā kolekcijas saviem veikaliem izvēlas un veido lielākie luksus veikalu iepircēji,» atminas Elīza. Parīzē viņa ieguva zināšanas par pasaules modes biznesa posmiem - sākot ar dizainu, modelēšanu, ražošanu un mārketingu līdz produkta nonākšanai pie gala patērētāja. Iegūtās zināšanas, palīdzējušas virzīt tālāko Elīzas karjeras ceļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Aristocrat Kids modeles Gabrielas dzīvesstāsts un karjera

Monta Glumane,05.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājniecei Gabrielai Cēlājai ir tikai seši gadi, bet viņa kā bērnu modes zīmola «Aristocrat Kids» modele jau piedalījusies «Rīgas Fashion Week» un Milānas modes nedēļā.

Ar bērnu modes zīmolu «Aristocrat Kids» Gabriela uzsāka sadarbību pirms diviem gadiem. «Viņai ļoti patika skaistas kleitas un fotografēties. Es redzēju, kā viņa mēģina kombinēt apģērbu un ka tas viņai ir interesanti. Sekoju līdzi «Aristocrat Kids» aktivitātēm un pamanīju, ka viņi izsludina pieteikšanos uz fotosesiju. Pieteicāmies un Gabriela tika uz lielā kataloga pavasaris – vasara 2017 fotosesiju,» stāsta Gabrielas mamma Elīna Cēlāja.

Šobrīd Gabriela sadarbojas ar «Aristocrat Kids», bet šovasar piedalījusies arī peldkostīmu un pludmales apģērbu zīmola «Slow beachwear» modes skatē un kolekcijas mammām un meitām jeb «Mini Me» peldkostīmu fotosesijā. Gada laikā mazā liepājniece piedalās divās modes skatēs, kā arī divas reizes gadā «Aristocrat Kids» rīko jauno apģērbu līniju fotosesijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālās vēlēšanu komisijas statistika liecina, ka starp Rīgas domes deputātu kandidātiem atrodams arī liels skaits dažādu uzņēmumu pārstāvju.

Tā vēlēšanās startē gan valdes priekšsēdētāji, gan valdes locekļi, gan direktori, gan citi augstākā līmeņa uzņēmumu darbinieki.

Lūdzām daļai no viņiem sniegt atbildes uz diviem jautājumiem:

1. Vai šis ir Jūsu pirmais starts politikā?

2. Kādēļ izlēmāt iet politikā? Kāda ir Jūsu motivācija un kādi ir plāni?

(Partijas sakārtotas secībā, kādā tās atrodamas cvk.lv)

Atbildes:

- Politisko partiju apvienība Saskaņas Centrs, Partija Gods kalpot Rīgai

Deņiss Jeļizarovs, dzimšanas gads: 1981, dzīves vieta: Rīga, tautība: nav norādīta

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

FOTO: Mode ienāk Rīgas Centrāltirgū

Laura Mazbērziņa,27.03.2019

Šonedēļ sākusies Riga Fashion Week (RFW). Tālāk galerijā var apskatīt pirmās dienas spilgtākos mirkļus.

Zīmols Public Makes Image.

Foto: Mark Litvyakov

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālajā Gastro Tirgū atklāta 30. Rīgas modes nedēļa ar divu pašmāju ielu modes zīmolu skatēm.

Centrālajā Gastro Tirgū, vienā no Rīgas Centrāltirgus paviljoniem, apmēram 500 viesiem prezentētas divu pašmāju ielu modes zīmolu Public Makes Image un BLCV by Bulichev jaunākās kolekcijas. Rīgas modes nedēļas organizatori šo vietu zīmīgi izvēlējās, lai atspoguļotu modes pasaules kā tādas un Latvijas modes zīmolu dažādo spektru.

Modes nedēļas turpinājumā Riga Fashion Week (RFW) programma ietver tādu Latvijas dizaineru modes skates kā Natalija Jansone, One Wolf, Narciss by Alise Trautmane, Katya Katya London, Amoralle, Blcv by Bulichev, Public Makes Image, Bergs Privé, Anna Led, Baiba Ladiga, Iveta Vecmane. Tradicionāli Rīgas modes nedēļu papildinās arī bērnu modes skate no Aristocrat Kids, Zaza Couture un Rock and Mouse. 30. Rīgas modes nedēļas ietvaros piedalīsies Latvijas publikai jau zināmi ārvalstu dizaineri no trīs valstīm: Diana Arno no Igaunijas, Morfosis no Itālijas un Agnė Kuzmickaitė no Lietuvas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Trīs Latvijas zinātnieces saņem balvu Sievietēm zinātnē

Db.lv,08.06.2022

Anda Barkāne saņem atzinību par celulozes modificēšanu 3D drukas tintes izgatavošanai.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par savu ieguldījumu zinātnes jomā L`ORÉAL sadarbībā ar Baltijas valstu zinātņu akadēmijām un UNESCO Nacionālajām komisijām prestižās Baltijas jauno talantu programmas Sievietēm zinātnē ietvaros apbalvo septiņas talantīgas zinātnieces.

Par savu ieguldījumu zinātnē un pētījumu veikšanai 6 000 eiro balvu šogad saņem doktorante M.sc.ing. Anda Barkāne, doktorante M.sc.ing. Laura Vītola un Dr.phys. Ilze Ļihačova no Latvijas, Dr. Gintare Kručaite un doktorante Greta Jaroskyte no Lietuvas, kā arī Dr. Estere Oras un doktorante Karolina Kudelina no Igaunijas. Viena dalībniece no katras valsts tiks nominēta prestižajai L'ORÉAL-UNESCO Sievietēm zinātnē starptautisko uzlecošo talantu programmai.

“Zinātņu akadēmiju žūrijas kā 2022. gada uzvarētājas izraudzījušās septiņas jaunās pētnieces, novērtējot viņu zinātnisko izcilību un aktivitāti. Man ir patiess prieks par šīm sievietēm, kuru aizrautība un darba rezultāti iedvesmos meitenes skolās un augstskolās īstenot savus mērķus kopējam sabiedrības labumam, veselībai un videi. Esmu pārliecināta, ka tas arī atgādinās ikvienam būtisko zinātnes lomu un mūsu zinātnieču pienesumu. Novēlot izcilu veiksmi zinātniskā darbā un laimi savā privātajā dzīvē,” uzsver Latvijas Valsts prezidente (1999-2007), Baltijas jauno talantu programmas Sievietēm zinātnē patronese, akadēmiķe Vaira Vīķe-Freiberga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Riga Fashion Week 2017 kā inovāciju etalons

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors*, sagatavoja Annija Apsīte,07.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izgudrošana un būšana inovatīviem attiecas ne tikai uz jauniem produktiem un pakalpojumiem jau ierastās un pašsaprotamās industrijās.

Lai būtu soli priekšā pasaulei, jebkuru lietu izgudrotājiem un dizaineriem jābūt radošiem un inovatīviem. Lai spētu noturēt savu ietekmi, ikvienam jābūt inovatīvam un radošam. Jābūt progresīvi domājošam un galu galā - progresīvam savā rīcībā. Modes dizaineri noteikti ir vieni no viedākajiem un talantīgākajiem, kuriem ir skaidra vīzija par mūsdienu pasauli. Viņi spēj ne tikai izgudrot inovatīva izskata un stila drēbes, bet tās vienlaikus rada arī funkcionāli pareizas no dizaina, materiāla un krāsu aspektiem. Atšķirībā no produktu izgudrošanas citās jomās, modes pasaulē izgudrotāji jeb dizaineri ir pamanīti un kļūst par stilīguma, mūsdienīguma un funkcionalitātes paraugiem. Visbiežāk jauno izgudrojumu krāsa, materiāls un stils nav tas, kas nosaka jaunā produkta veiksmi vai neveiksmi, ieejot pasaules tirgū. Savukārt modes pasaulē krāsa, materiāls (audums) un stils (izskats), kopā savienojot, veido kombināciju, kas nosaka to, vai jaunais dizains atradīs vietu tirgū. Sava zīmola aizsargāšana (tāpat kā veiksmīgi izstrādāta dizaina aizsargāšana) ir ārkārtīgi būtiska. Preču zīmju reģistrēšana (un mazo burtiņu TM pievienošana pie sava zīmola nosaukuma), kā arī patenta reģistrēšana ir atslēga, kā aizsargāt sev piederošo izgudrojumu. Var droši teikt, ka neviens nevēlētos redzēt konkurentu nopelnām no paša radītajām veiksmīgajām biznesa idejām, kuras jums ļāvušas nopelnīt naudu un kuras ar jūsu pūlēm ir iepazīstinātas ar pasauli. Gribu atgādināt, ka preču zīmes un patenta reģistrēšana nav dārga un ir ļoti rekomendējama.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atkritumu apsaimniekotāja SIA Getliņi Eko pērnā gada nogalē izsludinātā atkritumu šķirošanas rūpnīcas būvniecības konkursa, kura rezultāti noteiks, vai Latvija spēs nodrošināt ES prasības un izvairīties no bargām soda sankcijām, prasībām varētu nebūt atbilstošu pretendentu, skaidroja atkritumu apsaimniekotāju SIA Eko Rīga pārstāve Jana Duhovska un SIA Vides pakalpojumu grupa padomes priekšsēdētājs Guntars Kokorevičs.

Kā ziņots, Eiropas Savienības (ES) regulas paredz, ka no 2015.gada Getliņi Eko teritorijā obligāti jāveic savākto atkritumu šķirošana, taču vairākkārtēji mēģinājumi izsludināt konkursu par šķirošanas nodrošināšanu beigušies bez rezultātiem, jo konkurss Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) nemitīgi apstrīdēts.

Getliņu Eko valdes priekšsēdētājs Imants Stirāns iepriekš uzsvēra, ka šis ir jau trešais Getliņu Eko izsludinātais konkurss par sadzīves atkritumu sagatavošanu noglabāšanai, un šim konkursam ir izšķiroša nozīme, jo tā norise un rezultāti noteiks, vai Latvija spēs iekļauties termiņā un nodrošināt ES prasības par atkritumu šķirošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Arī Burberry ievieš jaunu kolekciju izplatīšanas modeli

LETA,20.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu modes nams Burberry sācis tirgot jauno kolekciju uzreiz pēc skates Londonas modes nedēļā, turpinot zīmolu Tom Ford un Tommy Hilfiger Ņujorkā aizsākto tendenci.

Modes industrijā ierasts, ka kolekcija pārdošanā nonāk vairākus mēnešus pēc izrādīšanas modes nedēļā. Taču interneta laikmetā, kad fotogrāfijas no skates uzreiz nonāk atklātībā un «ātrās modes» zīmoli tērpus nokopē vēl pirms oriģinālu parādīšanās veikalu plauktos, parastā kārtība tiek mainīta.

«Man patīk tradicionāla, skaista, lēni tapusi amatniecība, bet mēs dzīvojam laikā, kad viss mainās. Ātrums ir ļoti nozīmīgs,» norāda Burberry radošais direktors Kristofers Beilijs. «Mēs mainām veidu, kādā strādājam, domājam un dzīvojam.»

Londonas un Ņujorkas modes nedēļās vērstas uz modes biznesa veicināšanu, kamēr Milānā un Parīzē lielākais uzsvars likts uz māksliniecisko izpaušanos. Tādi luksusa zīmoli kā Dior un Chanel uzstāj, ka acumirklīga kolekcijas nonākšana pārdošanā varētu izjaukt radošo procesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Eksporta pieredze: «Pēc pārdotās kolekcijas mēs savu naudu vēl ilgi neredzējām»

Laura Mazbērziņa,26.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sliktākā pieredze ir bijusi ar modes lielvalsti Franciju, atzīst viena no apģērbu zīmola One Wolf dibinātājām Agnese Narņicka.

Zīmolu One Wolf 2012. gadā viņa radīja kopā ar māsu Sarmīti Mickeviču.

One Wolf apģērbu eksporta pieredze ir gana plaša, taču šobrīd noiets ārvalstīs vairs nav tik aktuāls, jo iepriekš sanācis investēt daudz līdzekļu, lai, piedaloties izstādēs un modes šovos, iegūtu sadarbības partnerus no Francijas, Japānas, ASV, Kanādas, Anglijas, Beļģijas, Vācijas, Lietuvas un Igaunijas. «Šobrīd esam novērsušās no lielajām izstādēm un braukāšanas un esam pievērsušās Latvijai un kaimiņvalstīm,» skaidro A. Narņicka.

Labākā pieredze modes zīmolam ir bijusi Amerikā, tur saņemts lielākais pasūtījums Tas bija 30 tūkstošu eiro vērtībā, neredzot produkciju klātienē, jo visa komunikācija notikusi tikai e-pastā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spilves lidostas ēkā norisinās Latvijas modes palātas rīkotais modes festivāls Riga Fashion Mood.

Divos vakaros tiek izrādītas 18 Latvijas dizaineru aktuālās un nākamās sezonas kolekcijas. Festivāla pirmajā dienā savas kolekcijas demonstrē jaunās un uzlecošās modes dizaina zvaigznes.

Riga Fashion Mood tiek organizēts sadarbībā ar Skudras Metropole un TC Spice.

Modes festivāls Riga Fashion Mood notiek kopš 2011. gada. Tā organizators ir biedrība Latvijas Modes palāta, kas apvieno modes dizainerus, mācībspēkus, ražotājus un citas modes attīstībā ieinteresētās personas. Modes palātas mērķis ir attīstīt modes platformu Latvijā un organizēt pasākumus, kas sniedz iespēju Latvijas modes dizaineriem un zīmoliem piedāvāt jaunās kolekcijas klientu segmentam vietējā un starptautiskā mērogā, kā arī veicināt Latvijas modes patēriņa pieaugumu sabiedrībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Londonas modes nedēļas laikā veikti pasūtījumi 100 miljonu mārciņu apjomā

Gunta Kursiša,19.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šoruden Londonas modes nedēļas laikā norisinājās divdesmit prezentācijas, kurās kopumā piedalījās ap 110 dizaineriem un starptautiskiem pircējiem no 28 valstīm. Aplēsts, ka tiešais Lielbritānijas modes industrijas pienesumus valsts ekonomikai ir 21 miljards Lielbritānijas mārciņu jeb 18 miljardi latu, liecina informācija London Fashion Week mājas lapā.

Katras sezonas laikā Londonas modes nedēļā tiek veikti pasūtījumi 100 miljonu Lielbritānijas mārciņu jeb aptuveni 87 milj. Ls apmērā.

Londonas modes nedēļa norisinājās piecas dienas – no 14. līdz 18. septembrim. Šis ir viens no četriem galvenajiem rudens modes notikumiem pasaulē. «Lielais četrinieks» ir Londonas modes nedēļa, Ņujorkas modes nedēļa, Milānas modes nedēļa un Parīzes modes nedēļa.

Londonas modes nedēļa norisinās katru gadu divas reizes – februārī un septembrī, un to organizē Britu Modes koncils (British Fashion Council).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu talantu attīstību Latvijā, ir jāuzlabo augstākās izglītības kvalitāte augstskolās.

Tā uzskata Latvijas Jaunuzņēmumu asociācijas "Startin.LV" valdes priekšsēdētājs Jānis Rozenblats. Viņš norāda, ka pārlieku lielais augstākās izglītības iestāžu skaits, nepietiekamais finansējums un Latvijas augstskolu zemais novērtējums starptautiskajos reitingos neatbilst ambīcijām Latviju redzēt kā attīstības un karjeras iespēju centru.

Pirmajā Latvijas Jaunuzņēmumu asociācijas "Startin.LV" valdes organizētajā darba grupā par talantu piesaistes, izglītības un to noturēšanas izaicinājumiem tika pievērsta uzmanība augstākās izglītības iestāžu pārvaldības modeļa modernizācijas iespējām. Starp labajiem piemēriem ir Ālto universitāte Somijā, kas ik gadu sagatavo tūkstošiem multidiscpilināru profesionāļu. Tāpēc šogad asociācijas rīkotajā "Rīgas Riska kapitāla samitā 2020" (Riga Venture Summit 2020), kas notiks 19. februārī, lektoru vidū būs arī Ālto universitātes pārstāvis, lai noskaidrotu, kā sasaistīt augstskolas darbu ar darba tirgus prasībām un kā sniegt uzņēmējdarbības prasmes un domāšanu visiem universitāšu absolventiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Iepirkuma uzvarētāja pasludināšanas brīdī apakšuzņēmēji dzēš parādus; pēc tam tie kļūst vēl lielāki

Žanete Hāka,04.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils novada pašvaldības konkursā par novada pašvaldības ceļu un ielu rekonstrukciju uzvarējušā uzņēmuma apakšuzņēmējiem iepirkuma uzvarētāja pasludināšanas brīdī dzēsti parādi.

Aprīļa sākumā Daugavpils novada dome izsludināja konkursu par pašvaldības ceļu un ielu rekonstrukciju. Konkursā piedalījās pieci pretendenti, un par konkursa uzvarētāju jūnija beigās tika pasludināts SIA Ošukalns, kurš piedāvājis pakalpojumu par lētāko cenu – 792,5 tūkstošiem latu.

Konkursu IUB apstrīdēja uzņēmums SIA Binders, norādot, ka jūnija sākumā iepirkuma komisija pieprasījusi SIA Ošukalns iesniegt VID dokumentus, ka abiem apakšuzņēmējiem nav nodokļu parādu. 14. jūnijā uzņēmums iesniedzis šo izziņu.

Apstrīdot konkursu, SIA Binders norāda, ka pasūtītājs, vērtējot SIA Ošukalns piedāvājumu, identiskās situācijās, vērtējot nodokļu parādu esamību, pieņēmis dažādus lēmumus. Iepirkuma priekšmeta pirmajā daļā pasūtītājs izslēdzis SIA Ošukalns no turpmākās dalības konkursā, jo tā apakšuzņēmējiem ir nodokļu parādi, savukārt iepirkuma priekšmeta 2. daļā pasūtītājs to nav ņēmis vērā, un atzinis SIA Ošukalns par konkursa uzvarētāju.

Komentāri

Pievienot komentāru