Lai uzlabotu NP Foods konkurētspēju, tiks veiktas vairākas strukturālas izmaiņas NP Foods ietilpstošajos uzņēmumos, informē kompānijas vadītājs Eriks Smits Hansens.
Spilva turpmāk pārņems Gutta vadību, ražotni, darbiniekus un produktu portfeli, kļūstot lielāki spēlētāji sulu kategorijā. Izmaiņas plānotas ar 1. oktobri.
Savukārt Latfood tiks pievienots NP Foods, kļūstot par vienu uzņēmumu.
E. Smits Hansens uzsver, ka produktu zīmoli saglabāsies esošie, jo Orkla pieņēmums ir, ka zīmoli ir vērtības un briljanti, ko nevienam neatdodam. Tomēr tajos plānots investēt – gan modernizācijā, mārketingā, gan to attīstībā, gan jaunos produktos.
«Līdz šim ražošanā Latvijā esam investējuši gandrīz 3 miljonus, bet šogad plānots investēt vairāk nekā 2 miljonus eiro. Viena no jomām ir iekārtu uzlabošana un modernizācija, tiks investēts ražošanas procesos, lai nodrošinātu augstu kvalitāti. Tāpat plānots investēt telpās, lai tās būtu patīkamākas uzņēmuma darbiniekiem,» viņš uzsver.
Investēts tiks iekārtās, kas ļaus piedāvāt ražot jaunus produktus Latvijā.
Ražošana Kalev un Laima paliks abos uzņēmumos, tomēr pastāv iespēja abās ražotnēs mainīt ražotos produktus.
Būtiskas izmaiņas darbinieku skaitā nav plānotas, norāda uzņēmuma vadītājs.
Produktu cenās nav plānotas būtiskas izmaiņas. Kakao cenas ir pieaugušas pasaules biržās, kas var ietekmēt šokolādes cenas, taču to nenosaka uzņēmums. Izmaiņu dēļ cenu kāpums nav gaidāms. Kompānija arī plāno pāriet uz kakao masu, jo 80% no šokolādes tiek ražotas no kakao masas. Visi lielie ražotāji pasaulē šokolādi ražo no kakao masas, viņš piebilst. Pašlaik nav konkrēts datums, bet tas varētu būt rudenī. Garša produktiem neatšķirsies, vienīgā atšķirība ir tāda, ka kakao pupiņas vairāk netiks apstrādātas Laimā, bet tas tiks uzticēts citiem uzņēmumiem, skaidro E. Smits Hansens.
Orklai Latvijā pieder trīs uzņēmumi - Spilva, Latfood un Laima. Pēc E. Smita Hansena teiktā, pagaidām nav plānots pirkt vēl kādu uzņēmumu šajā valstī, taču, ņemot vērā, ka Orkla katru gadu nopērk dažas kompānijas, tas nav izslēgts.
Gutta tiek pievienota Spilvai, jo uzņēmumi patlaban ir vienā un tajā pašā kategorijā - ja uzņēmums koncentrējas uz vienu kategoriju, tas ir daudz efektīvā.
«Šī brīža tirgus situācija kļūst grūtāka, konkurence kļūst aizvien sīvāka, saka uzņēmuma vadītājs. Mūsu konkurenti cīnās par apjomiem un tirgus daļām, tāpat viņi spēcīgāk cīnās, lai pārņemtu tirgus daļas, inovācijas ir pārdomātākas. Daudzi konkurenti ir daļa no lielām starptautiskām kompānijām, līdz ar to viņiem ir iespēja tikt pie zināšanām starptautiskā līmenī. Mūsu konkurenti fokusējas vairāk uz klientiem un patērētājiem un tik ļoti neuztraucas par ražošanu,» uzsver NP Foods vadītājs.
«Arī tirdzniecības tīkli, piemēram, Maxima un Rimi, vēlas atvērt aizvien vairāk veikalu un kļūst kompetentāki. Tāpat mazumtirgotāji vēlas zemākas cenas, un kļūst profesionālāki, kā tās iegūt. Tajā pašā laikā viņiem vajag piegādātājus, kas ir profesionāļi un spēj piegādāt produktus, kas ir nepieciešami veikalam,» tirgu raksturo E. Smits Hansens.
«Mēs esam šeit, lai NP Foods padarītu par stiprāku spēlētāju, tādēļ sapratām, ka mums jāveic kādas izmaiņas, lai augtu – mums jābūt lieliem un kompetentiem savā jomā, kas nozīmē, ka mēs investēsim gan ražošanā, gan darbiniekos, gan zīmolos,» viņš piebilst.