Pārtika

Latvijas pienrūpniekiem medaļas Maskavā

Sandra Dieziņa,15.02.2011

Jaunākais izdevums

Maskavā notikušajā Prodexpo 2011 izstādē Latvijas produkts - Trikātas siera Sniega bumbas ar papriku ieguvis sudraba medaļu starptautiskā konkursā Labākais produkts 2011.

Konkursu organizēja Krievijas Federācijas Lauksaimniecības ministrija. Kā atzīst uzņēmuma vadītājs Raimonds Freimanis, Krievijas patērētāji ir novērtējuši Latvijas piena produktus un šobrīd mērķis ir nostiprināt savas pozīcijas eksportā. Izstādē Prodexpo 2011 uzņēmuma mērķis bija iegūt padziļinātu pieredzi un paplašināt sadarbības partneru loku.

Izstādes laikā galvenokārt notika sarunas ar Trikātas siera esošajiem partneriem par sadarbību un turpmāko pārdošanas koncepciju 2011.gadam, kā arī tika apspiestas iespējas par atsevišķu jaunu produktu izstrādi Krievijas tirgum. Turklāt šobrīd jau norit sarunas par līguma slēgšanu par Trikātas siera bioloģiskās produkcijas eksportu. Prodexpo izstādē Trikātas siers piedalījās jau otro reizi. Pērn dalība izstādē un jaunu sadarbības partneru iegūšana palīdzējusi uzņēmumam sākt veiksmīgu produkcijas eksportu uz Krieviju. Trikātas siers investējis vairāk kā 150 tūkstošus eiro iekārtu un iepakojuma modernizācijā, kā arī eksporta atļaujas saņemšanai uz Krieviju.

Izstādē labu novērtējumu guvusi arī a/s Rīgas piena kombināts (RPK) ražotā produkcija. Kā pastāstīja RPK valdes loceklis Jānis Ceičs sadarbības partnerus ieinteresēja dažādas preču grupas, jo īpaši siers Monterigo, kas jau guvis starptautisku atzinību dažādos konkursos. Esošie un potenciālie sadarbības partneri augsti novērtējuši RPK produktus.

Krievijā un Austrumeiropā RPK ražotā produkcija ir ļoti pieprasīta, tāpēc arī izstādes norises laikā izdevās nodibināt kontaktus ar jauniem sadarbības partneriem no Krievijas, Kazahstānas, Armēnijas, kā arī no Eiropas valstīm. RPK jau pašreiz eksportē savu produkciju uz 10 Eiropas Savienības valstīm, Krieviju, Azerbaidžānu, Kazahstānu, Japānu, Singapūru. 2010.gadā eksports veido 22% no kopējā uzņēmuma apgrozījuma. RPK atbilstoši savas darbības stratēģijai arī turpmāk plāno paplašināt eksporta tirgu Rietumos un Austrumos, īpaši Krievijā.

Izstādē RPK saņēma bronzas medaļu par kausētajiem sieriem Rasa: Kausētais siers Klasiskais, Kausētais siers ar šķiņķi, Kausētais siers ar dillēm un garnelēm, kas Krievijā pazīstams zem preču zīmes Rižskij. Bronzas medaļu un augstu novērtējumu saņēma arī siers Monterigo, savukārt saldais krējums Lāse ieguva diplomu par izcilu kvalitāti. Jāatgādina, ka pagājušā gada septembrī starptautiskajā konkursā World Food Moscow Limbažu siera ražotais siers Monterigo ieguva zelta medaļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Izstādē Prodexpo 2015 Maskavā Latviju pārstāv 11 uzņēmumi

Baiba Zālīte, speciāli db.lv,09.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ Maskavā notiekošajā izstādē Prodexpo 2015 Maskavā Latviju pārstāv 11 uzņēmumi, informē Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūts (LVAEI).

LVAEI izstāžu projekta vadītāja Daina Saktiņa norāda, ka izstādes dod iespēju uzņēmumiem satikt esošos un jaunos klientus, kā arī panākt rezultātus, kurus sniedz tikšanās uz vietas.

Šogad Prodexpo izstādē Latviju pārstāv SIA Almava zīmols Grāvendāle, SIA NP Food zīmols Laima, SIA Staburadzes konditoreja zīmols Old Town Bakery, SIA Kronis, SIA Mosenc. SIA Ilgezeem zīmols Tanheiser, SIA Camadenu strukturētais ūdens Memory water, SIA Cido grupa, SIA Pure Chocolate, SIA Velte L, AS Latfood zīmols Taffel.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā lielākais saldumu ražotājs Laima izstādē Prodexpo 2013 prezentē jaunu darbības virzienu un jaunu eksporta zīmolu.

Laima savu darbību gadskārtējā Krievijas un Austrumeiropas izstādē Prodexpo 2013 sāk pirmdien un tajā tiks prezentēts jauns darbības virziens: toršu un kūciņu eksporta iespējas. Šim nolūkam radīts jauns eksporta zīmols Laima Old Town Bakery jeb Laima Vecpilsētas Beķereja.

Uzņēmuma eksporta direktore Ieva Jonsone uzsver, ka, izmantojot Staburadzes konditorejas pieredzi un apvienojot tās ar inovāciju – īpašu sasaldēšanas tehnoloģiju eksporta tirgos tiks piedāvātas tortes un kūciņas. Jaunais Laima eksporta zīmols Old Town Bakery jau šobrīd piedāvā 12 produktus - svaigus vai saldētus, tostarp tortes Cielaviņa un Roko. Šogad zīmols tiks papildināts vēl ar trim jauniem produktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Ķelnē vilina ar produktu līnijām Desserts by Laima un Moments by Laima

Lelde Petrāne,11.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu fabrika Laima starptautiskajā saldumu izstādē Ķelnē ISM 2015 prezentējusi jauno produkciju eksporta tirgiem. Šonedēļ Laima kopā ar citiem Latvijas pārtikas ražotājiem piedalās starptautiskajā izstādē Gulfood 2015 Dubaijā, AAE un Prodexpo 2015 izstādē Maskavā.

Ieva Jonsone, Laima eksporta direktore, stāsta: «Šis ir Laimas jubilejas gads, līdz ar to, piedaloties starptautiskajā saldumu izstādē Ķelnē, vēlējāmies klientiem piedāvāt ko jaunu un interesantu, prezentējot ne tikai jauno eksporta produktu sortimentu, bet arī atklājot Laimas šokolādes radīšanas 145 gadus seno vēsturi. Dalība šādās izstādēs ir būtiska uzņēmuma eksporta attīstības veicināšanai. Par to liecina arī tas, ka pērn, aktīvi strādājot lielākajās pasaules saldumu un pārtikas izstādēs, izdevies eksportu palielināt par 11%, salīdzinot ar 2013.gadu.»

Vislielāko interesi un novērtējumu izstādes ISM 2015 apmeklētāju vidū ieguva jaunās produktu līnijas – Desserts by Laima un Moments by Laima, kas sākotnēji tika radītas tieši ASV tirgum, taču šobrīd to plānots piedāvāt arī citās valstīs. Papildu tam Laimai bija iespēja izstādīt savu produkciju speciālos izstādes organizētāju piedāvātos stendos Additional Theme Area, kur varēja parādīt arī jauno kategoriju produktus. Laima prezentēja sasaldēto torti Lukss un jauno kakao krēmu Lukss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas ražotājs Rāmkalni saņēmis Zelta medaļu Maskavā notiekošajā starptautiskajā pārtikas un dzērienu izstādē ProdExpo par produktu Sukāžu Asorti.

Rāmkalni izstādē piedalās ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) atbalstu, piedaloties LIAA organizētajā nacionālajā stendā.

Rāmkalnu īpašnieks Viktors Grūtups stāsta, ka izstādes laikā tika nodibināti vairāki kontakti ar interesentiem no Krievijas un citām valstīm.

Rāmkalnu produktu grozā ir sukādes, pastilas, sīrupi un sulas, kā arī jaunumi - dabīgās limonādes un sukādes šokolādē. Tiek ražoti arī pelmeņi, saldējums, kūpinājumi, konditorejas un kulinārijas izstrādājumi.

ProdExpo ir lielākā Krievijas un Austrumeiropas pārtikas un dzērienu izstāde, kura Maskavā norisinās jau 23. Reizi. Izstāde norisinājās no š.g. 8.februāra līdz 12.februārim. Šogad izstāde izvietota vairāk nekā 100 000 kv. m ar apmēram 2 000 dalībniekiem no 65 valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Līdz mēneša beigām vēl var pieteikties Prodexpo 2012

Sandra Dieziņa,19.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz oktobra beigām vēl ir iespēja pieteikties dalībai kopstendā izstādē Prodexpo 2012, kas norisināsies Maskavā nākamā gada februārī.

Līdz šim dalībai šajā pārtikas forumā pieteikušies divi uzņēmumi - SIA Velte L un SIA Grāvendāle, informē Latvijas valsts agrārās ekonomikas institūta (LVAEI) pārstāve Ineta VIlciņa. LVAEI un Zemkopības ministrija, īstenojot programmu par atbalstu tirgus veicināšanai ar mērķi palielināt un diversificēt Latvijas lauksaimniecības un pārtikas preču eksportu piedāvā līdzfinansējumu dalībai Latvijas kopstendā.

Kopstenda nodrošinājumam LVAEI ir rezervējusi vietu Latvijas uzņēmumiem ar kopējo platību 160 m2. Ņemot vērā kopējo pieejamo platību un nepārsniedzot to, izstādes dalībnieki tiek nodrošināti ar līdzfinansējumu līdz 50% neaprīkotas platības maksai, kas vienam izstādes dalībniekam nepārsniedz 18 m2. Katram izstādes dalībniekam tiek nodrošināts kopīgs un vienots, pilnībā aprīkots stends - dizains, būve, stenda iekārtojums, kā arī produktu paraugu transportēšana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Prodexpo» ir Krievijā lielākā pārtikas un dzērienu izstāde, kas šogad norisinās jau 26. reizi. Izstāde notiek Maskavā no 11. līdz 15. februārim, pulcējot vairāk nekā divus tūkstošus dalībnieku no 69 valstīm.

Izstādē piedalās arī Latvijas šokolādes un konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu ražošanas uzņēmums «Orkla Confectionery & Snacks Latvija», iepazīstinot ar zīmolu «Laima» un «Selga» jaunumiem.

«Krievija ir mūsu lielākais eksporta tirgus, līdz ar to «Prodexpo» izstāde ir nozīmīga platforma, kurā prezentēt mūsu sortimentu esošajiem un potenciālajiem sadarbības partneriem, kā arī iepazīties ar tendencēm un aktualitātēm tirgū. Šogad mēs izstādē prezentējam «Laimas» jauno piena šokolādes līniju «Mad Milk», «Maigums» zefīrus, «Prozit» konfektes un eksporta konfekšu kārbas, kā arī citus «Laimas» tumšās un piena šokolādes saldumus. Papildu tam iepazīstinām arī ar «Selga Nature» līniju,» stāsta «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» pārstāve Lineta Mikša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Rīgas šprotes izstādes Prodexpo 2012 stendā ieguldīs 87,5 tūkstošus

Gunta Kursiša,21.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas zivju pārstrādes uzņēmumi, kas apvienojušies biedrībā Rīgas šprotes, atvēlēs vairāk nekā 87,5 tūkstošus latu Rīgas šprotes stenda izstrādēi un realizācijai starptautiskajā izstādē Prodexpo 2012, liecina informācija Iepirkumu Uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Biedrības Rīgas šprotes stenda uzstādīšanu veiks SIA Baltijas eksposerviss.

Izstāde norisināsies nākamā gada februārī Krievijā, Maskavā. Līdz šīs nedēļas vidum šajā pārtikas forumā dalību Latvijas kopstendā bija pieteikuši divi uzņēmumi – SIA Velte L un SIA Grāventāle. Dalību Latvijas kopstendā uzņēmumi var pieteikt vēl līdz oktobra beigām.

Kopstenda nodrošinājumam Latvijas valsts agrārās ekonomikas institūta (LVAEI) rezervējusi vietu Latvijas uzņēmumiem ar kopējo platību 160 kvadrātmertri. Ņemot vērā kopējo pieejamo platību un nepārsniedzot to, izstādes dalībnieki tiek nodrošināti ar līdzfinansējumu līdz 50% neaprīkotas platības maksai, kas vienam izstādes dalībniekam nepārsniedz 18 kvadrātmetri. Katram izstādes dalībniekam kopstendā tiek nodrošināts kopīgs un vienots, pilnībā aprīkots stends - dizains, būve, stenda iekārtojums, kā arī produktu paraugu transportēšana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 10.līdz 14. februārim Maskavā notiek ikgadējā pārtikas nozares izstāde “Prodexpo 2020”, kur piedalās arī Latvijas ražotāji.

Izstādē savu produkciju prezentē pārtikas, dzērienu un pārtikas izejvielu ražotāji un tirgotāji. Šajā gadā izstāde notiek jau 27.reizi, un tajā piedalās 2600 dalībnieki no 70 valstīm, savukārt apmeklētāju skaits sasniedz 67 000, pārstāvot 112 valstis. Izstādē piedalās arī vairāk nekā 120 starptautiskās un Krievijas mazumtirdzniecības veikalu ķēdes.

Izstādē piedalās arī Latvijas uzņēmumi, pārstāvot gan zivju pārstrādes, gan saldumu nozares un citas. Daļa Latvijas uzņēmēju izstādē piedalījušies jau vairākus gadus un norāda, ka iepriekš izdevies atrast jaunus sadarbības partnerus, tādēļ piedalās atkal.

SIA “Ilgezeem” (“Iļģuciema” medalus, kvass) mārketinga vadītājs Rihards Jablokovs stāsta, ka uzņēmums izstādē piedalās jau vairākus gadus pēc kārtas. “Apmeklētāju un potenciālo sadarbības partneru ir ļoti daudz, un mūsu produkcija – kvass, iesala dzērieni, alus – vienmēr izraisa lielu interesi,” viņš skaidro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maskavā notikušajā pārtikas izstādē Prodexpo 2012 Latvijas šprotu ražotājs SIA Gamma-A saņēmis augstākās zelta godalgas, informēja biedrības Rīgas šprotes valdes priekšsēdētājs Imants Cīrulis.

«Gamma-A saņēma augstāko novērtējumu jeb Grand Prix balvu par labāko inovācijas produktu - šprotēm stikla burciņā. Tāpat uzņēmums ieguva zelta medaļu par produktiem Rīgas šprotes un Apceptas brētliņas tomātu mērcē, kā arī zelta medaļu par uzņēmuma kopējās produktu līnijas augsto kvalitāti. Zelta medaļu par produktu Rīgas šprotes ieguva arī SIARanda. Savukārt SIA Sabiedrība IMS ieguva sudraba medaļu par produktu Šprotes eļļā, bet SIA Līcis-93 - bronzas medaļu par šprotēm Rīgas zelts,» sacīja Cīrulis.

Viņš norādīja, ka uzņēmēji ir ļoti apmierināti ar panākumiem izstādē, kas nozīmē arī jaunus līgumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

LB: pēc Prodexpo perspektīvā vairāki jauni līgumi

Sandra Dieziņa,18.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dalību lielākajā Austrumeiropā pārtikas izstādē Prodexpo 2013 a/s Latvijas balzams (LB) speciālisti vērtē kā veiksmīgu, jo interese par Latvijā ražotajiem dzērieniem bijusi liela.

«Dalība Prodexpo 2013 Maskavā ir viennozīmīgi attaisnojusi mūsu mērķus – tas ir bijis ļoti produktīvs laiks jaunu partneru iegūšanai, kuri izstādē pārstāvēja ģeogrāfiski ļoti plašu reģionu no Somijas līdz pat Mongolijai. Plānojam, ka tuvākā pusgada laikā noslēgsim vairākus jaunus sadarbības līgumus un paplašināsim mūsu eksporta tirgu ģeogrāfiju un partneru loku,» vērtē LB Eksporta direktors Justs Dzedons. Potenciālie sadarbības partneri īpaši interesējušies par Rīgas Melno balzamu, Riga Black Vodka, Moka un Grand Cavalier Exclusive brendiju.

Liela interese bijusi par jaunāko LB ražojumu – degvīnu Riga Black Vodka. «Lai arī braukt uz Krieviju ar savu degvīnu varētu likties diezgan drosmīgs solis, tas ir noteikti attaisnojies, jo jau strādājam pie vairāku konkrētu eksporta piedāvājumu sagatavošanas šim produktam. Līdz ar Krievijā noteiktās minimālas degvīna cenas pieaugumu, importētie degvīni kļūst konkurētspējīgāki šajā tirgū, tādēļ Krievija noteikti būs nākamais Riga Black Vodka eksporta tirgus pēc Lielbritānijas,» stāsta LB Zīmolu direktors Valters Kaže. Kā potenciālos šī degvīna eksporta tirgus NVS valstu telpā viņš saredz arī Baltkrieviju, Kazahstānu, Moldovu. Uz Krieviju pērn tika eksportēti 17% no LB dzērieniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ne visas Latvijas eksportējošās kompānijas spēj izpildīt līgumos noteiktās produktu piegādes.

To Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomes (LOSP) sēdē norādīja zemkopības ministrs Jānis Dūklavs. Starptautiskajā pārtikas izstādē Maskavā Prodexpo 2011 ministram nācies saņemt sūdzības, ka Latvijas zivju produkcijas ražotāji nespēj piegādāt līgumos noteiktos apjomus. Tas pats attiecoties uz piena produktu piegādēm. Izstādi ministrs novērtēja kā labu iespēju gūt jaunus sadarbības partnerus.

Jau ziņots, ka šogad izstādē ar Zemkopības ministrijas atbalstu organizētajā Latvijas uzņēmumu kopstendā piedalīsies 12 uzņēmumi – AS Trikātas siers, AS Rīgas piena kombināts, SIA Pērnes L, SIA NP Foods, SIA Rēzeknes gaļas kombināts, SIA Velte L, SIA Pure Food, SIA Lāči, SIA Baltijas marka, SIA Grāvendāle, AS Tukuma piens un SIA Kronis. Izstādē tika pārstāvēti arī Latvijas zivju pārstrādes uzņēmumi ar atsevišķu kopstendu, kas tapis, pateicoties Eiropas zivsaimniecības fonda finansiālajam atbalstam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Laima iegulda miljonu eiro jaunās tehnoloģijās

Sandra Dieziņa,14.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotāja a/s Laima ražotnē realizēts investīciju projekts 765 tūkstošu latu (jeb aptuveni viena miljona eiro) apjomā, informē kompānija.

Investīciju rezultātā uzņēmums ieviesis jaunas tehnoloģijas, kas paver iespējas radīt konfektes vienlaikus ar diviem pildījumiem, kā arī pildījumā ievietot, piemēram, veselus riekstus. Laimas vadības uzņēmuma NP Foods valdes priekšsēdētājs Juris Jonaitis atzīst, ka krīze devusi pozitīvu impulsu uzņēmuma attīstībai un šobrīd daudz intensīvāk tiek strādāts jaunu produktu attīstībā, kā arī eksporta izvēršanā.

Jaunās tehnoloģijas būtiski uzlabo uzņēmuma iespējas jaunu produktu ieviešanā, kvalitātes paaugstināšanā un piedāvājuma variēšanā patērētājiem. Savukārt jauna iepakošanas mezgla uzstādīšana radījusi iespēju jaunā veida konfektes ietīt atsevišķi, izmantojot tā saucamo «single on top» tehnoloģiju. Savukārt, kārbu segmentā uzlabota arī kārbu iesaiņošanas procedūra, kas ļauj iesaiņojumu veidot kvalitatīvāk un dara to pievilcīgāku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Piena kooperatīviem medaļas Maskavā

Sandra Dieziņa,17.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā konkursā Labākais produkts - 2012, kas tika organizēts izstādes Prodexpo 2012 ietvaros Maskavā, ar labiem panākumiem startējuši Latvijas zemnieku kooperatīvi.

A/sTrikātas siers ieguvis zelta medaļas sieriem Lettlander, kas Latvijā tiek pārdots ar Trikantālera nosaukumu, un mīkstajam siera Sniega bumbas, bet sudraba medaļu ieguva Trikātas siers ražotais Krievijas siers, bet bronzas medaļas - Trikantālers ar amoliņu, kā arī Holandes un Krievijas sieri ar samazinātu tauku saturu, informē Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācijas izpilddirektore Linda Bille. Savukārt a/s Jaunpils pienotava ražotais siers West izstādē ieguvis sudraba medaļu. Piena ceļš valdes priekšsēdētāja un Jaunpils pienotava valdes locekle Ilze Aizsilniece atzīst, ka siers West tiek ražots speciāli Krievijas tirgum.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Grand Prix līdzēs pārdot vairāk

Sandra Dieziņa,22.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saņemtais Grand Prix izstādē Prodexpo 2012 Maskavā Gammai - A ļaus palielināt noietu.

Grand Prix balvu šprotu ražotājs SIA Gamma – A saņēmis par labāko inovācijas produktu - šprotēm stikla burciņā. Tāpat uzņēmums ieguvis zelta medaļu par produktiem Rīgas šprotes un Apceptas brētliņas tomātu mērcē un zelta medaļu par uzņēmuma kopējās produktu līnijas augsto kvalitāti. Biedrības Rīgas šprotes valdes priekšsēdētājs Imants Cīrulis pauž gandarījumu par augsto novērtējumu, īpaši par Grand Prix, jo līdz šim vēl neviens Latvijas zivju konservu ražotājs pie šāda apbalvojuma nav ticis.

Gamma – A valdes loceklis Oskars Jankovskis norāda, ka iegūta atzinība pavērs lielākas iespējas tikt Krievijas lielveikalos. Jau šobrīd Gamma – A ar savu produkciju pārstāvēta aptuveni 2/3 Krievijas lielveikalu, un atlikusi vēl 1/3, ko apgūt. Turklāt, lai tiktu lielveikalos, esot jāsamaksā noteikta summa, taču jau šobrīd Gammai – A dažos mazumtirdzniecības uzņēmumos izdevies tikt bez maksas, un piedāvājumi ar aicinājumiem sadarboties turpina pienākt. Izstādes laikā arī izdevies noslēgt jaunus sadarbības līgumus. Pavisam Gammai – A Krievijā ir 11 partneri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Izrāvienā pārtikas eksports uz Krieviju

Sandra Dieziņa,17.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievija – joprojām nozīmīgākā Latvijas pārtikas eksportvalsts.

Lai arī ārējā tirdzniecībā kopumā pērn ievērojami palielinājies negatīvais laukaimniecības un pārtikas preču saldo, tirdzniecībā ar NVS valstīm jau otro gadu pozitīvais saldo turpina pieaugt, 2011. gadā sasniedzot 192 miljonus Ls. Kopējā eskporta struktūrā Krievijas īpatsvars pieaudzis līdz 26 %, eksporta vērtībai palielinoties par 35 %. Jāpiebilst, ka par 35 % pērn pieaudzis eksports arī uz Baltijas valstīm, kas eksporta struktūrā veido jau 40 %.

Eksports uz Krieviju pērn pieaudzis par 61 miljonu Ls, ievērojami pieaugot stipro alkoholisko dzērienu eksportam. Visvairāk uz šo austrumu valsti pērn eksportēts viskijs – 79,2 miljonu Ls vērtībā un spirtotie vīni – 16,9 miljonu Ls vērtībā. Nozares eksperti to skaidro galvenokārt ar reeksportu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Es nezinu nevienu citu pārtikas produktu Latvijā, kam ir šāds statuss. Tas ir kā Francijai vīns, Šveicei – siers... Mums tās ir šprotes!» Latvijas Zivrūpnieku savienības (LZS) prezidents Didzis Šmits ir pārliecināts, ka šprotes nacionālo produktu klāstā ieņem līderpozīcijas, raksta Latvijas Avīze.

Laikraksts norāda, ka nesen Latvijas šprotu konservi saņēma augstāko apbalvojumu Grand Prix, kā arī kārtējo medaļu komplektu vienā no lielākajām pārtikas izstādēm Krievijā un Austrumeiropā Prodexpo 2012 Maskavā. Lielākā daļa Latvijas zivju produkcijas aizceļo uz NVS tirgu, visvairāk to iecienījuši Krievijas iedzīvotāji.

Augstāko novērtējumu Maskavas pārtikas izstādē saņēma SIA Gamma – A ražotās šprotes stikla burciņās, kas tika atzītas par labāko inovācijas produktu. Līdz šim šprotu ražotāji izmantoja tikai metāla kārbas, taču pirms pāris gadiem vienam no uzņēmuma Gamma – A saimniekiem Igoram Kušņerčukam izdevās pārliecināt līdzīpašniekus, ka pienācis laiks ieviest jaunu iepakojuma materiālu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Laima Krievijā saņem sudraba medaļas

Gunta Kursiša,15.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas saldumu ražotājs Laima Krievijas un Austrumeiropas izstādē Prodexpo 2013 ieguvis trīs sudraba medaļas un atzinības diplomu par izcilu produktu kvalitāti izstādes ietvaros notiekošajā degustācijas konkursā «Labākais produkts».

Sudraba medaļa piešķirta jaunā eksporta zīmola «Laima Old Town Bakery» (Laima Vecpilsētas Beķereja) kūciņām «Skudru pūznīši» Šos saldumus Laima drīzumā plāno piegādāt Krievijas tirgum.

Sudraba medaļu saņēmusi Laima ekskluzīvo konfekšu sērija: Exclusive marcipāna šokolādes konfekšu izlase un Exclusive Sirdskārba.

Laima Exclusive šokolāde ar zaļo tēju un avenēm ieguvusi atzinības rakstu.

Konkursā piedalās ap 200 dalībnieku, tādēļ Laima eksporta direktore Ieva Jonsone uzsver, ka saņemtie apbalvojumi ir ļoti augsts novērtējums, kas iegūts sīvā konkurencē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Laimas un Staburadzes eksports pieaudzis par 22%

Sandra Dieziņa,22.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2013. gada pirmajā ceturksnī Latvijā lielāko saldumu ražotāju Laima un Staburadze produktu eksports pieaudzis par 22%, salīdzinot ar šo laika posmu pērn.

Būtiskāko eksporta apjoma pieaugumu izdevies sasniegt Izraēlā, noslēdzot līgumu ar jaunu sadarbības partneri. Papildus jau esošajam Laima šokolādes produkcijas un Selga cepumu eksportam, uzsākta Laima zefīru un ar jauno eksporta zīmolu Laima Old Town Bakery (Laima Vecpilsētas Beķereja) produktu - Staburadze ražoto kūciņu un toršu - eksportēšana. Tā rezultātā eksports uz šo valsti palielināts 2,5 reizes. Turpmāku perspektīvu un izaugsmes iespējas dod arī saņemtie Košera sertifikāti Laima asorti septiņu veidu konfektēm, informē kompānija. Jau šobrīd tas devis rezultātu - Laima produktu paplašināta sortimenta pārdošanu arī Ben Guriona starptautiskajā lidostā Izraēlā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Trikātas siers plāno saglabāt eksporta apjomus uz Krieviju

Sandra Dieziņa,03.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Maskavā notiekošajā Prodexpo 2011 izstādē jau otro reizi piedalīsies Trikātas siers, kas cer saglabāt eksporta apjomus uz Krieviju.

Pērn dalība izstāde un jaunu sadarbības partneru iegūšana palīdzējusi uzņēmumam sākt veiksmīgu produkcijas eksportu uz Krieviju - šobrīd Trikātas siers eksportē uz lielo kaimiņzemes tirgu vidēji 60% no saražotās produkcijas. Kompānijas valdes priekšsēdētājs Raimonds Freimanis norāda, ka dalība 2010.gada izstādē Maskavā ir devusi iespēju uzsākt Trikātas siera produkcijas eksportu uz Krieviju.

«Konkurence ir milzīga, mēs kā salīdzinoši nelieli ražotāji, nevaram pārsteigt ar apjomiem vai plašām mārketinga aktivitātēm, bet mūsu spēks ir Latvijas labo piena produktu slavā,» stāsta R.Freimanis. 2009. gadā a/s Trikāta investējusi vairāk nekā 150 tūkstošus eiro ražotnes un iepakojuma modernizācijā, kā arī Krievijas eksporta atļaujas iegūšanā, kas ir pirmais nosacījums eksporta uzsākšanai uz šo kaimiņu valsti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Laimas saldumi saņem Worldfood medaļas; plāno eksporta pieaugumu uz Krieviju par 30%

Sandra Dieziņa,20.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piedaloties vienā no nozīmīgākajām pārtikas izstādēm Krievijā Worldfood, saldumu ražotājs Laima saņēmis augstāko novērtējumu.

Godalgoti visi Laimas jaunie konkursam Gada prece nominētie produkti. Ar zelta medaļu novērtēta ekskluzīvā šokolādes konfekšu izlase Maestro R.Pauls un zefīrs Maigums ar aveņu kraukšķiem, sudraba medaļa piešķirta zīmola Old Town Bakery jaunajām kūciņām Skudrupūznīši, ko ražo Staburadze.

Uzņēmuma eksporta direktore Ieva Jonsone komentē: «Worldfood ir viena no nozīmīgākajām pārtikas izstādēm Krievijā. Ieguldītais darbs šī gada sākumā, piedaloties izstādē Prodexpo 2013, jau devis rezultātu – pieauguši pārdošanas apjomi Maskavā un Maskavas reģionā par 30%, kopš vasaras nodrošināta produktu pārdošanas pārstāvniecība ne tikai Pēterburgā, bet arī Maskavā. Eksportējamo produktu portfelis paplašināts, eksportējot arī zefīru Maigums , Selgas cepumus un marcipānu. Dalība izstādē Worldfood ir mērķtiecīgā darba turpinājums, jo 2014. gadā plānojam eksporta pieaugumu uz Krieviju palielināt par 30%, salīdzinājumā ar 2013. gadu. Gada beigās plānojam sasniegt pirms krīzes eksporta apjomu uz Krieviju, toreiz augstākais rezultāts tika sasniegts 2007. gadā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pārtikas ražotāji startēs Maskavā

Sandra Dieziņa,04.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamnedēļ Maskavā norisināsies vērienīgs pārtikas ražotāju forums – Prodexpo 2011, kurā piedalīsies vairāki Latvijas rūpnieki.

Šogad ar Zemkopības ministrijas atbalstu organizētajā Latvijas uzņēmumu kopstendā piedalīsies 12 uzņēmumi – AS Trikātas siers, AS Rīgas piena kombināts, SIA Pērnes L, SIA NP Foods, SIA Rēzeknes gaļas kombināts, SIA Velte L, SIA Pure Food, SIA Lāči, SIA Baltijas marka, SIA Grāvendāle, AS Tukuma piens un SIA Kronis. Izstādē tiks pārstāvēti arī Latvijas zivju pārstrādes uzņēmumi ar atsevišķu kopstendu, kas tapis, pateicoties Eiropas zivsaimniecības fonda (EZF) finansiālajam atbalstam, informē Zemkopības ministrija.

Izstādi 7. un 8. februārī plānojis apmeklēt arī zemkopības ministrs Jānis Dūklavs, kurš iecerējis tikties ar Latvijas vēstnieku Krievijā un Krievijas uzņēmēju organizācijas pārstāvjiem. Vizītes laikā Maskavā Jānis Dūklavs tiksies ar Latvijas ārkārtējo un pilnvaroto vēstnieku Krievijā Edgaru Skuju, kā arī Krievijas Federācijas Tirdzniecības un rūpniecības palātas (KFTRP) prezidentu Jevgēņiju Primakovu, lai pārrunātu sadarbības iespējas Latvijas pārtikas produktu eksporta veicināšanā Krievijas tirgū un tirdzniecības administratīvā sloga samazināšanā, kā arī iespēju attīstīt Latvijas uzņēmēju sadarbību ar KFTRP reģionālajām struktūrvienībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pārtikas eksportētāji aicina atteikties no dalības World Expo

Dienas Bizness,18.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pārtikas eksportētāju apvienības valdes loceklis, SIA Karavela īpašnieks Andris Bite aicina atteikties no Latvijas dalības starptautiskajā izstādē World Expo 2015 un izstādei paredzētos līdzekļus novirzīt citām eksportu stimulējošām aktivitātēm.

«Pārtikas pārstrādes joma Eiropā šobrīd piedzīvo būtiskas izmaiņas – ir novērojama ilgstoša stagnācija un konkurētspējas kritums, kas saistīts ar ļoti augstām ražošanas un darbaspēka izmaksām. Tas dod Latvijas ražotājiem iespēju relatīvi ātri ieņemt virkni eksporta tirgu. Lai to panāktu, ir jārīkojas nekavējoties. Tādēļ pārtikas eksportētāju vārdā aicinu valdību atteikties no Latvijas dalības World Expo un izstādei paredzētos līdzekļus novirzīt citām eksportu stimulējošām aktivitātēm, kuras jau pierādījušas savu efektivitāti un atdevi Latvijas ekonomikā,» norāda A. Bite.

Latvijas Pārtikas eksportētāju apvienība atbalsta ekonomikas ministres Danas Reiznieces-Ozolas viedokli, ka Latvijas dalība starptautiskajā izstādē World Expo 2015 ir pārāk dārga un ieguldītajiem līdzekļiem nebūs atbilstoša atdeve, tādēļ aicina valdību šos līdzekļus piešķirt citām, efektīvākām eksporta aktivitātēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

E-veselības projekta ieviešana, par spīti veselības nozares speciālistu vēlmei ieviest to ātrāk un IT nozares aicinājumiem beidzot ķerties pie darba, pinas kā pa pakulām, jo konkursi tiek apstrīdēti, nav skaidrības, ko īsti vajag, un pat nav skaidrs, vai e-veselības sistēmu veidosim paši vai nopirksim no ārzemniekiem.

Jākļūst, piemēram, par krēmeli

Nākamgad plāno aizliegt produktus saukt par krējuma, sviesta vai siera izstrādājumiem.

Enerģētika

Paliks uz papīra

Elektrības ražošanai no zaļā zelta ambiciozi plāni, bet realizācija apšaubāma.

Amati

Iztīra Pasažieru vilciena valdi

Arī Pasažieru vilciena valdē ieceļ ZZS biedru.

Investors

Krievijas tirgus turpina kāpt

Gada sākumā Krievijas akciju tirgus piedzīvoja kāpumu, tomēr februārī, iespējams, cenas piedzīvos korekciju.

Izstādes

Pārtikas ražotāji uz Maskavu

Komentāri

Pievienot komentāru