Pārtikas ražotāja “Orkla Latvija” apgrozījums 2021.gadā pieaudzis par 9%, sasniedzot 112,8 miljonus eiro. Uzņēmuma peļņa pārskata gadā sarukusi līdz 2,3 miljoniem eiro, iepretim 4,594 miljonu eiro peļņai 2020.gadā.
Samaksāto nodokļu apmērs pērn veido 20,2 miljonus eiro, kas ir par 15% vairāk nekā 2020.gadā.
Uzņēmums, kurš Latvijā pazīstams ar tādiem produktu zīmoliem kā “Laima”, “Spilva”, “Selga”, “Staburadze”, “Ādažu”, “Naturli” un citiem, pērn vietējam un eksporta tirgiem kopumā izstrādāja rekordskaitu – 169 jaunus un atjauninātus produktus – saldumu un uzkodu, kā arī dažādu pārtikas produktu kategorijās.
“Orkla Latvija” 2021.gadā turpināja investēt ilgtspējīgā ražošanas procesu attīstībā kopumā ieguldot vairāk nekā 2 miljonus eiro.
“Par spīti izaicinājumiem, ar kuriem saskārāmies 2021.gadā – turpmāku Covid-19 pandēmijas ietekmi un resursu cenu pieaugumu – mums izdevies panākt izaugsmi teju visos virzienos, svarīgākais no tiem – izstrādāt jaunu, tirgū labi pieņemtu un vienlaikus arī veselīgāku produktu piedāvājumu un turpināt investēt ilgtspējīgos ražošanas procesos. Covid-19 pandēmija un savā ziņā arī resursu cenu pieaugums pasteidzinājis transformāciju uz efektīvākiem un ilgtspējīgākiem ražošanas procesiem, skrupulozāku izejvielu un piegādātāju atlasi, fokusu uz labvēlīgu darba vides nodrošināšanu, kā arī veicinājis patērētāju pieprasījumu pēc veselīgākiem un pilnvērtīgākiem produktiem un maltītēm,” uzsver Toms Didrihsons, “Orkla Latvija” valdes priekšsēdētājs.
Pērn “Orkla Lavija” par 3% kāpināja eksporta apmērus, sasniedzot 28,1 miljona eiro apgrozījumu no produktu pārdošanas vairāk nekā 20 valstīs. Lielāko pieaugumu veidoja zīmola “Laima” zefīru pārdošana Izraēlā (+64% pret 2020.gadu) un Vācijā (+10%), kā arī vispārdotāko “Laimas” produktu – šokolādes konfekšu kārbu – tirdzniecība vidēji par +4% visos tirgos, kas ir labs attīstības rādītājs pēc Covid-19 pandēmijas būtiski ietekmētiem šī produkta pārdošanas rezultātiem. Lieliskus rezultātus eksportā 2021.gadā sasniedza “Orkla Latvija” ražotie sāļo uzkodu produkti ar zīmoliem “Ādažu” un “Taffel”, uzrādot pārdošanas pieaugumu Mongolijā (+102% pret 2020.gadu), Moldovā (+70%), Azerbaidžānā (+36%) un Izraēlā (+24%).
Arī “Orkla” grupas savstarpējā eksportā, ražojot produktus Latvijas ražotnēs “Orklas” uzņēmumiem citās valstīs, pērn vērojams pārdošanas pieaugums: Zviedrijai (+59%), Igaunijai (+10%), Somijai (+7%), Lietuvai (+9%).
Līdz ar jaunās “Laimas” ražotnes Ādažos atklāšanu 2021.gadā, “Orkla Latvija” oficiāli noslēdza līdz šim lielāko investīciju projektu uzņēmumā. Jaunās ražotnes izveidē, kā arī zīmola “Laima” turpmākajā attīstībā pēdējo trīs gadu laikā tika investēti 20 miljoni eiro.
Papildus tam 2021.gadā “Orkla Latvija” investēja vairāk nekā 2 miljonus eiro ilgtspējīgos ražošanas procesos, ieviešot plašāku ražošanas automatizāciju, veicinot energoefektivitāti, uzlabojot darba vidi un infrastruktūru, kā arī jaunu produktu izstrādē.
Lielākās investīcijas 2021.gadā uzņēmums novirzīja trīs investīciju projektiem jaunajā “Laimas” ražotnē ar nolūku paaugstināt ražošanas procesu efektivitāti un uzlabot darba apstākļus ražotnes darbiniekiem par kopumā vairāk nekā 700 tūkstošiem eiro.
Daļa investīciju tika izmantotas energoefektivitātes uzlabošanai esošajās “Ādažu” un “Spilvas” ražotnēs, palīdzot uzņēmumam kopumā radīt mazāk CO2 izmešu. “Ādažu” ražotnē par 20 tūkstošiem eiro uzlabots ūdens uzsildīšanas process, savukārt par 35 tūkstošiem eiro uzņēmums iegādājies un uzstādījis jaunu iekārtu (hidrociklonu), lai ievāktu kartupeļu cieti tālākai izmantošanai.
Savukārt “Spilvas” ražotnē ieviesta rekuperācijas jeb siltuma atgūšanas sistēma 76 tūkstošu eiro apmērā, kas ļauj ražošanas procesos radīto siltumu izmantot atkārtoti karstā ūdens sildīšanai un citiem procesiem, tādējādi samazinot “Spilvas” ražotnes energoresursu patēriņu par 4% gadā.
"Orkla Latvija" koncerns 2020.gadā strādāja ar 104,26 miljonu eiro apgrozījumu un 4,594 miljonu eiro peļņu.
"Orkla Latvija" reģistrēta 2009.gadā, un tās pamatkapitāls ir astoņi miljoni eiro. Latvijā "Orkla" pārstāv un attīsta "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu Čipsi", "Pedro", "Spilva", "Gutta", "Latplanta" un citus zīmolus. Uzņēmums iekļaujas Norvēģijas koncernā "Orkla".