Pirms sešiem gadiem SIA Rīgas satiksme kļuva par īpašnieci uzņēmumā Degvielas apgāds, un tās saimniecībā nonāca arī naftas bāze Jūrmalā, ziņo raidījums Nekā personīga.
Uzņēmumā Degvielas apgāds darbojās trīs valdes un četri padomes locekļi – Rīgas domes deputāti, vai ar tiem saistīti cilvēki. Un neviena strādnieka, kā arī uzņēmumam bijušas lielas administratīvās izmaksām un tas cietis zaudējumus.
Biznesa plāns paredzējis ne tikai nodrošināt uzņēmumu ar degvielu, bet arī pelnīt ar naftas rezervju glabāšanu. Līgums ar tagad plaši zināmo naftas kontrabandas lietā tiesāto SIA Ovi valdes priekšsēdētāju Vladimiru Oderovu slēgts 2007.gadā. Bizness pajuka, bet Rīgas satiksme bija pirkumā un naftas bāzē ieguldījusi vairāk nekā 2 milj. Ls.
Neskatoties uz to, Rīgas mēra Nila Ušakova (SC) dome pagājušā gada sākumā nolēma saglabāt šo meitas kompāniju un izstrādāt jaunu biznesa plānu. Nekā personīga zināms, ka maijā nekustamais īpašums ar tur esošo naftas bāzi pārdots kādai Maltā reģistrētai ofšorfirmai par 1,3 milj., kaut dažas dienas vēlāk tā pati ofšorfirma to ieķīlājusi par miljonu lielāku summu.
Rīgas domes opozīcijas deputāti uzskata, ka ar degvielas piegādi Rīgas satiksme var nodrošināt sevi pati, un tai neesot nepieciešama atsevišķa meitas kompānija. Pašvaldības uzņēmums apgalvo, ka konkursus rīko, jo citādi nevarot zināt, kam ir izdevīgākais piedāvājums. Rezultāts gan ir tāds, ka sabiedrībai nav iespēju pārliecināties, no kā un par cik Rīgas satiksme iepērk degvielu, kam gadā vidēji tērē 10 milj. Ls.
Rīgas domes deputāts (PS) Juris Viņķelis norāda: «Degvielas apgāds ir ļoti spilgts nesaimnieciskuma piemērs, kā kompānija it kā, lai iepirktu degvielu, nopērk naftas bāzi, sešu gadu garumā iegulda vairāk nekā 2 milj., bet bāze nefunkcionē. Kompānija iziet no domes kontroles, mēs faktiski neredzējām, ka Degvielas apgāds būtu sludinājis kādu konkursu. Tas pats būs ar Rīgas aci. Tā pakļausies tikai Bemhena valdei un Rīgas domē pār to mazmeitu nebūs nekādas teikšanas.»
Pašlaik Rīgas satiksmei ir dalība četros uzņēmumos, Rīgas starptautiskajā autoostā pašvaldības uzņēmumam pieder 49,9% un tā darbojas sekmīgi. Treknajos gados bija plānota autoostas attīstība un vēl viens pārsēšanās punkts, tāpēc tika dibināts Centra terminālis. Tomēr firma nav strādājusi nevienu dienu. Kopuzņēmums ar frančiem, plaši zināmais e-talona ieviesējs, kritizēts daudz, ar to nemierā ir arī N.Ušakovs. Bet viņš neko Rīgas kartē mainīt negrasās, jo līguma laušanas gadījumā būtu jāmaksā 20 milj. Ls.
Savukārt šorīt, 21.februāra raidījumā 900 sekundes, N.Ušakovs atzīmēja, ka šodien pieņems lēmumu, vai Rīgas satiksmes vadītāju Leonīdu Bemhenu atbrīvot no amata vai nē.