Kartupeļu čipsu ražotājs a/s Latfood pērn audzējis apjomus galvenajos eksporta tirgos.
Starp Baltijas valstīm vislabākos pieauguma rezultātus a/s Latfood aizvadītajā gadā izdevies sasniegt Igaunijā, kur pārdošanas rādītājus izdevies pārsniegt par 22 %. Azerbaidžānā pērn realizācijas apjomi palielinājušies par 20 %, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, tāpat eksports attīstīts uz Kazahstānu, Kaļiņingradu, Krieviju un citām valstīm.
Lai nodrošinātu pieaugošo pieprasījumu eksporta tirgos, kompānija palielināja ražošanas jaudas un vasaras sezonā ieviesa ražošanu trīs maiņās. Eksporta tirgos uzņēmuma produkcija tiek tirgota ar preču zīmi Taffel, izņemot Azerbaidžānu, kur Latvijas čipsi nopērkami ar Ādažu čipsi zīmolu. Eksporta tirgū tiek realizēti aptuveni 48% no kopējās Latfood Latvijā saražotās produkcijas, taču eksporta apjoms turpina pieaugt. Uzņēmums kopumā savu produkciju eksportē uz aptuveni 10 valstīm.
Latvijā situācija saglabājusies līdzīga kā iepriekš – tā ir stabilizējusies, uzrādot nelielu izaugsmi, vērtē a/s Latfood valdes priekšsēdētājs Valdis Blūms. Šogad Latvijā izdevies būtiski palielināt tradicionālo produktu tirgus daļu, kas arī bija viens no dizaina maiņas mērķiem. Turklāt pieaugums svarīgāko produktu segmentā devis arī kopējo tirgus daļas pieaugumu, pie tam būtiski palielinot pārsvaru pār tuvāko sekotāju, tādējādi Latfood šogad sasniedzis stratēģiskos mērķus Latvijā un tos izpildījis.
Pērn vairākām produkta izejvielām bija vērojams būtisks iepirkuma cenu pieaugums, ko ietekmēja nepastāvīgie laika apstākļi un sliktās ražas, kas savukārt bija iemesls cenu izmaiņām pasaules biržās un sekojoši būtiski ietekmēja saražotās produkcijas pašizmaksu, skaidro V. Blūms. Db jau iepriekš ziņoja, ka izejvielu sadārdzinājums ietekmējis arī citas pārtikas nozares, tostarp gaļas ražotājus, kas mēģināja izdevumus sabalansēt ar ieņēmumiem.