Ādažu čipsu ražotājs Latfood šā gada desmit mēnešos par 30% ir kāpinājis pārdošanas apmērus Baltkrievijā, pastāstīja Latfood biznesa attīstības vadītājs Sandris Rabkevičs .
Viņš norādīja, ka uzņēmums turpina attīstīt tirdzniecību Baltkrievijā, kur kompānijai ir labs sadarbības partneris. Tāpat šogad desmit mēnešos ir palielinājušies arī uzņēmuma pārdošanas apmēri Baltijas valstīs, kur uzņēmums patlaban realizē apmēram 80% no saražotās produkcijas īpatsvara.
Rabkevičs arī pastāstīja, ka Latfood turpina strādāt pie jaunu eksporta tirgu meklējumiem un pirms mēneša nogādāja pirmo produkcijas kravu uz ASV, taču būtiski kāpināt pārdošanas apmērus jaunapgūtajā tirgū nav iecerēts. «ASV noteikti nav mūsu stratēģiskais tirgus,» sacīja Rabkevičs, piebilstot, ka ASV atrodas salīdzinoši tālu no Latvijas un transportēšana prasa lielas izmaksas.
Tāpat kompānija turpina attīstīt tirdzniecību jau esošajos tirgos, kā arī strādā pie jaunu Rietumeiropas valstu tirgu piesaistes, kur patlaban jau ir veiktas iestrādnes, taču nav zināms, kad konkrēti turp izdosies nogādāt pirmo produkcijas kravu. Pēc Rabkeviča teiktā, kompānija vēlas piesaistīt jaunus partnerus Rietumeiropā, jo šis tirgus Latvijai ir tuvāks, līdz ar to mazāk riskants no biznesa viedokļa.
Vienlaikus viņš pastāstīja, ka uzņēmums nelielu daļu saražotās produkcijas realizē arī Krievijā. «Rubļa devalvācija būtiski nav ietekmējusi mūsu darbību, jo uz Krieviju eksportējam nelielu īpatsvaru saražotās produkcijas,» norādīja Rabkevičs, taču precīzu Krievijā realizētās produkcijas īpatsvaru nevarēja atklāt.
2013.gadā Latfood strādāja ar 15,634 miljonu eiro apgrozījumu un 543,3 tūkstošu eiro peļņu.
Latfood ir lielākais kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražotājs Latvijā. Uzņēmums dibināts 1993.gadā. Kompānijas produkcija Latvijā galvenokārt tiek realizēta ar zīmolu Ādažu čipsi, bet eksporta valstīs ar zīmolu Taffel.