Šobrīd Latvijas sāļo uzkodu tirgus ir augošs, kamēr Lietuvā saglabājoties kritumu vidēji par 10 – 15%.
Kartupeļu čipsu ražotājs a/s Latfood norāda, ka, lai gan sāļo uzkodu lietošanas kultūra visās trīs Baltijas valstīs attīstījusies vienlaicīgi, katrā tas noticis savādāk. Piemēram, Igaunijā sāļo uzkodu nozare attīstījusies lēni un stabili, arī ekonomikas lejupslīdes laikā tai nebija strauju kritumu, taču šobrīd šis tirgus faktiski stāv uz vietas. Savukārt Latvijā šis segments esot ļoti piesātināts, konkurence – saspringta.
Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Valdis Blūms skaidro: «Lai gan kopumā nozarē ir manāmas pirmās stabilizācijas pazīmes, tomēr norādīt uz tirgus izaugsmi pagaidām ir pāragri. Latvijā tirgus izaugsme ir skaidrojama ar to, ka ir izveidojusies ļoti spēcīga sāļo uzkodu kategorija.»
Latfood patlaban ieņem otro vietu Baltijas tirgū. Šogad tas Baltijas valstu tirgū ieviesis kopumā 17 jaunus produktus.
«Latfood stratēģija ir primāri orientēties uz Baltijas tirgu, tā rezultātā šobrīd esam otrie. Manuprāt, lai uzņēmums veiksmīgi darbotos ārvalstīs, tam ir jābūt spēcīgām pozīcijām vietējā tirgū, tai skaitā Baltijā kopumā,» norāda V.Blūms.