Tā secināts lidkompānijas Ryanair profesionālās organizācijas Pilot Group pasūtītā pētījumā.
Ryanair pēc ienākumiem ir Eiropā lielākā lēto lidojumu kompānija, kas slavena ar dažādiem optimizācijas pasākumiem, lai mazinātu pašizmaksas. Pilotu arodorganizācijai, kas pasūtījusi pētījumu, jau iepriekš bija bažas par savas kompānijas drošības standartiem, un pēc aptaujas ir izrādījies, ka šāda nepāliecinātība par Ryanair standartiem piemīt 89% aptaujāto lidkompānijas pilotu, ziņo Financial Times. Aptauja aptvēra virs 1000 Ryanair pilotu, kas ir vairāk par trešdaļu no visiem kompānijas pilotiem.
Pirms pētījuma sākšanas aprīlī pilotu priekšnieks Ryanair Rejs Konvejs brīdinājis, ka piedalīšanās aptaujā nozīmēs, ka attiecīgais cilvēks sevi pakļauj atlaišanas riskam. Situācija tomēr ir nobriedusi tiktāl, ka drauds acīmredzami nav bijis par kavēkli. Aptaujas mērķis ir apzināt pilotu pašu vērtējumu un aicināt regulatoru pievērst uzmanību kompānijas necaurredzamajai un tāpēc apšaubāmajai lidojumu drošības politikai. R. Konvejs komentējis, ka pilotiem par iespējamajām bažām vispirms vajadzētu brīdināt kompāniju, izmantojot esošo konfidenciālās ziņošanas kanālu vai arī Īrijas Aviācijas pārvaldi.
Kompānija pētījuma iznākumu komentēt atteikusies un finanšu laikrakstam norādījusi vien uz «29 nevainojamas drošības gadiem» Ryanair darbībā.
Pētījumā vēl lielāks procents par drošības standartus apšaubošajiem ‒ 94% ‒ pauduši piekrišanu, ka pārbaudi regulatoram būtu jāveic. Pilotu grupas vadītājs Everts van Cvolts FT izteicis «stingras aizdomas», ka tieši lidkompānijas darbā pieņemšanas prakse varētu būt kaitīga kompānijas drošības standartiem. Proti, Ryanair piloti nav kompānijas štata darbinieki, bet gan strādā uz līgumu pamata caur kadru rekrutēšanas aģentūrām un ar ļoti sliktiem noteikumiem. Tā vairākumam lidkompānijas pilotu ir tā sauktie nulles stundu kontrakti. Tas nozīmē, ka šiem profesionāļiem faktiskais darba devējs negarantē nekādu darba slodzi un attiecīgi peļņu.