A/s Rīgas piena kombināts (RPK) noslēdzis līgumu ar ievērojamu Krievijas distributoru par salīdzinoši liela apjoma RPK produktu piegādi Krievijas tirgum.
Sortimentā līdzās krējumam Romaška, Lāses produktiem un sieram būs arī jogurti, biezpiens un kausētais siers, informē RPK sabiedrisko attiecību vadītāja Līga Rimšēviča.
Jau vairākus gadus uzņēmums attīstījis zīmolu Rižskij un tagad līdzās zīmoliem Romaška un Lāse RPK Krievijā startēs ar zīmolu Rīgas marka neatkarīgi no Rīgas domes veiktajām aktivitātēm.
Lai pārrunātu uzņēmuma eksporta plānus šim gadam un tā iesaistīšanos projektā Rīgas marka, šodien RPK apmeklēja Krievijas vēstnieks Latvijā Aleksandrs Vešņakovs.
RPK eksporta apjoms ir aptuveni 20% no kopējā apgrozījuma, savukārt, eksports uz Krieviju ir 30% no kopējā eksporta apjoma. 2010. gadā ir plānots eksporta apjomu uz Krieviju palielināt vismaz 2 reizes.
RPK jau ziņojis, ka sakarā ar uzņēmuma eksporta stratēģijas maiņu – industriālo produktu aizstāšanu ar plaša patēriņa produktiem, šajā gadā plāno ievērojami palielināt eksporta apjomu uz Krieviju, paplašinot arī produktu sortimentu.
Eksporta stratēģija mainīta, lai stabilizētu piena iepirkuma apjomu un varētu veidot ilgtermiņa attiecības ar piena piegādātājiem, jo ražojot industriālos produktus, regulāri mainoties to pieprasījumam pasaules tirgū, mainās pārstrādei nepieciešamā piena apjoms.