Pārtika

Zīmoli Laima un Taffel pārstāv Latviju pasaules lielākajā saldumu un uzkodu izstādē

Lelde Petrāne,02.02.2016

Jaunākais izdevums

Orkla Confectionery & Snacks Latvija, stiprinot savas pozīcijas eksporta tirgos, šonedēļ pārstāv Latviju pasaulē lielākajā saldumu un uzkodu izstādē ISM 2016 Ķelnē, prezentējot jaunumus no zīmoliem Laima un Taffel. Šī ir pirmā starptautiskā mēroga izstāde, kurā Orkla Confectionery & Snacks Latvija pēc Latfood pievienošanās uzņēmumam prezentē saldumu un sāļo uzkodu sortimentu, kas paredzēts eksporta tirgiem.

Izstādes apmeklētājiem ir iespēja iepazīties ar tādiem produktiem kā konfektes Saldā rulete, konfekšu sērija Desserts by Laima, kas jau guvusi panākumus ASV, un pirmo reizi iepazīt Taffel čipsus, kas ir Ādažu Čipsi, ražoti eksportam zem Taffel zīmola.

Izstāde norisinās Vācijā, Ķelnē no 31. janvāra līdz 3. februārim. Pirmajās dienās Orkla Confectionery & Snacks Latvija stendu apmeklējuši vairāki simti interesentu no dažādām pasaules valstīm.

Orkla Confectionery & Snacks Latvija sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītāja Inese Blaune norāda: «Izstāde ISM šogad norisinās 46.reizi, un ik gadu to apmeklē interesenti no visas pasaules, tai skaitā no mums interesējošām valstīm, kurās vēlamies atrast sadarbības partnerus. ISM jau vairākus gadus ir daļa no mūsu eksporta veicināšanas stratēģijas sastāvdaļām.»

«Par mūsu produkciju interesi ir izrādījuši izplatītāji no visas pasaules, it īpaši no Kolumbijas, Korejas, Armēnijas, Jaunzēlandes un Čīles. Dalība izstādē jau pirmajās dienās ir sniegusi ievērojamu rezultātu, saņemam daudz labu atsauksmju par savu darbu ASV un Eiropā,,» par piedzīvoto izstādē dalās Orkla Confectionery & Snacks Latvija eksporta direktore Ieva Jonsone.

Orkla Confectionery & Snacks Latvija (iepriekš NP Foods) pagājušajā gadā būtiski palielināja eksporta apjomu uz ASV un citām valstīm, tādējādi pilnībā kompensējot kritumu eksportā uz Krieviju, ko ietekmēja būtiski zemākā iedzīvotāju pirktspēja. Vislielākais eksporta apjoma pieaugums pērn bija ASV tirgū – par 80%, no ES valstīm vislielākais pieaugums bija Īrijā – par 23%, savukārt no austrumu valstīm – Izraēlā – par 10%. Uzņēmums šogad prognozē 30% kāpumu eksportā salīdzinājumā ar 2015.gadu.

Kopumā Orkla Confectionery & Snacks Latvija eksportē produkciju uz 27 pasaules valstīm, tostarp ASV, Kanādu, Ķīnu, Izraēlu, Lielbritāniju, Īriju, Krieviju, Baltkrieviju, Azerbaidžānu, Kazahstānu un Turkmenistānu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

M&A un riska kapitāla gada nozīmīgākie darījumi

Dienas Bizness,25.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Baltijas M&A un privātā kapitāla foruma ietvaros jau trešo gadu tiek turpināta tradīcija – ikgadējie apbalvojumi par nozīmīgākajiem sasniegumiem šajā jomā Baltijā.

M&A un riska kapitāla gada darījumus izvēlējās vērtēšanas komiteja, kuras sastāvā bija tirgus dalībnieki un eksperti: Kristiina Vassilkova (Igaunijas Riska kapitāla asociācija), Kristo Oidermaa (LHV), Edgars Pīgoznis (Latvijas Riska kapitāla asociācija), Jānis Maršāns (Dienas Bizness), Dr. Asta Klimavičienė (ISM Vadības un ekonomikas universitāte) un Valērijs Judins (Summa Advisers).

Lai noteiktu balvas saņēmēju, tika vērtēti kritēriji: darījuma vērtība un stratēģiskā nozīme Baltijas reģionā, sarežģītība, inovācija un finanšu struktūra.

Sekojošajā sarakstā nejaušā secībā sarindoti trīs, pēc ekspertu domām, ievērojamākie darījumi. Katras kategorijas uzvarētājs tiks paziņots Baltijas M&A un privātā kapitāla forumā, 27. oktobra vakarā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Projektu vadības mēneša ietvaros, piedaloties simulācijas spēlēs, noskaidrots uzņēmums ar Baltijā labākajiem projektu vadītājiem - profesionāļiem un Eiropā labākie topošie projektu vadītāji - studenti. Par Baltijas 2016. gada labākajiem projektu vadītājiem tika atzīta uzņēmuma Coalition Rewards komanda, savukārt šā gada spēcīgākie projektu vadības studenti ir no Lietuvas, kuri tikai ar niecīgu pārsvaru pārspēja Latvijas studentu komandu no Rīgas Juridiskās augstskolas.

Baltijas projektu vadītāju profesionāļu čempionāta finālā sacentās piecu uzņēmumu komandas, kurām četru stundu laikā bija jārisina praktiska rakstura uzdevumi ar mērķi realizēt Londonas pilsētas dzelzceļa līnijas posma (Crossrail) būvniecību. Starptautiska žūrijas komisija par vislabāko atzina uzņēmuma Coalition Rewards komandas uzdevuma risinājumu, pārspējot DNB Bank, IF P&C Insurance AS, Rimi Baltic un Citrus Solutions komandas.

Kā spēcīgākie Eiropas topošie projektu vadības profesionāļi sevi šogad pierādīja Baltijas studenti no Latvijas un Lietuvas, pārspējot studentu komandas no Serbijas, Horvātijas, Vācijas, Somijas un Spānijas. Studentu komandas veica simulācijas spēli ar uzdevumu pēc iespējas sekmīgāk veikt HES būvniecības projekta iesaistīto pušu vadību. Visspēcīgāk uzdevumā sevi pierādīja Lietuvas studentu komanda no ISM Vadības un ekonomikas universitātes, kuras pieņemtie lēmumi nodrošinātu projekta ilgtspēju, efektīvi pielietojot tehnoloģiskos risinājumus un risku pārraudzīšanas instrumentus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eksportspēja: Mērķis - kļūt par straujāk augošo šokolādes trifeļu ražotāju pasaulē

Kristīne Stepiņa,24.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Pure Chocolate plāno dubultot ražošanas apjomus, eksporta noietā turpinās palielināt arābu valstu īpatsvaru, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

2016. gadā SIA Pure Chocolate plāno apgrozījuma pieaugumu par 20%, sasniedzot 4,5 miljonus eiro, paredzams, ka 50% no tā veidos eksports.

SIA Pure Chocolate mērķis ir kļūt par straujāk augošo šokolādes trifeļu ražotāju pasaulē, saka uzņēmuma valdes loceklis Kārlis Kvāls.

«Strādājam, lai varētu sākt šokolādes eksportu uz Omānu un Bahreinu. Arābu valstis ir mūsu mērķa tirgus, jo tur ir salīdzinoši augsta pirktspēja,» uzsver K. Kvāls. Šogad uzņēmums ir sācis eksportu arī uz Jaunzēlandi. SIA Pure Chocolate aktīvi piedalās dažādās starptautiskās izstādēs, kurās tiek meklēti jauni sadarbības partneri. Kopš 2008. gada tas regulāri piedalās pasaules lielākajā saldumu ražotāju izstādē ISM, kas notiek Ķelnē (Vācijā), kā arī Sweets & Snacks (Čikāgā, ASV) un Gulffood (Dubajā).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2016. gada sākumā Nordea izveidojusi jaunu Tirgus analīzes nodaļu Baltijas valstīs, par kuras vadītāju kļuvis pašreizējais Nordea bankas Galvenais ekonomists Lietuvā Žīgimants Maurics (Žygimantas Mauricas). Viņš turpmāk būs arī atbildīgs un nodrošinās ekspertu analīzi un sniegs komentārus par makroekonomikas procesiem un norisi Baltijas valstīs un pasaulē.

«Baltijas valstis līdzdarbosies Nordea Grupas Tirgus analīzes organizācijas ietvaros, kas šobrīd pastāv 19 valstīs visā pasaulē. Šādas izmaiņas nodrošinās iespēju ātrāk reaģēt uz izmaiņām tirgū,» komentē Ž. Maurics.

Jaunā struktūrvienība sadarbībā ar globālo Nordea Tirgus analīzes organizāciju nodrošinās izpētes procesus, rezultātus publicējot Nordea ekonomikas apskata (Nordea Economic Outlook) tīmekļa vietnē nexus.nordea.com. Tāpat arī tiks piedāvāta detalizētāka izpēte un analīze par Baltijas valstu un pasaules ekonomiku, kā arī Nordea ekonomisti visās Baltijas valstīs cieši sadarbosies, apmainoties ar labāko pieredzi un praksi, veicot izpēti un paužot komentārus par makroekonomikas procesiem vietējos tirgos – Latvijā un Igaunijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Nasdaq Baltic stipendiju konkursā uzvar Igaunijas pārstāve

Žanete Hāka,29.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par 2015.gada Nasdaq Baltic Stipendiju konkursa uzvarētāju un 1000 eiro naudas balvas ieguvēju kļuva Tēle Talpseppa no Tallinas Tehnoloģiju universitātes ar darbu The influence of education and other socioeconomic and trading related factors on the disposition effect on the Tallinn Stock Exchange.

2. vietu un 500 eiro naudas balvu ieguva Agnese Pavlovska un Donjeta Beriša no Lundas Universitātes ar darbu Herd Behavior in the NASDAQ OMX Baltic Stock Market.

Lietuvas ISM vadības un ekonomikas augstskolas students Kēstutis Ivanauskas ieguva 3.vietu un 250 eiro naudas balvu par darbu IPO underpricing and aftermarket performance in OMX Baltic.

Pirmo reizi konkurss norisinājās visas Baltijas mērogā un kopumā vērtēšanai tika iesniegti 45 darbi. Savus darbus vērtēšanai iesniedza studenti gan no visu trīs Baltijas valstu, gan arī no Apvienotās Karalistes, Zviedrijas un Somijas augstskolām.

«Izglītība un cieša sadarbība starp akadēmisko vidi un nozari ir būtisks nosacījums ilgtspējai un progresam. Nasdaq uzskata, ka no šīs sadarbības ieguvēji ir visi, un mēs turpināsim nodrošināt visaptverošu platformu, lai veicinātu zināšanu apguvi, ideju apmaiņu un novatorismu,» atzīst Nasdaq Baltic vadītāja Arminta Saladžiene.

Komentāri

Pievienot komentāru