Jaunākais izdevums

Jau pārdoti vairāki tūkstoši piemiņlietu un suvenīru, kas saistīti ar teroristu grupējuma Al-Qaeda līdera Osama bin Ladena nāvi, vēsta BBC.

Lai svinētu O. bin Ladena nāvi, internetā tiek pārdoti dažādi suvenīri, piemēram, atslēgu piekariņš ar O. bin Ladena attēlu, Al-Qaeda līderim atrodoties ieroča tēmekļa centrā. Piekariņa apakšā – sauklis «Osama ir nogalināts». Pārdošanā pieejamas arī tējas krūzes ar O. bin Ladena pārsvītrotu attēlu ar uzrakstu «miris» un pat bērnu drēbītes ar uzrakstu «Es nogalināju Osamu».

Internetā ir pārdoti «desmitiem tūkstoši» šāda veida produktu, medijiem norādīja Kalifornijā bāzētais uzņēmums Zazzle. Ar O. bin Ladena nāvi saistīto suvenīru cena svārstās no 10 līdz 40 eiro.

«Šie produkti pēdējo divu dienu laikā mūsu mājas lapā ir tirgus postenis numur viens,» norādījis Zazzle vadītājs Maiks Kerns (Mike Karns). Zīmējumus, kas parādās uz krūzēm, cepurēm, automašīnu uzlīmēm un T-krekliem, iesniedz ASV iedzīvotāji no dažādām valsts malām. Visvairāk pārdoto produktu dizaineri var nopelnīt vairākus tūkstošus ASV dolāru.

«Šobrīd O. bin Ladena nāve daudziem uzņēmējiem ir radījusi iespēju ražot un pārdot suvenīrus ne tikai ASV, bet arī ārzemēs,» stāsta Ādams Henfts (Adam Hanft), Ņujorkas mārketinga uzņēmuma Hanft Projects izpilddirektors. Tomēr suvenīru, kas svin cilvēka nāvi, pārdošana varētu tikt kritizēta kā neiederīga, norāda BBC. BBC World Service Facebook lapas apmeklētāju komentāri liecina, ka vairums cilvēku neatbalsta šādu suvenīru pārdošanu.

Produkti ir «bezgaumīgi un pretīgi», «kāds to dēvē par uzņēmējdarbību, es to saucu par alkatību,» - tā raksta daži BBC World Service Facebook lapas lietotāji.

«O. bin Ladena nāve ir neparasts un izņēmuma kārtas gadījums,» uzskata kādas citas mājas lapas CafePress mārketinga nodaļas vadītājs Džo Šmits (Joe Schmidt).

«Šo var salīdzināt ar deju ap ienaidnieka kapu,» uzskata antropologs Grants Makkrakens (Grant McCracen). «Dažiem cilvēkiem šis ir tikai veids, kā piedalīties nacionālās svinībās, mēģinājums pieminēt faktu, ka cilvēks, kas izraisīja lielāko teroraktu ASV vēsturē, ir miris,» viņš norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Suvenīru budžetus negrib atklāt

Lāsma Vaivare,05.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažādi nodibinājumi un organizācijas nelabprāt atklāj, cik tērē suvenīriem, kuriem pasaulē jānes stāsti par Latviju.

Paredzēts, ka 2014. gadā Rīgas Tūrisma attīstības biroja (RTAB) suvenīru iegādei tiks izmantoti 5% no kopējā gada budžeta, norāda biroja vadītāja Vita Jermoloviča.

Tiesa, cik liels ir gada budžets, informācija netiek sniegta. Arī nodibinājuma Rīga 2014 pārstāvji no šī jautājuma izvairās. Runātīgāka ir Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) tūrisma mārketinga eksperte Liene Pīpkalēja. TAVA šogad šim mērķim plāno atvēlēt ap septiņiem tūkst. eiro (bez PVN), kas ir mazāk nekā pērn izmantotie gandrīz deviņi tūkst. eiro.

Neveiksmīga pieredze

TAVA drīzumā plāno organizēt iepirkumu personalizētu suvenīru iegādei. Pēdējos gados gan divi ar suvenīru iegādi saistīti konkursi noslēgušies bez rezultāta. 2012. gadā tika izsludināts konkurss ar domu atrast kādus jaunus oriģinālus suvenīrus, ko izmantot korporatīvo attiecību stiprināšanai un pasniegt starptautiskajās tūrisma izstādēs vai citos sarīkojumos gan tūrisma profesionāļiem, gan plašai publikai, lai veidotu viesmīlīgu priekšstatu par mūsu valsti un tās tūrisma piedāvājumu. Tā kā nebija svaigu un interesantu suvenīru ideju un arī cenas bija pārāk augstas, konkurss beidzās ar neko. Arī pērnruden izsludinātais iepirkums par suvenīru un kartona stendu izgatavošanu bija neveiksmīgs – tajā vispār nepieteicās neviens pretendents. Tas gan nenozīmē, ka TAVA iztiek bez suvenīriem – pērn par 2,6 tūkst. eiro (bez PVN) tika noslēgts līgums ar SIA Aba prezent par personalizētu šokolāžu izgatavošanu un piegādi, 2012. gada nogalē – ar SIA RicBerry par 5,3 tūkst. eiro par augļu un dārzeņu sukāžu un sīrupu piegādi mārketinga pasākumu īstenošanai, izriet no informācijas TAVA mājaslapā. L. Pīpkalēja papildina: pērn iegādātas arī briļļu tīrāmās drāniņas, plastmasas maisiņi, glāžu paliktņi, stikla šķīvji personalizēti ar tūrisma tēla logo. TAVA suvenīru iegādi plāno budžeta ietvaros un izvērtējot vajadzības – tiek apzināti iespējamie apakšuzņēmēji, noskaidrotas izmaksas un izvēlēts piedāvājums ar izdevīgāko cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Bušs par bin Ladena nāvi: «Puisis ir miris. Tas ir labi.»

Lelde Petrāne,13.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais ASV prezidents Džordžs Bušs (George W. Bush) hedžfondu menedžeru konferencē Lasvegasā pirmo reizi vaļsirdīgi komentējis teroristu līdera Osama bin Ladena nogalināšanu, vēsta Abc News.

«Es Rise Restaurant ēdu suflē kopā ar Lauru un diviem draugiem,» Bušs teicis, kad vaicāts, ko viņš darījis, kad saņēmis zvanu no pašreizējā ASV prezidenta Baraka Obama.

«Es atvainojos un devos mājās, lai pieņemtu zvanu,» viņš turpinājis, piebilstot: «Obama vienkārši teica - Osama bin Ladens ir miris.»

Obama sīki raksturojis slepeno misiju. Bušs Obamam atbildējis: «Labs zvans.»

43. prezidents un cilvēks, kurš uzsāka bin Ladena meklējumus pēc 11. septembra teroraktiem, kopš informācijas par teroristu līdera nogalināšanu parādīšanās vairījies no uzmanības, piemēram, atteicies sniegt intervijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan no padomju gadu vēriena suvenīru ražošanā atlicis samērā maz, arī šodien Daiļradei ir ko piedāvāt latvisku piemiņlietu kārotājiem, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Lakoniski augstas kvalitātes ādas maki, somas, pasu vāki ar ozola simbolu, gaumīgi filca izstrādājumi ar tautiskiem ornamentiem – tā ir niecīga daļa no SIA Daiļrade RC piedāvājuma mūsdienīgiem un latviskiem suvenīriem. Uzņēmums izgatavo plaša sortimenta suvenīrus un prezentmateriālus no ādas, metāla, koka gan atsevišķi, gan dažādos salikumos, piedāvā pazīstamu meistaru keramikas izstrādājumus, šuj karogus, vimpeļus un pat izgatavo mēbeles pēc pasūtījuma. Tūristi, it sevišķi no Krievijas, gan vairāk iecienījuši tos pašus pasu vākus ar Rīgas panorāmas skatiem, kas, šķiet, nav mainījušies gadu desmitiem. Vienam tas ir naudas jautājums, citam – atmiņas par aizgājušiem laikiem un kādreizējo tautas daiļamatu un suvenīru ražošanas apvienību Daiļrade, kas reiz nodarbināja 12 tūkst. cilvēku gan filiālēs un cehos, gan viņu mājās un darbnīcās visā Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bez reklāmas suvenīriem pamanās iztikt reti kurš uzņēmums; ar zināmām atšķirībām visbiežāk tajā ir rakstāmpiederumi un krūzītes

«Viens no reklāmas suvenīru uzdevumiem ir piesaistīt patērētāja uzmanību, tāpēc šī nozare ir viena no tām, kas visaktīvāk seko modes tendencēm un dažādu nozaru jaunumiem. Vairs nevaram iedomāties savu ikdienu bez sakariem, un izlādējies viedtālrunis ir nepieņemama parādība, tāpēc ir attīstījušies portatīvie un mobilie ierīču lādētāji. Laikā, kad pieauga sabiedrības pieprasījums pēc veselīga dzīvesveida, reklāmas suvenīru nozarē ienāca fitness un veselīga dzīvesstila produkti, aizvietojot līdz tam populārās šķiltavas un pelnutraukus, kas nu jau ir praktiski izzuduši no piedāvājuma klāsta,» saka Armands Senitagoja, SIA Splashing prezentreklāma valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Pakistānā iespējams iegādāties bin Ladena mājas ķieģeļus

Jānis Rancāns,03.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc tam, kad Pakistānas varasiestādes nojauca Osama bin Ladena māju Abotabadas pilsētā, kāds uzņēmīgs vietējais sācis izpārdot nojauktās ēkas ķieģeļus.

Šakēls Ahmeds Jusufzais (Shakeel Ahmad Yusufzai), kurš piedalījies mājas nojaukšanā, skaidro, ka ķieģeļus cilvēki var izmantot savu māju celtniecībā, vai arī kā suvenīrus, vēsta AFP. Kopumā vīrieša īpašumā ir 180 tūkstoši bin Ladena mājas ķieģeļi.

Ķieģeļu kaudze, kas palika pēc mājas nojaukšanas tika izsolīta, taču izsolē neviens neesot vēlējies piedalīties, tāpēc minētais pakistānietis pie bin Ladena ķieģeļiem ticis par salīdzinoši zemu summu – 500 tūkstošiem rūpiju (aptuveni 2,8 tūkstoši latu).

Tomēr pakistānieša biznesam ir arī zināmas ēnas puses. Laikrakstam The Telegraph viņš stāstīja – esot uztraucies, ka viņa darbības piesaistīs nevajadzīgu islāmistu interesi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV prezidents Baraks Obama ir mudinājis amerikāņus saglabāt modrību, neskatoties uz pacilāto gaisotni valstī pēc al Qaeda līdera Osama bin Ladena nāves, vēsta Reuters.

Lai gan ASV Tēvzemes drošības departaments (DHS) un FIB nav izsludinājuši nekādu brīdinājumu par uzbrukumu ASV, tomēr saglabājas augsta iespēja, ka bin Ladena atbalstītāji, atriebjoties par līdera nāvi, varētu vērsties pret ASV.

«Nav nemazāko šaubu, ka al Qaeda turpinās mums uzbrukt. Mums vajag palikt modriem,» paziņoja ASV prezidents televīzijas uzrunā. Lai gan bin Ladens tika uzskatīts par al Qaeda līderi, tomēr viņš organizācijā pildīja lielākoties tikai garīga līdera lomu, jo bija spiests slēpties no ASV un tās sabiedrotajiem. Teroristiskos uzbrukumus plānoja un vadīja citi organizācijas locekļi.

Pirms dažām dienām plašu ievērību ieguva ziņa, ka ASV izmeklētāji, pratinot Gvantanamo ieslodzītos, noskaidrojuši, ka al Qaeda bin Ladena nāves gadījumā Eiropā varētu uzspridzināt paslēptu atombumbu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

PayPal: Google nozadzis mobilo maksājumu tehnoloģiju

Gunta Kursiša,27.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta komercijas uzņēmums PayPal apsūdz Google mobilo maksājumu tehnoloģijas zādzībā. Tiek plānots, ka tehnoloģija padarīs viedtālruņus arī par «digitālajiem makiem», vēsta BBC.

PayPal apgalvo, ka Google ieguvis tirgus noslēpumus no bijušā PayPal izpilddirektora Osama Bedīra (Osama Bedier), kas tagad uzņēmumā Google pilda maksājumu prezidenta vietnieka pienākumus.

Tiesvedība pret Google sākās dažas stundas pēc tam, kad uzņēmums oficiāli atklāja plānus sniegt klientiem iespēju norēķināties ar mobilajiem tālruņiem.

Google un O. Bedīrs pagaidām vēl nav snieguši komentārus.

Interneta meklētāja uzņēmums plāno ieviest mobilo norēķinu sistēmu ASV šī gada vasarā. Tiek plānots piedāvāt mobilo maksājumu tehnoloģiju to viedtālruņu lietotājiem, kuri lieto Android operētājsistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

ASV var būt politiskie sarežģījumi ar Pakistānu

Jānis Šķupelis,03.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Teroristu līdera Osama bin Ladena nogalināšanas apstākļi var radīt potenciāli negatīvas politiskās sekas Rietumiem ar Pakistānu, raksta Reuters.

Ņemot vērā to, ka al Qaeda līderis ticis nonāvēts netālu no Pakistānas galvaspilsētas (ciematā, kur atradusies Pakistānas militārā treniņu bāze), tiek raisīts jautājums, cik ļoti minētās valsts amatpersonas iesaistījušās O. bin Ladena slēpšanā. Pret Pakistānu jau asu kritiku izteikusi Indija.

Tāpat spekulācijas par to, ka Pakistānas varas iestādes piedalījušas bin Ladena slēpšanā jau izsaukušas vairāku ASV politiķu protestus par to, ka minētā valsts Pakistānai ik gadu ziedo miljardiem ASV dolāru. «Mūsu valdībai ir fiskālās problēmas. Ja mēs dodam naudu valstij, kas mūs pilnībā neatbalsta, tā ir problēma daudziem. Ir skaidrs, ka viņa (bin Ladena) atrašanās tik tuvu galvaspilsētai rada jautājumus. Mēs šobrīd par to runājam ar Pakistānu. Tas nav iedomājami, ka bin Ladens netika atbalstīts šajā valstī, kuras sistēma tam ļāva tajā palikt paildzinātu laika posmu,» tā ASV senatore Diāna Feinsteina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brāļu Mareka un Mikus radītais zīmols Red Sun Buffet jau četras vasaras noturējies Liepājas pludmalē, piesaistot arī sekotājus.

Uzkrātā četru gadu pieredze kafejnīcu biznesā šovasar vainagojusies ar pirmo peļņu. Eksperiments ar kokteiļbāru, kas darbojas līdzīgi klubam, pāraudzis nopietnā uzņēmējdarbībā, kuras galvenais balsts ir pludmales bāri. Ļoti veiksmīga izrādījusies arī jaunākā ideja par īpašu suvenīru sēriju ar devīzi I Love Liepaja, atzīst Mikus un Mareks Alberti. Liepājai aktīvāk sevi jāreklamē, domā abi brāļi, kuri pārcietuši ne vienu vien skarbāku biznesa vēja brāzmu, tomēr azartu un uzņēmību veidot Liepāju par vasaras galvaspilsētu nav zaudējuši.

Pirms četriem gadiem Liepājā izveidotajam kokteiļbāram Red Sun Buffet sākumā piepulcējās viena, bet šovasar – jau divas pludmales kafejnīcas. Ja pirms četriem gadiem viņiem bija pirmais pludmales bārs Liepājā, tad šogad tādu bija jau seši. Konkurence ir laba lieta, saka brāļi. Vienīgā nelaime – cilvēku paliek arvien mazāk. No tā gan necieš suvenīru bizness - pirmo peļņu Red Sun Buffet tīkla saimniekiem nesusi arī ideja par Liepājas suvenīru sēriju. Devīze I Love Liepāja rotā krūzītes, pildspalvas, krekliņus, konfektes, cepurītes un vēl daudz citu suvenīru. Nākamgad tai tiks veltīta vesela apģērbu kolekcija, sola brāļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) izsludinātajā konkursā iesniegti nedaudz vairāk nekā 50 piedāvājumi, un TAVA komisija nevienu no tiem nav atzinusi par gana labu.

Liela daļa pieteikumu saturiski neatbilda konkursā noteiktajām prasībām - konkursa mērķis bija iegūt Latvijas tūrisma tēlam atbilstošus suvenīrus un biznesa dāvanas, kas «popularizē Latviju kā tūrisma galamērķi ārvalstu viesiem, potenciālajiem biznesa partneriem, ārvalstu vēstniekiem vai citu valstu augsta līmeņa amatpersonām». Tāpat suvenīram bija jābūt oriģinālam - suvenīrs vai piemiņas dāvana nav ikdienišķs konveijera masu produkts, bet gan tas ietver sevī īpašu individuālu attieksmi pret suvenīra īpašnieku vai dāvanas saņēmēju, norāda TAVA.

Otrs nozīmīgākais jautājums, kas liedzis suvenīru un piemiņas dāvanu pieteikumu iesniedzējiem kļūt par konkursa uzvarētāju, ir cena. Žūrijas vērtējumā tā vairākumā gadījumu bijusi pārāk augsta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā pārdot savu veiksmīgo biznesu

Gints Vilgerts - VILGERTS Partneris, M&A,05.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai varētu pārdot savu uzņēmumu par iespējami augstāku cenu, jāizdara mājas darbi. Parasti veicamo mājas darbu saraksts ir skaidrs, tomēr tas var kļūt garāks, kad potenciālie pircēji un konsultanti iesūtījuši pirmos komentārus.

Kopumā pārdošanas process aizņem apmēram 12 mēnešus. Svarīgi ir saprast, ka procesu nevajadzētu veikt pašiem procesa dalībniekiem (t.i. valdei vai akcionāriem). Īsumā par Latvijas uzņēmumu pārdošanas procesu varētu izvirzīt šādas tēzes:

1. Process jāvada profesionāļiem. Nav pieļaujams tas, ka vadošo lomu uzņēmuma pārdošanas procesā uzņemas valde vai pats akcionārs. Valdei un akcionāriem jābūt aktīvam dialogam ar padomdevējiem – juristiem un finansistiem. Valdei jārūpējas par biznesa turpināšanu, nevis jābūt daļai no procesa. Valdei agri vai vēlu radīsies interešu konflikts, jo par tās likteni, tostarp arī par motivācijas instrumentiem, lems jaunais kontrolpaketes īpašnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Nezinot par notiekošo, Twitter lietotājs apraksta bin Ladena nogalināšanu un kļūst slavens

Jānis Rancāns,02.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Operācija, kuras laikā tika nogalināts Osama bin Ladens, vēl pirms tika paziņots par pasaules meklētākā terorista nāvi ir bijusi atspoguļota mikroblogu vietnē Twitter, vēsta pasaules ziņu aģentūras.

IT speciālists Sohaibs Athars, kurš dzīvo Abotabadā, kur mitinājās arī bin Ladens, neko nenojauzdams par vēsturiskajiem notikumiem aprakstīja savus novērojumus Twitter. S. Athars saprata savu vēstījumu nozīmi tikai tad, kad ASV prezidents Baraks Obama paziņoja par bin Ladena nāvi.

S. Athars vietnē apraksta kā virs Abotabas lido helikopters un pēc tam ir dzirdami sprādzieni, pēc tam sākoties apšaude un viņš cerot, ka «nav sācies kaut kas nejauks».

Pēc pāris stundām S. Athars jau ar pārsteigumu secināja, ka «tagad es esmu puisis, kas tiešsaistē blogoja par uzbrukumu Osamam par to pat nenojaušot». Notikumu aculiecinieks paskaidroja, ka nav nekāds brīnums, ka viņš bijis vienīgais cilvēks, kas ziņojis par notiekošo. «Es lietoju Twitter jau kādus sešus gadus un rakstu par Abotabu tāpēc, ka neviens nekad par to nerunā,» skaidro S. Ahtars.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pārtikas krāšana novedusi pie krietni dārgākiem kviešiem

Jānis Šķupelis,31.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas preču pirkšanas trakums apvienojumā ar protekcionismu var novest pie augstākām cenām, kas pasaulē var radīt papildu izaicinājumus.

Pircēju bariem pasaulē pandēmijas panikas iespaidā dodoties uz veikaliem iepirkt makaronus un citus nepieciešamo pārtikas preču kalnus, biržā visai strauji augusi kviešu cena. Rezultātā tā kopš marta vidus ASV preču biržā palēkusies jau gandrīz par 17% līdz 5,8 ASV dolāru atzīmei par bušeli. Aptuveni par 10% - līdz 190 eiro par tonnu - kviešu cena pusotras nedēļas laikā palēkusies arī Euronext biržā Parīzē. Pēdējās nedēļas aug arī rīsu cena. "Bloomberg" raksta, ka no Taizemes nākošo rīsu cena kopš janvāra palēkusies par 14%.

Katrā ziņā visam pa virsu pārtikas krīze nebūtu joks – dažkārt tas pats nosacīti nesen piedzīvotais Arābu pavasaris tiek sasaistīts tieši ar pārtikas cenu palielināšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Salesforce Latvijā: kā atrast, piesaistīt un noturēt klientus

Jurģis Bakans, Bluelark Pārdošanas nodaļas vadītājs,14.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Panākumi ir labi pārdomātu lēmumu sekas.

Nav svarīgi, vai pārdodat dimantus vai izstrādājat datorprogrammatūru; vai pārdodat tieši uzņēmumiem vai piedāvājat pakalpojumus tūkstošiem privāto klientu, visi veiksmīgie uzņēmumi ievēro dažus vienotus noteikumus.

Tātad, kas mūsu Salesforce klientiem Okavango dimantu raktuvēs ir kopīgs ar vienu no Eiropas lielākajiem telekomunikāciju operatoriem?

Uzņēmējdarbības panākumu pamatā ir skaidri definēti uzņēmējdarbības procesi un efektīva uzņēmuma datu izmantošana.

Ir pagājuši laiki, kad CRM kalpoja kā piezīmju grāmatiņa klientu kontaktiem vai uzņēmējdarbības piezīmēm. Mūsdienās CRM ir vissvarīgākais instruments uzņēmējdarbības procesu vadīšanai un nenoteiktības novēršanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Al-Qaeda līdera Osama bin Ladena nogalināšanas Pakistānā viņa mirstīgās atliekas nogādātas Afganistānā un vēlāk apglabātas jūrā, vēsta New York Times.

ASV prezidents Baraks Obama informējis, ka pēc nogalināšanas teroristu līdera mirstīgās atliekas pārņēmuši ASV spēki. Musulmaņu tradīcija pieprasot apbedīšanu 24 stundu laikā, bet, darot to jūrā, Amerikas varas iestādes, iespējams, centušās izvairīties no svētnīcas radīšanas viņa sekotājiem, norāda laikraksts.

Ārvalstu medijos arī parādījies video, kurā redzams, kā deg māja, kur tika nogalināts bin Ladens un daži viņa sabiedrotie. Pagaidām neesot zināms, kas izraisījis ugunsgrēku.

Tikmēr Guardian vēsta, ka attēls, kurā it kā redzams bin Ladena līķis un kas rādīts gan Pakistānas televīzijā, gan tiek publicēts interneta vietnēs, ir viltojums.Bilde, kurā redzama asiņaina vīrieša seja, esot cirkulējusi internetā jau divus gadus. Viltus attēlu, visticamāk, pirmais publicējis Tuvo Austrumu tiešsaistes laikraksts hemedialine.org un tas darīts 2009.gada 29.aprīlī, brīdinot, ka nav pārbaudīts, vai fotogrāfija atbilst īstenībai. Kopš tā laika attēls pasniegts kā patiess dažādos forumos un izmantots kā pierādījums tam, ka teroristu līderis ir miris.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa stacijā Vācijā otrdien vīrietis ar nazi sadūris četrus cilvēkus, no kuriem viens no gūtajiem ievainojumiem miris.

Uzbrucējs ir arestēts. Policija pieļauj, ka uzbrukums bijis «politiski motivēts», ziņoja mediji.

«Divi cilvēki ir smagi ievainoti, viens atrodas kritiskā stāvoklī,» pēc uzbrukuma Grafingā paziņoja Bavārijas zemes policijas preses pārstāvis. Vietējais laikraksts Merkur ziņo, ka viens uzbrukumā ievainotais miris. Sadurti 43, 55 un 58 gadus veci vīrieši, bet 50 gadus vecs vīrietis no ievainojumiem miris.

Vietējie mediji, atsaucoties uz aculieciniekiem, ziņoja, ka vīrietis uzbrukuma laikā kliedzis Allahu akbar (Dievs ir dižens), bet varasiestādes to vēl nav apstiprinājušas, vien atzīstot, ka viņš izkliedzis «politiskus paziņojumus».

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Facebook «draugi» sociālajā tīklā apsveic jau gadu mirušu vīrieti dzimšanas dienā

Gunta Kursiša,18.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds nu jau gadu miris vīrietis varētu būt pārsteigts, atklājot, cik patiesībā nozīmīga ir draudzība sociālajā tīklā Facebook. Žurnālists Sanils Polani, kas devās mūžībā pērnā gada jūlijā, savā dzimšanas dienā sociālajā tīklā Facebook saņēmis vairākus dzimšanas dienas apsveikumus, raksta emirates247.com.

«Es viņu pazinu kā aktīvu žurnālistu un autoru, kā arī kā no Facebook atkarīgo. Sociālajā tīklā viņam bija vairāk nekā divi tūkstoši draugu no visas pasaules. Ir dīvaini, ka daudzi no šiem draugiem nemaz nezināja, ka viņš ir miris un uz viņa Facebook «sienas» ievietoja dzimšanas dienas apsveikumus. Tas ir ļoti skumji un netaisni,» stāsta viņa draugs.

S. Polani sirds apstājās pērnā gada jūlijā, un šobrīd viņš būtu 42 gadus vecs. Viņa Facebook profils vēsta, ka viņš arvien dzīvo Mumbajā, strādā Mumbajā bāzētā izdevniecībā, un «šodien ir viņa dzimšanas diena». S. Polani Facebook ir 2019 draugi, savukārt aptuveni 25 draugi apsveikuši mirušo vīrieti dzimšanas dienā. Tāpat viņa profilā arvien vēl tiek ieteikti cilvēku profili, kurus mirušais vīrietis varētu pazīt un nosūtīt sociālā tīkla draudzības uzaicinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar prezentreklāmas izgatavošanu Liepājas SIA Mārketinga projektu aģentūra Fortius nodarbojas kopš firmas dibināšanas, pirms četriem gadiem uzsākta arī eko suvenīru ražošana, vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

Radošā komanda aktīvi attīsta šo līniju, un populārākie starp koka izstrādājumiem ir domino un suvenīri ar pilsētu simboliku. Atsevišķas lietas veltītas Pāvilostai, bet pamata sortiments – Rīgai un Liepājai. Galvaspilsētai darinātā suvenīru kolekcija, arī ar melnā kaķa simbolu, un Rīgas domino atrodami Rīgas suvenīru veikalos, savukārt Liepājai raksturīgie – Tūrisma informācijas centrā. Līdzīgā veidā kā Liepāju un Rīgu Fortius tuvākā nākotnē plāno parādīt arī citas Latvijas pilsētas. Prezentācijai un dāvanām paredzētos priekšmetus izgatavo pēc uzņēmumu, iestāžu vai privātpersonu individuāla pasūtījuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Kultūras ministre: Gaismas pils projekts tapa laikā, kad vārds «energoefektivitāte» nebija darba kārtībā

Andrejs Vaivars, BNS, speciāli DB,16.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gaismas pils uzturēšanas izmaksas var svārstīties no 2,5 līdz 4 miljoniem eiro gadā.

Aktuāli kļuvuši vairāki jautājumi, kas jau faktiski tūlīt būs jārisina – vai Kultūras ministrijai jānodarbojas ar būvniecību, cik īsti būs jāmaksā par jaunās bibliotēkas uzturēšanu, vai, ceļot kultūras infrastruktūru, netiek aizmirsts par tajā strādājošajiem, kur tiks celts laikmetīgās mākslas muzejs un tamlīdzīgi. Par to visu intervijā stāsta kultūras ministre Dace Melbārde.

Plānots, ka šovasar durvis apmeklētājiem beidzot vērs jaunā Latvijas Nacionālās bibliotēkas (LNB) ēka jeb Gaismas pils. Nenoliedzami tās būvniecība uzsākta vēl ilgi pirms tam, kad jūs kļuvāt par ministri. Un tomēr – cik optimāls jūsu skatījumā ir šis projekts?

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Sekojot idejai: NicePlace un izdevniecība Mansards apvieno spēkus kopīgā veikalā

Anda Asere,19.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Papīrlietu un suvenīru ražotājs NicePlace un izdevniecība Mansards apvienojušies kopīgā projektā un izveidojuši veikalu un kultūrtelpu NicePlace Mansards.

NicePlace īpašnieki Zane un Valts Ernštreiti meklēja vietu sava firmas veikala izveidei, lai Rīgā kaut kur būtu iespējams nopirkt visu, ko uzņēmums ražo. Viņi uzzināja, ka arī izdevniecība Mansards meklē sev telpas veikalam, un saprata, ka abiem uzņēmumiem ir tematiski līdzīgi produkti – NicePlace ir papīrlietas un Latvijas suvenīri, Mansardam – grāmatas, turklāt, «sametoties» kopā, iespējas ir plašākas. «Galvenais arguments bija tas, ka mums bija vitāli nepieciešams savs veikals.

Negribējās nonākt situācijā, ka ir jāmaksā milzīga nomas maksa, un pelnām tikai tam, lai to nosegtu. Kad radās ideja veidot veikalu kopā ar Jāni Ogu un Mansardu, atvēziens kļuva lielāks,» stāsta Valts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Suvenīru un dāvanu tirgotāji Vecrīgā šobrīd piedzīvo spēcīgu triecienu biznesam.

Suvenīru veikala SIA "Hobbywool", kas Vecrīgas sirdī darbojas nu jau desmit gadus, īpašniece Ieva Ozoliņa biznesa portālam db.lv atzīst, ka vīrusa Covid-19 izplešanās un tūrisma pārtrūkšana biznesu ietekmējusi dramatiski.

Uzņēmēja pēdējos pāris gadus bija novērojusi, ka nozarei klājas arvien labāk, un tādēļ pērnā gada rudenī, uzzinot par pieejamām telpām Vecrīgā, Torņa ielā, pieņēma lēmumu atvērt otru veikalu "Māra Textile". Tagad tas ir slēgts pavisam.

Citu uzņēmēju viedokļus par Covid-19 ietekmi lasiet 17. marta žurnālā "Dienas Bizness".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Gemmi specializējas VIP-suvenīru izgatavošanā. Mēs piedāvājam ekskluzīvu suvenīru, piemiņas medaļu, piekariņu un nozīmīšu, kā arī figūriņu izgatavošanu ar portretisku līdzību no dārgmetāliem un citiem metāliem. Ar mūsu meistaru darbu paraugiem Jūs varat iepazīties mājaslapā.

Papildus mājaslapā izvietotajiem paraugiem, mēs varam izgatavot suvenīrus pēc Jūsu skices – tas var būt jebkas – ēka, cilvēka portrets, automašīna, jebkāds attēls. Jūsu vēlmes – mūsu materiāls un meistarība!

Runājot par ekskluzivitāti, uzreiz varam piebilst, ka pie mums vārds “VIP” nenozīmē “ļoti dārgi”. Jā, protams, mūsu sortimentā ir samērā daudz dārgu pozīciju, it sevišķi, kad runa ir par sarežģītiem reljefiem. Tai pat laikā, mēs esam gatavi piedāvāt “budžeta” risinājumus Jūsu uzdevumiem, saglabājot dāvanas ekskluzivitāti. Katram pircējam kvalitātes jautājums ir būtisks. Mēs esam pārliecināti, Jums patiks sadarboties ar mums!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī pērn uzņēmumu iegādes un apvienošanas darījumu skaits Baltijas valstīs samazinājās par 13%, ko ietekmēja investoru piesardzība dēļ ekonomiskajām un ģeopolitiskajām neskaidrībām, tomēr uzņēmēji aizvien ir gatavi pārdot savu biznesu.

Paredzams, ka līdz ar procentu likmju kritumu, pieaugs arī investoru interese. Tāpēc Latvijas uzņēmumiem ir jāapzinās savas iespējas un arī mājas darbi, kas veicami pirms biznesa pārdošanas. Latvija arī šajā jomā būtiski atpaliek no Igaunijas un Lietuvas, kur pārdošanas un apvienošanas darījumu skaits ir teju trīs reizes lielāks. Ar ko tad sākt?

Pašam vai ar konsultantu?

Uzņēmuma pārdošanas process ir diezgan specifisks un prasa arī nozīmīgus laika resursus. Tāpēc ir vērts apdomāt par pieredzējuša konsultanta (brokera) piesaisti, kurš var gan ne tikai nozīmīgi ietaupīt uzņēmuma vadītāja laiku, pārvaldot biznesa pārdošanas darījumu, bet ar saviem padomiem un kontaktiem nozīmīgi uzlabot uzņēmuma pārdošanas cenu, vairākkārtīgi atpelnot savu komisiju. Biznesa pārdošanas konsultantu atlīdzība parasti sastāv no divām komponentēm: fiksēta mēneša vai pārdošanas posmu atlīdzība un veiksmes komisija, kas mēdz būt 3-6% apmērā no biznesa pārdošanas cenas. Te gan jāatzīmē, ka biznesa pārdošanas konsultanti ir gatavi uzņemties darījumus, ja sagaidāmā biznesa pārdošanas vērtība pārsniedz 1 miljonu eiro. Mazākiem darījumiem uzņēmuma vadītājam ir diemžēl jātiek galā pašam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu automašīnu tirgus Baltijas valstīs šī gada pirmajos mēnešos pēc pērnā gada krīzes pamazām atgūstas. Visstraujāk jaunu auto tirgus audzis Igaunijā, kur šī gada pirmos piecos mēnešos pārdots par 37,2% vairāk auto nekā tajā pašā periodā pērn. Pieaugums bijis arī Latvijā (+17,3%) un Lietuvā (+7,2%), liecina Igaunijas uzņēmuma "RIA.com Marketplaces" apkopotā informācija.

Īpaši strauji Baltijā aug pārdoto hibrīdauto un elektroauto skaits: Latvijā pārdoto hibrīdauto skaits šī gada pirmajā ceturksnī pieaudzis pat par 213,1%, elektroauto skaits – par 47,7%, savukārt ar tradicionālajiem benzīna un dīzeļdegvielas dzinējiem darbināmie auto zaudē popularitāti, un to pārdošanas apjomi strauji kritušies.

2020. gadā, salīdzinot ar 2019. gadu, jaunu automašīnu pārdošanas apjomi Eiropā samazinājās par kopumā 23,7%. Lielākais kritums reģistrēts Kiprā - 42,8%, mazākais Dānijā - 12,5%. Igaunija 2020. gadu noslēdza ar pārdošanas apjoma kritumu par 29,3%, Latvija par 25,8% un Lietuva par 12,9%. Taču šī gada pirmajos piecos mēnešos situācija stabilizējusies: Eiropas Savienības no janvāra līdz maijam pārdoto jauno automašīnu skaits pieauga par vidēji 29,5% (Eiropas autoražotāju asociācijas (ACEA) dati). Igaunijā šī gada pirmajos piecos mēnešos pārdotas kopumā 10 329 jaunas automašīnas (kāpums par 37,2%), Latvijā – 6215 automašīnas (+17,3%) un Lietuvā 15 160 automašīnas (+7,2%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014. gada 30. oktobrī viesnīcā Maritim Park Hotel Rīga Pārdošanas vadības konferences noslēgumā tika noskaidroti karjeras portāla CV-Online organizēto konkursu "Pārdošanas Guru 2014" un "Pārdošanas vadības Guru 2014" rezultāti. Konkursā "Pārdošanas vadības Guru 2014" 1. vietu ieguva nekustamo īpašumu kompānijas Kivi Real Estate komercīpašumu pārdošanas un nomas nodaļas vadītājs Ivars Gorbunovs, kas vislabāk pierādīja savu profesionalitāti, talantu un spējas.

"Konkursā piedalījos, jo es to uztvēru nevis kā konkursu, bet vairāk kā treniņu pašam sev, iespēju mācīties, satikt klātienē citus pārdošanas profesionāļus. Līdz ar to, pilnveidot pašam savas iemaņas un nodot labāko no konkursā iegūtajām atziņām arī saviem darbiniekiem. Uzskatu, ka, vadoties pēc šādas pārliecības, ieguvējs būs gan konkursants, uzņēmums, kuru viņš pārstāv, darbinieki, kā arī klienti. Es aicinu vairāk un aktīvāk gan pārdošanas speciālistus, gan pārdošanas vadības profesionāļus piedalīties šajos konkursos – zinu, ka Latvijā vēl ir daudz talantīgi un profesionāli speciālisti, kuri vēl nav izmēģinājuši savus spēkus," atzīst titula Pārdošanas vadības Guru 2014 titula ieguvējs Ivars Gorbunovs.

Komentāri

Pievienot komentāru